mlt-TB.01 » Malatya Troleybüs/Trambus Projesi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kendine özel yol <izole yol> anlamında ise öyle olmayacak, tabii ki katener hattı dolayısı ile belli bir güzergahı, kendine özel yolu olduğunu söyleyebiliriz ama tramvaydan farklı olarak 4,5 metre her iki yana kayma şansı var, yani sollama yapabiliyor, ya da ortada katener hattı var iken sağ şeride geçip durağa yanaşabiliyor, bu da troleybüsün avantajı.
Bu arada aracın test videosu var, oradaki testte araç dizel motoru ile ilerliyor. Bunu da belirtelim, aracın yürür sistemi tramvay elektrik sistemi ile aynı, sadece tekerlekler lastik ve tabii bir boji sistemi değil normal otobüse benzer bir dingil sistemi üzerinde duruyor (tahminimce ) fakat arıza durumlarında aracın sistemi tıkamaması ve garaja kadar gidebilmesi için bir dizel-elektrik motoru bulunuyor, bu motor devreye alınarak araç boş şekilde garaja alınabiliyor. Tam olarak hibrit bir araç değil ama böyle bir arıza karşı özelliği var.
Bu arada aracın test videosu var, oradaki testte araç dizel motoru ile ilerliyor. Bunu da belirtelim, aracın yürür sistemi tramvay elektrik sistemi ile aynı, sadece tekerlekler lastik ve tabii bir boji sistemi değil normal otobüse benzer bir dingil sistemi üzerinde duruyor (tahminimce ) fakat arıza durumlarında aracın sistemi tıkamaması ve garaja kadar gidebilmesi için bir dizel-elektrik motoru bulunuyor, bu motor devreye alınarak araç boş şekilde garaja alınabiliyor. Tam olarak hibrit bir araç değil ama böyle bir arıza karşı özelliği var.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1601
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Bu ne demek istiyor yahu maketlere bakarken buldum
Das erste Trambussystem der Türkei entsteht in Malatya, Hauptstadt der gleichnamigen ostanatolischen Provinz. Gemeinsam mit dem Fahrzeughersteller Bozankaya hat Vossloh Kiepe den Auftrag zur Lieferung von zehn Doppelgelenktrambussen erhalten. Vossloh Kiepe ist dabei für die komplette elektrische Antriebsausrüstung der modernen Fahrzeuge verantwortlich. Schon im Frühjahr 2014 sollen die ersten Fahrzeuge des Projekts Trambüs fahrbereit in Malatya zur Verfügung stehen. Die futuristisch anmutenden Fahrzeuge des Herstellers Bozankaya (mit Niederlassungen in Salzgitter und Ankara) werden nicht nur ein tramähnliches Design haben, sondern auch einen Zweiachsantrieb mit tramähnlicher Energieversorgung aus der Oberleitung. Die 24-Meter langen Busse erfüllen mit jeweils 58 Sitz- und 164 Stehplätzen die hohen Kapazitäts-Anforderungen des Öffentlichen Personennahverkehrs in Malatya. Speziell für Malatya hat Vossloh Kiepe ein zuverlässiges, integriertes Gesamtsystem entwickelt, das eigens nach den Anforderungen des Kunden und entsprechend der Einsatzbedingungen entworfen wurde: Neben Direktpulsumrichtern in IGBT-Technik gehören die Antriebsmotoren, die vollautomatischen Stromabnehmer, die Bremswiderstände und ebenso die Bordnetzversorgung zum Lieferumfang. Die Bordnetzversorgung dient unter anderem der Fahrzeugklimatisierung und der Versorgung des 24-V-Systems. Das gesamte System ist rückspeisefähig ausgelegt, um die beim Bremsen entstehende Energie wieder in das Oberleitungsnetz einspeisen und anderen Fahrzeugen zur Verfügung stellen zu können. Angetrieben werden die vierachsigen Doppelgelenkbusse von zwei Traktionsmotoren mit jeweils 160 kW Dauerleistung an den zwei mittleren Achsen. Außerdem wird in die Fahrzeuge eine Dieselgenerator-Einheit verbaut, die ausreichend elektrische Energie liefert, um das Fahrzeug im Notbetrieb oberleitungsfrei betreiben zu können. Zunächst wird eine Strecke von der Innenstadt zur Universität, die rund 10 km östlich der City gelegen ist, aufgebaut. In den kommenden Jahren soll dann ein Netzausbau von insgesamt 51 Kilometer Länge (Linienlänge hin und zurück gemessen) folgen.
((C)Text- u. Bildquelle: modellbus.info / Vossloh Kiepe / 12. Februar 2014)
http://www.modellbus.info/aktuel-1.htm
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Doğu Anadolu' nun başkenti Malatya Türkiye' nin ilk Trambus sistemine sahip olacak diyor Bozankaya ve Vossloh Kiepe' nin birlikte yürüttüğü projede 10 adet çift körüklü trambus üretilecek. Vossloh aracın tüm elektrikli sürüş sisteminden sorumlu imiş. 2014 ün ilkbaharında ilk aracın hizmete gireceği yazıyor, Bozankaya' nın aracının sadece futuristik bir görünüme sahip olmadığı, iki akstan çekişli bir sürüş sistemi olduğu gibi bir şey yazmışlar. Aracın yolcu kapasitesi ve teknik özelliklerinden bahsetmiş, kliması 24V la mı ne çalışıyormuş. Regeneratif özelliği olduğunu belirtmişler, yani frenlemede oluşan elektriği hatta geri veriyor, ortadaki 2 aksta 160kW gücünde ikişer motor varmış. Dizel jeneratörden bahsetmişler, yukarda açıkladığımız gibi acil durumlarda kullanılacağı falan. Ayrıca Üniversite ile şehir arasında 10 km. lik bir hatta kullanılacağı, önümüzdeki yıllarda bunun bir şebeke halinde 51 km. ye çıkarılacağı da yazıyor.kemal yazdı:Bu ne demek istiyor yahu maketlere bakarken buldum
http://www.modellbus.info/aktuel-1.htm
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5576
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Klima belli değil, klima ve voltaj satırda ayrı. İki orta aksın motorlu olup çektiğini yazıyorlar. Ayrıca elektriksiz durumlar için küçük bir dizel motoru da var. Ek olarak da geri enerji kazancı var, yani frenlemede enerji/elektrik elde edilecek ve (herhâlde) hatta iade edilecek. Tren ve tramvaylarda tanınan bir şey.
En son alabay tarafından 02 Nis Çrş, 2014 13:13 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2014/03 ... ye-cikiyor
Bozankaya Grup, yerli tramvay üretiminin yanı sıra toplu ulaşım sistemleri üzerine yaptığı çalışmalar sonucunda Türkiye'nin ilk Trambüs'ünü geliştirdi. İsviçre, Almanya, Avusturya gibi birçok Avrupa ülkesinde toplu taşıma sorunlarının çözümünde kullanılan modern araçların Türkiye'de çevreci, hızlı ve güvenilir ulaşım sistemleri ihtiyacına cevap vereceğinin altı çizen İlker Yılmaz; "Yaptığımız çalışmalar sonunda Türkiye'nin ilk çift körüklü Trambüs'ünü üretmeye başladık. Trambüsler, teknoloji olarak günümüz tramvay ve metro araç teknolojisine sahip, fakat lastik tekerlekli oluşundan dolayı altyapı maliyeti getirmeyen ve raylı sistemlere kıyasla daha az maliyetli ulaşım sistemleridir. Ayrıca Trambüsler'in enerji tüketim değerleri km başına dizel yakıtlı otobüslere göre %65-70 oranında tasarruf sağlıyor. Dayanıklılık açısından ise dizel araçların iki katı ömre sahip. İlk olarak Malatya Belediyesi için 10 adet üretilen, Bozankaya üretimi olan bu Trambüs, raylı sistemler için hem iyi bir alternatif olacak, hem de raylı sistemlere entegre çalışabilecek," dedi.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5576
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Yuhtüpte bir video buldum da, yine bizdeki inanılmaz Jenü-Töökçe ısırgan otunu farkettim
Kendimizi ne güzel aldatıyoruz be. Sonra bu ENNNg bÖÖÖğrk bişii oluyor. TRAMbüs. Ne güzel. MEDRObüs kadar değil, ama EŞEKbüs ötesi. Yani ileri eşekbüs.
Videoyu seyreden, Almanca da az çok bilen, görüyor ki, trampüs karşılığı, ulaaa, Obus oluyormuş. Obus da bir kısaltma, Özalamancası Oberleitungsbus, yani: Üsthatotobüsü. Yani? Troleybüs. Tramla mramla alâkası olmayan bir şey. Tek katener teliyle çift telin de tango ile çiftetelli gibi alâkasızlığı.
Evet, troleybüse troleybüs diyemeyecek kadar korkak insanlar var demek. Acaba neden?
Genel olarak troleybüs çok iyi bir sistem. İstanbulda kalkmasının sebebi, atom santrali yapacak milletin, elektriği koskoca üç denizle, bilmem kaç barajla ve dünyanın tabiat zenginliklerine doymamış güzel Türkiyenin tüm kapasitelerine rağmen bir türlü kesilmesinden uzak tutamamalarındandı. Yani? Elektriği kesilmezse, paşa paşa işler. Aksaması öngörülecekse, küçük bir imdat dizel motoru olur. Ama, tramvay olmaz. Çünkü hakikaten tramvayla çok daha yakın »otobüs« tipi, yani lâstik tekerlekli, alt kılavuzlu araçlar var, biri Venedikte ve bir kaçı Fransada.
Troleybüs.
Video da burada
http://www.youtube.com/watch?v=uF_bX1HmXA0#t=192
Öyle öküz öküz »trambüs nedir« sorusu olmasaymış, demin tepem bu kadar atmazmış. Mışlı geçmiş zaman, seni seviyorum
Kendimizi ne güzel aldatıyoruz be. Sonra bu ENNNg bÖÖÖğrk bişii oluyor. TRAMbüs. Ne güzel. MEDRObüs kadar değil, ama EŞEKbüs ötesi. Yani ileri eşekbüs.
Videoyu seyreden, Almanca da az çok bilen, görüyor ki, trampüs karşılığı, ulaaa, Obus oluyormuş. Obus da bir kısaltma, Özalamancası Oberleitungsbus, yani: Üsthatotobüsü. Yani? Troleybüs. Tramla mramla alâkası olmayan bir şey. Tek katener teliyle çift telin de tango ile çiftetelli gibi alâkasızlığı.
Evet, troleybüse troleybüs diyemeyecek kadar korkak insanlar var demek. Acaba neden?
Genel olarak troleybüs çok iyi bir sistem. İstanbulda kalkmasının sebebi, atom santrali yapacak milletin, elektriği koskoca üç denizle, bilmem kaç barajla ve dünyanın tabiat zenginliklerine doymamış güzel Türkiyenin tüm kapasitelerine rağmen bir türlü kesilmesinden uzak tutamamalarındandı. Yani? Elektriği kesilmezse, paşa paşa işler. Aksaması öngörülecekse, küçük bir imdat dizel motoru olur. Ama, tramvay olmaz. Çünkü hakikaten tramvayla çok daha yakın »otobüs« tipi, yani lâstik tekerlekli, alt kılavuzlu araçlar var, biri Venedikte ve bir kaçı Fransada.
Troleybüs.
Video da burada
http://www.youtube.com/watch?v=uF_bX1HmXA0#t=192
Öyle öküz öküz »trambüs nedir« sorusu olmasaymış, demin tepem bu kadar atmazmış. Mışlı geçmiş zaman, seni seviyorum
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Araçlar katenerli bölgede test edilmeye başlanmışlar.
Fotoğraflar Motaş Facebook sayfasından alıntıdır.
Ayrıca bir de şöyle bir haber var. Endonezya Bozankaya' nın ürettiği bu araçlar ile ilgileniyormuş
http://ekonomi.haber7.com/turkiye-ekono ... ya-yolunda
Fotoğraflar Motaş Facebook sayfasından alıntıdır.
Ayrıca bir de şöyle bir haber var. Endonezya Bozankaya' nın ürettiği bu araçlar ile ilgileniyormuş
http://ekonomi.haber7.com/turkiye-ekono ... ya-yolunda