at-TS.09 » Viyana Toplu Taşımacılık Sistemi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Ara Pzt, 2013 00:00

E bence de hamster, hamster fare akrabası. Meerschweinchen, İngilizcesi Guinea Pig, Türkçesi ise kobay, Güneyamerika’dan bir hayvancağız, Avrupa ve Asya’da yok, ve bence burada açıkta yaşayamaz da. Miniciğinden koyun kadarına farklı türleri var. İsmi üzeri domuz denmişse de domuzla akrabalığı yok, daha çok tavşanvari bir şey. Bizim burada iki tane var :-)

Hamsterler Türkiyeli mi yahu? :shock: Ohooo … yaklaşık her Alaman gencin 1234 hamsteri var burada, Türk kaynıyormuş ula! :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Ara Sal, 2013 12:30

Viyana ve çevresindeki 2 eyaleti kapsayan VOR taşımacılık bölgesinde 2014 yılı itibari ile engelli kimliği bulunan kişiler bu kimlikte refakatçi tanımlamış iseler yanlarında bulunan kişi ile birlikte ücretsiz seyahat edebileceklermiş, tabii bu tanımlama da bir isim olacak mı onun detayını bilmiyorum ama sonuçta her gün aynı kişi yanında bulunamayabilir, bu hem güzel hem de suistimale çok açık bir uygulama ama işte typisch Wienerisch.

Kaynak

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Şub Cum, 2014 16:26

Viyana da 2013 yılı kaçak yolculuk rakamları açıklanmış, buna göre bir önceki yıla göre kaçak yolcu oranında düşüş var. Günlük olarak 100 kontrolcü ile yapılan çalışmalarda 5,8 milyon kişiye bilet sorulmuş ve 138.000 yolcuya biletsiz yolculuktan dolayı ceza kesilmiş, ceza ücreti 103 Euro ister peşin isterseniz 3 gün içinde dekont ile ödeyebiliyorsunuz, 3 gün içinde ödemezseniz faiz işlemeye başlıyor. Yani diğer bir hesap ile 1 yılda 14 milyon € nun üzerinde ceza kesilmiş.

http://www.wienerlinien.at/eportal/ep/b ... lId=-26075

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Şub Cum, 2014 16:32

103,– €? :shock:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Mar Çrş, 2014 09:02

Evet gayet iyi bir ceza ama yine de "yılda iki kere yakalansam 200 €, yıllık kart 360 € kârdayım" diyen pek çok insan var. Aynı şekilde Berlin ile ilgili geçenlerde bir haber okudum tekrar bulursam paylaşacağım. Berlin toplu ulaşım idaresi kontrollere rağmen kaçak yolcular ile başedemediği için 40 € olan cezayı yükseltecekmiş, ayrıca kontrolör sayısını da arttırarak daha sık kontrol yapmayı planlıyormuş.

Asıl vereceğim haber başka, dün Viyana metro sistemi çöktü. Bir kaç yıl önce tüm metro sisteminin tek merkezden idare edilmesi için bir merkezi sinyalizasyon yönetimi kurulmuştu, tüm hatlar tek bir odadan idare ediliyordu. Bu sistemde meydana gelen arıza nedeni ile U3, U4 ve U6 hatlarında sinyalizasyon sistemi dün çökmüş, bu arıza sonrasında bu 3 hatta işletme yapılamamış. Haberlerde yolcuların tramvay ve otobüsler ile alternatif güzergahları kullanması ya da yedek otobüs işletmeleri ile yolculuk etmesi duyuruları yapılmış. Takip ettiğim kadarı ile yoğun şikayet vardı tabii ki ama orada olup kriz yönetimini izlemek isterdim, böyle bir problem ile ne süratte ve hangi planlar ile kararlar alıp işletmeye başladıkları, yedek işletmelerin ne kadar başarılı olduğu falan. Gayet önemli bir ders olurdu.

http://www.vienna.at/u-bahnausfall-lini ... en/3882090

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Nis Sal, 2014 07:43

Viyana güney demiryolu ile bağlantı yolu olarak adlandırılan demiryolu kesiminde 3.3 km lik bir gürültü duvarı inşa edilecekmiş. İnşaatın maliyeti Viyana Eyaleti ve ÖBB tarafından yarı yarıya karşılanacakmış.

http://www.vienna.at/neue-laermschutzwa ... io/3913711

Viyana' dan bir başka haberde yıllardır sözü edilen ama bir türlü yapılamayan U5 metro hattı ile ilgili, geçenlerde birdenbire bu hat yapılacak haberleri çıktı, ne kadar gerçekçi bilemiyorum ama bir iki ay öncesine kadar yerel yönetim bu hattı mantıksız buluyordu, seçim mi yaklaşıyor ne oluyorsa :) İlk yayınlanan planlara göre mevcut U2 hattının kent merkezindeki bir kesimi U5 tarafından kullanılacak ve sonrasında batı istikametinde bir uzatma ile inşa edilecek, tabi U2 nin de güneybatı yönünde uzatılması yönünde bir görüş çıkmış galiba, en azından çizimlerde bu şekilde resmediliyor. Adı üstünde Geisterlinie :)

http://www.vienna.at/vienna-at-umfrage- ... ll/3913410

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Nis Sal, 2014 17:32

Viyana' nın yeşilcileri ve eyaletin trafikten sorumlu bir şeysi olan Maria Vassilakou şimdi de güney Viyana' da yeni bir tramvay hattı istediğini söylemiş. Aslında isteği gayet mantıklı ki aynı güzergah için benimde çizmiş olduğum bir hat vardı, yani ortalama bir insanın düşünebildiği bir şeydi bu zaten :) kentin güneyinde yer alan ve kent içi ile otobanı birbirine bağlayan caddeler üzerinde doğu-batı eksenin bir hat tanımı yapılıyor haberde, güzergahı çeşitli aralıklar ile takip eden ve aynen kat eden otobüs hatları var tabii böyle bir yapıma girişilir ise muhtemelen o otobüs hatları düzenlenecektir.

Şimdilik sadece bir talep, tahmini maliyet olarak 250 milyon € biçilmiş, hattın en büyük artısı kesişeceği diğer tramvay hatları ile çok daha fazla yeni tramvay işletmesine de imkan verecektir. Bakalım gerçekleşir mi göreceğiz. Bunun dışında D tramvayının da Merkez tren garından 10. Viyana' nın biraz daha iç kısmına uzatılması da planlarda var.

http://www.vienna.at/maria-vassilakou-w ... ns/3914616

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Nis Çrş, 2014 15:59

Viyana işletmecisi dün yolcularına 1 Nisan şakası yapmış. Sosyal medya üzerinden yayınladıkları gayet ciddi bir haber ile artık Pazar günleri bir kaç saatte bir tarihi bir atlı tramvayın Ring caddesi üzerinde 25€ karşılığında sefer yapacağını yazmışlardı, atlayan bir kaç kişi olmuş :) pek çok kişi gerçi April April diye çözmüşler olayı ama :) enteresan bir şaka olmuş.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Nis Çrş, 2014 16:03

Halbuki bayağı ciddî bir şey de olabilirdi. Hiç de fena fikir değil.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Nis Cmt, 2014 11:36

Viyana' da 23 Nisan' da bir günlük grev yapılacak, daha doğrusu iş yavaşlatma tarzı bir şey yapılacak, seferler planlı tarifeye uygun yürütülmeyecek, kafalarına göre takılacaklarmış :) olayın sebebi son zamanlarda araç sürücüsü ve kontrolörlere karşı artan saldırı olayları. Durun oğlum bunlar daha iyi günleriniz, humanizm yalanı daha başınıza çok çorap örecek. Çare atom bombası.

http://www.vienna.at/wiener-linien-stre ... is/3933993

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Haz Cmt, 2014 12:21

Viyana metro şebekesi eski sistemlerinden kurtulmak için çeşitli çalışmalar yapıyor. Geçtiğimiz yıllarda özellikle U4 hattında meydana gelen bir kaç sinyalizasyon arızası ile hat içinde yolcular falan kaldıktan sonra sesler iyice yükseldi ve tabi "çalışıyorsa dokunma" prensibi de bozulmuş oldu, yani para harcamaya karar verdi cimriler.

U4 hattının tüm sinyalizasyonu yenilenecek bunun içinde Siemens ile bir anlaşma yapılmış. Tabii bu yenileme ile merkez dispeçerlikte durum nasıl olacak onu bilmiyorum. Bizdekinin aksine burada merkezi bir tren sevk ve idare yapısı var. Yani tek bir merkezde tüm metro hatlarının oturumu aynı anda yapılıyor. Her hattın dispeçeri, süpervizörü, scada ve idarecileri tek bir odadalar, çok seviyorum öyle yapıları. Her ne ise işte sistem yenilenecekmiş :) Çalışmaların tamamının 2019 da bitmesi planlanıyormuş.

Siemens LZB513 ATC sistemi ile ECC interlock tren koruma sistemi kullanmak istiyormuş.

http://www.railjournal.com/index.php/si ... hannel=542

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Tem Cum, 2014 09:16

Ara sıra yazdığım Viyana' nın U5 metrosu ile ilgili haberler ve geyikler vardı, başlığı takip edenler bilir. Bu konuda somut adımlar atıldı, iktidar ortağı olduktan sonra saçma sapan işlerden vakit bulan Yeşillerin katkısı ile 10 yıllık bir metro ve tramvay planı yayınlandı. Daha önce defalarca gündemimizde U5 metrosu yok diyen Sosyalist başkan nasıl çark etti bilmiyorum, bir kaç gündür takip ettiğim haberler bu planın resmi olduğu izlenimi uyandırdı bende :)

http://www.railwaygazette.com/news/urba ... -plan.html

Yöneticiler 2030 yılında kentin nüfusunun 2 milyon olmasını öngördüklerini ve bu sebeple böyle bir plan yaptıklarını açıklamışlar!!! 2 milyon? :) zaten şimdi 1.8 milyon! Neyse bu plan çerçevesinde devam eden bir metro uzatma inşaatı var zaten, bir diğer metro işi de U2 hattının bir kısmını kullanarak inşa edilecek olan U5 metro hattı olacak, tabii U2 için de kısa bir yeni güzergah inşa edilecek diye biliyorum. İşte bu biraz ileri görüşlülük, sistemin pek çok noktasında zaten hatlar birbiri ile tümüyle bağlantılı bununla ilgili geçmişte bir çizimde yayınlamıştım diye hatırlıyorum. Yapılan bu planlama ile hatların X şeklinde kesişeceği ve bazı tramvay hatlarının rahatlayacağını, yolcuların daha az aktarma ile yolculuk edeceğini de düşünüyorlar.

Bu planın bir diğer artısı geçmişte metro planları ve inşaatları ile birlikte tramvay hatlarında yapılan kapama ya da kısaltmaların aksine bu sefer tramvay hatlarında da genişleme planlanıyor. Viyana tramvay sistemi halen dünyanın en büyük 6. tramvay şebekesi

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön