ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 20 Eki Pzt, 2014 09:05

Esat yazdı:
decimus yazdı:Resim

Avrasya Tünelin'de işler yolunda gitmektedir.Önümüzde ki günlerde bayram sebebiyle işler çok ağır devam edecek, bakım ve onarım işlerine ağırlık verilecektir.

TBM : 1 km barajına çabuk geldi fakat uzun süre 1 km aşmak için bekledi.Neyse ki şimdi bu barajı aştı ve yoluna devam ediyor.TBM kazmaya devam ederken tüneli ortadan ikiye ayıracak işler için ön hazırlık çalışmaları tamamlandı.TBM segmentlerin transferi nedeniyle hemen tünel ikiye bölünmeyecek fakat yine de ön hazılık çalışmaları devam edecek.
Tünelin ikiye bölünmesinden kasıt nedir?

bir de şöyle bir haber var

http://www.haber7.com/guncel/haber/1212 ... rici-haber
Avrasya Tüneli Projesi çalışmaları, deniz tabanının altında devam ediyor. Tünel uzunluğu bin 180 metreyle yaklaşık yüzde 35'i tamamlandı.

Tünelin ikiye bölünmesinden kasıt ; araçların geçeceği betonarme döşemenin yapılması.Bildiğinizi gibi TBM segment yerleştirmeye devam ediyor ve bu sebepten dolay demin kat döşemesi TBM işi bitene kadar deavm edecek.Çünkü TBM'e taşınan segment tünel içinde özel bir araç yardımı ile götürülüyor ve yükseklik farkından dolayı bu çalışma TBM işi bitene kadar devam edecek. Fakat yakın zamanda başlanan tünel içi betonarme işleri için asıl hedef 1. kat betonarme döşeme sistemine ir an önce başlayarak üst kat betonu tamamlamak.

Aslında ben de tam proje ile ilgili bilgi aktaracaktım bu haberi görünce vazgeçtim.Çünkü aynı şeyleri yazacaktım. TBM 1200 metre sularında kazı yapmaya devam ediyor. Bayram sonrası bakım işleri tamamlandı,Şuan için kazılan bölge zayıf olması nedeniyle temkinli olarak işler devam ediliyor.Yuvarlak içine alınan bölgeler döşemenin taşıyıcı sistmleri şuan yapımına devam ediliyor.

Ayrıca şunu belirtmek isterim projede kullanılan TBM dunyanın en buyuk 6. TBM ve bakımları 10-15 gün arasında değişiyor.Fakat Üsküdar-Çekmeköy arasında bulunan TBM'ler bu kadar büyük olmamamlarına rağmen 1 aylık bakımlardan geçiriliyor. 1 aylık bakım demek Üsküdar için günlük 22 m x 30 : 660 m kayıp demek. Enteresan geliyor bu konu bana.Resim

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 28 Eki Sal, 2014 11:06

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/27471006.asp

Habercilikte son nokta :) Saha gezisi biteli 30 dk olmadan tüm haber sitelerinnde UDH bakanı Lütfi Elvan'ın gezisi ile ilgili notlar yayınlandı.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 01 Kas Cmt, 2014 16:37

Avrasya tüneli projesi genelde ziyaretler veya basın kuruluşlarının saha gazileri ile gündeme gelmektedir. Aslında Marmaray projesi kadar yapım tekniği zor ve önemlidir.Mesela tünel oluşturulurken seçilen segment yapıları çeşitli sismik analizlerle enine ve boyuna incelenmiştir. Bu yapıye en uygun segment tasarlanmış ve imal edilmiş edilerek uygulamaya sokulmuştur.

Ayrıca haydarpaşa'dan başlayan tünel denizin altına doğru ilerledikçe zemin yumuşamaya başlıyor.Bu nedenle bu geçiş kaya zeminden toprak zemine geçiş sırasında segmentlerin arasına farklı yapıda bir sismik segment koyularak geçiş sırasında oluşabilecek tahribatları engellemesi planlanmaktadır.Bu sismik segmentler özel olarak yurt dışında imal edilmiş ve testleri tamamlanarak yerlerine koyulmuşlardır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Pzr, 2014 11:28

Evet gercekten teknik anlaminda cok buyuk bir proje ama isletmede ne olacak bakalim, hem gecis ucretleri hem de guzergahin deniz altinda olmasinin yaratacagi endise kullaniki etkileyecek mi merak ediyorum.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 17 Kas Pzt, 2014 12:18

Avrasya Tüneli'nde işler sorunsuz şekilde ilerlemektedir. TBM geçtiğimiz hafta Sismik montajlardan 2. ve son olanı yerine yerleştirdi.Bu nedenle TBm kazılarından ziyade sismiklerin montajı ile ilgilenildi.Tüneli ortadan 2 ye bölen betonarma sistemlerin ihale süreci tamamlandı İtalya'dan gelen ekipmanlar ve personeller iskele kurulumunu tamamladı. Çalışmalar devam ediyor.

Asya yakasında NATM çalışmaları tünelin bir bölümünün Haydarpaşa Numune hastanesin altından geçmesi nedeniyle gündüz durdurulmakta gece ise çalışmalar sürdürülmektedir. Kazılar Mart ayına kadar sürdürülmesi ve daha sonra beton işlerine başlanılması bekleniyor.

Çok fazla söylenecek birşey yok.Proje sessiz sedasız ve sorunsuz ilerlemektedir.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 24 Kas Pzt, 2014 17:34

Avrasya Tüneli 1484 metre'de kazılarına devam ediyor. 1500 metre barajını geçmeye çok az bir zaman kaldı.

Ayrıca projenin birebir kopyası maket araçların yerleştirilmesiyle tamamlanmıştır. Görüldüğü üzere araçlar tünel içinde oldukça ferah şekilde seyahat edebilecek şekilde dizayn edilmiştir.



Resim

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 08 Ara Pzt, 2014 16:32

Selamlar,

Hep TBM kazdığı tünellerden bahsettik biraz da NATM tünellerden bahsedelim.Aşağıdaki haritaya bakacak olursak 1-3 ve 2-4 numralı aynaların (ayna: tünel içinde kazılan toprak bölge) karşılıklı olarak sürdürüldüğünü göreceksiniz.Şuan için tünel içi kazı miktarları toplamda ;

1-3 : 510 m ( Avrupa yakasına geçiş)

2-4 : 490 m (Asya yakasına geçiş)

2 numaralı kazının yapıldığı tünel haydarpaşa numune hastanesin altından geçmesi nedeniyle zaman zaman iş durduruldu.Özellikle ameliyathane gibi hassas ve önemli alanların bulunduğu yerlerde gündüz kazı yapılmadı bu alanlar gece çalışarak geçildi.Genel anlamda zemin çok zorlamadı yüklenci firmayı. Ne çok sert ne de çok yumuşak zemin gayet iyi.Kazı çalışmaları Mart-Nisan ayına kadar sürdürülmesi ve daha sonra betonlama işlerine geçilmesi bekleniyor. Eylül 2015 gibi beton işleri tamamlanacak ve Elektrik & Mekanik işlerine geçilerek 2017 Nisan ayına kadar tüm süreç tamamlanacaktır.



Resim

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 19 Ara Cum, 2014 08:18

Ve beklenen an geldi. TBM şuan projenin en derin noktasına (-105.8 m) ulaştı ve kazı yapmaya devam ediyor.Bu ayrıca 1.600 m lik bölümün tamamlandığı 1.800 m kazının kaldığı demek oluyor.

Emeği geçenlere teşekkürler..!

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 23 Ara Sal, 2014 04:21

Geçtiğimiz günlerde TBM en derin noktada ve 1600 m civarında kazı yaptığınız yazmıştım. Şimdi konuyu biraz daha açmak istiyorum. Aslında şuan gelinen nokta çok önemli ve zor bir nokta çünkü zemin TBM proje boyunca görebileceği en sert zemin.Dolayısıla TBM çok zor ve yavaş ilerliyor.Bu noktada günlük 8 m kazı yapması imkansız, bu nedenle kazı miktarı bu alanı geçtikten sonra artacak bu aralar yavaş ilerleyecektir.

Denizin -105.8 m derinliğinde bulunan sert zeminden çıkan sert zemin taşları bildiğiniz gibi boru yardımı ile ayrıştırma havuzlarına iletilmekte bu da boruların beklenmeyen bir anda taşların etkisi ile ayrılabileceği ve etrafa zarar verebileceği anlamına geliyor.Ayrıca Belki de bir daha hiç bir proje de İstanbul boğazının altından çıkan bu taşlar bulunamaycak hatıra severler için kaçırılmaz bir fırsat :) Düşünsenize Boğazın -106 metre altından çıkan sert kaya parçası evinizin bir köşesinde kısa bir süre de olsa bulunsa hoşunuza gitmez mi :)

Neyse bazen bu proje ile Marmaray BC1 projesi arasında neden farklı tip çalışma yapıldığını anlayaman insanlarla karşılaşıyorum. Marmaray Tüp sistemi ile yapıldı Avrasya Tünel ise TBM yöntemi ile.Bunun tek sebebi "-eğim"

Marmaray Projesi eğer TBM ile kazılsaydı hiç bir Tren Sirkeciye ulaşamayacaktı.Eğim buna izin vermeyecekti o yüzden Marmaray projesinde TBM sistemi yerine Tüp sistemi ile inşa edildi.Fakat araçlar için bu eğim problem teşkil etmemesi nedeniyle burada uygun görüldü.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ara Sal, 2014 07:40

decimus yazdı:Belki de bir daha hiç bir proje de İstanbul boğazının altından çıkan bu taşlar bulunamaycak hatıra severler için kaçırılmaz bir fırsat :) Düşünsenize Boğazın -106 metre altından çıkan sert kaya parçası evinizin bir köşesinde kısa bir süre de olsa bulunsa hoşunuza gitmez mi :)
Tabii ki gider, ne zaman ve nerede teslim alıyoruz taşları :D:D

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 23 Ara Sal, 2014 14:21

Esat yazdı:
decimus yazdı:Belki de bir daha hiç bir proje de İstanbul boğazının altından çıkan bu taşlar bulunamaycak hatıra severler için kaçırılmaz bir fırsat :) Düşünsenize Boğazın -106 metre altından çıkan sert kaya parçası evinizin bir köşesinde kısa bir süre de olsa bulunsa hoşunuza gitmez mi :)
Tabii ki gider, ne zaman ve nerede teslim alıyoruz taşları :D:D
hahah :O İyimiş :)

Ayarlamaya çalışacağım :)

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 596
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

taşlar

Mesaj gönderen Edil Arda » 24 Ara Çrş, 2014 00:43

sevgili Decimus, birçok başlıktaki yazılarını zevkle takip ediyorum,
sırf bu taş olayı için üye olayım dedim :D

Belki Haydarpaşa Şantiyesinde şu temsili tünelin orada bir stand kurulabilir böyle bir şey için,
zaten sadece yakından takip edenler gelecektir,
çok arzu ederim böylesine değerli ve anlamlı bir kaya parçasına sahip olmayı:)

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön