Belediye yetkilileri yaptırdıkları projenin onaylandığını fakat kredi arayışlarının devam ettiğini belirtmişler, kredi içinde yurtiçi kaynakları değerlendirmek istiyorlarmış bu amaçlar İller Bankası'na başvurmuşlar. Bence AB ya da Almanya'ya da bir başvursunlar, sever onlar böyle yatırımları.
http://www.haberler.com/diyarbakir-a-ya ... 78-haberi/Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Fahrettin Çağdaş AA muhabirine yaptığı açıklamada, Ulaşım Master Planı'nın en önemli verisinin kent merkezinde saatte yolcu potansiyeli 13 bin olan hafif raylı sistem hattı olduğunu, Dağkapı Meydanı'ndan başlayarak, Kayapınar ilçesindeki Eğitim ve Araştırma Hastanesi önüne kadar uzandığını, hattın proje çalışmasının yürütüldüğünü ifade etti.
Ulaşım master planlarının mevzuat çerçevesinde Ulaştırma Bakanlığı'na sunulduğunu, bakanlığa sundukları hafif raylı sistem hattının onaylandığını kaydeden Çağdaş, daha sonra yapımıyla ilgili belediye olarak birtakım arayışlara girdiklerini, bu arayışlar içinde de ülke içi krediyi kullanmayı esas aldıklarını aktardı.
Hattın uzunluğunun 14,3 kilometre olacağını, proje güzergahında 18 istasyonun yer alacağını aktaran Çağdaş, ortalama işletme hızının saatte 22 kilometre olarak öngörüldüğünü ifade etti.
14 kilometrelik 18 istasyonlu bir hat iyi proje, bu arada yine bu haber ile bağlantılı olarak daha yeni bir haberde de şehrin simgesi sayılan Karpuz Heykelinin köprülü kavşak ve raylı sistem projesi nedeni ile yıkıldığı yazıyordu, kredi ile ilgili olur verilmiş ama devlet onayı gerekiyor sanırım bu arada da belediye boş durmayıp bir yerlere el atıyor olabilir.
http://www.ilkehaberajansi.com.tr/haber ... yikim.html