ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe
- Esat
 - Pir-i Seyyâh
 - Mesajlar: 18166
 - Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
 
Proje Kazlıçeşme den bir yerlerden başlıyor evet ama tünele girişi biraz daha ileride sanırım. Bir de yine nerden aklımda kaldı ise bu tip yerlerde bir de koruma bandı diye bir alan oluyor galiba, ya da ben başka bir konu ile karıştırıyorum 
 yani öyle bir şey olsa Belgradkapı da ki buz pateni pistinin de yapılamaması gerekirdi ama Yedikule deki eski gaz depolarının orayı Maktum a satışı öyle engellendi diye hatırlıyorum, neyse nöronlar ölüyor unutuyorum 
			
			
									
									
						- Edil Arda
 - Serbest Geçiş
 - Mesajlar: 596
 - Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
 
Ahırkapı civarından çıkacak diye biliyorum: https://harita.yandex.com.tr/11508/ista ... =sat%2Cskl
Keşke Kazlıçeşme sahile ve E5'e tünel hâlinde iki güzergâh yapılsaydı.
			
			
									
									
						Keşke Kazlıçeşme sahile ve E5'e tünel hâlinde iki güzergâh yapılsaydı.
- 
				Engin Y
 - Seyyah
 - Mesajlar: 3568
 - Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
 
Yer yüzüne çıkış noktası Ahırkapı'ysa, Mimarlar Odası haklı.. Hem Tarihî Yarımada'yı motorlu taşıtların gürültü ve atık kirliliğinden korumamız gerektiğini söylüyoruz, hem de Suriçi'ne ek trafik yaratıyoruz.. Daha geriden, hatta Zeytinburnu taraflarından yer altına alsalarmış keşke..Edil Arda yazdı:Ahırkapı civarından çıkacak diye biliyorum: https://harita.yandex.com.tr/11508/ista ... =sat%2Cskl
Keşke Kazlıçeşme sahile ve E5'e tünel hâlinde iki güzergâh yapılsaydı.
- Esat
 - Pir-i Seyyâh
 - Mesajlar: 18166
 - Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
 
Kazlıçeşme den itibaren yol genişletmesi yapılacaktı galiba, şimdi aklıma geldi. Dediğiniz gibi keşke daha geriden olsa imiş ama ben niyeyse bu tünelin o kadar büyük talebi olacağına inanmıyorum. Çünkü mevzu zaten buraya kadar gelebilmekte, E5 ten ya da daha içerilerden kim gelip buraya kadar berbat bir trafiği çeker, bana mantıksız geliyor. Yolu kısaltacak ok ve bence şu anda ülkemizin en büyük projesi (teknik açıdan) ama işletmedeki performansı konusunda biraz çekincelerim var.
			
			
									
									
						- Edil Arda
 - Serbest Geçiş
 - Mesajlar: 596
 - Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
 
yukarıda yönetim binası olarak tahmin ettiğimiz bina doğruymuş: http://galeri3.arkitera.com/var/albums/ ... 2.jpg.jpeg
bu güzergâh: http://galeri3.arkitera.com/var/albums/ ... 1.jpg.jpeg
bu arada Avrupa Yakasında özellikle Kazlıçeşme - Yenikapı arası çok güzel ağaçlar var refüjde. Bazı noktalarda o kadar güzel ki tamamen gölge yapıyorlar. Umarım kesmek yerine taşırlar...
			
			
									
									
						bu güzergâh: http://galeri3.arkitera.com/var/albums/ ... 1.jpg.jpeg
bu arada Avrupa Yakasında özellikle Kazlıçeşme - Yenikapı arası çok güzel ağaçlar var refüjde. Bazı noktalarda o kadar güzel ki tamamen gölge yapıyorlar. Umarım kesmek yerine taşırlar...
- Esat
 - Pir-i Seyyâh
 - Mesajlar: 18166
 - Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
 
Proje ile ilgili edindiğim bir takım bilgiler var, bunlari paylasalim. Ilk resimde bahsedilen bölgeden bugün geçtim ve hummalı çalışmayi gözümle de gördüm.
TBM makinası ağutos ayı içinde bir aksilik çıkmazsa kazıyı tamamlayarak yeryüzüne çıkartılacak.Net olarak bir tarih belli değil.30 Ağutos zafer bayramı anlamlı bir gün olması nedeniyle yazılı ve görsel medyanın da katılacağı projenin önemine yakışır, görkemli bir gün gerçekleştirilebilir.Tabi bunlar tahmin.Tam tarih belli değil şuan.
Birazda asya yakasında araçların tünelden girip-çıkarken oluşabilecek trafik sorununu çözme adına şimdiden alınan tedbirlere bakalım.Harita içinde bulunan numaraları açıklamaya çalıştım.

1: Burada bulunan şev kesilerek güçlendirme çalışması tamamlandı.Ayrıca yağmur sularının yolda birikmemesi için yağmur suyu alt yapı çalışması tamamlandı.
2: Koşuyolu yaya köprüsü kaldıırıldı.Yerine araçların da geçeceği 1x1 köprü yapılacak.Bu nedenle yolun ortasının bir kısmı kapatılarak köprü ayağı için temel çalışması başladı.
3:Şev kesildi ve güçlendirme yapıldı fakat tam olarak bitirilmedi.
4: En önemli ve uzun çalışma burada yapıldı.Köprü kapasitesi 3x3 olan yol 4x4'e çıkartılacak.Burada göztepe istikametine doğru 2 şerit eklendi.Şimdi bir taraf 5 şerit diğer taraf 3 şerit.Projenin ilerleyen döneminde ortadaki refüj kaydırılarak 4x4'e eşitlenecek.
			
			
									
									
						TBM makinası ağutos ayı içinde bir aksilik çıkmazsa kazıyı tamamlayarak yeryüzüne çıkartılacak.Net olarak bir tarih belli değil.30 Ağutos zafer bayramı anlamlı bir gün olması nedeniyle yazılı ve görsel medyanın da katılacağı projenin önemine yakışır, görkemli bir gün gerçekleştirilebilir.Tabi bunlar tahmin.Tam tarih belli değil şuan.
Birazda asya yakasında araçların tünelden girip-çıkarken oluşabilecek trafik sorununu çözme adına şimdiden alınan tedbirlere bakalım.Harita içinde bulunan numaraları açıklamaya çalıştım.

1: Burada bulunan şev kesilerek güçlendirme çalışması tamamlandı.Ayrıca yağmur sularının yolda birikmemesi için yağmur suyu alt yapı çalışması tamamlandı.
2: Koşuyolu yaya köprüsü kaldıırıldı.Yerine araçların da geçeceği 1x1 köprü yapılacak.Bu nedenle yolun ortasının bir kısmı kapatılarak köprü ayağı için temel çalışması başladı.
3:Şev kesildi ve güçlendirme yapıldı fakat tam olarak bitirilmedi.
4: En önemli ve uzun çalışma burada yapıldı.Köprü kapasitesi 3x3 olan yol 4x4'e çıkartılacak.Burada göztepe istikametine doğru 2 şerit eklendi.Şimdi bir taraf 5 şerit diğer taraf 3 şerit.Projenin ilerleyen döneminde ortadaki refüj kaydırılarak 4x4'e eşitlenecek.
- decimus
 - Kadrolu Personel
 - Mesajlar: 1099
 - Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
 
- 
				Engin Y
 - Seyyah
 - Mesajlar: 3568
 - Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
 
Hadi bakalım..decimus yazdı:
Kalan Kazı Miktarı : 80 m
Toplam Kazı Miktarı : 3.340 m
Bugüne kadar kazılan kazı : 3.270 m
Kazıların başlangıç tarihi 24 Nisan 2014 olarak hatırlıyorum.Bu da demek oluyor ki 469 günde 3.270 m kazı yapılmış.Ortalama günlük kazı miktarı 7 m olarak görünüyor.
10 gün sonra kazılar bitecek yani, hayırlısıyla..
Açılış ne zaman düşünülüyordu? Burada demiryolu gibi ray döşeme, elektrifikasyon işi olmayacağı için asfaltlama ve havalandırma gibi işler birkaç ayda tamamlanır sanırım.. 29 Ekim 2015, açılış için erken bir tarih mi olur?
- Esat
 - Pir-i Seyyâh
 - Mesajlar: 18166
 - Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
 
Valla yetişmeyecekse de zorlamasınlar ya, yani Ordu-Giresun Havalimanı rezilliğini gördükten sonra bir kez daha fikriyatım perçinlendi, YARIM YAMALAK AÇILIŞ YAPMAYIN KARDEŞİM. O kadar para, emek harca, güzel de bir iş yap ama illa bir şeyin önüne getirip prim yapmak adına yarım yamalak iş yapmak, ne kadar da bize özgü 
			
			
									
									
						- decimus
 - Kadrolu Personel
 - Mesajlar: 1099
 - Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
 
29 EKim 2016 demek istediniz herhalde.Çünkü 29 Ekim 2015'e 3 aylık bir süre var.29 Ekim 2015, açılış için erken bir tarih mi olur?
daha önce UDH Bakanı Lütfi Elvan'ın tünelin açılması ile ilgili bir açıklaması vardı ;
Tüm çalışmaların 2017 yılı Ağustos sonunda tamamlanmasını hedeflediklerini hatırlatan Elvan, "Yapı Merkezi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ersin Arıoğlu Bey'in bize bir sözü var. 2016 sonu itibarıyla inşallah buradan araçlarımızla geçmiş olacağız. Tünelin kapasitesi günde 130 bin.Yüklenici firmaya vermiş olduğumuz garanti 68 bin 500 araç. Ancak bizim beklentilerimiz tünel açılır açılmaz 100 bin aracın geçiş sağlayacağı yönünde.Garanti kapsamındaki araç sayısından daha fazla geçiş olması halinde elde edilen gelirin yüzde 70'i yüklenici firmaya, yüzde 30'u Bakanlığımıza aktarılacak"dedi
Eğer Esat beyin dediği gibi sadece denizin altından araçların geçişi değil tüm bağlantı yolları ile birlikte açılması 2017 ağustos.YARIM YAMALAK AÇILIŞ YAPMAYIN KARDEŞİM
Ama tüm bağlantı yolları beklenmeden 2016 yılı sonu Avrasya Tüneli açılabilir.
- Esat
 - Pir-i Seyyâh
 - Mesajlar: 18166
 - Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
 
Ayrıca şunu da belirtelim, sadece tünel açma kaba işin bitmesi demek değil, işin bir de ara kat atma kısmı var, tünel havalandırması zaten başlı başına ciddi bir iş, yani burada yine yangın sistemi, havalandırma, izleme, sinyal falan filan derken çok ciddi bir elektronik elektromekanik işi var gibi geliyor bana. Kablolalama, drenaj falan filan derken hani normalde 2015 Ekim dense zaten o iş zor derdim.
Bu arada yanılmıyorsam bugün ya da yarın itibari ile Aksaray' dan Yenikapı ya geçiş trafiği de kapatılacak diye bir duyuru okudum, orada çalışmalar nedeni ile zaten sorunlu olan karayolu trafiği iyice sıkıntılı bir hal alacak gibi.
			
			
									
									
						Bu arada yanılmıyorsam bugün ya da yarın itibari ile Aksaray' dan Yenikapı ya geçiş trafiği de kapatılacak diye bir duyuru okudum, orada çalışmalar nedeni ile zaten sorunlu olan karayolu trafiği iyice sıkıntılı bir hal alacak gibi.


