M2 de araç ihtiyacı var, bugünde var ileride daha fazla olacak. 12 araç M6 hattına verilecek, Yenikapı da 3 hattın birleşmesi ile birlikte bu hatların tamamında bir yolcu artışı bekleniyor, dizileri 8 li çalıştırabilmek için araç alımı şart, bu alım İncirli uzatmasını da kapsayacak büyüklükte mi onu bilmiyorum.
Diğer taraftan aynı talep artışı M1 de de olacaktır, burada şu an için 3 dk. dan daha sık sefer mümkün değil (tam emin değilim ama

) ayrıca peronlar 4 lü dizilere uygun, bu konuda çok uzun zamandır çeşitli araştırmalar yapılıyor, peronların en azından 5 li araçlar ile çalışabilecek duruma getirilmesinden tutun, seferlerin daha sık olup olamayacağına pek çok senaryo tabii ki düşünülüp tartışılıyor, hattın ilk inşa şekli ve yapısı bu konuların çoğunda engel. Şu an M1 in araç sayısı ile ilgili oturup bir hesap yapamıyorum ama ortaya çıkacak yolcu yoğunluğunu daha sık sefer yapamıyorsanız yeni setler alarak çözemezsiniz. Geriye peronların uzatılıp 5 hatta 6 lı setler ile çalışılması seçeneği kalır ki bu durumda da üzerinde teknik bir iyileştirme yapılmadan SGP ler 6 lı olarak çalışamayabilirler, her trenin bir kuplaj düzeni vardır.
Son olarak M1 araçlarının yenilenmesi olası, ama bu zaman yayılmış bir şekilde yerli araçlar üzerinden olabilir. Üstteki paragraf ile bu cümle farklı şeyleri anlatıyor bunu doğru açıklayayım da

kapasiteyi arttırmak için hattın bu hali ile araç takviyesi yapmak anlamlı değil, 3 dk. aralığı 2,5 a düşürseniz araya ancak birer set sokarsınız bu da pek bir işe yaramaz.