ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Eki Çrş, 2014 18:02

Engin Y yazdı:Aynı yolcu, otobüs sonrasında metroya hiç ücret ödemese, belediye zarar eder mi?
Zarar eder, orası kesin ama kamu hizmetinde zarar söz konusu mudur? Ya da kâr nedir? Konunun önemli olan tarafı bu işte, yoksa kesersin otobüsleri şak diye. Ama bunu hem işletmecileri hem yolcuyu üzmeden yapacak bir aktarma ücretlendirmesi var mı? Yok. Dolayısı ile işin bu tarafından bakıldığında bu tip düzenlemeler çok ama çok zor, bunun olabilmesi için birinci şart küllen zararın göze alınıp otobüslerin öhö dan iett ye dönüştürülmesidir, bu yapılmadığına ve yapılamayacağına göre bu tip beklentiler havada kalıyor. Biraz lafı dolandırıyorum ama :) olmasın demiyorum, olsun tabii ki bu konu defalarca konuşuldu tabii ki otobüsler düzenlensin insanlar metroyla gitsin falan filan ama bunlar ancak orta vade hedefe girebilir. Bunu İstanbul 776 km raylı sistem haritasına bakarak söylüyorum :)

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 15 Eki Çrş, 2014 18:42

Bursa'da güzel sistem var mesela.Herhangi bir mahalleden çıkan otobüsün son durağı oraya en yakın olan metro istasyonu, aktarma da ucuz böylece ulaşım rahat ve hızlı gerçekleştiriliyor. Yani burada otobüslerin amacı insanları toplayıp en yakın metro istasyonuna bırakmak.
Metro geçen yerlerde metroya paralel otobüs sayısı çok az. Hatta merkezden uzaklaştıkça yok(Şehrin en yoğun yerleri olan Osmangazi-Şehreküstü civarına ayrı tutuyorum)

Ama mesela istanbula bakıyorsun Tuzla'dan her biri 10-20dk aralıklarla Kadıköy'e hareket eden 3 hat var. Yine Pendik'ten her biri 5-15 dk aralıklarla kalkan Kadıköy'e giden 4-5 hat var.
Mesela bana göre bu hatların son durağı Kartal Metro olmalı. Ama fiyat da insanları özendirecek ama belediyeyi zarara sokmayacak bir aralıkta sabitlenmeli. Burada böyle
Yine de direkt Tuzla-Pendik-Kadıköy seferini yapan bir otobüs hattı olmalı. Fakat sefer sayısı da az olmalı mesela 20 dakikada bir. Hem bu hat gece metro kapanınca da çalışabilir

kado
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21

Mesaj gönderen kado » 15 Eki Çrş, 2014 21:14

Bu konuşulan sistem izmirde gerçek oldu bildiğiniz gibi; 90 dakika aktarma ücretsiz, hatlar yolcuları metroya taşıyor filan... Ama bu sefer de metro ağı çok yetersiz kaldı, insanlar yine şikayetçi.
Geç ve çarpık şehirleşen bir toplum olarak bu sıkıntıları çekmemiz doğal.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 30 Eki Prş, 2014 13:14

Pendik
Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Pzr, 2014 11:36

Bir onceki foto ile arada 15 gun var Pendik istasyonunda pek bir degisiklik olmamis.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 24 Kas Pzt, 2014 21:39

Daire içindeki ufak alanı çevirmişler
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Kas Pzt, 2014 22:05

Çıkış inşa edilecektir oraya , iyi bir nokta

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 24 Kas Pzt, 2014 22:14

Bu noktadan YHT girişine yürüyerek tam 900 m

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Kas Sal, 2014 16:28

Anatolian yazdı:Bu noktadan YHT girişine yürüyerek tam 900 m
Bana göre değil ama bazı toplu taşımacılara göre makul bir aktarma mesafesi, 900 metre :) sabah işe giden adam için olabilecek ama gün içerisindeki toplu ulaşım için saçma bir aktarma mesafesi

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 25 Ara Prş, 2014 13:09

Pendik
Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 05 May Sal, 2015 09:16

Projede tünel kazıları tamamlanmış.Eletrik- Mekanik ve ince işler başlamış. Yıl sonuna doğru test sürüşleri başlayacakmış. Fakat haberde 2019 yılında faaliyete geçeceği söylenmiş.Enteresan :)

Anadolu Yakası'nın ilk metrosu olan Kadıköy-Kartal Metro tüneli kazı çalışmaları bittiğinde Kaynarca’ya uzanmış olacak. 2012 yılında açılan ve hat uzunluğu 21,7 kilometre olan Kadıköy-Kartal Metro tüneli 16 yolcu istasyonuna sahip. Kartal-Kaynarca Metrosu’da hatta dahil olduğunda istasyon sayısı 19’a ulaşacak ve hattın uzunluğu 26,5 kilometreye çıkacak.

2019 yılında faaliyete geçirilmesi planlanan Kartal-Kaynarca metro hattı ile birlikte Kadıköy-Kaynarca arası tek seferde saatte 70 bin yolcu taşınabilecek. Yeni yapılacak metro hattıyla beraber Kadıköy-Kaynarca arası yolculuk süresi 38,5dakikaya inecek
Link : http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... Uhs3i5ruS0

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 May Sal, 2015 17:21

Haberin kendisi bir hata, 2015 yili internet herkesin cebinde ama 1 istasyonluk uzatmalar bile "yeni metro hatti" sifati ile pazarlaniyor. Ne Istanbulun ne de Istanbullunun bu kelime oyunlarina ihtiyaci yok. Kadir Baskan zaten metro hatlari yapimi konusunda bir sekilde basarili, tamam tabii ki eksik, hata su bu bulursunuz ama genel olarak basarili. Bence son doneminde Istanbul a yapacagi en buyuk hizmet basin metinleri ve halka anlatim konusunda belediye de bir devrim yapmak olmali.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön