ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Zaten sorunlu bir bölgeye daha fazla insanı yığmak doğru bir çözüm olur muydu? İstanbul ayarında bir kent için entegrasyon çözümü mevcut sorunlu aktarma noktalarına yeni hatlar yığmak mıdır, yoksa yeni entegrasyon noktaları oluşturmak mıdır? Yenikapı çok doğru demiyorum, ama merkezleri çoğaltmak adına doğru, bana kalsa Eminönü bölgesindeki Kadıköy vapur ya da deniz otobüslerinin bir kısmını bile Yenikapı' ya alırım.Engin Y yazdı:Kendi yarattığımız bir kilit de diyebiliriz aslında.. Gidip Theodosius Limanı'nda buluşturduk hatları.. Taksim'de buluşsalardı keşke, arkeolojik kilit de söz konusu olmazdı..mustafaguler yazdı:İstanbullulara hayırlı olsun, kilit bir nokta çözüldü sonunda
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
İstanbul'da kara yolu taşımacılığı imkânları gelişince, Marmara kıyısındaki vapur seferlerinin iptal edilmesi belki mantıklı bir karardı..Esat yazdı:Zaten sorunlu bir bölgeye daha fazla insanı yığmak doğru bir çözüm olur muydu? İstanbul ayarında bir kent için entegrasyon çözümü mevcut sorunlu aktarma noktalarına yeni hatlar yığmak mıdır, yoksa yeni entegrasyon noktaları oluşturmak mıdır? Yenikapı çok doğru demiyorum, ama merkezleri çoğaltmak adına doğru, bana kalsa Eminönü bölgesindeki Kadıköy vapur ya da deniz otobüslerinin bir kısmını bile Yenikapı' ya alırım.
Ancak, özellikle Cumartesi ve Pazar günleri, sahil yolları o kadar dolu ki kıyıya paralel vapur seferleri bile iş yapabilir..
Bostancı-Kadıköy-Yenikapı-Bakırköy deniz otobüsü seferlerinin yanında, deniz otobüsünün çalışmadığı saatlerde vapur seferleri de konulabilir..
Gerçi şimdi baktım da Bakırköy-Kadıköy arasında bayağı bir deniz otobüsü seferi varmış
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Gıcır gıcır peron resimleri için teşekkürler, elinize sağlık..
Keşke Aksaray'daki gibi ortada peron yapsalardı da iki taraftan herhangi birisine bineceklerin yukarıda iki ayağı bir pabuca girmeseydi
Neyse, buna da şükür, emeği geçenlerin eline sağlık..
Dün akşam, Cevizlibağ'dan Sultangazi tarafına gitmek için O-3'ü kullandım.. Sağmalcılar'da karşımdan metro aracı geldi, Yenikapı yazısını görmek hoşuma gitti
Keşke Aksaray'daki gibi ortada peron yapsalardı da iki taraftan herhangi birisine bineceklerin yukarıda iki ayağı bir pabuca girmeseydi
Neyse, buna da şükür, emeği geçenlerin eline sağlık..
Dün akşam, Cevizlibağ'dan Sultangazi tarafına gitmek için O-3'ü kullandım.. Sağmalcılar'da karşımdan metro aracı geldi, Yenikapı yazısını görmek hoşuma gitti
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu pabuca girmenin sebebi insanların kafalarının üstünde duran, hatta bazısı göz hizasında duran tabelalara bakmaması olabilir mi? Bence her şey gayet net belliEngin Y yazdı:Keşke Aksaray'daki gibi ortada peron yapsalardı da iki taraftan herhangi birisine bineceklerin yukarıda iki ayağı bir pabuca girmeseydi
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Abi, şeyi kastetmiştim aslında..Bu pabuca girmenin sebebi insanların kafalarının üstünde duran, hatta bazısı göz hizasında duran tabelalara bakmaması olabilir mi? Bence her şey gayet net belli
Aksaray-Otogar arasındaki duraklara gidecekler, iki trene de binebiliyor ya, onların durumundan bahsetmiştim.. Hangi perondakinin önce kalkacağını yukarıda görecekler, inene dek treni kaçırmamak için koşacaklar.. Aşağıya inince görüp hemen seçim yapma şansları olsaydı keşke demiştim..
İstatistikleri ben de merak ediyorum.. Yenikapı'daki üç sistemden çıkan kişilerin kaçı hangi sistemle devam ediyor, kaçı Yenikapı'da son durak yapıp dışarıya çıkıyor.. Yenikapı'da kaç kişi dışarıdan giriyor sisteme.. gibi soruların yanıtını merak ediyorum..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Güzel bir merak ama cevabı yok daha doğrusu var bu datayı İstanbulKart ı kim üretip sunuyor ise, ya da turnike datalarını kim tutuyor ise o verebilir, yani kartın ID takibi ile yapılabilecek bir çalışma çünkü turnikeler çıkan yolcuyu saymıyor. Basit bir hesap ile şunu diyemeyiz yani M1 den Çıkan Yolcu = (M2 batı turnikeden giren + Marmaray batı turnikeden giren) + dışarı çıkan yolcu ya da tam tersi kombinasyonları turnike sayaçlarından yapmak mümkün değil, bu ancak dijital datanın temini, takibi ve analizi ile mümkün olabilir. Biz istasyonlara giriş sayıları ile yetinmek zorunda kalacağızEngin Y yazdı:İstatistikleri ben de merak ediyorum.. Yenikapı'daki üç sistemden çıkan kişilerin kaçı hangi sistemle devam ediyor, kaçı Yenikapı'da son durak yapıp dışarıya çıkıyor.. Yenikapı'da kaç kişi dışarıdan giriyor sisteme.. gibi soruların yanıtını merak ediyorum..