tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 694
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Uğur » 24 Şub Çrş, 2016 15:35

Km başına 0.05 dolar otoyol ücreti bu sadece araba için.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Engin Y » 24 Şub Çrş, 2016 18:48

nikomedya yazdı:Geçiş ücreti ile ilgili birşey sormak istiyorum. 120 TL vs rakamıyla anılan " ücret " sadece " köprü geçiş ücreti " midir ? Otoban için köprü dahil istanbul - izmir ücreti hattında bilginiz varmı ?
Gebze-Altınova bölümünde (Körfez Köprüsü) otomobil için tavan fiyat, 35 $ + KDV..
Altınova-Bursa ve Bursa-İzmir bölümlerinde otomobil için tavan fiyat, 0,05 $/km + KDV..
Dolar için 2,94 TL desek..
Köprü tavan ücreti otomobil için 102,90 TL + KDV = 121,42 TL olarak hesaplanıyor..
Üstüne de 300 km otoyolda gittiniz diyelim, bunun tavan ücreti de 15 $ + KDV, yani 52,04 TL olarak karşımıza çıkıyor..
Toplam tutar, 173,46 TL oluyor böylece; Yenikapı-Bandırma Feribotu ücreti gibi bir şey..

Bunların hepsi tavan ücret.. Gerçek ücretin ne olacağını açılışta göreceğiz..

nikomedya
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 8
Kayıt: 16 Ağu Pzr, 2015 15:15

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen nikomedya » 25 Şub Prş, 2016 11:13

Teşekkür ederim bilgilendirme için.

İnşallah makul seviyelere düşer. Bana biraz yüksek geldi.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen kenanmar » 29 Şub Pzt, 2016 01:13

Laf aramızda site epey dağınık görünüyor gözüme, temasından mı yazı karakterinden mi fonundan mı bilemiyorum.

26 Oca 2016 tarihinde yayınlandı
Yapımı biten ve yakında işletmeye açılacak olan Altınova-Gemlik arası otoyolun havadan görüntüsü.

https://www.youtube.com/watch?v=QutcPqcUlvc

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Engin Y » 01 Mar Sal, 2016 01:23

Bugün Gebze'den Dilovası'na doğru giderken TEM'in kenarına asılmış olan Yalova Bursa İzmir levhalarını gördüm, ama harfleri şimdilik kapatmışlardı.. (Dikkatle bakınca okunuyor..)

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen decimus » 03 Mar Prş, 2016 12:03

decimus yazdı:.Bu yüzer vinç ile 16. tabliye kaldırılacak ve yüzer vinçin işi burada tamamlanacak.Bundan sonra ise ana halatlara monte edilen kaldırma ekipmanları ile çalışmalar devam edecek.Tabi burada yüzer vincin çok ciddi kiralama bedeli de erken gönderilmesinde bir etken olarak görünüyor.
Askı halatları ile kaldırma için planalanan ilk iş 3 mart olarak düşünülmüş.
Beklenen gün geldi ! Hava şartlarına bağlı olarak son sürat tabliye kaldırma işler bugün başlayacak ! :roll:

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Engin Y » 04 Mar Cum, 2016 12:44

decimus yazdı:Beklenen gün geldi ! Hava şartlarına bağlı olarak son sürat tabliye kaldırma işler bugün başlayacak ! :roll:
Hava gayet güzel, tabliyeleri takmaya başladılar mı? Günde kaç tabliye takılacak? (Mayıs'ta açılış hedeflendiğine göre günde birden fazla tabliye kaldırılacaktır diye tahmin ediyorum..)

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen kenanmar » 04 Mar Cum, 2016 23:00

Hem Topçular Limanı'nın akıbeti hem de Körfez Köprüsü'nün çift yönde neler kattığını iyi gösteren bir örnek
Türkiye dışında 11 ülkede temsilcilikleri ve şirketleri bulunan Ekol, Yalova Topçular’da gelecek yıl devreye sokacağı yeni Ro-Ro Limanı ile 2015 rakamlarıyla yaklaşık 100 bin TIR’ı trafikten çıkarmış olacak. Bu projeyle 100 bin araç ana arter ve köprüleri kullanmayacağı için trafik yoğunluğu azalacak. Ayrıca bu, 4 milyon kilometre yol, 1.5 milyon litre dizel yakıt tasarrufu sağlayacak. Topçular’daki projenin ilk etap maliyeti arazi satın alma bedeliyle birlikte 40 milyon dolar. Mevcut durumda Haydarpaşa Limanı’nda yürütülen yurtdışı operasyonlar Yalova Topçular’a aktarılınca şehiriçi trafiği azalacak, belirli saatlerdeki trafik yasaklarına bağlı operasyonel verimsizlik düşecek. Gebze, Bursa, İzmit, Eskişehir gibi üretim merkezlerine daha yakın bir lokasyonda verilecek hizmet nedeniyle kilometre tasarrufu da sağlanacak.http://www.haberturk.com/yazarlar/esen- ... en-cekecek

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen decimus » 09 Mar Çrş, 2016 16:49

Engin Y yazdı:
decimus yazdı:Beklenen gün geldi ! Hava şartlarına bağlı olarak son sürat tabliye kaldırma işler bugün başlayacak ! :roll:
Hava gayet güzel, tabliyeleri takmaya başladılar mı? Günde kaç tabliye takılacak? (Mayıs'ta açılış hedeflendiğine göre günde birden fazla tabliye kaldırılacaktır diye tahmin ediyorum..)
Dostum normalde tabliye kaldırma işleri için başlangıç 3 mart olarak planlanmıştı fakat işler yolunda gitmedi ve halatlara bağlanan kaldırma ekipmanlarının montajı tahmin edilenden daha uzun sürdü ve daha yeni bitti.Bugüne kadar Japonlar en kritik ve en zor bölgelerde bulunan tabliyeleri yüzer vinç yardımı ile takmışlardı.Fakat bu yüzer vincin günlük kirası çok yüksek olması nedeniyle gönderildi ve kaldırma ekipmanları ile işler devam edecek.Japonlar tabliye kaldırma konusunda çılgın diyebileceiğimiz bir fikir üreterek günde 6 tabliye kaldırmayı planlamışlar :shock: Evet bana da çok mantıklı gelmedi !

Bu arada Japonların günlük 6 tabliye kaldırma veya daha mantıklı olarak düşünürsek günlük 2-3 tabliye kaldırma planının altında farklı bir çalışma var.Biliyorsunuz 3.köprü'de kaldırılan tabliyeler kaynak yapılma işleri ve yüzer vinç ile uzun süre tabliye kaldırma yapılması nedeniyle 9 günde 1 tabliye montajı yapılarak tamamlanmıştı.Fakat IHI firması körfez köprüsünde halatlara bağlı olarak kaldıracağı tabliyeleri kaynak yapmadan sadece tabliye içinde bulunan civataları birbirine geçirerek asmayı düşünüyor.Tabliyelerin kaynak işleri ise tüm tabliyeler kaldırıldıktan sonra teker teker yapılmaya başlanacak.

Her şey yolunda giderse 11 Mart Cuma günü tabliye kaldırma işleri başlayacak.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen decimus » 10 Mar Prş, 2016 00:22

decimus yazdı:
Engin Y yazdı:
decimus yazdı:
Her şey yolunda giderse 11 Mart Cuma günü tabliye kaldırma işleri başlayacak.
Daha mürekkebim kurumadan program değişti :D

Halat üzerine yerleştirilen ekipmanlarla İlk tabliye kaldırımı 14 Mart pazartesi günü yapılması planlanıyor.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Mar Cum, 2016 22:02

decimus yazdı:Halat üzerine yerleştirilen ekipmanlarla İlk tabliye kaldırımı 14 Mart pazartesi günü yapılması planlanıyor.
Hayırlısı olsun.. Bir değişiklik var mı programda, yoksa Pazartesi'den itibaren tabliyeler yerleştirilmeye başlanacak mı? Gerçekten de planlanan günde altı tabliye mi?

Hadi bakalım, gelecek Cuma akşamı kaç tabliye kaldırılmış olacak..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen decimus » 14 Mar Pzt, 2016 11:14

Engin Y yazdı:
decimus yazdı:Halat üzerine yerleştirilen ekipmanlarla İlk tabliye kaldırımı 14 Mart pazartesi günü yapılması planlanıyor.
Hayırlısı olsun.. Bir değişiklik var mı programda, yoksa Pazartesi'den itibaren tabliyeler yerleştirilmeye başlanacak mı? Gerçekten de planlanan günde altı tabliye mi?

Hadi bakalım, gelecek Cuma akşamı kaç tabliye kaldırılmış olacak..
Hocam Selamlar,

Yüzer vinç gönderildikten sonra kaldırma programı bugüne kadar 3 kez değiştirildi.Önce 3 mart daha sona 11 mart ve en son 14 Mart pazartesi olarak düşünüldü.Bugün hava şartları tabliye kaldırmak için pek uygun görünmüyor.Programın da bugüne kadar sürekli olarak değiştiğini düşünürsek şuan için olumlu bir şey söylemiyorum.Ama gerçek olan şu ki Japonlar bir an önce tabliyeleri kaldırıp yerlerine koymak istiyorlar.Çünkü ana yüklenici (nömayg) ile yaptıkları sözleşme onları zorluyor.

Gelelim günde 6 tabliye kaldırma işine.Bunu günlük 6 tabliye olarak değil düşünmeyelim.Burdaki maksat Japonların tabliye kaldırma işlerine nasıl konsantre oldukları.Bu işi ne kadar ciddiye aldıklarnı gösteriyor.Belki günde 2 takıcaklar belki 3 ama adamların vermek istedikleri mesaj bizim elimizden geleni yapacağız.Eğer her şey yolunda giderse 6 bile takmaya çalışacağız.Bana sorarsanız günlük 6 tabliye çok zor ve imkansız.Günde 2-3 bile çok büyük başarı bence.Bunları yanında kaynak işleri için tüm tabliyeler takıldıktan sonra kaynak işleri başlayacak.Bu da tabliyelerin yerleştirilmesini hızlandıracaktır.

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön