brs-T.03 » Bursa Tramvay Hatları İnşaatları [Genel]
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Altepe yeni tramvay projelerinin görsellerini yayınlamış. Şuan sadece üç hat inşaata başlayabilir gibi görünüyor. T2 Kent Meydanı (Osmangazi)-Terminal-DOSAB, T3 Davutkadı-Siteler uzatması, T11 Mudanya-Güzelyalı
Bir önce ki sayfa da Mudanya hattını (T11) ben 5km olarak hesapladığımı yazmış ve 8km olamayacağını yazmıştım ve görselden anlaşılacağı üzere hat 5,3km olarak lanse edilmiş ve ray uzunluğu 10,6km yani çift hat olarak planlanmış. Açıkçası ben bu hattın tek olarak yapılacağını düşünüyorum.
T3 hattının uzatılması aslında bu dönemde yapılacaktı ama şehir içinde süren yolların yenilenmesi, T1 ve Bursaray uzatmaları nedeniyle halkın tepkisini çekmemek için bırakıldı ve bu dönemde uzatma işlemleri başlayacak. Hatta bu hattın ilk parti rayları çok çok önceden gelmişti. Uzatma hattı 5,9km ve ray uzunluğu 11,8km yani çift hat.
T2 hattının gelecek dönemde yapılması kesinleşmişti ancak hala tramvay konusunda tepkiler var. Sistem bütünlüğü için tramvay değil Bursaray'ın devam etmesi tartışılıyor ama bu saatten sonra ne denilse boş gibi görünüyor. T2 hattı iki etap halinde yapılacaktı ama sanırım bir kerede yapmayı düşünüyorlar. Çünkü son zamanlarda Demirtaş'ta nüfus yoğunluğu artmaya başladı ve tabi bu da oy potansiyeli anlamına geliyor. Şuan zaten Osmangazi'de Demirtaş ve Hamitler bu dönemde nüfusu artan yerler. Mesela Hamitler 40bin nüfusu ile Bursa'nın en kalabalık mahallesi... T2 hattı biraz zahmetli bir bölüm olacak. Çünkü S.Garaj Kavşağı tekrardan yapılacak, sonra sırasıyla sıfırdan yapılacak kavşaklar; Beşyol (yonca tipi), Buttim (yarım yonca), Panayır (köprülü kavşak)
T8 hattı ise demiryolu altı olarak tabir edilen mahallelere uğruyor ve T1 hattını da kullanacak. Bu hat içinde SGK'nın orada bulunan eski hal kavşağı yıkılıp tekrardan yapılacak.
Gelelim eksikliklere; T4?, T5?, T6?, T7? Bunlar hangi hatlar mı? Yeşil-Çekirge-Dikkaldırım-Yeni Stadyum, Yeni stadyum-Beşevler, Beşevler-Küçük Sanayi, Beşevler-İhsaniye Kısacası şehrin batısını yani Nilüfer'i ilgilendiren hatlardan basedilmemiş. (Yeşil-Yeni Stadyum hattı Yıldırım ve Osmangazi sınırları içerisinde)
Bir önce ki sayfa da Mudanya hattını (T11) ben 5km olarak hesapladığımı yazmış ve 8km olamayacağını yazmıştım ve görselden anlaşılacağı üzere hat 5,3km olarak lanse edilmiş ve ray uzunluğu 10,6km yani çift hat olarak planlanmış. Açıkçası ben bu hattın tek olarak yapılacağını düşünüyorum.
T3 hattının uzatılması aslında bu dönemde yapılacaktı ama şehir içinde süren yolların yenilenmesi, T1 ve Bursaray uzatmaları nedeniyle halkın tepkisini çekmemek için bırakıldı ve bu dönemde uzatma işlemleri başlayacak. Hatta bu hattın ilk parti rayları çok çok önceden gelmişti. Uzatma hattı 5,9km ve ray uzunluğu 11,8km yani çift hat.
T2 hattının gelecek dönemde yapılması kesinleşmişti ancak hala tramvay konusunda tepkiler var. Sistem bütünlüğü için tramvay değil Bursaray'ın devam etmesi tartışılıyor ama bu saatten sonra ne denilse boş gibi görünüyor. T2 hattı iki etap halinde yapılacaktı ama sanırım bir kerede yapmayı düşünüyorlar. Çünkü son zamanlarda Demirtaş'ta nüfus yoğunluğu artmaya başladı ve tabi bu da oy potansiyeli anlamına geliyor. Şuan zaten Osmangazi'de Demirtaş ve Hamitler bu dönemde nüfusu artan yerler. Mesela Hamitler 40bin nüfusu ile Bursa'nın en kalabalık mahallesi... T2 hattı biraz zahmetli bir bölüm olacak. Çünkü S.Garaj Kavşağı tekrardan yapılacak, sonra sırasıyla sıfırdan yapılacak kavşaklar; Beşyol (yonca tipi), Buttim (yarım yonca), Panayır (köprülü kavşak)
T8 hattı ise demiryolu altı olarak tabir edilen mahallelere uğruyor ve T1 hattını da kullanacak. Bu hat içinde SGK'nın orada bulunan eski hal kavşağı yıkılıp tekrardan yapılacak.
Gelelim eksikliklere; T4?, T5?, T6?, T7? Bunlar hangi hatlar mı? Yeşil-Çekirge-Dikkaldırım-Yeni Stadyum, Yeni stadyum-Beşevler, Beşevler-Küçük Sanayi, Beşevler-İhsaniye Kısacası şehrin batısını yani Nilüfer'i ilgilendiren hatlardan basedilmemiş. (Yeşil-Yeni Stadyum hattı Yıldırım ve Osmangazi sınırları içerisinde)
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Terminal hattı Bursaray' ın bir parçası olsaydı daha iyi olabilirdi gibi geliyor bana da ama kurulum maliyeti anlamında bu işlerine gelecektir, hem hat inşaatı hem de araç maliyeti anlamında daha ucuza çıkıyor, kolaycılık olacak biraz.
Diğer taraftan hakikatten böyle hat numaralarını şimdiden verip böyle yapacaklarsa kendilerini tebrik ederim, yani plana sadık kalmak anlamında ise, yok sayıyı yükseltip bak çok yapıcaz çok en sondakini de şimdiden yapıyorum diyerek aradaki sayıları 20 yıla yayacaksak bilmiyorum
Diğer taraftan hakikatten böyle hat numaralarını şimdiden verip böyle yapacaklarsa kendilerini tebrik ederim, yani plana sadık kalmak anlamında ise, yok sayıyı yükseltip bak çok yapıcaz çok en sondakini de şimdiden yapıyorum diyerek aradaki sayıları 20 yıla yayacaksak bilmiyorum
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
T1 ve T2 birleştirilecek mi?
Yani DOSAB tarafından çıkan tramvay Osmangazi İstasyonu üzerinden T1 yolunu izleyip sonra Osmangazi'ye gelince geri DOSAB'a doğru mu gidecek?
Yanımda şu an bilgisayar olmadığından çizemedim ama attığınız çizimde sarı yol 2 hat, şu an mevcut olan yeşil yol 1 hat mı olacak?
Yani DOSAB tarafından çıkan tramvay Osmangazi İstasyonu üzerinden T1 yolunu izleyip sonra Osmangazi'ye gelince geri DOSAB'a doğru mu gidecek?
Yanımda şu an bilgisayar olmadığından çizemedim ama attığınız çizimde sarı yol 2 hat, şu an mevcut olan yeşil yol 1 hat mı olacak?
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Bugün yerel kaynaklardan geçen haberi paylaşayım dedim
http://www.olay.com.tr/haber/ilceler/de ... 1lhOFV_sWYBursanın 22 kilometre olan mevcut demir yolu ağını geçen dönem yapılan 26 kilometrelik hatla 48 kilometreye çıkaran Büyükşehir Belediyesi, yeni dönemde de şehri demir ağlarla örmeye devam ediyor.
Geçen dönem 9 kilometrelik Görükle-Emek, 8 kilometrelik Bursaray Kestel hattı ile 2.5 kilometrelik Cumhuriyet Caddesi-Dauvutkadı ve 6.5 kilometrelik Heykel tramvay hattını Bursaya kazandıran Büyükşehir Belediyesi, raylı sistem yatırımlarında hız kesmiyor.
HIZLI TREN BAĞLANTISI VE KENT MEYDANI - TERMİNAL HATTI
Bursaray Emek hattı ile hızlı treni birbirine bağlayacak hatta öncelik veren Bursa Büyükşehir Belediyesi, yeni tramvay hatlarında da 10.2 kilometrelik Kent Meydanı-Terminal-DOSAB hattını hayata geçirmeyi planlıyor.
PROJELENDİRİLEN DİĞER HATLAR
Yeni dönem için projelendirilen
♦ 5.3 kilometrelik Mudanya-Güzelyalı,
♦ 5.9 kilometrelik Cumhuriyet Caddesi-Gökdere-İncirili-Teyyareci Mehmet Ali Caddesi-Selçukbey Caddesi-Siteler,
♦ 7 kilometrelik Cumhuriyet Caddesi-Gökdere-Beyazıt Caddesi-Eğitim Caddesi-Ortabağlar Mahallesi-Güllük Mahallesi-Mimarsinan Mahallesi-Erikli Mahallesi,
♦ 7.3 kilometrelik Hüdavendigar Kent Parkı-Beşevler Caddesi-Küçük Sanayi-Bilgiler Cadde,
♦ 4.1 kilometrelik Karafatma Meydanı-FSM Bulvarı-Esentepe-Bağlarbaşı-Hürriyet Meydanı,
♦ 2.4 kilometrelik Merinos-Kanal Boyu,
♦ 3 kilometrelik Uluyol-Eski Gemlik Yolu,
♦ 10.8 kilometrelik Gürsu-Kestel hatları
ile daha konforlu ulaşım dört bir yanı saracak.
-
- Transit Yolcu
- Mesajlar: 11
- Kayıt: 22 Mar Cmt, 2014 03:44
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Çözümü tramvayda aramak aslında hiç problem olmaz
daaa
tramvayı adamakıllı yapsalar. Çok iyi bir ağ geliştirilirse, gereken yerlerde kesişme olmaması içın dipten ve viyadükten gidilirse, araçlar tek elden olursa (bu herhâlde problem olmaz Bursada)
o zaman tramvay kaç milyonluk kentte toplu taşımacılık için yeter. Ayrıca omurga metro yok mu ortada?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bursa tramvay projeleri ile ilgili bir takım bilgiler okudum, buna göre T2 Garaj-Terminal hattı ile ilgili çalışmalara başlanmış, işin verildiği firma projeyi hazırladıktan sonra inşaat için çalışmalara başlanacakmış.
T2 hattı 12 km olarak planlanmış ve pek çok noktada karayolu kesişimi olduğu için de bu noktalarda trafiğin ve işletmenin aksamaması için proje buna göre şekillendirilecekmiş. Bursa Büyükşehir Belediyesinin yine bu dönemde 5.3 kilometrelik Mudanya-Güzelyalı, 5.9 kilometrelik Cumhuriyet Caddesi-Gökdere-Siteler, 7 kilometrelik Cumhuriyet Caddesi-Gökdere-Erikli Mahallesi, 7.3 kilometrelik Hüdavendigar Kent Parkı-Bilgiler Cadde, 4.1 kilometrelik Karafatma Meydanı-Hürriyet Meydanı, 2.4 kilometrelik Merinos-Kanal Boyu, 3 kilometrelik Uluyol-Eski Gemlik Yolu ve 10.8 kilometrelik Gürsu-Kestel hatları ile ilgili çalışmaları da başlatmayı planlıyor (projelendirme anlamında olsa gerek)
T2 hattı 12 km olarak planlanmış ve pek çok noktada karayolu kesişimi olduğu için de bu noktalarda trafiğin ve işletmenin aksamaması için proje buna göre şekillendirilecekmiş. Bursa Büyükşehir Belediyesinin yine bu dönemde 5.3 kilometrelik Mudanya-Güzelyalı, 5.9 kilometrelik Cumhuriyet Caddesi-Gökdere-Siteler, 7 kilometrelik Cumhuriyet Caddesi-Gökdere-Erikli Mahallesi, 7.3 kilometrelik Hüdavendigar Kent Parkı-Bilgiler Cadde, 4.1 kilometrelik Karafatma Meydanı-Hürriyet Meydanı, 2.4 kilometrelik Merinos-Kanal Boyu, 3 kilometrelik Uluyol-Eski Gemlik Yolu ve 10.8 kilometrelik Gürsu-Kestel hatları ile ilgili çalışmaları da başlatmayı planlıyor (projelendirme anlamında olsa gerek)
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
T2 Kent Meydanı - Terminal - Demirtaş hattı ile ilgili bugün çıkan haber:
Kaynak: http://olay.com.tr/makale/ahmet-emin-yi ... ChALWd_t6E...
Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe`nin danışmanı ve İpekböceği Projesi Koordinatörü Taha Aydın`a heyecanla sorduk:
"Bizim İpekböceği burada sergilenen tramvaylardan daha alımlı ve daha konforlu. Avrupa kentlerinde dolaşması belki zaman alacak, ama Bursalılar yalnızca Heykel-Kent Meydanı hattında mı binecekler?" Şu cevabı verdi: "Hem üretimde, hem kent içindeki çalışmasında sistem oturdu. İpekböceği şimdi Yalova Yolu`ndan Terminal`e gitmek için gün sayıyor."
Hemen sorduk:
"Ne zaman?"
Cevap verdi:
"Şu anda projesi bitmek üzere. Muhtemelen kasım ayında ihaleye çıkılır. İhale süreci biter bitmez inşaat başlar ve 1 yılda biter."
"Yani 2015 yılında Yalova Yolu`nda tramvay hattı inşaatı başlar, 2015 sonu ya da 2016 başında İpekböceği Yalova Yolu`nda yolcu taşımaya başlar."
Buna göre İpekböceği, ikinci hattı olan Yalova Yolu`na Kent Meydanı önünde bulunan otobüs duraklarını ana istasyon kullanarak çıkacak. Bu noktada makas yaparak, yani ileri gidip geri gelerek yönünü değiştirecek olan İpekböceği aynı noktada mevcut T1 Hattı`na da bağlanacak. Sonra Kent Meydanı ile Gençosman arasındaki bat-çığın üstünde bulunan dönel kavşağın ortasından geçip Yalova Yolu`na çıkacak. Fakat Yalova Yolu`nda İpekböceği`ni farklı bir yolculuk bekliyor. Çünkü Başlangıçta yolun ortasındaki ağaçlar sökülerek yol açılması düşünülmesine karşın, Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe`nin müdahalesi üzerine ağaçların kesilmesinden vazgeçildi.
Projeye göre Yalova Yolu ortasındaki ağaçların iki yanına gidiş ve dönüş için ayrı ayrı tramvay hattı döşenecek. Rayların yol açacağı daralmayı önlemek için de yandaki toplayıcı yola doğru genişleme olacak ve Yalova Yolu ana gövdesi bir parça dışa doğru kayacak. Böylece İpekböceği ilk etapta Terminal`e ulaşacak. Hemen ardından da Demirtaş`a gidecek. Zaten proje de "önce Terminal, devamında Demirtaş" olarak hazırlanıyor.
Heykel`den tramvayla Terminal`e
Gerçi... Yalova Yolu`ndan Terminal`e ulaşacak olan İpekböceği için yeni hatta ana istasyon yeri olarak Kent Meydanı önündeki otobüs duraklarının olduğu yer belirlendi, ama bu hat halen Heykel-Kent Meydanı ringinde çalışan T1 hattıyla da bütünleşecek. Çünkü tramvay hattı Kent Meydanı önündeki ana istasyondan, mevcut hatta da bağlanacak. Böylece Terminal`den gelenler belli saatlerde doğrudan Heykele çıkabilecekler. Aynı şekilde Heykel`den Terminal ve Demirtaş`a da gidilebilecek. Direkt sefer saatini beklemek istemeyenler ise aktarma yaparak devam edebilecekler.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Harika bir ozturkce ve nefis bir anlatim yazari bu muthis eseri icin tebrik ediyorumBuna göre İpekböceği, ikinci hattı olan Yalova Yolu`na Kent Meydanı önünde bulunan otobüs duraklarını ana istasyon kullanarak çıkacak. Bu noktada makas yaparak, yani ileri gidip geri gelerek yönünü değiştirecek olan İpekböceği aynı noktada mevcut T1 Hattı`na da bağlanacak. Sonra Kent Meydanı ile Gençosman arasındaki bat-çığın üstünde bulunan dönel kavşağın ortasından geçip Yalova Yolu`na çıkacak. Fakat Yalova Yolu`nda İpekböceği`ni farklı bir yolculuk bekliyor.
Bursa da bir an once tramvay hatlarinin yayginlasmasini diliyorum ve keske ipek bocegini de bir seferde tum ihtiyac icin siparis etseler.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Şu aktarma işini bir türlü insanları yürütmeden yapamıyoruz. T1 hattı için T3 ve Bursaray aktarmaları için illa yürümek zorunda kalınıyor. En azından T2 aktarması için mevcut durak kullanılabilir. Otobüs duraklarının olduğu bölüm geniş ve atıl bir bölge gibi ama tam entegrasyon için T1 Osmangazi durağı kullanılmalı.