tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Arkadaşlar;
Yaşanan kaza aslında halatların zayıflığından kaynaklanmıyor. Toplam 12 halatın asıldığı yürüyüş yolu yapılmış.Ve bir halatı 23 çelik sarımdan meydana geliyo.Buda cok kuvvetli ve mukavemeti yüksek olduğunu gösteriyor.Bu halatların çoğu yurt dışından sıfır olarak getiriliyor.Kazanın sebep olduğu çelik halatların kopru üzerine bağlandığı "gerdirme mapa" denilen ve muhtemelen daha önce yıpranmış olan mekanizmanın sebep olduğu zannediliyor.Normalde kaza günü 20 çalışanın kopan halatın üzerinde çalışacağı fakat hava durmunun uygun olmaması nedeniyle çalışmanın ertelendiği biliniyor.Bude faciadan tesadüfen kurtulduğumuzu gösteriyor.
İntihar eden japon içinde çok iyi biri olduğu söyleniyor.Keşke böyle birşey yapmasaydı.Sonuçta başarı ve başarısızlık bir takım işidir.Tek başına böyle bir sorumluluğun altına girmesi doğru değil aslında.
Allah Rahmet Eylesin.
Yaşanan kaza aslında halatların zayıflığından kaynaklanmıyor. Toplam 12 halatın asıldığı yürüyüş yolu yapılmış.Ve bir halatı 23 çelik sarımdan meydana geliyo.Buda cok kuvvetli ve mukavemeti yüksek olduğunu gösteriyor.Bu halatların çoğu yurt dışından sıfır olarak getiriliyor.Kazanın sebep olduğu çelik halatların kopru üzerine bağlandığı "gerdirme mapa" denilen ve muhtemelen daha önce yıpranmış olan mekanizmanın sebep olduğu zannediliyor.Normalde kaza günü 20 çalışanın kopan halatın üzerinde çalışacağı fakat hava durmunun uygun olmaması nedeniyle çalışmanın ertelendiği biliniyor.Bude faciadan tesadüfen kurtulduğumuzu gösteriyor.
İntihar eden japon içinde çok iyi biri olduğu söyleniyor.Keşke böyle birşey yapmasaydı.Sonuçta başarı ve başarısızlık bir takım işidir.Tek başına böyle bir sorumluluğun altına girmesi doğru değil aslında.
Allah Rahmet Eylesin.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 596
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında iki yaka arasına gerilen halatın kopmasından kendisini sorumlu tutarak, bilek ve boğazını keserek yaşamına son veren Japon mühendis 51 yaşındaki Kishi Ryoichi anısına Yalovada anıt dikilecek.
http://www.dha.com.tr/kishi-ryoichi-ani ... 95611.html


Uzmanların yaptığı son değerlendirmelerin ardından diğer hattın da tehlike yaratması nedeniyle kontrollü bir şekilde indirilmesine, kopan bağlantı yerleri dahil birçok metal parçanın yurt dışında imal edilmesi kararlaştırıldı.
Öncelikle, altından her gün Donanma Komutanlığı'na bağlı savaş gemilerinin yanı sıra başta Tüpraş olmak üzere burudaki petrol işleme ve depolama tesislerine petrol LPG ve kimyasallar getiren tanker ve kuru yük gemilerinin geçtiği köprüde batı yönündeki hat, önümüzdeki günlerde kontrollü bir şekilde indirilecek. Bu tarih daha önceden duyurulup çalışmalar sırasında İzmit Körfezi'ne gemi giriş çıkışı geçici süreyle durdurulacak. Şu anda halen kopma riski taşımasına rağmen, Köprü'nün ayakları altından su altındaki kediyolu ve kabloların zarar veremeyeceği bir hat üzerinden geri geçişlerine izin veriliyor. Tehlike yaratan hattın indirilmesinin ise hazırlıklar tamamlandıktan ve önlemler alındıktan sonra yapılacak.
Japon mühendisin canına kıymasına yolaçan bu olayın on milyonlarca dolarlık zarara yolaçtığı, kopan bağlantı yerindeki metal bölümler başta olmak üzere buradaki birçok malzemenin sökülüp yurtdışında yenilerinin yapılıp getirilecek monte edileceği öğrenildi. Ancak bunun mühendislik çalışmaları, siparişi, imalatı ve Türkiye'ye getirilmesi uzun zaman alacağından, Körfez köprüsü daha önce planlanan bu yıl sonunda açılamayacak. Muhtemelen birkaç aylık gecikme ile 2016 yılı ortalarına sarkacak.
http://dha.com.tr/izmit-korfezi-gecis-k ... 95604.html
http://www.dha.com.tr/kishi-ryoichi-ani ... 95611.html


Uzmanların yaptığı son değerlendirmelerin ardından diğer hattın da tehlike yaratması nedeniyle kontrollü bir şekilde indirilmesine, kopan bağlantı yerleri dahil birçok metal parçanın yurt dışında imal edilmesi kararlaştırıldı.

Öncelikle, altından her gün Donanma Komutanlığı'na bağlı savaş gemilerinin yanı sıra başta Tüpraş olmak üzere burudaki petrol işleme ve depolama tesislerine petrol LPG ve kimyasallar getiren tanker ve kuru yük gemilerinin geçtiği köprüde batı yönündeki hat, önümüzdeki günlerde kontrollü bir şekilde indirilecek. Bu tarih daha önceden duyurulup çalışmalar sırasında İzmit Körfezi'ne gemi giriş çıkışı geçici süreyle durdurulacak. Şu anda halen kopma riski taşımasına rağmen, Köprü'nün ayakları altından su altındaki kediyolu ve kabloların zarar veremeyeceği bir hat üzerinden geri geçişlerine izin veriliyor. Tehlike yaratan hattın indirilmesinin ise hazırlıklar tamamlandıktan ve önlemler alındıktan sonra yapılacak.
Japon mühendisin canına kıymasına yolaçan bu olayın on milyonlarca dolarlık zarara yolaçtığı, kopan bağlantı yerindeki metal bölümler başta olmak üzere buradaki birçok malzemenin sökülüp yurtdışında yenilerinin yapılıp getirilecek monte edileceği öğrenildi. Ancak bunun mühendislik çalışmaları, siparişi, imalatı ve Türkiye'ye getirilmesi uzun zaman alacağından, Körfez köprüsü daha önce planlanan bu yıl sonunda açılamayacak. Muhtemelen birkaç aylık gecikme ile 2016 yılı ortalarına sarkacak.
http://dha.com.tr/izmit-korfezi-gecis-k ... 95604.html
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3560
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/28977530.asp
TEM otoyolunun Gebze-Orhangazi kesiminde başlanan üst yapı çalışması kapsamında, Gebze köprülü kavşağı Ankara yönü TEM katılım yolu 13-29 Mayıs'ta ulaşıma kapatılacak.
Kocaeli Valiliğinden yapılan yazılı açıklamada, otoyolun Gebze-Orhangazi kesiminde 20 Mart'ta başlanan üst yapı çalışmalarının devam ettiği kaydedildi.
Açıklamada, şu ifadelere yer verildi:
"Söz konusu çalışmalar kapsamında Gebze gişelerden TEM otoyoluna girildikten sonra otoyolun Gebze köprülü kavşağında Ankara yönü TEM katılım yolu, Çarşamba günü 08.00'de trafiğe kapatılacaktır. Ankara yönüne gidecek sürücüler için gişelere gelmeden D-100 kara yolu üzerindeki Gebze kavşağında gerekli trafik işaretlemesi ve bilgilendirme yapılacaktır. Çalışmalar 29 Mayıs Cuma günü 08.00'de tamamlanacaktır. Çalışmalar sırasında gerekli olan tüm emniyet tedbirleri alınacak olup, trafik işaretlemeleri yapılacaktır."
TEM otoyolunun Gebze-Orhangazi kesiminde başlanan üst yapı çalışması kapsamında, Gebze köprülü kavşağı Ankara yönü TEM katılım yolu 13-29 Mayıs'ta ulaşıma kapatılacak.
Kocaeli Valiliğinden yapılan yazılı açıklamada, otoyolun Gebze-Orhangazi kesiminde 20 Mart'ta başlanan üst yapı çalışmalarının devam ettiği kaydedildi.
Açıklamada, şu ifadelere yer verildi:
"Söz konusu çalışmalar kapsamında Gebze gişelerden TEM otoyoluna girildikten sonra otoyolun Gebze köprülü kavşağında Ankara yönü TEM katılım yolu, Çarşamba günü 08.00'de trafiğe kapatılacaktır. Ankara yönüne gidecek sürücüler için gişelere gelmeden D-100 kara yolu üzerindeki Gebze kavşağında gerekli trafik işaretlemesi ve bilgilendirme yapılacaktır. Çalışmalar 29 Mayıs Cuma günü 08.00'de tamamlanacaktır. Çalışmalar sırasında gerekli olan tüm emniyet tedbirleri alınacak olup, trafik işaretlemeleri yapılacaktır."
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Her bayram karşılaştığımız İstanbul'dan çıkan araçların yaşadığı trafik yoğunluğu ve kazalar yine manşetlerde.Bu tarz haberleri görünce aklıma hep İzmit Körfez köprüsü projesi geliyor.Çünkü ortaya çıkan bu kaosun çözümü için en çok bu köprünün tamamlanmasına ihtiyaç var.Gerçi 35 $ + KDV olarak açıklanan geçiş fiyatı proje açılış tarihinde oldukça konuşulacaktır.Neyse bu proje ile ilgili geçen gün konuştuğum bir arkadaşım halat kopma olayının etkilerinin beklendiğinden daha fazla sürdüğünü normal şartlarda 2016'nın ilk aylarında açılması planlanan köprünün açılış tarihinin en az 6 ay uzatıldığını söyledi.Bu projelerin yapımı gerçekten çok zor ve meşakkatli, gördüğümüz gibi en ufak bir hata 6 aylık bir gecikmeye sebep olabiliyor.
Bu köprü için benim açılış tahminim önümüzdeki yıl ramazan bayramı öncesi..
Kazasız,belasız tamamlanması dileğiyle
Bu köprü için benim açılış tahminim önümüzdeki yıl ramazan bayramı öncesi..
Kazasız,belasız tamamlanması dileğiyle

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu projenin benim önem verdiğim tarafı bütün olarak ele alınması idi, yani İstanbul' da otoban bağlantı noktasından İzmir' e kadar bir bütünün parçası olması. Mesela bu köprünün muadili Çanakkale de de bir şekilde olmalı, böyle bir proje de var ama başlanmadı galiba?? Fakat Çanakkale de ki geçiş için orada ciddi bir otoyol yatırımı da yapılması gerekecek çünkü otoyol İstanbul' dan çıkıp direkt Edirne' ye gidiyor, Trakya bölgesinin kıyı kesimine hitap eden bir otoyol yok ve giden gelenler bilir ki normal bir hafta sonu bile felçtir.
Kuzey Marmaraya giriş ve çıkış için İzmit ile birlikte Çanakkale de de bir geçiş aynı şekilde bütünlük arz eden bir proje şeklinde yapılır ise bayağı bir çözüm olur gibi geliyor.
Kuzey Marmaraya giriş ve çıkış için İzmit ile birlikte Çanakkale de de bir geçiş aynı şekilde bütünlük arz eden bir proje şeklinde yapılır ise bayağı bir çözüm olur gibi geliyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3560
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Bayram tatillerinde feribot kuyruğu elbette etkili, ancak asıl trafik İstanbul'dan Karadeniz'e gidenler nedeniyle oluşuyor gibi geliyor bana. Özellikle İzmir civarında iki şeritli olması nedeniyle tıkanıyor..
İnşallah gelecek yaz bu köprü açılmış olur. Açıldığında fiyatının 35 dolar olmasını beklemiyorum, bir miktar düşük yapıp sürümden kazanmaya çalışacaklardır diye tahmin ediyorum..
Bu vesileyle herkesin bayramını kutlarım.. Nice mutlu bayramlar dilerim..
İnşallah gelecek yaz bu köprü açılmış olur. Açıldığında fiyatının 35 dolar olmasını beklemiyorum, bir miktar düşük yapıp sürümden kazanmaya çalışacaklardır diye tahmin ediyorum..
Bu vesileyle herkesin bayramını kutlarım.. Nice mutlu bayramlar dilerim..
- Özgür Türkler
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 366
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Çanakkalede yapılması planlanan köprünün içinde demiryolu da olacaktı.
Marmaranın etrafını ring şeklinde dolaşan bir hızlı tren hattı da planlanıyordu , yük + yolcu taşıyabilsin diye 200 km hızda.
Kınalıdan başlayıp marmara sahile paralel Şarköy üstünden geliboluya bağlanan bir otoban yapılacak, Lapsekiden karşıya geçecek ve malesef Çanakkale sonrası Kazdağları üstünden Edremit körfezine bağlanacak oradan da Balıkesirde İzmir otobanı ile birleşecek...Kazdağları kısmında tüneller ile doğayı minimum katletmelerini beklemek biraz fazlamı iyi niyetlilik olur?
Marmaranın etrafını ring şeklinde dolaşan bir hızlı tren hattı da planlanıyordu , yük + yolcu taşıyabilsin diye 200 km hızda.
Kınalıdan başlayıp marmara sahile paralel Şarköy üstünden geliboluya bağlanan bir otoban yapılacak, Lapsekiden karşıya geçecek ve malesef Çanakkale sonrası Kazdağları üstünden Edremit körfezine bağlanacak oradan da Balıkesirde İzmir otobanı ile birleşecek...Kazdağları kısmında tüneller ile doğayı minimum katletmelerini beklemek biraz fazlamı iyi niyetlilik olur?