Esat yazdı:Tünelin ikiye bölünmesinden kasıt nedir?decimus yazdı:
Avrasya Tünelin'de işler yolunda gitmektedir.Önümüzde ki günlerde bayram sebebiyle işler çok ağır devam edecek, bakım ve onarım işlerine ağırlık verilecektir.
TBM : 1 km barajına çabuk geldi fakat uzun süre 1 km aşmak için bekledi.Neyse ki şimdi bu barajı aştı ve yoluna devam ediyor.TBM kazmaya devam ederken tüneli ortadan ikiye ayıracak işler için ön hazırlık çalışmaları tamamlandı.TBM segmentlerin transferi nedeniyle hemen tünel ikiye bölünmeyecek fakat yine de ön hazılık çalışmaları devam edecek.
bir de şöyle bir haber var
http://www.haber7.com/guncel/haber/1212 ... rici-haber
Avrasya Tüneli Projesi çalışmaları, deniz tabanının altında devam ediyor. Tünel uzunluğu bin 180 metreyle yaklaşık yüzde 35'i tamamlandı.
Tünelin ikiye bölünmesinden kasıt ; araçların geçeceği betonarme döşemenin yapılması.Bildiğinizi gibi TBM segment yerleştirmeye devam ediyor ve bu sebepten dolay demin kat döşemesi TBM işi bitene kadar deavm edecek.Çünkü TBM'e taşınan segment tünel içinde özel bir araç yardımı ile götürülüyor ve yükseklik farkından dolayı bu çalışma TBM işi bitene kadar devam edecek. Fakat yakın zamanda başlanan tünel içi betonarme işleri için asıl hedef 1. kat betonarme döşeme sistemine ir an önce başlayarak üst kat betonu tamamlamak.
Aslında ben de tam proje ile ilgili bilgi aktaracaktım bu haberi görünce vazgeçtim.Çünkü aynı şeyleri yazacaktım. TBM 1200 metre sularında kazı yapmaya devam ediyor. Bayram sonrası bakım işleri tamamlandı,Şuan için kazılan bölge zayıf olması nedeniyle temkinli olarak işler devam ediliyor.Yuvarlak içine alınan bölgeler döşemenin taşıyıcı sistmleri şuan yapımına devam ediliyor.
Ayrıca şunu belirtmek isterim projede kullanılan TBM dunyanın en buyuk 6. TBM ve bakımları 10-15 gün arasında değişiyor.Fakat Üsküdar-Çekmeköy arasında bulunan TBM'ler bu kadar büyük olmamamlarına rağmen 1 aylık bakımlardan geçiriliyor. 1 aylık bakım demek Üsküdar için günlük 22 m x 30 : 660 m kayıp demek. Enteresan geliyor bu konu bana.
