ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 596
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu(CR3)

Mesaj gönderen Edil Arda » 25 Kas Çrş, 2015 14:17

İnşaat çok yavaş da olsa devam ediyor.

Böylesi bir projede 24 saat esaslı çalışmanın yapılmaması çok saçma.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu(CR3)

Mesaj gönderen decimus » 26 Kas Prş, 2015 12:45

Edil Arda yazdı:İnşaat çok yavaş da olsa devam ediyor.

Böylesi bir projede 24 saat esaslı çalışmanın yapılmaması çok saçma.
Son dönemde bu proje de OHL firmasına işe giren 3 arkadaşım var.Onlarla ne zaman konuşsam "- Personel alımları tamamlandı önümüzdeki günlerde işler hızlanacak" diyorlar.Ama o "önümüzdeki günler" bir türlü gelmek bilmiyor.Açıkçası onlar OHL'de işe girerken çok riskli bir işe girdiklerini çünkü OHL'nin bu işi yapmaya niyeti olmadığını ilerde işsiz kalabileceklerini söyledim, onlarsa kendilerinden emin sadece sabırla beklemem gerektiğini söylüyorlar.
Bana kalırsa Gebze-Halkalı arası raylı sitem hattı hem 3.koprü'den hem Avrrasya Tüneli Projesinden hem de İstanbul'da yapımı devam tüm metro hatlardan daha önemli ve daha acil tamamlanması gereken hat.Bu hattın bitirilmemesin sebeplerini daha önce yazdım bazıları AYGM ihale ile saha da yapılan işlerin uyumsuz olması nedeniyle AYGM suçlarken bazıları ise İspanyolların işin başında Türk ortak olmadan işe girdiği için bu kadar bocaladığını söylüyor.Aslına bakılırsa iki tarafta haklı gibi.

Bakın bu ve buna benzer projelerin zamanında tamamlanmamasının temel nedeni : hesap verebilir, şeffaf ve eleştirye açık devlet yönetiminin olmaması.Düşün kendi çalıştığınız işte size verilen görevi zamanında ve kaliteli şekilde yapılmazsa ne olur "İşten kovulursun". İstanbul'un göbeğinde bu hattın yapımına 2007 yılında yer teslimi yapılarak başlandı (Marubeni-Alstom Doğuş) 2010 yılında durdu.Sonra tekrar ihale çıkıldı OHL kazandı yıl oldu 2016 ama projenin durumu ortada.Yani 8 yıl boyunca bu kadar hayati bir hat bu kadar az çalışma olmasına reğmen. tek bir sorumlu yok.Ya koskoca 8 yıl çöpe gitmiş sadece Gebze-Pendik arası ve BC1 Marmaray Tüpün sinyalizasyonu yapılmış ortada ciddi bir başarısızlık var ama sorumlu yok, açıklama yok.Halkı umursayan onların yaşadığı sıkıntıları çözmeye çalışan yok.Tüm 8 yılın sorumluğunu ispanyollara yıkmak kolay.

Aynı şekilde Üsküdar-Çekmeköy hattı 2015 mayıs ayında bitecek dediler.Bitmedi.Şimdi 2016 Eylül diyorlar ama o zamanda bitmeyecek.Daha hala tünel kazıları devam ediyor.Eee sorumlu kim ? Neden bu kadar uzun sürdü ? Nerde hata yapıldı ? 38 ay en başından beri kandırmaca mıydı ?

Ülkemizde projeleri zamanında tamamlayamayan Türk firmalar yurt dışında üstlendiği projeleri erken teslim ediyor.OHL denilen firma dünaynın en iyi mütehaitter arasında hep en yükseklerde.Adamların uzmanlık alanı raylı sistemler.Adamlar dünyanın her tarafında bu işleri yapıyorlar ama ülekmize gelince olmuyor.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu(CR3)

Mesaj gönderen decimus » 29 Kas Pzr, 2015 14:20

Binali Yildirim projelere erken girmis gorunuyor.Hadi bakalim InsAllah guzel haberler aliriz.

Halkali-Gebze hattin Istanbul icin en onemli hat.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu(CR3)

Mesaj gönderen kenanmar » 29 Kas Pzr, 2015 17:11

Binali Yıldırım'ın tekrar Ulaştırma Bakanı olmasından gayet memnun oldum, gelir gelmez Marmaray'a el atması da çok isabetli olmuş.
Ancak bugünkü "durmak yok Marmaray'a tam gaz devam" brifinginde hedef ve kararlılığını belirtmesi çok doğru bir tutum olsa da arkeolojik kazıları ve kamulaştırma süreçlerini tek başına gecikme kaynağı göstermesinin yanısıra İhale iptallerini ve sorumlu firmaları da vurgulamasını beklerdim.
Beni en çok memnun edense Bakanımızın hem vatandaşın bir hayli dertli olduğunun farkında olması hem de projeyi bitirmenin zaman hedefi olarak ihale süresi olan 4.5 yılın yarısının bile altına inme taahhüdü vermesi oldu.
Binali Yıldırım, Marmaray Tren hattında incelemelerde bulundu. Yenikapı’daki Marmaray Tren İstasyonu’nda açıklama yapan Binali Yıldırım, vatandaşların Marmaray’a ulaşmak için otobüs ve özel araçlarını kullandığını ve vatandaşların ağır trafik altında ilerlediklerini söyledi.

Projenin Avrupa Yatırım Bankası tarafından finanse edildiğini kaydeden Yıldırım, “Yüklenici firma İspanyol firma, elektrikasyon ve sinyalizasyonu Siemens yapıyor. Çözüm ortakları da Türk firmalar. Türk, İspanyol ve Alman ortak yapımı bir proje. Teknik detayları gözden geçirdik. Önündeki dar boğazları, riskleri tek tek tespit ettik. Alınacak tedbirlerle ilgili çalışmaları biliyoruz.” diye konuştu.

Yıldırım konuşmasına şöyle devam etti: “Marmaray’dan kazandığımız proje ışığı altında Anadolu yakası ve Avrupa yakasındaki banliyö hattı ve hızlı tren yapımında zaman kaybı çok daha az olacak. Projeyle ilgili bundan sonraki yol haritası konusunda yüklenici firma, idari firma ve Ulaştırma Bakanlığı olarak bir araya geldik. Bu konuları teker teker gözden geçirerek kararımızı verdik.

'PROJENİN YARISINA GELMİŞ DEĞİLİZ'

Projenin normal şartlarda tamamlanma süresinin 4,5 yıl olduğunu dile getiren Yıldırım, “Ancak, arkeolojik kazılar ve kamulaştırma gibi nedenlerden dolayı zaten bir ciddi süre kaybı vardır. Projenin daha yarısına gelmiş değiliz. Bundan sonraki geçecek süreyi geçmişte yaptığımız işin en az iki katını yapmak suretiyle projeyi tamamlayacağız. 4,5 yılı 2’ye böleceksiniz. Yaklaşık tarihi bulacaksınız. Bu tarih bizim için hedef olmakla beraber, asıl başaracağımız bu tarihin önünde bir tarihte bitirmektir. Her şey yolunda giderse daha önde bir tarihte bitirmeyi hedefliyoruz. Bunun için her şey hazır. Ekip hazır, yükleniciler hazır. Bakanlık olarak hazırız. Durmak yok yola devam!” dedi.

'2016'DA BAŞLAYACAĞIZ

İstanbullulardan inşaat sırasında yaşanacak olumsuzluklara karşı hoşgörülü olmasını isteyen Yıldırım, “Projenin gerçekleşmesi konusunda yaşanan bazı rahatsızlıklar, gürültü gibi sorunları anlayışla karşılamalarını istiyoruz. Kalıcı rahatlık için geçici rahatsızlıklara tahammül etmelerini istiyoruz. Yapıma 2016 başından itibaren başlayacağız. İnşallah başaracağız. Zor ama imkansız değil.” diye konuştu. http://www.haberler.com/binali-yildirim ... 12-haberi/

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu(CR3)

Mesaj gönderen decimus » 03 Ara Prş, 2015 16:16

Binali Yıldırım işe başladığı ilk haftada bugüne kadar arap saçına dönmüş en meşakketli olan CR3 projesine el atması güzel oldu.Şunu da yapabilirdi işlerin yolunda gittiği Avrasya Tüneli veya 3. köprü projelerine gidip orada kendini gösterip şov yapabilirdi ama o bunu tercih etmedi ve gerçekten acilen ziyaret edilmesi gereken, insanların saçını-başını yolduğu en zor projeyi gezdi ve ümit verici şeyler söyledi.

Tabi ki projenin bu hale gelmesinde herkesin sorumluluğu var ama yine de güzel hareketti.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu(CR3)

Mesaj gönderen Esat » 03 Ara Prş, 2015 16:31

Binali Bey' in iyi niyetinden ya da yapmak isteğinden şüphe yok ama yüklenici firmaların sürekli bir şeyleri bahane etmesi ya da bahanelerine sebep olacak işler yapılması önlensin yeter. Bir de yazan oldu mu hatırlayamadım ama Kazlıçeşme-Bakırköy arasının açılmaya çalışılması gibi bir şeyler duydum ya da okudum diye hatırlıyorum.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu(CR3)

Mesaj gönderen langur » 03 Ara Prş, 2015 18:04

Bakırköy civarında istasyon çevresi dükkanların boşaltılması, meydandan İstanbul Caddesi'ne inen yolun kapanmaya hazırlanması ve az ileriye geçici köprü taplalarının konulması gibi az bir hareketlilik olmuştu ancak bunlar hareketlilik olarak kaldılar şu an itibariyle. Geçici köprü faaliyete alınmadı. Kapanan dükkanlar ise önlerine metal perdeler konularak kapalı halde yıkılmayı bekliyorlar.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu(CR3)

Mesaj gönderen decimus » 14 Ara Pzt, 2015 10:37

Bugün CR3 projesi ile ilgili güzel haberler aldım.Taşeron firmalardan istenen teklifler değerlendirilip sonunda sözleşmeler imzalanmış.Artık her geçen gün gözle görülür şekilde işler hızlandığına şahit olacağınz.Taşeron firmalar içinde ortadan kalkan belirsizlik nedeniyle rahatlama söz konusu.Artık onlarda işin hızlanacağını gördükleri için içleri rahat şekilde projelere başlayacaklar.
2016 yılı sonu için hedeflenen Söğütlüçeşme-Bakırköy hattının tamamlanarak açılması umarım gerçekleşir.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu(CR3)

Mesaj gönderen Anatolian » 14 Ara Pzt, 2015 11:51

Bu yıl sonu Pendik-Gebze arasının açılacağı söyleniyordu. O konuda bir bilginiz var mıdır Sayın Decimus?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu(CR3)

Mesaj gönderen decimus » 14 Ara Pzt, 2015 12:10

Anatolian yazdı:Bu yıl sonu Pendik-Gebze arasının açılacağı söyleniyordu. O konuda bir bilginiz var mıdır Sayın Decimus?
Bildiğim kadarı ile Pendik -Gebze arası işlerin büyük çoğunluğu bitti. Çünkü Ankara-İstanbul YHT projesi kapsamında OHL Pendik-Gebze arasında ki hattı ciddi anlamda çalışarak zamanında tamamladı ve YHT'ler her gün bu hattı kullnarak seferlerini tamamlıyorlar.Bir tek Gebze'de depo sahası yapılacaktı o ne oldu bilmiyorum ama tren seferleri için Pendk-Gebze arası hazır.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 596
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu(CR3)

Mesaj gönderen Edil Arda » 14 Ara Pzt, 2015 23:10

Sadece Söğütlüçeşme'ye kadar mı?

Bakırköy-Bostancı arası hedefi yok mu şimdilik?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu(CR3)

Mesaj gönderen decimus » 15 Ara Sal, 2015 08:40

Edil Arda yazdı:Sadece Söğütlüçeşme'ye kadar mı?

Bakırköy-Bostancı arası hedefi yok mu şimdilik?
2016 Yılı hedefi : Söğütlüçeşme-Bakırköy !

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön