ant-T.04:02 » T1 Fatih-EXPO/Havalimanı Tramvay Hattı

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 08 Şub Cmt, 2014 22:26

Sadece yerleşik nüfusu 2 milyon Antalya'nın. Yazın bunun turisti filan da var. 2013'te 27 milyon kişi kullanmış Antalya Havalimanı'nı
Bunlara rağmen çok kısa raylı sistem ağı var Antalya'nın. Gündemde yeni projeler yok mu hala?

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 14 Şub Cum, 2014 16:44

Gündemde yeni projeler yok mu hala?
Yeni tamamlanan Antalya Ulaşım Master Planında 2030 yılı için raylı sistemin en çok gerekeceği yerler Döşemealtı ve Aksu ilçeleri olarak belirlendi.

Şehir içinde de Dumlupınar Bulvarı-Üniversite-100.Yıl güzergahında raylı sistem öneriliyor.

Döşemealtı için Antray hattının Fatih durağından kuzeye uzatma yapılacak.

Aksu için Antray hattının Meydan durağından Serik Caddesi-Havalimanı-Aksu-EXPO şeklinde uzatma düşünülüyor.


Tabi bunlar yapılır mı bilmiyorum. Mustafa Akaydın Havalimanı-Aksu uzatması için bütçemiz yetersiz kalır türünden açıklamalar yapıyor. Bunun için de Ulaştırma bakanlığına başvuru yaptıklarını söyledi. Bu hattın şöyle bir özelliği var. 2016 yılında yani 2 yıl sonra Antalya Botanik Exposuna ev sahipliği yapacak. Önemli miktarda ziyaretçi ağırlaması bekleniyor. Bunun için Expo'nun yapılacağı bölgenin ulaşım sorunlarının bir an önce çözülmesi gerekiyor. Belediye Başkanı da eğer bakanlık olumsuz cevap verirse, kısa ve orta vadeli bir çözüm olacak olan "metrobüs" projemiz hazır diyor.

Açıkçası projesi hazır denilen metrobüsün özelliklerini, kapasitesini bilmiyoruz. Ulaşım Planında üstteki hatlar için de ekonomik olduğu için metrobüs yapılabilir şeklinde bir öneri de bulunuyor. Tabi bu proje, 2 çizgi çizip otobüs şeridi yapmaksa olmaz. Bunu başka şehirlerde yapmaya kalkanlar oldu. İstanbul'un metrobüsü gibi bir proje olur umarım.

Metrobüs hızlı inşası ve raylı sisteme göre ucuz olan maliyeti nedeniyle cazip gelebilir ancak raylı sistemin yerini tutmaz.

Bu arada Antray'ın borçlarının ödenmesi bu sene başlayacakmış. Söylenene göre artan Euro'dan dolayı fiyatı baya bir katlanmış.
Mustafa Akaydın: Raylı Sistemi Aksu'dan Döşemealtı'na Uzatacağız

Başkan Akaydın Döşemealtı Asmek ve Atatürk Çocuk Kültür Merkezi açılışında konuştu: "Rayı Sistemi ulaşım planı doğrultusunda Aksu'dan Döşemealtı'na uzatılması için fizibilite çalışması talimatı verdik."

Geçen hafta haberini yaptığımız konuda Büyükşehir Belediye Başkanı Akaydın tramvayın Fatih'ten Döşemealtı'na, Meydan'dan Havalimanı ve Aksu'ya uztaılması konusunda çalışma başlattıklarını söyleyerek Döşemealtılı ve Aksululara müjde verdi.

Gelişen ilçeler; Döşemealtı ve Aksu

Birçok çalışma alanı, eğitim kurumu, tesis ve yeni konut alanları ile Aksu ve Döşemealtı ilçeleri hızla gelişen nüfusu ile ulaşım ihtiyaçları yetersiz duruma geliyor.
Birkaç yıl öncesine kadar tek tük çalışan hatlarla seyrek seferlerin yapıldığı Döşemelatı ve Aksu ilçelerinde bugün ulaşımı kolaylaştırmak adına gövde hatlarda büyük otobüsler çalıştırılıyor. Artan ulaşım talepleri ile mevcut çalışan otobüslerin de yetersiz kalmasıyla tek çare olarak yeni ulaşım projeleri gündeme gelmeye başlıyor.

Nazım ve Ulaşım Planlarında Kısa Vadede Metrobüs Öngörüldü

Yeni kabul edilen Ulaşım ve Nazım Planlarında Aksu ve Döşemealtı için kısa vadede çözüm olarak metrobüs sistemi öneriliyor. Ancak 2030'a kadar gelişecek bu iki ilçe için metrobüsün yetersiz kalacağı ve bölgenin ihtiyaçlarına raylı sistemle cevap verilmesi gerektiği belirtilmişti.

Muhtemel raylı sistem uzatma hatları: Antray hattı Meydan'dan itibaren Aspendos Bulvarı ve Serik Caddesi boyunca devam edecek, muhtemelen Havalimanına uğrayacak, daha sonra tekrar Serik Caddesi üzerinden Expo2016 fuar alanına kadar devam edecek. Fatih istasyonundan Hızlı tren istasyonuna uzatılacak. Döşemealtı yönünde Kepez üstüne çıkacak Burdur Yolundan Yeşilbayır'a girip Atatürk Bulvarı ve Hürriyet Caddesini devam edecek. İlçe merkezinden sonra hat Toki, Organize ve Antalya Üniversitesine de ulaşma ihtimali göz önünde bulundurulabilir.
http://www.antalya-ulasim.com/mustafa-a ... cagiz.html

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 14 Şub Cum, 2014 19:44

Otogar Bölgesi


Bu resimde duvardaki ışıkların devamında sola ve tam tersinde sağa doğru tünel boşlukları mevcut.
Bu boşluklar da 2. etap için düşünülen Dumlupınar-100.Yıl hattı için bağlantı düşünülüyordu.

Resim

Resim
Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Şub Cum, 2014 19:47

Umarım Antalya için daha doğru ya da daha yaygın bir raylı sistem kurulur, hep dediğim gibi böyle bir kente yakışmıyor.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 14 Şub Cum, 2014 19:53

http://ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=33755#33755

Esat bey, bir üstteki mesajımda raylı sistemlerle ilgili ümit verici gelişmelerden bahsettim.

Antalya'da yıllardır paylaşılan bir raylı sistem haritası vardı. Lara, Liman, Havalimanı, Aksu vs her yere raylı sistem öneriyordu.

Tamamlanan Ulaşım Master Planında sadece devletin koyduğu yolcu sayısı sınırlamasına göre bazı güzergahlara raylı sistem planlandı. Hazırlayan da Erhan Öncü.

Bekleyip göreceğiz. İsterseniz. Raylı sistemler haritasına Antalya için bir proje sekmesi uygun düşer. :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Şub Cum, 2014 19:55

O haberi okudum Ömer ama bir an emin olamadım, daha doğrusu şöyle bir itirafta bulunayım kafamda mevzuyu toparlayamadım, yapılmış mevcut sisteme bir sürü kötü söz söylenirken daha doğrusu kentin en büyük sorunu bu raylı sistem hattı olarak söz edilirken, şimdi yeni proceler ortaya çıkınca, her yerel seçim öncesi her belediye başkanı için düşündüğüm gibi burada da :) yapıverdim.

İnşallah orada bahsettiğin gibi bir şeyler yapılır, özellikle havalimanı bölgesinden kent içine ulaşım için raylı sistem şart diyorum, Havalimanı-otogar ve kent merkezi ya da sahile kadar inen işte, o kadar detayını bilemiyorum ama olmalı.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 14 Şub Cum, 2014 20:08

Açıkçası Mustafa Akaydın (mevcut belediye başkanı) raylı sisteme şöyle karşı çıktı;

-ilk olarak Antalya trafiğinin felç olmasına neden oldu. Uzun uzun neden böyle olduğunu açıklamama gerek yok, Mustafa Akaydın Çallı-Meydan arasında yer altına alınmalıydı dedi. hatta -kendisi sonradan hattın yer altına alınması için fiyat araştırması yaptırdı. Pahalı olduğu doğal olarak ortaya çıktı. Çünkü inşa edilmiş bir hat var ve bunun bir kısmını bozup yer altına almak hem yapılan yatırımı çöpe atacak hem de zaten borç batağına batmış olarak devraldıkları belediyeyi iflasına neden olabilecekti. Bir şekilde tramvay işletmeye açıldı.

-Mustafa Akaydın güzergahına karşı çıktı;
önceki başkan dar bir arter olan Çallı-Şarampol-Doğu garajı güzergahına bu raylı sistemi dayattı. Mustafa Akaydına göre raylı sistem 2. etap olan Otogar'dan sonra Dumlupınar Bulvarı-100.Yıl şeklinde şehir merkezine ulaşmalıydı.


Ancak olan oldu. Ulaşım Master planı yapıldı ve bazı güzergahlar belirlendi. Açıkçası ben çok fazla ümitleniyorum ancak belediye başkanının "belediyemizin bütçesi zor durumda, raylı sistem yerine metrobüs yapacağız" demesinden korkuyorum.

Meydan-Havalimanı-Aksu
Fatih-Döşemaltı-OSB
ve Otogar-Dumlupınar-100.Yıl-Muratpaşa hatları bile tamamlansa Antalya içib büyük bir atılım olacaktır.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Şub Cum, 2014 20:17

Ticket yanlış, tickets olması gerek. Böyle uluslararası levhalandırma kontrol edilmiyor mu?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Mar Çrş, 2014 12:34

Resim

Resim

Resim

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 19 Mar Çrş, 2014 13:31

Güzel fotoğraflar, tebrikler

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 29 Mar Cmt, 2014 20:30

Bu tramvay hattının güvenliği açıldığı günden bu yana hep sorun oldu.
2009 yılından bu yana insanlar hayatını kaybetti. Genelde vatandaşların dikkatsizliği ile oluşan kazalar bunlar. Ancak hattın yapılışı ile de alakalı sorunlar var. Mesela dün bir kaza oluş yine bir kişi hayatını kaybetmiş. Allah rahmet eylesin. Kaza Kepez'de olmuş. Hattın Kepez'deki kesimi çoğunlukla izole ve etrafı üzeri demir telli beton duvarlarla çevrili. Ancak durak bölgelerinde karşıdan karşıya geçişler açık ve hemzemin araç ve yaya geçitleri mevcut. Açıkçası hız yapabilmesi için izole yapılmış bir tramvay hattına neden hemzemin geçitler koyarsın ki. Bu tramvaylar izole kesimlerde 70 km hızla gidiyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Nis Sal, 2015 10:47

Tramvay hattında bir kamyonun katener direğine çarpması nedeni ile Emniyet-Meydan arasında seferler yapılamıyormuş, arızanın 1 gün süreceği belirtilmiş. Fatih-Emniyet arasında seferlerin normal devam edeceği, sorunlu bölgede otobüs ile taşıma yapılacağı bildirilmiş.

Antalya Toplu Ulaşım İdaresi twitter hesabından alıntıdır.

Cevapla

“Antalya Tramvay Hatları” sayfasına dön