ist-M.03:01 » M1 Aksaray-Yenikapı Güney Uzatması İnşaat

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Eki Pzr, 2014 13:24

Açılışa günler kala bu başlığı renklendiriyoruz ama :) yine facebook sayfamızdan alıntı fotolar

Resim

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

M1 Yenikapı - AHL

Mesaj gönderen Kamil16 » 19 Eki Pzr, 2014 14:39

Anlaşıldı artık açılacak.. :)

Pekala M1 araçlarının değişimi projesi var mı? Sistemdeki en eski araçlar burada çünkü. 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: M1 Yenikapı - AHL

Mesaj gönderen Esat » 19 Eki Pzr, 2014 14:56

Kamil16 yazdı:Pekala M1 araçlarının değişimi projesi var mı? Sistemdeki en eski araçlar burada çünkü. 8)
Şahsi görüşüm (kısmi bilgim) olarak SGP araçlarının en az 10 yıl daha verimli bir şekilde kullanılabileceğini söyleyebilirim, bu açıdan şu anda bir alım yapmak yerine teknolojideki değişiklikleri de göz önünde bulundurup 10 yıl sonra bu hattın araçlarının yenilenmesi mantıklı olacaktır. Ayrıca avrupanın pek çok ülkesinde bunlardan daha yaşlı metro araçları halen hem de klimasız ve konforsuz bir şekilde kullanılıyor, biz kaynaklarımızı lükse harcamayı biraz fazla seviyoruz bence. Araçlar klimalandırıldı, sürüş konforu zaten iyi, bakım onarımına sözüm yok o da gayet yerinde, dolayısı ile değiştirmek gerekli mi? Bir de değiştirince bunlar ne olacak? Başka bir hatta kaydırsanız "niye bize eski araç verdiniz" derler, ülke içinde bunlara talip olacak bir sistem inşaatı da yok, olsa makul rakamlara satılabilir.

Diğer taraftan bu soruyu bir şeyler duydunuz da mı sordunuz yoksa sadece merak mı? :)

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: M1 Yenikapı - AHL

Mesaj gönderen Kamil16 » 19 Eki Pzr, 2014 15:44

Esat yazdı:
Kamil16 yazdı:Pekala M1 araçlarının değişimi projesi var mı? Sistemdeki en eski araçlar burada çünkü. 8)
Diğer taraftan bu soruyu bir şeyler duydunuz da mı sordunuz yoksa sadece merak mı? :)
Tüketim çılgınlğı mikrobu bize de bulaşmış. :? :)

Bildiğim kadarı ile M2'de 3.kez araç alımı yapılıyor. Orada ne gerek var sorusu ile bağlantılı olarak M1!de de araçları değiştirmeyi planlıyorlar mı diye düşündüm.

M2'deki sadece kapasite artışı mı?

Münihte minimum 30 yıl yaş farkı olan araçlar aynı güzergahlarda kullanılıyor çünkü. 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Eki Pzr, 2014 15:53

M2 de araç ihtiyacı var, bugünde var ileride daha fazla olacak. 12 araç M6 hattına verilecek, Yenikapı da 3 hattın birleşmesi ile birlikte bu hatların tamamında bir yolcu artışı bekleniyor, dizileri 8 li çalıştırabilmek için araç alımı şart, bu alım İncirli uzatmasını da kapsayacak büyüklükte mi onu bilmiyorum.

Diğer taraftan aynı talep artışı M1 de de olacaktır, burada şu an için 3 dk. dan daha sık sefer mümkün değil (tam emin değilim ama :)) ayrıca peronlar 4 lü dizilere uygun, bu konuda çok uzun zamandır çeşitli araştırmalar yapılıyor, peronların en azından 5 li araçlar ile çalışabilecek duruma getirilmesinden tutun, seferlerin daha sık olup olamayacağına pek çok senaryo tabii ki düşünülüp tartışılıyor, hattın ilk inşa şekli ve yapısı bu konuların çoğunda engel. Şu an M1 in araç sayısı ile ilgili oturup bir hesap yapamıyorum ama ortaya çıkacak yolcu yoğunluğunu daha sık sefer yapamıyorsanız yeni setler alarak çözemezsiniz. Geriye peronların uzatılıp 5 hatta 6 lı setler ile çalışılması seçeneği kalır ki bu durumda da üzerinde teknik bir iyileştirme yapılmadan SGP ler 6 lı olarak çalışamayabilirler, her trenin bir kuplaj düzeni vardır.

Son olarak M1 araçlarının yenilenmesi olası, ama bu zaman yayılmış bir şekilde yerli araçlar üzerinden olabilir. Üstteki paragraf ile bu cümle farklı şeyleri anlatıyor bunu doğru açıklayayım da :) kapasiteyi arttırmak için hattın bu hali ile araç takviyesi yapmak anlamlı değil, 3 dk. aralığı 2,5 a düşürseniz araya ancak birer set sokarsınız bu da pek bir işe yaramaz.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 19 Eki Pzr, 2014 19:59

M1 Yenikapı istasyonunda üstte köprü gibi bir geçiş var galiba . Oradan resim çekilebilr.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Eki Pzr, 2014 20:16

kemal yazdı:M1 Yenikapı istasyonunda üstte köprü gibi bir geçiş var galiba . Oradan resim çekilebilr.
Cok iyi bir açı vermiyor, peron koseleri disinda iyi nokta goremedim, t4 edirnekapi gibi degil

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 19 Eki Pzr, 2014 21:04

Münihte minimum 30 yıl yaş farkı olan araçlar aynı güzergahlarda kullanılıyor çünkü.
Demiryolu araçları, genelde 50 yıl ömürlü oluyorlar diye biliyorum..
M1 hattındaki araçlar da sanırım 25 yaşında, bir bu kadar daha kullanılacaklar yani..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Eki Pzr, 2014 21:40

Engin Y yazdı:
Münihte minimum 30 yıl yaş farkı olan araçlar aynı güzergahlarda kullanılıyor çünkü.
Demiryolu araçları, genelde 50 yıl ömürlü oluyorlar diye biliyorum..
M1 hattındaki araçlar da sanırım 25 yaşında, bir bu kadar daha kullanılacaklar yani..
Ekonomik ömür degildir o ama dogru 50 yil kullanilabilmeli, sgp ler icin 15 yil daha omru oldugunu soyleyenler var, ben disardan gozle 10 yil biciyorum

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 19 Eki Pzr, 2014 22:02

Eski Sovyet ülkelerinde hala o zamandan kalma araçlar kullanılıyormuş. Gerçi Sovyet malları batı mallarına göre daha kaliteli o da ayrı bir konu ama bence yine de hala kullanılabilir bu araçlar.

Kullanıcı avatarı
zafer94
Aylık Paso
Mesajlar: 56
Kayıt: 22 Mar Prş, 2012 23:04

Mesaj gönderen zafer94 » 20 Eki Pzt, 2014 01:13

londrada bakerloo line da 1972 model metro treni kullanılıyor picadilly line da heatrow havalimanı metrosunda 1973 model metro treni kullanılıyor . :shock:

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 20 Eki Pzt, 2014 01:48

Genellikle 3 haftada bir Yenikapı İstasyonu - Feribot arasını kullanan biri olarak söyleyebilirim ki bavullarla o yolu gitmek tam bir işkence. Bu durumu İskele-Marmaray arası otobüs koyarak çözmeye çalışmışlar ama bu çok saçma geldi bana. Yaya tüneli bence bu kadar zor birşey değil

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön