izm-T.01-02-03 » İzmir Tramvay Hatları [Proje-İhale-İnşaat]
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
evet öyleymiş,
http://www.izmirlininsesi.com/kar351305 ... kt305.htmlİlk istasyon ortaya çıktı
Mavişehir Spor Salonu, Mavibahçe AVM ve Carrefour Alışveriş Merkezi arasındaki kavşakta yer alacak Karşıyaka Arena istasyonunun bulunduğu bölgede raylar bombeli olarak döşendi. Fotoğraflarda da görebileceğiniz gibi ilk istasyonun şekli ortaya çıkmış oldu. İstasyonların nereye yapılacağını soran takipçilerimizin akıllarındaki soru işaretini biraz da olsa gidermiş olduğumuzu düşünüyoruz.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Esat yazdı:Bu hatlarda kullanılacak tramvay araçları ile ilgili bir başlık açmamışız konuyu burada yazıyorum. İzmir de araçlar ile ilgili bir takım görseller yayınlanmış
http://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/14473/tr
Büyükşehir Belediyesi, İzmirin tramvaylarının dış ve iç tasarımını belirledi. Tasarımda deniz kenti İzmir teması öne çıktı.
Kent içi trafiğe nefes aldırmak amacıyla hazırlanan Karşıyaka-Konak tramvay projelerinin ray döşeme çalışmalarına Caher Dudayev Bulvarından başlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, tramvayların dış ve iç tasarımını da belirledi. Buna göre aracın dış ve iç görünümünde İzmirin deniz kenti olmasından dolayı mavi ve turkuazın tonları kullanıldı. Tasarımda kentin güneşli havasının canlı ve neşeli yapısı öne çıktı. Tramvayın geçerken yavaşça dalgalanacağı bir görüntü oluşturulması hedeflendi. İç tasarımda ise sahil ve deniz havası verecek unsurlar öne çıktı.
Yolcuların güvenli bir şekilde tutunabilmeleri için tutamaklar ve tutunma yerleri kolayca erişilebilecek yerlere yerleştirildi. Tekerlekli iskemle kullananlar, ağır bavul ya da bebek arabası gibi araçlarla binen yurttaşların özel ihtiyaçlarına cevap vermek amacıyla çok amaçlı alanlar ayrıldı. Yapım çalışmaları devam eden tramvaylarda tren kontrol ve izleme ünitesi, yolcu bilgilendirme sistemi, LCD ekranlar, aktif güzergah haritası, kamera, görüntü ve ses kaydedicisi bulunacak.
Bu ihale ile ilgili ilginç şeyler konuşuluyor.Öncelikle ihalenin öncesine giderek kısaca hatırlayalım.Belediye çok doğru şekilde tek kalemde hem hattın yapımı hem de vagon ihalesini yaparak akıllı bir hareket yaptı.İhaleyi kazanan firma işi yaparken diğer taraftan vagonların yapımı sürecini takip ve kontrol edecekti.Ama şimdi bu ihale ile ilgili bazı kötu söylentiler yayılmakta.Buna geçmeden önce önce ihale sürecinde firmaların verdiği teklifleri incelmek gerekli.
1- , Gülermak A.Ş+Durmazlar yapım 182 milyon 144 bin 261 lira- vagon 69 milyon 153 bin 225,15 Euro = 251 Milyon Euro
2- Net yapı-Borege- Hyundai Rotem ortak konsorsiyumu; yapım 214 milyon lira- vagon 63 milyon 840 bin toplam = 277 Milyon Euro
Konu ile alakası olmadığı için diğer teklifleri yazmadım.
İhaleyi bu teklifler neticesinde ikiside yüzde yüz Türk olan Gülermak & Durmazlar ortaklığı kazanmıştı ve gülermak hattın yapımını durmazlar da vagon üretimini yaparak ülkemiz adına gurur verecek bir işe imza atmış olacaklardı.Ama ne olduysa birden bire gülermak ihaleye girdiği zaman ortak olduğu Türk firması durmazları saf dışı bırakarak farklı ortakla ihaleye giren fakat kaybeden kore firması hyundai rotem ile anlaştı.Bununla ilgili bir haber var ve haber kesinlikle derinlemesine araştırılmalı.Bu ülkenin kalkınması,ayakta durabilmesi için herşeyden çok üretebilmeye ihtiyacaı var.
Haber : http://www.rayhaber.com/2015/turk-firma ... -kaybetti/
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Rayhaber fena bir site değil en azından başka bazı örneklere göre daha ciddi ve samimi olarak bu işi yapmaya çalışan bir site ama bu yerli tramvay konusunda biraz duygusal haberler yapıyor. Hiçbir zaman Durmaray yın aracını, çabasını ve yaptığı işi küçümsemedik, gördüğümüz duyduğumuz eksiklerini yazdık, hatta yazdığımız için ötekileştirildik tabii bu abilere diyemedik kardeşim sen içinden bu haberleri uçuranlara sahip çık sonra bize sinir yap diye ama şimdi yeri geldi diyeyim. Dediğim gibi üretim tesisini de gördüm, çalışmalarını da şevklerini de gördüm ortaya çıkan ürünü de, her zaman desteklenmesine taraftar da oldum, ben de duygusal davranarak İstanbul tramvayını öne çıkarttım yeri geldi ama HABER ve HABERCİLİK etiketlerini kullanıyorsak duygusallığa değil rasyonelliğe yer olmalı diyorum, tabi bu benim hayalimdeki dünya Bu satırlar yine de rayhaber i eleştirmek için değil sadece İpek Böceği haberlerinde ya da yerli tramvay haberlerinde biraz daha gerçekçi bakış noktalarında olmaları içindir.
Konuya gelirsek, tabii ki işin başında Durmaray ile çalışacağız deyip köprü geçince at değiştirmenin gerekçesi nedir? Bunu bilemiyoruz, orada ne oldu da Gülermak gibi raylı sistem inşaatlarında yetkin bir firma karar değiştirdi? Biz bu konunun detayına hakim değiliz, tabii ki şüpheleneceğiz, bir şeyler söyleyeceğiz. Ortaya atılan iddialar a bakınca insan neden olmasın diyor, çünkü ülkemizde de tüm dünyada da bu iş böyle yürüyor, ortada dünya devi üreticiler ile aynı klasmanda bir firma ve aracınız yoksa her zaman bunlarla karşılaşırsınız, stratejiyi iyi belirlemek lazım yani kalkıp "Siemens bile metro aracını burada yaptırıyor" demek ne kadar doğru?
Son olarak, tekrar söylüyorum tramvay konusunda gerek İpek Böceği, gerek İstanbul son derece iyi, piyasa standartlarında, kaliteli araçlardır ve ülke içi ihtiyaçta değerlendirilmelidir, diğer firmaların bir şekilde önüne geçmeleri sağlanmalıdır. Bunu yapmakta yerel idarelerin eline bırakmadan merkezi yönetimlerin işi olmalıdır.
Konuya gelirsek, tabii ki işin başında Durmaray ile çalışacağız deyip köprü geçince at değiştirmenin gerekçesi nedir? Bunu bilemiyoruz, orada ne oldu da Gülermak gibi raylı sistem inşaatlarında yetkin bir firma karar değiştirdi? Biz bu konunun detayına hakim değiliz, tabii ki şüpheleneceğiz, bir şeyler söyleyeceğiz. Ortaya atılan iddialar a bakınca insan neden olmasın diyor, çünkü ülkemizde de tüm dünyada da bu iş böyle yürüyor, ortada dünya devi üreticiler ile aynı klasmanda bir firma ve aracınız yoksa her zaman bunlarla karşılaşırsınız, stratejiyi iyi belirlemek lazım yani kalkıp "Siemens bile metro aracını burada yaptırıyor" demek ne kadar doğru?
Son olarak, tekrar söylüyorum tramvay konusunda gerek İpek Böceği, gerek İstanbul son derece iyi, piyasa standartlarında, kaliteli araçlardır ve ülke içi ihtiyaçta değerlendirilmelidir, diğer firmaların bir şekilde önüne geçmeleri sağlanmalıdır. Bunu yapmakta yerel idarelerin eline bırakmadan merkezi yönetimlerin işi olmalıdır.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Hocam kesinlikle katılıyorum.Esat yazdı:tramvay konusunda gerek İpek Böceği, gerek İstanbul son derece iyi, piyasa standartlarında, kaliteli araçlardır ve ülke içi ihtiyaçta değerlendirilmelidir, diğer firmaların bir şekilde önüne geçmeleri sağlanmalıdır. Bunu yapmakta yerel idarelerin eline bırakmadan merkezi yönetimlerin işi olmalıdır.
Ülkemizde yapılmakta olan milyarlarca dolarlık projeleri yakından incelediğimizde neredeyse tamamı tasarım aşamasından başlayıp, projenin hizmete açılmasından sonra bile yabancı üretcilerin ürettiği ekipman & ürünler kullanılıyor.Buda ülkemiz içinde ekonomi içinde dönmesi gereken paranın yurt dışına gitmesine, ülkemizde yaşayan insanların projelerden sadece işçi olarak faydalanmasına sebep oluyor.Yani yakında çin'den veya filipinlerden ucuz işçi getirilse bu projelerin neredeyse ülkemizde KDV harici katkısı olmayacak
Genellikle ülkemizde yapılan projelerin yapım süresi için şöyle düşünelim ;
1-Projenin tasarımını yabancı ortaklı bir firma olmadan tamamlanması ikansız
2-Projelerin kredileri genellikle yurt dışı finans kurumlarından alınır.
3- Projelerin tamamlanmasından en az insan maaşları kadar ödeme yapılan iş makinaları (TBM,Vinç,ekskvatör vb:) yurt dışı tarafından satın alınır.
4-Proje yapımında kullanılan kaba,ince ve elektrik&Mekanik malzemelerin çoğu yurt dışı firmalarının ürettiği malzemelerdir.
5-Projenin tamamlanmasında kullanılan vagon,metrobüs vs. araçların tamamı yurt dışından getirilir.
Tamam proje ülkemizde yapılıyor ama bizden çok yabancı firmaların kasaları doluyor.Bizim bu projelerden önce projenin yapım aşamasında kullanılan ekipmanları tedarik edecek firmaları desteklememiz lazım.Merkezi hükümet acilen bu işe dur demeli ve yapılan bu projelerin ihale aşamasında % 100 Türk olan firmalar kalite yabancı firma seviyesinde olmak şartı ile fiyat avantajı sağlamalı yoksa bu kafa ile milyarlarca dolar yabancıların cebine gitmeye devam edecek.İstanbul ulaşım ve durmazların yaptığı tramvaylar varken neden kore firmasından tramvay alıyoruz..! ??
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 364
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
-
- Kaçak Yolcu
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 12 Şub Prş, 2015 16:38
İddiaya göre Hyundai'nin Adapazarı tesislerinde üretilmesi planlanıyormuş, firmanın ilk hibrit tramvayı olacakmış.. Dahası için: http://tr.railturkey.org/2014/09/22/hyu ... vay-izmir/
Slm.
Kerem
Slm.
Kerem
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu araç konusunda dün twitterda bir haber gördüm, Durma İzmir için 12 tramvay üretecek diyordu ve yeni bir haberdi!!! Şu an linki bulamıyorum, yarın detaylı arayacağım, bir yurtdışı raylı sistem sitesinin mesajıydı sanırım.
Düzeltme: İzmit miş :) hahahah ulan ne güldüm ya niye İzmir okuduysam onu, neyse yanlış alarm.
Düzeltme: İzmit miş :) hahahah ulan ne güldüm ya niye İzmir okuduysam onu, neyse yanlış alarm.