tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Tem Sal, 2015 11:28

Özgür Türkler yazdı:Kazdağları kısmında tüneller ile doğayı minimum katletmelerini beklemek biraz fazlamı iyi niyetlilik olur?
umarım tünelle geçilir, ancak umuyoruz zaten :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Tem Sal, 2015 13:09

Özgür Türkler yazdı:Çanakkalede yapılması planlanan köprünün içinde demiryolu da olacaktı.
Marmaranın etrafını ring şeklinde dolaşan bir hızlı tren hattı da planlanıyordu , yük + yolcu taşıyabilsin diye 200 km hızda.
Kınalıdan başlayıp marmara sahile paralel Şarköy üstünden geliboluya bağlanan bir otoban yapılacak, Lapsekiden karşıya geçecek ve malesef Çanakkale sonrası Kazdağları üstünden Edremit körfezine bağlanacak oradan da Balıkesirde İzmir otobanı ile birleşecek...Kazdağları kısmında tüneller ile doğayı minimum katletmelerini beklemek biraz fazlamı iyi niyetlilik olur?
Abi,

Edremit Körfezi'nden geçirirlerse, katliam olur; ama bildiğim kadarıyla, Kazdağı'nın arkasından geçecek.. Aşağıdaki gibi bir güzergâhı olacak diye biliyorum..

Bu da konuya ilişkin haber: http://imarpanosu.com/canakkale-bogaz-k ... oto-galeri

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Tem Sal, 2015 14:21

Kuzey tarafta da Gelibolu geçişi ile ilgili de endişeler vardı, orada da sanırım pek çok alan ya orman ya da koruma altında galiba. Ya şimdi projenin gerekliliği tartışılmaz diyeceğim kızacaksınız :) ama gerçekten bu kadar büyük iki su yolu ve bir iç deniz ile bir ülkenin bölünmesi büyük sıkıntı. Bakın ülke diyorum, her ne kadar çok saçma buluyor olsam da bu ülkenin ekonomik ve ticari başkenti İstanbul, üretim başkentleri İzmit ve Bursa diyebiliriz (bazı sektörlerde) ve bu alanların hepsi birbirinden kopuk kopuk. Ülke Kuzey batıya yığılmış, ki bu kuzey batı normalde de avrupaya bağlanması gereken kapımız ama o bağlantısı da yok. Yani ortada bombok bir durum var, ülke kendi içinde kopuk, ülkenin dışarı ile bağlantısı da kopuk. Evet gerçekten istemem oradaki dağların devasa otobanlar ile geçilerek o yetişmiş ormanların heba edilmesini ama ortada böyle bir erişim ihtiyacı da olduğuna inanıyorum, benim için iki uçlu değnek.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Tem Sal, 2015 14:48

Esat yazdı:Kuzey tarafta da Gelibolu geçişi ile ilgili de endişeler vardı, orada da sanırım pek çok alan ya orman ya da koruma altında galiba. Ya şimdi projenin gerekliliği tartışılmaz diyeceğim kızacaksınız :) ama gerçekten bu kadar büyük iki su yolu ve bir iç deniz ile bir ülkenin bölünmesi büyük sıkıntı. Bakın ülke diyorum, her ne kadar çok saçma buluyor olsam da bu ülkenin ekonomik ve ticari başkenti İstanbul, üretim başkentleri İzmit ve Bursa diyebiliriz (bazı sektörlerde) ve bu alanların hepsi birbirinden kopuk kopuk. Ülke Kuzey batıya yığılmış, ki bu kuzey batı normalde de avrupaya bağlanması gereken kapımız ama o bağlantısı da yok. Yani ortada bombok bir durum var, ülke kendi içinde kopuk, ülkenin dışarı ile bağlantısı da kopuk. Evet gerçekten istemem oradaki dağların devasa otobanlar ile geçilerek o yetişmiş ormanların heba edilmesini ama ortada böyle bir erişim ihtiyacı da olduğuna inanıyorum, benim için iki uçlu değnek.
Abi,

İlk başta, Eceabat'tan Çanakkale'ye geçecek bir köprü düşünülmüştü; ancak Gelibolu Yarımadası Tarihî Millî Parkı'na zarar vereceği için bundan vazgeçilerek Gelibolu-Lapseki arasındaki geçişe karar verildi..

Millî park, Gelibolu-Lapseki arasında planlanan köprünün daha güneyinde kaldığı için zarar görmeyecek inşallah.. Kazdağı da planlanan otoyolun güneyinde kaldığı için ne Kazdağı ne de Edremit Körfezi sahili bu otoyol inşaatından zarar görecek..

Çevre ile ilgili hassasiyetlerin bu kadar dikkate alındığı bir proje daha görmedim Türkiye'de.. Hatta biliyorsun, her kasaba veya kent ahalisi, yolların burunlarının diplerinden geçmesini ister.. Çanakkaleliler ise millî park açısından sıkıntı doğmasın diye köprünün Eceabat-Çanakkale yerine Gelibolu-Lapseki arasında yapılmasını istediler.. Köprü, Çanakkale'nin yaklaşık 30 km uzağına inşa edilecek, bağlantı yolu da sanırım 20 km uzakta olacak.. Yine de uzak sayılmaz zaten..

Gebze-Bursa-İzmir Otoyolu'nun gerekliliğini tartışmamız anlamsız olur; ancak orada şöyle bir şey var: Keşke Uluabat Gölü'nün kuzeyinden değil de güneyindeki dağlara yaslayarak geçirselerdi güzergâhı.. Karacabey Ovası'nı mahvedecekler, ona üzülüyorum..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Tem Sal, 2015 15:10

Bilgilendirme için teşekkürler Engin :) kafa toplandı şimdi.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 694
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 22 Tem Çrş, 2015 09:25

Engin Y yazdı:
Esat yazdı:Kuzey tarafta da Gelibolu geçişi ile ilgili de endişeler vardı, orada da sanırım pek çok alan ya orman ya da koruma altında galiba. Ya şimdi projenin gerekliliği tartışılmaz diyeceğim kızacaksınız :) ama gerçekten bu kadar büyük iki su yolu ve bir iç deniz ile bir ülkenin bölünmesi büyük sıkıntı. Bakın ülke diyorum, her ne kadar çok saçma buluyor olsam da bu ülkenin ekonomik ve ticari başkenti İstanbul, üretim başkentleri İzmit ve Bursa diyebiliriz (bazı sektörlerde) ve bu alanların hepsi birbirinden kopuk kopuk. Ülke Kuzey batıya yığılmış, ki bu kuzey batı normalde de avrupaya bağlanması gereken kapımız ama o bağlantısı da yok. Yani ortada bombok bir durum var, ülke kendi içinde kopuk, ülkenin dışarı ile bağlantısı da kopuk. Evet gerçekten istemem oradaki dağların devasa otobanlar ile geçilerek o yetişmiş ormanların heba edilmesini ama ortada böyle bir erişim ihtiyacı da olduğuna inanıyorum, benim için iki uçlu değnek.
Abi,

İlk başta, Eceabat'tan Çanakkale'ye geçecek bir köprü düşünülmüştü; ancak Gelibolu Yarımadası Tarihî Millî Parkı'na zarar vereceği için bundan vazgeçilerek Gelibolu-Lapseki arasındaki geçişe karar verildi..

Millî park, Gelibolu-Lapseki arasında planlanan köprünün daha güneyinde kaldığı için zarar görmeyecek inşallah.. Kazdağı da planlanan otoyolun güneyinde kaldığı için ne Kazdağı ne de Edremit Körfezi sahili bu otoyol inşaatından zarar görecek..

Çevre ile ilgili hassasiyetlerin bu kadar dikkate alındığı bir proje daha görmedim Türkiye'de.. Hatta biliyorsun, her kasaba veya kent ahalisi, yolların burunlarının diplerinden geçmesini ister.. Çanakkaleliler ise millî park açısından sıkıntı doğmasın diye köprünün Eceabat-Çanakkale yerine Gelibolu-Lapseki arasında yapılmasını istediler.. Köprü, Çanakkale'nin yaklaşık 30 km uzağına inşa edilecek, bağlantı yolu da sanırım 20 km uzakta olacak.. Yine de uzak sayılmaz zaten..

Gebze-Bursa-İzmir Otoyolu'nun gerekliliğini tartışmamız anlamsız olur; ancak orada şöyle bir şey var: Keşke Uluabat Gölü'nün kuzeyinden değil de güneyindeki dağlara yaslayarak geçirselerdi güzergâhı.. Karacabey Ovası'nı mahvedecekler, ona üzülüyorum..


Hocam Uluabat konusunda çok haklısın

Resim

Resim bölgenin verim haritası tahmin edebileceğiniz gibi yeşil alanlar daha çok verimli olan toprakları gösteriyor. Gölün güneyinden geçen kahverengi ve mavi çizgi eski güzergahlar kuzeyinden geçen yeşil güzergâh ise şimdiki gerçi takip ettiğim kadarıyla bu kısımda inşaat daha geriden geliyor. Hala değişme şansı olabilir. En uygun olan güzergâh kahverengi olan çünkü mavi de göle çok yakın geçiyor göl ekosistemine zararlı olabilir.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 596
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesaj gönderen Edil Arda » 22 Tem Çrş, 2015 11:29

en son niye kırmızı olanda karar kılınmadı?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 15 Eyl Sal, 2015 09:33

İzmit körfez köprüsünde çalışmalar hızlanmaya başladı.Bildiğiniz gibi Mart ayı içinde kedi yolu yapımı sırasında halatları tutan ekipmanlardan biri kopmuştu bu nedenle işler durdurulmuştu.Bunun üzerine Japon mühendisin initharı, projeyi şok eden ikinci olay oldu ve daha da yavaşlamasını sağladı.Eğer bu olaylar olmasaydı inanın bu yıl sonunda köprunun tüm segmentleri yerleştirilmiş olacaktı ama bu olaylar nedeniyle işler 6 ay ertelendi.

Şuan yapılan çalışmalar da kedi yolu tamamlanmak üzere.Segmentlerin kaldırılması için başlangıç tarihi 2015 aralık (normalde bitiş tarihi) olarak planlanmış.İşler bu kadar gecikince proje yönetimi akıllıca bir düşünce ile işleri hızlandırmak için 2 segmenti zeminde birleştirerek tek seferde montaj yapmanın yollarını arıyor.Eğer hesaplamalar uyar ve iki segment tek seferde kopru üzerinde monte edilirse kaybedilen zaman biraz telafi edilebilir.

Açılış tarihi olarak ben 2016 Ramazan Bayramı diyorum.

Hadi hayırlısı :D

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen decimus » 25 Kas Çrş, 2015 09:28

Öncelikle herkse selamlar,

Uzun süredir sitenin bakımda olması nedeniyle projelerde ki son durum hakkında bilgi alışverişi yapamadık.Site yenilenen yapısı ile daha şık,güzel olmuş.Renkler ferahlatıcı logo ise daha belirgin görünüyor.Bu site sayesinde projeleri takip etmemizi sağlayan Esat beye çok teşekkür ediyorum.Onun çabaları sayesinde bazılarının hobisi,bazılarının ise merak ettiği aslında hayatımızın azımsanmayacak kadar çok süresinin geçtiği trafik sorunlara çözüm aramaya her ne kadar yetkili değilsek bile fikirlerimizi yazmaya olanak sağlıyor.
Tekrar teşekkürler Esat bey.İyiki böyle güzel bir site kurmussunuz.

Gelelim projelerde ki son duruma. Bu projede en son sizlere gecikme nedeniyle firmanın farklı yöntemlele kaybolan zamanı kazanmaya çalıştığını yazmıştım.Öncelikle şunu belirteyim bu projede açılacak olan etap İstanbul - Bursa arası olan mesafe.Bu güzergahta kopru harici tüm işler yolunda gitmekte ve herhangi bir gecikme yaşanmamaktadır.Bu nedenle kopru segmentleri ne kadar hızlı döşenirse proje o kadar çabuk açılacaktır.Kopru segmentleri yerleştirilmesi konusunda en son 3.Kopru projesinde gördük.Segmentler kaldırılması nerdeyse haftada 1 tane olarak devam etmekte.Tabi cat walk yapımı ve onun üzerinde bulunan taşıyıcı ana halatın çekilmesi 3. kopru de segmentlerin kaldırılmasını biraz yavaşlattı ama ortalama hafatada 1 diye biliriz.fakat gelelim körfez köprüsü projesine burda çılgın bir planlama görünüyor.Yüklenici firma taşeronu olan japon IHI firmasına ;

1- 2 segmenti daha kaldırmadan zeminde tek parça haline getirmesini

2- 1 günde 1 segment ( Birleştirilmiş ) kaldırmasını istemiş.


Yani 3. kopru de ki segment kaldırma performansının nerdeyse 2 katı şekilde program yapmasını istemiş.Ve buna göre de planlamar yapılmış.Eğer iş programı buna göre yapılı ve segmentler buna göre kaldırılsa işler ramazan bayramına yetişir.Ama bun haricinde açılışın yaza yetişmesi çok zor.Bu arada Körfez koprusu projesinde kedi yolunun yapılması ve ana halatların çekilmesi avantaj olarak görünüyor.Segmentler bir kaldırılmaya başlandığında artık dur durak demiyecek.Önümüzdeki ay segmentlerin kaldırıması planlanıyor.Bakalım belki de rekor seviyede segment kaldırılma işi görmüş oluruz. :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Esat » 25 Kas Çrş, 2015 10:12

Hocam ben teşekkür ederim ve uzunca bir süre siteyi çalıştıramadığım için de özür dilerim, görünüm ve altyapı olarak bununla mı devam ederiz bilemiyorum, belki eski siteye döneriz ama en azından site bir şekilde çalışacak. Bu arada yaklaşık 1 aylık data kaybımız var, bunun için kusura bakmayın, bir türlü kurtaramadım o datayı. Hala bir takım türkçe karakter hataları da mevcut, altyapısı da daha farklı olduğu için bazı noktaları da çözmem lazım :)

Decimus verdiğin bilgiler için de ayrıca teşekkürler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Esat » 04 Ara Cum, 2015 07:52

Köprü Nisan' da açılacakmış! Hangi arada derede yapıldı ne oldu, bizim gözümüzden uzakta yapılınca anlamadık gitti :)

http://www.rayhaber.com/2015/izmit-korf ... -acilacak/
Bakan Yıldırım, AA muhabirine yaptığı açıklamada, İzmit Körfez Geçişi’nde çalışmaların tüm hızıyla devam ettiğini ifade ederek, köprünün en önemli aşamalarından biri olan ana kabloların çekildiğini, köprü ve 13 kilometrelik TEM (Dilovası)- Yalova (Altınova) yolunun gelecek yıl nisan ayında hizmete alınacağını söyledi.

Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu (İzmit Körfez Geçişi ve bağlantı yolları dahil) Yap-İşlet-Devret Projesinin 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 433 kilometre uzunluğunda olduğunu hatırlatan Yıldırım, köprü ve otoyolun birçok noktasında eş zamanlı çalışarak sona ulaşmayı hedeflediklerini kaydetti.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen decimus » 06 Oca Çrş, 2016 13:54

Daha önce bu proje ile ilgili duyumları yazmıştım.Buna göre projede ki kayıp zamanı telafi etmek için taşeron firma olan japonlar ciddi bir iş programı yapmışlar.Ama bunu ne kadar doğru veya ne kadarı uygulanabilir, işte bu soru işareti.Projenin son haline bakıacak olursak.Yaklaşım viyadükleri olarak belirlenen viyadüklerdeki tabliyelerin kaldırma ve montaj işlemleri tamamlandı.Buna göre artık denize doğru olan tabiyler kaldırılacak ve yerleştirilecek.Bu kaldırma işlemi öncesinde Japonlar çok akıllı bir hareketle 113 adet olan tabliyeleri bazılarını zeminde birleştirerek kaldırılması 85 adet sayısını düşürmüşler.Bu akılcı çözümle 28 adet tabliye kaldırılma ve montaj işleminden tasarruf edilmiştir.

Tabi burda bir parantez açmak lazım.Belki aklınıza neden Çünkü 3. köprü projesinde zamandan tasarruf olsun diye tabliye birleşimi yapılmamadı diyebilirsiniz.Körfez köprüsü ile 3 . köprü arasında en büyük fark tabliyelerin genişliği.Bildiğiniz gibi 3.köprü 59 metre genişlik ile dünyanın en geniş köprüsü.Üzerinden 4+4 otoyol ve tren yolu geçmesi nedeniyle oldukça geniş fakat körfez köprüsü 3+3 otoyol ve 30 metrelik genişliğe sahip.İşte bu arada ki 29 metelik fark nedeniyle tabliye birleştirme işlemi körfez köprüsünde uygulanabildi.Kaldırma işleminde 2 farklı yöntem uygulnacak.Bunlardan bir tanesi deniz üzerinde getirilecek dev yüzer vinç diğeri de şuan 3. köprü üzerinde uygulanmaya başlayan ana halat üzerinde bağlana kayar vinç ile kaldırma işlemi.Yani kaldırma planı bana çok uçuk geldiği için yazmak istemiyorum.Gerçekten uçuk bir plan yapmış japonlar

Hadi Hayırlısı.

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön