Abi, valla Melih Başgan Ankara'da 70 günde battı çıktı tünel yapıyordu da oradan şey ettim, üç ayda biter zannettimEsat yazdı:Ayrıca şunu da belirtelim, sadece tünel açma kaba işin bitmesi demek değil, işin bir de ara kat atma kısmı var, tünel havalandırması zaten başlı başına ciddi bir iş, yani burada yine yangın sistemi, havalandırma, izleme, sinyal falan filan derken çok ciddi bir elektronik elektromekanik işi var gibi geliyor bana. Kablolalama, drenaj falan filan derken hani normalde 2015 Ekim dense zaten o iş zor derdim.
Bu arada yanılmıyorsam bugün ya da yarın itibari ile Aksaray' dan Yenikapı ya geçiş trafiği de kapatılacak diye bir duyuru okudum, orada çalışmalar nedeni ile zaten sorunlu olan karayolu trafiği iyice sıkıntılı bir hal alacak gibi.
ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe
- 
				Engin Y
 - Seyyah
 - Mesajlar: 3568
 - Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
 
- decimus
 - Kadrolu Personel
 - Mesajlar: 1099
 - Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
 
Avrasya Tünelinde geri sayım başladı.Bildiğiniz gibi tünel kazısı çok yakında bitecek ama net tarih tam olarak bilinmiyor.Bunun sebebi TBM makinasının çıkışında yapılacak olan tören.Bu tören şuan için makinanın ilerlemesi kadar önemli.Projenin büyüklüğüne ve TBM makinasnın planlandığı gibi hatta biraz daha erken çıkması görkemli bir şekilde duyurulacaktır.Şimdiden emeği geçen herkese teşekkürler.
			
			
									
									
						- decimus
 - Kadrolu Personel
 - Mesajlar: 1099
 - Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
 
Ve geldik projenin en kritik aşamalarından birine.Bugün TBM makinası Andolu yakasından başlyarak kazdığı 3.4 km kazıyı tamamlayarak Avrupa yakasından karşıya çıkacak.TBM makinası tören sırasında yeryüzüne çıkacğı için 80 cm kala durdurulmuş ve tören saatine beklemeye geçilmiştir.Öğleden sonra yapılacak tören sırasında herhalde canlı yayınlarla TBM makinasnın çıkışına tanık olacağız.
İstanbul boğazın altında her ne kadar sondaj yapılsa da tam olarak TBM makinasının nelerle karşılacağı bilinmeden bir çok güçlükle başarı ile mücadele edilerek boğazın altında bulunan kazı çalışmaları tamamlandı.Bu süreçte Almanlar makina,Fransızlar toprağın çıkartılması,koreliler maddi kaynak ile TBM makinasının kazısında destek oldu.Onlara tecrübelerini bizlerle paylaştığı için minnettarız fakat şu bir gerçek ki bu proje onlar olmasa da yapılabilirdi.Yani artık bizim bu çapta projeleri yapabilecek ekiplerimiz mevcut.Onların olması tabi ki işimizi kolaylaştırdı ama işin çok büyük bir kısmını kendimiz yaptık.
İş başında TBM makinasının günlük 8-10 m kazı yaparak çalışmayı tamamlamayacağı planlanıyordu.TBM makinasın bakımları vs. tüm geçen süreyi hesapladığımızda ortalama kabaca 7 m lik kazı yapıldığını görüyruz.Bu da kazı hesaplamaların doğru şekilde planlandığını gösteriyor.Peki kazılar bitti şimdi ne olacak ? Tünelin içinde bir yangın olması durumda segmentlerin daha dayanıklı olması için özel yangın koruma sistemi oluşturulacak.Tüm tünel bu sistem ile kaplanacak.Üst kat döşeme betonu uzun süredir yapılıyor.Alt kat için ise daha önce hazırlanmış prekast betonlar getirilerek yerine yerleştiriecek.Gelelim makinanın geleceğine eminim herkes makinanın ne olacağını merak ediyordur.Sonuçta İBB başkanı Kadir Topbaş'ın haliç köprüsünü yerin altına alma projesi vardı seçimlerden önce.Ben acaba o projede değerlendirilir mi diye düşünmüştüm veya duyurusu yapılmamış başka bir proje içinde kullanılma düşüncesi olabilir diye düşündüm.Bunun haricinde aklınıza 3. tüp geçiş projesi gelebilir fakat bu makinanın çapı 13.7 m olduğu için o proje için düşünülmüyor.Neyse hatırlarsanız projenin ilk günleri TBM makinasını yapan Alman firmanın proje bittikten sonra yüklenici firmaların isteği doğrultusunda belli bedel karşılığında TBM makinasını geri alma opsiyonu olduğunu söylemiştim.Görünen o ki TBM makinası üretici herrenkect firmasına yani üretildiği topraklara Almanya'ya geri gönderilecek.
Bu arada dünyanın İnşaat sektörüne ait haber, analiz ve verileri yayımlayan uluslararası sektör dergisi Engineering News Record (ENR) dünyanın önde gelen 250 uluslararası müteahhitlik firmaları listesini açıkladı.Bu projeyi yapan firma da dahil olmak üzere ciddi Türk firmaları var.
Kaynak : http://www.ym.com.tr/Files/Content/News ... s_2015.pdf
			
			
									
									
						İstanbul boğazın altında her ne kadar sondaj yapılsa da tam olarak TBM makinasının nelerle karşılacağı bilinmeden bir çok güçlükle başarı ile mücadele edilerek boğazın altında bulunan kazı çalışmaları tamamlandı.Bu süreçte Almanlar makina,Fransızlar toprağın çıkartılması,koreliler maddi kaynak ile TBM makinasının kazısında destek oldu.Onlara tecrübelerini bizlerle paylaştığı için minnettarız fakat şu bir gerçek ki bu proje onlar olmasa da yapılabilirdi.Yani artık bizim bu çapta projeleri yapabilecek ekiplerimiz mevcut.Onların olması tabi ki işimizi kolaylaştırdı ama işin çok büyük bir kısmını kendimiz yaptık.
İş başında TBM makinasının günlük 8-10 m kazı yaparak çalışmayı tamamlamayacağı planlanıyordu.TBM makinasın bakımları vs. tüm geçen süreyi hesapladığımızda ortalama kabaca 7 m lik kazı yapıldığını görüyruz.Bu da kazı hesaplamaların doğru şekilde planlandığını gösteriyor.Peki kazılar bitti şimdi ne olacak ? Tünelin içinde bir yangın olması durumda segmentlerin daha dayanıklı olması için özel yangın koruma sistemi oluşturulacak.Tüm tünel bu sistem ile kaplanacak.Üst kat döşeme betonu uzun süredir yapılıyor.Alt kat için ise daha önce hazırlanmış prekast betonlar getirilerek yerine yerleştiriecek.Gelelim makinanın geleceğine eminim herkes makinanın ne olacağını merak ediyordur.Sonuçta İBB başkanı Kadir Topbaş'ın haliç köprüsünü yerin altına alma projesi vardı seçimlerden önce.Ben acaba o projede değerlendirilir mi diye düşünmüştüm veya duyurusu yapılmamış başka bir proje içinde kullanılma düşüncesi olabilir diye düşündüm.Bunun haricinde aklınıza 3. tüp geçiş projesi gelebilir fakat bu makinanın çapı 13.7 m olduğu için o proje için düşünülmüyor.Neyse hatırlarsanız projenin ilk günleri TBM makinasını yapan Alman firmanın proje bittikten sonra yüklenici firmaların isteği doğrultusunda belli bedel karşılığında TBM makinasını geri alma opsiyonu olduğunu söylemiştim.Görünen o ki TBM makinası üretici herrenkect firmasına yani üretildiği topraklara Almanya'ya geri gönderilecek.
Bu arada dünyanın İnşaat sektörüne ait haber, analiz ve verileri yayımlayan uluslararası sektör dergisi Engineering News Record (ENR) dünyanın önde gelen 250 uluslararası müteahhitlik firmaları listesini açıkladı.Bu projeyi yapan firma da dahil olmak üzere ciddi Türk firmaları var.
Kaynak : http://www.ym.com.tr/Files/Content/News ... s_2015.pdf
- decimus
 - Kadrolu Personel
 - Mesajlar: 1099
 - Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
 
Avrasya tünelinin en zor aşaması başarı ile tamamlandı.Canlı yayında Başbakan'ın talimatı ile TBM  80 cm lik kalan kısım kazılmaya başladığı sırada ezan okunmaya başlaması ve ezan sesının çok net şekilde duyulması, başka hiç bir sesin ve uğultunun olmadan TBM makinasının ezan sesi eşliğinde görünmesi  bir İstanbul'lu olarak beni gerçekten  çok duygulandırdı.Ayrıca tamamen spontane olarak gelişen bu olayın  Başbakan'ın da güzel kelimlerle ifade etmesi eminim orda bulunanları ve ekran başında benim gibi izleyenleri de ayrıca etkilemiştir.
http://www.haberturk.com/ekonomi/ekonom ... tamamlandi
			
			
													http://www.haberturk.com/ekonomi/ekonom ... tamamlandi
					En son decimus tarafından 24 Ağu Pzt, 2015 16:00 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
									
			
									
						- Esat
 - Pir-i Seyyâh
 - Mesajlar: 18166
 - Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
 
İnşaat anlamında işin en büyük kısmı bitti anladığım kadarıyla, geriye içerideki kaplama, yol altı betonlarının konulması, sonrasında ise E+M kapsamlı işler kalacak, tabii bir diğer büyük işte Yenikapı - Kazlıçeşme arasındaki şerit çalışması, benim kafam bu aralar çok dağınık olduğu için pek çok şeyi hatırlayamıyorum ama yanılmıyorsam orada böyle bir çalışma yapılacaktı, bu çok vakit almasa da yine proje için ve mevcut yolu kullananlar için sıkıntılı bir süreç olacak.
			
			
									
									
						

