ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu iş hızı ile 190 günlük (yaklaşık) daha kazı var demek oluyor sanırım, yani Kasım sonunda kazı işlerinin bitmiş olması lazım. Haberlerde bir yerde ray döşemeye de başlanacak diyordu sanırım. Normalde iyi bir ekiple ray döşeme kazı işini yakalayabilir diye tahmin ediyorum.decimus yazdı:Toplam : 39.768 m
Kazılan : 33.758 m
Dün : 32 m
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3566
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Bu hattın açılışı için 2015'i hedeflemişlerdi sanırım, ama yavaştan 2017'ye doğru kayıyoruz gibi bir görüntü var..Esat yazdı:Bu iş hızı ile 190 günlük (yaklaşık) daha kazı var demek oluyor sanırım, yani Kasım sonunda kazı işlerinin bitmiş olması lazım. Haberlerde bir yerde ray döşemeye de başlanacak diyordu sanırım. Normalde iyi bir ekiple ray döşeme kazı işini yakalayabilir diye tahmin ediyorum.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 143
- Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46
özetle 40km kazının 34km kısmı tamamlanmış. teknik konulardan bihaber bir vatandaş olarak siz konuyu bilenlerin yazdıklarından anladığım şu:
- 6km daha kazı yapılacak
- bir yandan ray döşemeleri yapılmaya başlandı
- istasyon inşaatları devam ediyor
- araçlar geldikten sonra deneme sürüşleri olacak ama insansız araç olduğundan biraz uzun sürebilir.
benim kafamda 29 ekim 2016 gibi bir ihtimal belirdi ama en olumlu ihtimal. olumsuz durumda ise 29 ekim 2017. ama illa ki 29 ekim
- 6km daha kazı yapılacak
- bir yandan ray döşemeleri yapılmaya başlandı
- istasyon inşaatları devam ediyor
- araçlar geldikten sonra deneme sürüşleri olacak ama insansız araç olduğundan biraz uzun sürebilir.
benim kafamda 29 ekim 2016 gibi bir ihtimal belirdi ama en olumlu ihtimal. olumsuz durumda ise 29 ekim 2017. ama illa ki 29 ekim

-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 143
- Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Bugün üsküdar istasyonunun yakınından geçerken fotoğraflar çektim.Görünen o ki bazı stratlar montaj için bekletiliyor.Bu da henüz temel kotuna gelinmediğini kazıların devam ettiğini gösteriyor.Kazıların bir an önce biterek temel ve kaba işlerin başlması gerekli
Ayrıca Marmaray istasyonun doğu çıkışında bulunan alanda şaft açılmış muhtemelen gelecek olan TBM'ler için hazırlık yapılıyor.Daha önce çalıştığım metro projelerini düşünerek şunu söylebilirim ki kaba inşaat tamamlandıktan sonra 12 ay boyunca ince+elektrik+mekanik işler sürer.Üsküdar istasyonuna baktığım zaman kaba inşaat için en az 4-5 aylık iş varmış gibi.Yani 2016 Eylül için gerçekten yoğun şekilde çalışmak gerekiyor.



Ayrıca Marmaray istasyonun doğu çıkışında bulunan alanda şaft açılmış muhtemelen gelecek olan TBM'ler için hazırlık yapılıyor.Daha önce çalıştığım metro projelerini düşünerek şunu söylebilirim ki kaba inşaat tamamlandıktan sonra 12 ay boyunca ince+elektrik+mekanik işler sürer.Üsküdar istasyonuna baktığım zaman kaba inşaat için en az 4-5 aylık iş varmış gibi.Yani 2016 Eylül için gerçekten yoğun şekilde çalışmak gerekiyor.



- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Bugün bağlarbaşından kadıköye giderken bağlarbası istasyonu yanınd bulunan alanda şantiye kurulduğunu ve içinde fore kazık makinası olduğunu gördüm.Ne olduğunu tam olarak bilmesemde proje resimlerini incelediğimde istasyona giriş için merdiven yapılacağını düşündüm. Altta resimleri ekledim.


Bu proje ile ilgili 3 yıldır edindiğim fikir ; her ne kadar TBM kazıları çok geç ve az sayıda TBM çalışmaya başlasa da tünel işlerinin istasyon işlerinden daha hızlı ve düzenli gittiğinini söyliyebilirim.Eğer 4 TBM aynı anda ve depo sahası güzergahı yerine istasyonların bulunduğu güzergah üzerinde yapılsa ve depo sahası NATM yöntemi ile oluşturulsaydı çok daha farklı olurdu diye düşünüyorum.Her neyse yine de 24 saat aralıksız 15 günde 1 gün izin ve çok yoğun bir tempo da tünel çalışmaları devam ettirliyor.
Bu arada son günlerde özellikle depo sahası alanında çok ciddi hafiyat çalışması yapılmakta..Bu projenin en merak ettiğim yeri depo ve bakım sahası.Daha önce Otogar-Başakşehir bakım ve depo sahasını gören biri olarak şunu soyliyebilirim en az istasyonlar kadar ilgi çekici ve değişik bir yapı ile karşılşacağız.Bir sürü tren'in bekletildiği bakıma alındaığı devasa çelik çatıların oluşturduğu bir depo sahası bizi bekliyor.Zaten segment üretimi de tamalandı.Artık depo sahasının orjinal haline gelmesini sabırsızlıkla bekliyorum.


Bu proje ile ilgili 3 yıldır edindiğim fikir ; her ne kadar TBM kazıları çok geç ve az sayıda TBM çalışmaya başlasa da tünel işlerinin istasyon işlerinden daha hızlı ve düzenli gittiğinini söyliyebilirim.Eğer 4 TBM aynı anda ve depo sahası güzergahı yerine istasyonların bulunduğu güzergah üzerinde yapılsa ve depo sahası NATM yöntemi ile oluşturulsaydı çok daha farklı olurdu diye düşünüyorum.Her neyse yine de 24 saat aralıksız 15 günde 1 gün izin ve çok yoğun bir tempo da tünel çalışmaları devam ettirliyor.
Bu arada son günlerde özellikle depo sahası alanında çok ciddi hafiyat çalışması yapılmakta..Bu projenin en merak ettiğim yeri depo ve bakım sahası.Daha önce Otogar-Başakşehir bakım ve depo sahasını gören biri olarak şunu soyliyebilirim en az istasyonlar kadar ilgi çekici ve değişik bir yapı ile karşılşacağız.Bir sürü tren'in bekletildiği bakıma alındaığı devasa çelik çatıların oluşturduğu bir depo sahası bizi bekliyor.Zaten segment üretimi de tamalandı.Artık depo sahasının orjinal haline gelmesini sabırsızlıkla bekliyorum.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37