ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Vayy, ya bu proje boyle el altinda kalmis gibi geliyor bana, yani marmaray icin kiyameti kopardik asrin projesi falan diye, buna hic. Bana hem teknik hem de fonksiyon olarak marmaraydan daha ustun gorunuyor hep, her isin kendine gore zorluklari var elbet.
Umarim sorunsuz devam eden bir insaat sureci olur.
Umarim sorunsuz devam eden bir insaat sureci olur.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 193
- Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15
tören bilgileri
Haberde aklima takilan sorulardan birinin cevabi verilmis. Denilen gibiyse 4+4 olacakmis. Ancak bu tbm lere isim verme sevdasi nedir bilemedim.
Video
Video
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Posta kodu, hat numarası veee TBM ismi. Nedir? Kimliktir efendiler
Burada tramvayların ve trenlerin de isimleri var! Geçenlerde Freiburgun 2 numaralı tramvay hattı Gundelfingen sınırına kadar gitmesinden dolayı, trenlerin biri Gundelfingen ismini aldı. Emmendingen kentinde de eskiden Goethenın kız kardeşi Cornelia Schlosserin yaşadığından, buradaki dört kent otobüslerinona göre isimleri var: (Jakob Michael Reinhold) Lenz, (Cornelia Schlosser) Goethe, (Carl Friedrich) Meerwein ve (Johann Georg) Schlosser.

Burada tramvayların ve trenlerin de isimleri var! Geçenlerde Freiburgun 2 numaralı tramvay hattı Gundelfingen sınırına kadar gitmesinden dolayı, trenlerin biri Gundelfingen ismini aldı. Emmendingen kentinde de eskiden Goethenın kız kardeşi Cornelia Schlosserin yaşadığından, buradaki dört kent otobüslerinona göre isimleri var: (Jakob Michael Reinhold) Lenz, (Cornelia Schlosser) Goethe, (Carl Friedrich) Meerwein ve (Johann Georg) Schlosser.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 193
- Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15
Devamli kullanimdaki araclara, semtlere, kisacasi kente ait olan herseye isim verilebilir. Bunu posta kodu ile karistirmak bence yanlis. Hele ki o tüneli kazdiktan hemen sonra dünyanin herhangi bir yerinde baska tünel kazmaya kosacak o makinaya isim vermek bence köprünün temelini atarken ismini yetistirmeye calismakla esdeger. Abesle istigal yani. Cumhurbaskanligi konusundaki kararini secimlerinden 3 ay önce ancak alabilen bir devlette, bu tür ayrintili islerde aymazlik yapmak bence bos is. Daha proje ile iligli ayrintilari bilmiyoruz ama makinenin ismi hazir..alabay yazdı:Posta kodu, hat numarası veee TBM ismi. Nedir? Kimliktir efendiler![]()
Burada tramvayların ve trenlerin de isimleri var! Geçenlerde Freiburgun 2 numaralı tramvay hattı ...
Baska ülkelerde bu tür islerde makinalara isim verilebilir. Böyle bir gelenek vardir belki de. Ama bana anlamsiz geliyor, hepsi bu

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Posta kodu ile karıştırmak hiç yanlış değil. Posta kodu daha yokken, 1950lerde İstanbulun, Paristeki arondisman sistemi gibi olan, bir semt sistemi vardı. Kayboldu. Mahalleler semt eşdeğerine sahip olmadılar, ilçeler bile olamadı. Bunlar, posta kodu vasıtasıyla anlatılmış şekilde, aynı problemlere değer.
Öte yandan senin bu isimlendirme işini boş bulmana katılabilirim de. Köklü geleneği olmayan şey yamadır. Ama yama yerine başlangıç da olabilir elbet. Bizde herhâlde henüz değil, ama olabilir de. İleride bir zamanda. En ve ileri
Öte yandan senin bu isimlendirme işini boş bulmana katılabilirim de. Köklü geleneği olmayan şey yamadır. Ama yama yerine başlangıç da olabilir elbet. Bizde herhâlde henüz değil, ama olabilir de. İleride bir zamanda. En ve ileri

- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Sizin fikrinize saygı duyuyorum, size önemsiz gelebilir ama bence Avrasya tünelinde kazı yapacak TBM makinesine eski Osmanlı padişahlarından 1. Bayezıd ( Yıldırım Lakaplı ) ismi çok hoş ve güzel bir fikir.Bu tür büyük projelerde ecdadımızdan olan ve ciddi katkısı olan insanların bu şekilde anmak çok hoş bir düşünce. Mevcut iktidar yerine muhalefet de bu işi yapsa ve bu ismi koysa fark etmez aklllıca bir iş yapılmış.Daha proje ile iligli ayrintilari bilmiyoruz ama makinenin ismi hazir..
Baska ülkelerde bu tür islerde makinalara isim verilebilir. Böyle bir gelenek vardir belki de. Ama bana anlamsiz geliyor, hepsi bu
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Avrasya Tüneli projesi Yıldırım Bayezid 19 nisan'da yapılan tören ile çalışmalara başladı. TBM ilk segment taşlarını yerine yerleştirdi fakat şuana kadar 20-25 m civarında kazı yaptığını zannediyorum. Bunun sebebi de TBM kafasını ilerletmeye başlamsı ve ilk oluşturulan tünelin tamamlanması. TBM kurulup ilk segment taşları yerleştirdikten sonra oluşan tünel güçlendirilmesi ve beslenmesi gerekiyor.
Üsküdarr - Kadıköy sınırında kalan koşuyolu bölgesinde 2-3 farklı şantiye kurulumu ile Tünel açma çalışmaları ve yol genişletme çalışmaları devam etmekte. Şuan için her şey yolunda görünüyor ama bakalım Yıldırım Bayezid'ı denizin 106 metre derinliğinde ne gibi süprizler bekliyor. Proje tanıtımında söylenen günlük 8 metre kazı umarım gerçekleşir.
Üsküdarr - Kadıköy sınırında kalan koşuyolu bölgesinde 2-3 farklı şantiye kurulumu ile Tünel açma çalışmaları ve yol genişletme çalışmaları devam etmekte. Şuan için her şey yolunda görünüyor ama bakalım Yıldırım Bayezid'ı denizin 106 metre derinliğinde ne gibi süprizler bekliyor. Proje tanıtımında söylenen günlük 8 metre kazı umarım gerçekleşir.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Yıldırım Bayezid ;
Avrasya Tüneli kapsamında projeye özel olarak üretilen TBM ilerleyeme devam ediyor. Bu TBm diğerlerinden ayıran bir kaç bariz özellik var, bunları zaten biliyorsunuz. Benim dikkatleri çekmek istediğim ise TBM yardımcı sistemler.
Örneğin normal TBM lerde yapılan kazıda çıkan toprak vagon yardımı ile sahadan çıkartılır. Burda ise TBM çalışma sistemi şu şekilde ; TBM kazı yapmaya başladığı anda TBm kafasına su yardımı ile kazı yapılır. Yapılan kazı sıraısnda çıkan toprak su ile karıştırılarak farklı bir havuza gönderilir. Burada Taş - Toprak - Su olarak 3 ayrı eleme havuzundan geçerek ayrı ayrı toplanma noktalarında malzemeler toplanır.
1 - Çıkan toprak harfiyat olarak kamyonlar ile çıkartılır.
2 - Su tekrar TBM gönderilir ve kazıya devam edilir.
3 - Taş kullanılmak üzere ayrılır ve depo alanına gönderilir.
Sistem bu şekilde çalışmaya devam eder. Kendini yenileyen ve devam eden bir sistem mevcut .
Avrasya Tüneli kapsamında projeye özel olarak üretilen TBM ilerleyeme devam ediyor. Bu TBm diğerlerinden ayıran bir kaç bariz özellik var, bunları zaten biliyorsunuz. Benim dikkatleri çekmek istediğim ise TBM yardımcı sistemler.
Örneğin normal TBM lerde yapılan kazıda çıkan toprak vagon yardımı ile sahadan çıkartılır. Burda ise TBM çalışma sistemi şu şekilde ; TBM kazı yapmaya başladığı anda TBm kafasına su yardımı ile kazı yapılır. Yapılan kazı sıraısnda çıkan toprak su ile karıştırılarak farklı bir havuza gönderilir. Burada Taş - Toprak - Su olarak 3 ayrı eleme havuzundan geçerek ayrı ayrı toplanma noktalarında malzemeler toplanır.
1 - Çıkan toprak harfiyat olarak kamyonlar ile çıkartılır.
2 - Su tekrar TBM gönderilir ve kazıya devam edilir.
3 - Taş kullanılmak üzere ayrılır ve depo alanına gönderilir.
Sistem bu şekilde çalışmaya devam eder. Kendini yenileyen ve devam eden bir sistem mevcut .