tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 596
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Edil Arda » 06 Oca Çrş, 2016 22:26

peki bu kaldırma olayı 3. köprüde başarıyla uygulandı mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Esat » 07 Oca Prş, 2016 08:31

Edil Arda yazdı:peki bu kaldırma olayı 3. köprüde başarıyla uygulandı mı?
3. Köprü de standart teknik uygulandı. Köprü ile ilgili bir inceleme gezisi yazısı yazmıştım, orada bahsettim mi hatırlamıyorum. O köprü hibrid askı teknolojisi ile üretiliyor, eğik askı halatlarının ayaklara yakın olan kısmındakiler karadan yukarı kaldırıldı, sonra denizden getirilenler yine aynı şekilde kaldırıldı, vinçlerin karadan erişemeyeceği bölgede tabliye üzerine kurulan vinç (ismini hatırlayamadım) ile denizden gelen tabliyeler yukarı çekildiler. Burada her bir yaka için tabliyeler ayrı ayrı çekilebiliyorlardı çünkü yükün ortak dağılımı söz konusu değildi. Şu an da 3. köprüde asma halatına asılacak bölüme gelindi, bu sebeple tabliye üzerindeki vinçler sökülere bunların yerine başka bir vinç monte ediliyor. Bu aşamadan sonra her iki yakadaki tabliyeler aynı anda çekilerek bağlanacaklar çünkü yükün dengeli asılması gerekiyor.

Decimus ta 3. köprü de tabliye genişliği nedeni ile bu tekniğin zaten uygulanamadığını yazmış, yani Caponlar körfez köprüsünde denenmemiş bir şeyi deneyerek süreyi kısaltacaklar.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen decimus » 27 Oca Çrş, 2016 07:57

Körfez köprüsü projesinde olumsuz hava koşulları nedeniyle henüz tabliye yerleştirme işleri tam anlamı ile başlayamadı.Havalar düzeldikçe tabliye yerleştirme işleri hızlanacak.

Bu arada şuan için sadece yüzer vinç ile kaldırma işleri yapılabiliyor.Asma halatı üzerinde tabliye kaldırma işlemi yapacak olan sistem henüz hazır değil.Havalar ısındıkça Körfez köprüsünde işler hızlanacak.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Şub Pzr, 2016 12:23

Dün TRT Haber veya A Haber gibi bir kanalda duydum ki köprünün 375 (ya da 275, tam duyamadım) metrelik kısmının montajı tamamlanmış ve Mayıs sonunda İstanbul-Bursa arasındaki otoyol faaliyete geçecekmiş..

Mayıs'a da bir şey kalmadı, ama hayırlısı bakalım..

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Anatolian » 21 Şub Pzr, 2016 19:27

Otoban, kavşaklar, gişeler vs her şey tamam köprü bekleniyor, geçen seneki üzücü kaza gerçekleşmesiydi büyük ihtimalle açılmıştı.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Şub Pzt, 2016 12:15

Anatolian yazdı:Otoban, kavşaklar, gişeler vs her şey tamam köprü bekleniyor, geçen seneki üzücü kaza gerçekleşmesiydi büyük ihtimalle açılmıştı.
Tatil sezonu gelmeden açılsın da Yenikapı-Bandırma hattında 250-300 TL gibi acımasız ücretler alan İDO, haddini bilsin..

İDO'ya 250-300 TL verip saat 2,5 saatte Bandırma'da olacağıma, otoyolu kullanarak ve köprüye 120 TL vererek 2,5 saatte Susurluk'ta olurum.. Bir de sabah sabah feribota yetişme telaşım olmaz en azından, rahat rahat yola çıkarım..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen decimus » 23 Şub Sal, 2016 08:18

Son günlerde ülkemizde en çok dikkat çeken proje körfez geçişi herhalde.Hangi kanalı açsak veya internet haberlerine baksak mutlaka bir haber görünüyor.Artık gözle görülür şekilde işler hızlanmaya başladı ve tabliyeler yerine koyuluyor.Tabi şubat ayında olmamıza rağmen havaların çok güzel olması projenin en büyük avantajı olarak görünüyor.Gelelim projenin gidişatına ;

Toplam 85 tabliyeden 15'nin montajı tamamlandı.Geriye kalan 70 tabliyenin montajı ise devam ediyor.Bugüne kadar monte edilen tüm tabliyeler hollanda'dan gelen yüzer vinç yardımı ile yapıldı.Bu yüzer vinç aslında 3. köprü'de kullanılan yüzer vinç ile aynı mı acaba diye düşünmüştüm ama değilmiş.3. köprü'de kullanılan yüzer vinç 1700 ton iken Körfez köprüsünde kullanılan yüzer vinç daha küçük 1200 ton olduğunu öğrendim.Sonuçta 3. köprü 4 x4 + tren yolu toplam 59 metre genişliği ile dünyanın en geniş köprüsü.Bu yüzer vinç ile 16. tabliye kaldırılacak ve yüzer vinçin işi burada tamamlanacak.Bundan sonra ise ana halatlara monte edilen kaldırma ekipmanları ile çalışmalar devam edecek.Tabi burada yüzer vincin çok ciddi kiralama bedeli de erken gönderilmesinde bir etken olarak görünüyor.


Şimdiye dek tabliyeleri kule arasına,halat ortasına ve viyadük yakınına asıldı.Burda da statik hesaplamalar ve köprünün dengesi hesaplanarak yapılıyor.Hangi tabliye ne zaman kaldırılacak belli bir plan var ama şantiyecilik yaşayan canlı bir olay olduğu için bazı eksiklikler nedeniyle bazen programın arkasında kalınabiliyor.Askı halatları ile kaldırma için planalanan ilk iş 3 mart olarak düşünülmüş.

Haberlerde her ne kadar mayıs olarak lanse edilse bile ramazan bayramı gibi açılacağını düşünüyorum.

ozgurturkler
Mesajlar: 3
Kayıt: 12 Şub Cum, 2016 09:48

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen ozgurturkler » 23 Şub Sal, 2016 08:56

70 tabliye kalmış olduğuna göre 3 günde bir tabliye monte etseler 210 gün yapar yani 7 ay, asfaltlaması diğer mekanik işler vs derken ben bu köprünün yıl sonundan önce hizmete girmesini pek mümkün göremiyorum...

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Şub Sal, 2016 17:05

ozgurturkler yazdı:70 tabliye kalmış olduğuna göre 3 günde bir tabliye monte etseler 210 gün yapar yani 7 ay, asfaltlaması diğer mekanik işler vs derken ben bu köprünün yıl sonundan önce hizmete girmesini pek mümkün göremiyorum...
Yalnız, 85 tabliyeden 15'i çok kısa bir sürede takılmamış mı? Sanki 3 günde bir değil de daha hızlı ilerliyorlar..

3. Köprü'nün tabliye montajı 14 aydır (bizim foruma göre ilk tabliye montajı Araık 2014'te gerçekleşmiş) devam ediyor, ama sanki Körfez'de ilk 15 tabliyeyi 15 gün gibi bir sürede taktılar.. Yoksa ben mi okuduğum haberleri yanlış anladım?

Zaten daha geçen gün Binali Yıldırım, "Mayıs sonunda köprüyü açacağız" demişti; A Haber gibi bir kanalda izledim..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen decimus » 24 Şub Çrş, 2016 08:18

ozgurturkler yazdı:70 tabliye kalmış olduğuna göre 3 günde bir tabliye monte etseler 210 gün yapar yani 7 ay, asfaltlaması diğer mekanik işler vs derken ben bu köprünün yıl sonundan önce hizmete girmesini pek mümkün göremiyorum...
Japonların çılgın programı 1 günde 1 tabliye monte etmek.Tabi ki bu plan ne kadar uygulanabilir bunu söylemek çok zor ama şuanki gidişat ortalama olarak 30 günde 15 tabliye monte edildi diyebiliriz.Yani 2 günde 1 tabliye kaldırılmış.Gerçi çok yakın bir zamanda Hollanda'dan gelen yüzer vinç gidecek ve askı halatlarda ki kaldırma ekipmanları ile belki birden fazla kaldırma aynı anda yapılabilir :D
Zaten daha geçen gün Binali Yıldırım, "Mayıs sonunda köprüyü açacağız" demişti; A Haber gibi bir kanalda izledim..
En iyi ihtimalle 2 günde 1 tabliye montajı yapılsa 2 x 70 = 140 gün

24 Şubat + 140 gün = 13 Temmuz 2016 tarihine denk geliyor.

Demek ki 2 günde 1 tabliye montajı bile çok yetersiz kalıyor.En iyisi Japon kardeşlerimize güvenip günde 1 tabliye montajı yapılmasına inanmak. :D

Açıkçası benim bile kafam karıştı bu hesabı yaparken.En iyisi hep birlikte izleyip görmek. :shock:

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Engin Y » 24 Şub Çrş, 2016 10:04

Abi, o zaman günde bir tabliye bile taksalar, 70 günde 4 Mayıs'a geldik zaten..
E bunun asfaltı var, korkuluğu var, bilmem nesi var, Mayıs sonuna yetişmesi zor o zaman..
Ama bakan da kalkıp Şubat ortasında, "Mayıs sonunda açacağız" diyorsa, herhâlde vardır bir bildiği; on yıldan uzun zamandır ulaştırma bakanı bu adam sonuçta..

nikomedya
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 8
Kayıt: 16 Ağu Pzr, 2015 15:15

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen nikomedya » 24 Şub Çrş, 2016 15:09

Geçiş ücreti ile ilgili birşey sormak istiyorum. 120 TL vs rakamıyla anılan " ücret " sadece " köprü geçiş ücreti " midir ? Otoban için köprü dahil istanbul - izmir ücreti hattında bilginiz varmı ?

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön