ist-M.04:02 » M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Şub Cum, 2014 17:23

26 numaralı Dikilitaş-Eminönü hattının adı Dikilitaş-Eminönü-Yenikapı olarak değiştirildi ve hat Dikilitaş’tan hareketle Ihlamur-Kabataş-Eminönü-Unkapanı güzergahını takip ederek Yenikapı’ya kadar uzatıldı.
Kaynak: İETT

Aynı hat üzerinde, metro ve tramvay giderken otobüs niye gidiyor ki? Otobüsleri metro hattına besleme yapacak şekilde diklemesine organize edeceğimize, metro hattına rakip şekilde çalıştırıyoruz. Sonra da kapıdan kapıya taşıma seven halkım niye otobüsten vazgeçemiyor, niye metroya alışamıyor diye hayıflanıyoruz..

Bence bu hattı Dikilitaş-Kabataş olarak değiştirmeleri gerek, Eminönü'ne gitmesine ne gerek var? Çok kısa bir hat olacaksa da indirimli hat yaparlar, 1,95 TL yerine 1,00 TL ödenir. Aktarmada da 1,25 TL alıyor zaten tramvay, toplamda 2,25 TL olur..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Şub Cum, 2014 17:39

Katılıyorum Kabataş' tan öteye Eminönü tarafına otobüs geçmesi zaruri haller dışında saçma, oranın trafiği berbat zaten.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 28 Şub Cum, 2014 19:49

Ortaköy - Yenikapı tramvay hattı olmalı. Varolanla kesişen şekilde.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 01 Mar Cmt, 2014 20:03

http://www.youtube.com/watch?v=cij2FRxm0Ig

Bu hattın Yenikapı istasyonuna, T1 mutlaka bağlanmalıdır. Yaşlısı, engellisi, çocuklusu tramvaya ulaşmak için neden o kadar yolu yürümek zorunda olsun ki? Aksaray'dan makaslarla Yenikapı'ya en azından pratik şekilde tek hat olsa da bu mutlaka yapılmalıdır.
Denizden geçip derede boğulmanın alemi yok.
Bu aynen Marmaray konu başlığına da yazılabilir :P

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 08 Mar Cmt, 2014 20:45

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Mar Pzt, 2014 19:19

Vezneciler istasyonu kısa süre içinde hizmet vermeye başlayacak, bu ay sonuna kadar yetişecektir, bu yeni açılan kesimde ben Yenikapı kadar önemli görüyorum bu istasyonu, Beyazıt-Vezneciler hatta Fatih bölgesinden Şişli ve ötesine gidiş için iyi bir seçenek olacaktır.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 13 Mar Prş, 2014 15:26

Vezneciler neredeyse hazır. Ancak köprüde bazı sorunlar var. Her tarafını uyduruk saçlarla kaplıyorlar, belki bitince düzgün gözükür ama şu anda hiç hoş görünmüyor. Köprüde daha bir sürü iş var. Engelli asansörleri daha bitmemiş, yerdeki taş kaplamalar oynuyor, yaya yolundan yürürken bir sürü yerde korozyon olduğu görülüyor. Camların da tuz buz olmuş halde kısımları var. Yani köprüde daha çok iş var ve hiç kaliteli malzeme yok gibi. İnşallah yanılırım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Mar Pzr, 2014 17:30

Hattın geri kalan tek istasyonu Vezneciler de hizmete açıldı, böylece hattın tamamı işletmede.

Resim

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Mar Pzt, 2014 10:33

Vezneciler durağı da hayırlı olsun. Bu durumda, M2'nin ana aksındaki inşaat çalışmaları, Hacıosman'dan Çayırbaşı, Büyükdere ve Sarıyer uzatması yapılana dek tamamlanmış oluyor.

2000 yılındaki beş duraklı açılışı çok iyi hatırlıyorum, daha yeni taşınmıştım İstanbul'a. O sırada Esentepe'de oturduğum ve işim Gümüşsuyu'nda olduğu için yıllarca kullandım bu metroyu. 14 yıl sonra, 16 duraklı oldukça önemli bir hatta dönüştü.

Böylece, Sarıyer, Kâğıthane, Beşiktaş, Şişli, Beyoğlu ve Fatih ilçeleri arasındaki en önemli ulaşım araçlarından birisi oldu bu hat..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Mar Pzt, 2014 11:26

Geleceği de bir şekilde netleşse de bilsek diyorum artık. Yani Sarıyer' e ineceği her fırsatta dile getiriliyor, eyvallah zaten o tepeye kadar geldikten sonra Sarıyer' e de insin. Beni daha çok Batı uzatması diyebileceğimiz Yenikapı' dan sonrası düşündürüyor. M2 hattı 50-60 km lik tek bir hat haline mi gelecek? ki bu bana yıllardır M1 in kuzeye çıkıp güneye inmesinden şikayet edenler için ikinci bir şikayet kapısı olur gibi geliyor. (Beylikdüzü nden gelenler için) Yoksa bu kesim M7 İncirli-Beylikdüzü nün bir parçası mı olacak? Bu konu da iki farklı şey duyuyorum, eski planla birlikte ortada 3 farklı düşünce var.

M2 Sarıyer-Yenikapı
M2 Sarıyer-İncirli
M2 Sarıyer-Beylikdüzü

bakalım bir de bunlar netleşir inşallah.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Mar Pzt, 2014 11:27

Ben bu Vezneciler istasyonunu merak ediyorum. Öyle »yanısıra« açılmış, önemsiz gibi duruyor, halbuki İstanbul üçgeninin ve Fatih’in göbeği. Aslinda en önemli istasyonlardan bir tanesi olmalı.

Ayrıca da şu köprüoturaklı istasyonun işlevini de merak ediyorum. Bilhassa istatistik olarak inenler tam ne yapıyorlar, hangi tarafa ilerliyorlar.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Mar Pzt, 2014 14:12

Beni daha çok Batı uzatması diyebileceğimiz Yenikapı' dan sonrası düşündürüyor. M2 hattı 50-60 km lik tek bir hat haline mi gelecek? ki bu bana yıllardır M1 in kuzeye çıkıp güneye inmesinden şikayet edenler için ikinci bir şikayet kapısı olur gibi geliyor.
Abi haklısın, ama Beylikdüzü zaten o kadar uzak bir yer ki doğrudan Mecidiyeköy'de M2'ye bağlanmaları ya da Yenikapı'dan aktarmalı gelmeleri çok fark yaratmaz sanırım.

Bostancı-Kozyatağı-Yenisahra kesiminden bile M4-Marmaray-M2 aktarmasını yaparak Levent-4.Levent-Maslak kesimine ulaşıyorsa insanlar, Beylikdüzü'nden -hele bir de trenden inmeden- Taksim-Mecidiyeköy-Levent-Maslak kesimine giderken becne hiç şikâyet etmezler. Haritada şöyle bir bakınca, M1'in Otogar tarafında yaptığı kıvrım kadar tuhaf gözükmedi gözüme :)

Ankara'da da böyle uzun bir hat oluştu şimdi. Yeni tren setleri gelince, Törekent-Batıkent-Kızılay-Söğütözü-Koru işletmesine geçilecek ve 47 km civarında bir uzunlukta olacak. Hatta Koru'dan iki duraklık uzatma da yapılabilir ve Konutkent ile Yaşamkent durakları da devreye alınırsa, hattın uzunluğu 50 km'yi bulacaktır.
Ayrıca da şu köprüoturaklı istasyonun işlevini de merak ediyorum. Bilhassa istatistik olarak inenler tam ne yapıyorlar, hangi tarafa ilerliyorlar.
Yolcu olarak bir kez geçtim. Hava kapalıydı ve pek inen/binen olmadı bu durakta.

İş arkadaşlarımdan merak edip gidenler olmuş. Metrodan inip Karaköy'e yürümüşler. Çok da beğenmişler, hem köprüyü, hem yürüme yolunu. Haliç'te metrodan indikten sonra, Karaköy Fransız Geçidi'ne yaklaşık 10 dakikada ulaşmışlar..

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön