ank-HT.01 » Ankara Hızlı Tren Garı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Gar Projeleri - Genel

Mesaj gönderen Esat » 24 Eki Pzt, 2016 16:02

Engin Y yazdı:
Esat yazdı:8 katlı deyince insanın aklına kat kat trenlerin metroların geçtiği bir şey geliyor değil mi? :) yok 3 peron 6 yol yani Eskişehir gardan biraz hallice, sadece boyuna yüksek.

Zaten resmi sitede soldan birinci madde amacın tren değil de alışveriş olduğunu gösteriyor, Ankara' nın yeni alışveriş merkezi hayırlı olsun.
Abi,

Zaten Eskişehir'de de yanlış hatırlamıyorsam, İstanbul, Ankara ve Konya yönlerine üç ayrı peron var. Peronların her iki tarafında yol olduğu gibi iki peronun ortasında durmadan geçecek trenler için ayrı raylar mevcut.

Hatta Google'da da belli oluyor: https://www.google.com/maps/@39.779815, ... !1e3?hl=tr

1 ray / 1 peron / 3 ray / 1 peron / 4 ray / 1 peron / 2 ray / 1 peron = toplam 10 ray :)
Özür diliyorum, Ankara YHT Gar Eskişehir' in yanından geçmemiş :)

kado
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21

Re: ank-HT.01 » Ankara Hızlı Tren Garı

Mesaj gönderen kado » 25 Eki Sal, 2016 07:03

Su anki ankara garı ne olacak acaba, bölgesel trenlere mi hizmet edecek?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-HT.01 » Ankara Hızlı Tren Garı

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Eki Sal, 2016 10:52

kado yazdı:Su anki ankara garı ne olacak acaba, bölgesel trenlere mi hizmet edecek?
Bu konuda araştırma yaparken şuna denk geldim: http://www.tcdd.gov.tr/cumhurbaskani-ve ... acak+h1591

Eski garla ilgili şu ifade var: "Ankara YHT Garı'nı yaparken Ankara'daki tarihi garın dokusuna hiç dokunulmadığın ifade eden Arslan, banliyö trenlerinin şehir içi taşımacılığı anlamında hizmet vereceğini, şehirlerarası yük taşımacılığı anlamında da konvansiyonel yolcu trenlerinin hizmete devam edeceğini söyledi."

Aynı cümle içinde banliyö lafı da geçtiği için dediğiniz gibi olabilir..

Bir de şu bilimsel ifadeyi büyük bir sevinçle okudum: "Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Başkaban Yıldırım’ın Ankara YHT Gar’ın mimarların olduğunu belirterek, projenin onların teşrifleriyle açılacağını vurgulayan Arslan, “Sürecin başlarında Başbakan olan Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan ve o dönem Bakan olan Sayın Başbakanımız bu işin mimarlarıdır. Açılışımızda onlar bizi şereflendirecekler. 29 Ekim’de bu kadar büyük, bu kadar muhteşem bir tesisi onların uğurlu elleriyle insanımızın, Başkentlimizin, ama 79 milyonumuzun hizmetine sunacağız." dedi."

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ank-HT.01 » Ankara Hızlı Tren Garı

Mesaj gönderen kenanmar » 25 Eki Sal, 2016 19:40

Pragmatik ve kendi masrafını çıkartmak adına mantıklı ama bütünsel olarak ulaşım ve kent mantığına ne kadar uygun tartisilir. Muhtemelen Haydarpaşa Garına yüklenmek istenen işlevi de barındıran Ankara YHT Garı; AVM, B2B - CIP/VIP (genişletilmiş havalimani lounge anlayışı)+HOTEL+ Nispeten Daha Nitelikli/Paralı YHT Yolcusuna Hizmet özelliklerini barındırıyor

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ank-HT.01 » Ankara Hızlı Tren Garı

Mesaj gönderen Esat » 26 Eki Çrş, 2016 08:07

Hocam AVM olmasın demiyorum, tabii ki günümüzün şartları gereğince bir merkez gar içerisinde AVM barındıracaktır, bu AVM büyükte olacaktır ama Ankara Gar binasına bakıyorum, sanki sadece AVM den ibaret gibi, koca bir başkentin belki de ülkenin tüm YHT hatlarının geçiş noktası olacak bir garın daha komplike bir raylı sistem bağlantısına sahip olmasını isterdim tek derdim bu, mesela bölgesel trenler, banliyö trenleri de bu gar içerisinde olmalıydı ama maalesef ülkemizde raylı sistem planlayıcıları, projecileri bu vizyondan korkunç uzaktalar

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ank-HT.01 » Ankara Hızlı Tren Garı

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 26 Eki Çrş, 2016 13:26

Münihte merkez tren garının bir fotoğrafını çekmiştim otelden. Yanlış hatırlamıyorsam 20 civarı ray hattı ve 8-10 peron olduğunu hatırlıyorum. Bizim Ankara merkez hızlı tren garına bakınca bunun yarısı kadar bir peron ve ray hattı var gibi görünüyor. Bütün ülkenin hızlı tren hatlarının merkez istasyonuna göre çok yetersiz duruyor. Millet alışverişe değil trene binmeye gelecek, bunu kimse hatırlamamış galiba :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ank-HT.01 » Ankara Hızlı Tren Garı

Mesaj gönderen Esat » 26 Eki Çrş, 2016 14:02

Özgür Türkler yazdı:Münihte merkez tren garının bir fotoğrafını çekmiştim otelden. Yanlış hatırlamıyorsam 20 civarı ray hattı ve 8-10 peron olduğunu hatırlıyorum. Bizim Ankara merkez hızlı tren garına bakınca bunun yarısı kadar bir peron ve ray hattı var gibi görünüyor. Bütün ülkenin hızlı tren hatlarının merkez istasyonuna göre çok yetersiz duruyor. Millet alışverişe değil trene binmeye gelecek, bunu kimse hatırlamamış galiba :)
Aynen işte söylemek istediğim şey bu, niye lafı dolandırıp duruyorsam :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-HT.01 » Ankara Hızlı Tren Garı

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Eki Cum, 2016 09:27

Hayırlı olsun..
Şu andaki sefer tablosuna göre günde 18 tren kalkıyor, 18 tren varıyor.. http://www.tcdd.gov.tr/yuksek-hizli-tren+m96
Yeni tren setleri geldikçe sefer sayısını da artırırlar inşallah..

Resim

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ank-HT.01 » Ankara Hızlı Tren Garı

Mesaj gönderen kenanmar » 28 Eki Cum, 2016 16:13

Esat yazdı: Hocam AVM olmasın demiyorum, tabii ki günümüzün şartları gereğince bir merkez gar içerisinde AVM barındıracaktır, bu AVM büyükte olacaktır ama Ankara Gar binasına bakıyorum, sanki sadece AVM den ibaret gibi, koca bir başkentin belki de ülkenin tüm YHT hatlarının geçiş noktası olacak bir garın daha komplike bir raylı sistem bağlantısına sahip olmasını isterdim
%100 aynı fikirdeyim ki uzun vadede yetmeyecek ama hangi mantıkla yapıldığını anlamak için yazdım. Geniş geniş peronlar ve daha çok hatta müsaade eden alanlar yapmak için yer mi yetersizdi, yandaki tarihi gardan dolayı bir takım kısıtlamalar mı oluştu, Türkiye'deki tren yolcuğu kapasitesinden çok da bir şey beklemek mi gerek ya da niyet de istek de en başından beri bu muydu; tam anlamıyla emin değilim.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ank-HT.01 » Ankara Hızlı Tren Garı

Mesaj gönderen Edil Arda » 28 Eki Cum, 2016 17:00

oturup adam akıllı bir mimarî yarışma açılsaydı böyle dandik ve işlevsiz bir şeyle karşılaşmazdık...

kado
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21

Re: ank-HT.01 » Ankara Hızlı Tren Garı

Mesaj gönderen kado » 29 Eki Cmt, 2016 19:04

Gar bugün açıldı. Ayrıca haberlerde Siemens'in 2. hızlı tren setinin de yapılan törende hazır olduğu gözüme çarptı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ank-HT.01 » Ankara Hızlı Tren Garı

Mesaj gönderen Esat » 09 Eki Pzt, 2017 07:02

Eski üyeler hatırlar, ülkemizdeki YHT işini pek çok noktadaki eksikleri nedeni ile eleştirmişimdir, bunların başında da gar binalarının yapılmaması, İstanbul gibi bir kentte bir merkez gar dan bahsedilmemesi, ne yapılacağını bir Allah bilir projeler, hatta deposu, bakım tesisi, yıkaması bile olmayan bir hızlı tren işletmesinden şikayet etmişimdir. Bayağı bir zaman oldu bir yht depo ve atölye sahası yapılalı ama hiç foto görmemiştim, linkedin üzerinde bununla ilgili bir foto gördüm paylaşayım istedim
yht-depo.jpeg
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Cevapla

“Hızlı Tren [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön