Zarar eder, orası kesin ama kamu hizmetinde zarar söz konusu mudur? Ya da kâr nedir? Konunun önemli olan tarafı bu işte, yoksa kesersin otobüsleri şak diye. Ama bunu hem işletmecileri hem yolcuyu üzmeden yapacak bir aktarma ücretlendirmesi var mı? Yok. Dolayısı ile işin bu tarafından bakıldığında bu tip düzenlemeler çok ama çok zor, bunun olabilmesi için birinci şart küllen zararın göze alınıp otobüslerin öhö dan iett ye dönüştürülmesidir, bu yapılmadığına ve yapılamayacağına göre bu tip beklentiler havada kalıyor. Biraz lafı dolandırıyorum ama olmasın demiyorum, olsun tabii ki bu konu defalarca konuşuldu tabii ki otobüsler düzenlensin insanlar metroyla gitsin falan filan ama bunlar ancak orta vade hedefe girebilir. Bunu İstanbul 776 km raylı sistem haritasına bakarak söylüyorumEngin Y yazdı:Aynı yolcu, otobüs sonrasında metroya hiç ücret ödemese, belediye zarar eder mi?
ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Bursa'da güzel sistem var mesela.Herhangi bir mahalleden çıkan otobüsün son durağı oraya en yakın olan metro istasyonu, aktarma da ucuz böylece ulaşım rahat ve hızlı gerçekleştiriliyor. Yani burada otobüslerin amacı insanları toplayıp en yakın metro istasyonuna bırakmak.
Metro geçen yerlerde metroya paralel otobüs sayısı çok az. Hatta merkezden uzaklaştıkça yok(Şehrin en yoğun yerleri olan Osmangazi-Şehreküstü civarına ayrı tutuyorum)
Ama mesela istanbula bakıyorsun Tuzla'dan her biri 10-20dk aralıklarla Kadıköy'e hareket eden 3 hat var. Yine Pendik'ten her biri 5-15 dk aralıklarla kalkan Kadıköy'e giden 4-5 hat var.
Mesela bana göre bu hatların son durağı Kartal Metro olmalı. Ama fiyat da insanları özendirecek ama belediyeyi zarara sokmayacak bir aralıkta sabitlenmeli. Burada böyle
Yine de direkt Tuzla-Pendik-Kadıköy seferini yapan bir otobüs hattı olmalı. Fakat sefer sayısı da az olmalı mesela 20 dakikada bir. Hem bu hat gece metro kapanınca da çalışabilir
Metro geçen yerlerde metroya paralel otobüs sayısı çok az. Hatta merkezden uzaklaştıkça yok(Şehrin en yoğun yerleri olan Osmangazi-Şehreküstü civarına ayrı tutuyorum)
Ama mesela istanbula bakıyorsun Tuzla'dan her biri 10-20dk aralıklarla Kadıköy'e hareket eden 3 hat var. Yine Pendik'ten her biri 5-15 dk aralıklarla kalkan Kadıköy'e giden 4-5 hat var.
Mesela bana göre bu hatların son durağı Kartal Metro olmalı. Ama fiyat da insanları özendirecek ama belediyeyi zarara sokmayacak bir aralıkta sabitlenmeli. Burada böyle
Yine de direkt Tuzla-Pendik-Kadıköy seferini yapan bir otobüs hattı olmalı. Fakat sefer sayısı da az olmalı mesela 20 dakikada bir. Hem bu hat gece metro kapanınca da çalışabilir
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Projede tünel kazıları tamamlanmış.Eletrik- Mekanik ve ince işler başlamış. Yıl sonuna doğru test sürüşleri başlayacakmış. Fakat haberde 2019 yılında faaliyete geçeceği söylenmiş.Enteresan
Link : http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... Uhs3i5ruS0Anadolu Yakası'nın ilk metrosu olan Kadıköy-Kartal Metro tüneli kazı çalışmaları bittiğinde Kaynarcaya uzanmış olacak. 2012 yılında açılan ve hat uzunluğu 21,7 kilometre olan Kadıköy-Kartal Metro tüneli 16 yolcu istasyonuna sahip. Kartal-Kaynarca Metrosuda hatta dahil olduğunda istasyon sayısı 19a ulaşacak ve hattın uzunluğu 26,5 kilometreye çıkacak.
2019 yılında faaliyete geçirilmesi planlanan Kartal-Kaynarca metro hattı ile birlikte Kadıköy-Kaynarca arası tek seferde saatte 70 bin yolcu taşınabilecek. Yeni yapılacak metro hattıyla beraber Kadıköy-Kaynarca arası yolculuk süresi 38,5dakikaya inecek
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Haberin kendisi bir hata, 2015 yili internet herkesin cebinde ama 1 istasyonluk uzatmalar bile "yeni metro hatti" sifati ile pazarlaniyor. Ne Istanbulun ne de Istanbullunun bu kelime oyunlarina ihtiyaci yok. Kadir Baskan zaten metro hatlari yapimi konusunda bir sekilde basarili, tamam tabii ki eksik, hata su bu bulursunuz ama genel olarak basarili. Bence son doneminde Istanbul a yapacagi en buyuk hizmet basin metinleri ve halka anlatim konusunda belediye de bir devrim yapmak olmali.