ist-M.03:06 » M6 Levent-Hisarüstü Metrosu [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Oca Cmt, 2014 17:32

Bütüne bakar isek Yenikapı bağlantısı M2 ye çok şey katacak, bu katılım ile birlikte M6 nın seninde bahsettiğin gibi bir otobüs düzenlemesi ile "arıza durumları haricinde" bölgenin tek ulaşımı olması hedeflenir ise yolcusu olması muhakkak, yok tek başına bırakır, üstte otobüsler cirit atarken kendi başına yolcu topla denilirse zorlanabilir. Bir kısım kentlinin her halukarda arabalarını bırakmayacağını düşünüyorum ama belli mi olur, belki de hattın yapısı o şekilde oturur ve devam eder.

Bir diğer husus bu hattın yapımında Aşiyan funiküleri adı ile dile getirilen sahilden Hisar üstüne yüzeyden bir funiküler hattı ile bağlantı sağlanması düşüncesi idi, bu biraz daha farklı bir noktaya temas ediyor ama bağlantılı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Oca Cmt, 2014 19:23

İşte »zengin« muhitler bilhassa toplu taşımda çok problematik. Bu bir. İkincisi, sırf ikâmetgâh muhitlerinde sabahları ve akşamları acaip sıkışıklık yaşanır, arasında da boşluk olur, ev–iş gelgiti. Üçüncüsü, ve hepimiz de bunu biliyoruz, üstte otobüsler paşa paşa devam edecekler. Dördüncüsü, o Aşıyan bilmemnesi olsa da, bu bağlantı kapsamında pek önemini göremiyorum. İnsanların »patika« hareketlerini göz önüne almak gerek. İnsan direk ve hızlı yolu(nu) seçer. Bizde aktarma sakat, ağ sakat, o yüzden – Marmaray konusunda da hesabı kitabı olmuştu, A’dan B’ye 3 »cihatla« toplam (!) 25 dakikada ulaşılırsa, çoğu kişi, aynı yolu 30, 35 dakikada başka türlü kateder. Bence bilhassa BU yüzden bu hattın öyle Levent’e kadar olması çok, ama çok büyük hata. Oradan devam edecek bir hat olsa, ister Akatlar’da, ister Rümelihisarüstünde, ister ormanın ortasında bitsin, problem değil, çünkü hattın bir ağırlığı olur. Yok ama hattın sırf bir getirici (şatıl) işlevi olursa, bu hat sadece İstanbul’da değil, bir çok büyük kentte zorlanır. Demedi demeyin. Bence şov amaçlı bi-mini-medroo daa yaptıh ile (yahu bu da yoksa bir EN böğrk guçik medro mu?) bu iş kuma batırılabilir. Almancası Bärendienst, tercümesi zor, yani, iyilik yapacam diye işi tamamen kötüye sürüklemek gibi bir şey. Şu masterplân sitemim bitemeyecek.

Tekrar, yanlış anlaşılmasın. Hattın kuzeydoğu ucu hiç problem değil, ama batı/güneybatı ucu mantıksız bence! Artık orada Beyazlar mı, Aklar mı, Kargalar mı biner, o önemli değil. Bugün varsınız, yarın yoksunuz, öbürgün kedi kurcalar. Bu işe bambaşka şekilde, şehirci bakış açısıyla bakmalı. Belki de İstanbul’u zorla yine 3 milyon nüfusa indirmeli. Herkesi sürerek :lol:

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 26 Oca Pzr, 2014 23:45

bu hattı Boğaziçi Üniversitesi önünde bitirmektense Boğaz'a paralel devam etttirip Sarıyer - Levent Boğaz'a nazır metro hattı diye seçim vaadi olabilir :))

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Oca Pzt, 2014 10:12

Eh, herhâlde artık olamaz, kapasitesi münübüs ya; her ne demekse bu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Oca Pzt, 2014 20:10

Sanırım bu sistem tek ray hattı üzerinde huni geçişmesi gibi bir sistem ile işleyecek, haberlerde geçen 3 araç çalışabilecek ifadesi bunu anlamamı zorlaştırıyor ama istasyon yapısına bakarak söyleyebileceğim şey bu, çünkü örnek bir istasyon yapısında peronlar iki tarafta ortada tek hat var görünüyor, daha büyük çözünürlüklü olarak görebilirsem ya da tam olarak öğrenebilirsem bu bilgiyi netleştirmiş olalım istiyorum.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Oca Pzt, 2014 20:18

Yani biraz bizim Tünel gibi. Bir taraftan in, karşı taraftan bin.

Bakalım, acaba böyle var olan – belki yetmez – tünelleri bir kaç sene sonra genişletip, normal bir metro şekline sokmak mümkün mü. Almancası aufbohren.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Oca Pzt, 2014 21:17

Neden üç araç işletilebildiğini tam anlayamadım. Diyelim ki saat 08:00:00 ve araçların konumları aşağıdaki gibi..

1 numaralı araç, Levent-Akmerkez yönünde hareket etmek üzere.
2 numaralı araç, Etiler-Hisarüstü yönünde hareket etmek üzere.
3 numaralı araç, Hisarüstü-Etiler yönünde hareket etmek üzere.
4 numaralı araç, Akmerkez-Levent yönünde hareket etmek üzere.

Saat 08:00:45

1 ve 4 numaralı araçlar, tıpkı fünikülerdeki gibi birbirinin yanından geçerler.
2 ve 3 numaralı araçlar tıpkı fünikülerdeki gibi birbirinin yanından geçerler.

Saat 08:01:30

Tüm trenler duraklarına varıp kapılarını açarlar.

Saat 08:02:00

1 numaralı araç, Akmerkez-Etiler yönünde hareket ediyor.
2 numaralı araç, Hisarüstü'nde bekliyor.
3 numaralı araç, Etiler-Akmerkez yönünde hareket ediyor.
4 numaralı araç, Levent'te duruyor.

Saat 08:02:45

1 ve 3 numaralı trenler, birbirinin yanından geçerler.
2 ve 4 numaralı trenler, baş duraklarda beklemeye devam ederler.

Saat 08:03:30

1 numaralı tren, Etiler'e varıp kapısını açar.
3 numaralı tren, Akmerkez'e varıp kapısını açar.
2 ve 4 numaralı trenler, beklemeye devam ederler.

Saat 08:04:00

1 numaralı tren, Etiler-Hisarüstü yönünde hareket eder.
2 numaralı tren, Hisarüstü-Etiler yönünde hareket eder.
3 numaralı tren, Akmerkez-Levent yönünde hareket eder.
4 numaralı tren, Levent-Akmerkez yönünde hareket eder.

Saat 08:05:30

Tüm trenler duraklarına varıp kapılarını açarlar.

Saat 08:06:00

Dört dakika önce beklemekte olan trenler hareket ederler, dört dakika önce hareket etmekte olan trenler baş duraklarda kapıları açık vaziyette beklerler.

Saat 08:08:00

Tüm trenler hareket ederler.

Saat 08:16:00

Tüm trenler saat 08:00:00 konumlarına döndüler ve o andakiyle aynı istikametlere doğru gitmek üzereler..

Böylece, dört dakikada bir işletme mümkün olur. Makinistler de baş duraklarda trenlerin bir ucundan diğer ucuna 2,5 dakika içinde giderler.

Yukarıdaki işletme planı, iki durak arasının 90 saniye süreceği ve duraklarda 30 saniye bekleneceği varsayımıyla hazırlandı. Eğer iki durak arası seyahat 60 saniyede mümkünse, sefer sıklığı dört dakikadan üç dakikaya da düşürülebilir..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Oca Pzt, 2014 21:54

Ama hangi istasyonlarda kaç ray var? Biliyor muyuz bunu?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Oca Pzt, 2014 21:58

Füniküler gibi düşünüyorum. Tüm duraklarda tek ray, durak aralarında çift ray..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Oca Sal, 2014 07:58

Muhtemeldir, bir istasyon kesiti daha vardı onda da ayın şekilde istasyon geçişleri tek olabilir, bu arada Engin senin yaptığın hesabı benim kafa almadı ya :D:D

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Oca Sal, 2014 09:51

Engin senin yaptığın hesabı benim kafa almadı ya
Abi, dün telefonda üşengeçlikten kısa yazdım, şimdi daha uzun anlatıyorum..

Varsayımım şu: Levent = Akmerkez = Etiler = Hisarüstü
= çift ray

Duraklarda ise senin çizimindeki gibi tek ray ve her iki yanda peronlar olduğunu varsayıyorum abicim.

Yani aslında herhangi iki durak, kendi aralarında bir füniküler sistem gibi işletilebiliyor..

Saat 08:00:00

1 numaralı araç, Levent durağında ve Akmerkez yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
2 numaralı araç, Etiler durağında ve Hisarüstü yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
3 numaralı araç, Hisarüstü durağında ve Etiler yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
4 numaralı araç, Akmerkez durağında ve Levent yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.

Saat 08:00:45

1 ve 4 numaralı araçlar, tıpkı fünikülerdeki gibi birbirinin yanından geçerler.
2 ve 3 numaralı araçlar, tıpkı fünikülerdeki gibi birbirinin yanından geçerler.

Saat 08:01:30

1 numaralı araç, Akmerkez durağında kapısını açar.
2 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısını açar.
3 numaralı araç, Etiler durağında kapısını açar.
4 numaralı araç, Levent durağında kapısını açar.

Saat 08:02:00

1 numaralı araç, Akmerkez durağında ve Etiler yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
2 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısı açık beklemektedir.
3 numaralı araç, Etiler durağında ve Akmerkez yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
4 numaralı araç, Levent durağında kapısı açık beklemektedir.

Saat 08:02:45

1 ve 3 numaralı araçlar, tıpkı fünikülerdeki gibi birbirinin yanından geçerler.
2 ve 4 numaralı araçlar, baş duraklarda kapıları açık beklemeye devam ederler.

Saat 08:03:30

1 numaralı araç, Etiler durağında kapısını açar.
2 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısı açık beklemektedir.
3 numaralı araç, Akmerkez durağında kapısını açar.
4 numaralı araç, Levent durağında kapısı açık beklemektedir.

Saat 08:04:00

1 numaralı araç, Etiler durağında ve Hisarüstü yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
2 numaralı araç, Hisarüstü durağında ve Etiler yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
3 numaralı araç, Akmerkez durağında ve Levent yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
4 numaralı araç, Levent durağında ve Akmerkez yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.

Saat 08:04:45

1 ve 2 numaralı araçlar, tıpkı fünikülerdeki gibi birbirinin yanından geçerler.
3 ve 4 numaralı araçlar, tıpkı fünikülerdeki gibi birbirinin yanından geçerler.

Saat 08:05:30

1 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısını açar.
2 numaralı araç, Etiler durağında kapısını açar.
3 numaralı araç, Levent durağında kapısını açar.
4 numaralı araç, Akmerkez durağında kapısını açar.

Saat 08:06:00

1 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısı açık beklemektedir.
2 numaralı araç, Etiler durağında ve Akmerkez yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
3 numaralı araç, Levent durağında kapısı açık beklemektedir.
4 numaralı araç, Akmerkez durağında ve Etiler yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.

Saat 08:06:45

2 ve 4 numaralı araçlar, tıpkı fünikülerdeki gibi birbirinin yanından geçerler.
1 ve 3 numaralı araçlar, baş duraklarda kapıları açık beklemeye devam ederler.

Saat 08:07:30

1 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısı açık beklemektedir.
2 numaralı araç, Akmerkez durağında kapısını açar.
3 numaralı araç, Levent durağında kapısı açık beklemektedir.
4 numaralı araç, Etiler durağında kapısını açar.

Saat 08:08:00

1 numaralı araç, Hisarüstü durağında ve Etiler yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
2 numaralı araç, Akmerkez durağında ve Levent yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
3 numaralı araç, Levent durağında ve Akmerkez yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
4 numaralı araç, Etiler durağında ve Hisarüstü yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.

Saat 08:08:45

1 ve 4 numaralı araçlar, tıpkı fünikülerdeki gibi birbirinin yanından geçerler.
2 ve 3 numaralı araçlar, tıpkı fünikülerdeki gibi birbirinin yanından geçerler.

Saat 08:09:30

1 numaralı araç, Etiler durağında kapısını açar.
2 numaralı araç, Levent durağında kapısını açar.
3 numaralı araç, Akmerkez durağında kapısını açar.
4 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısını açar.

Saat 08:10:00

1 numaralı araç, Etiler durağında ve Akmerkez yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
2 numaralı araç, Levent durağında kapısı açık beklemektedir.
3 numaralı araç, Akmerkez durağında ve Etiler yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
4 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısı açık beklemektedir.

Saat 08:10:45

1 ve 3 numaralı araçlar, tıpkı fünikülerdeki gibi birbirinin yanından geçerler.
2 ve 4 numaralı araçlar, baş duraklarda kapıları açık beklemeye devam ederler.

Saat 08:11:30

1 numaralı araç, Akmerkez durağında kapısını açar.
2 numaralı araç, Levent durağında kapısı açık beklemektedir.
3 numaralı araç, Etiler durağında kapısını açar.
4 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısı açık beklemektedir.

Saat 08:12:00

1 numaralı araç, Akmerkez durağında ve Levent yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
2 numaralı araç, Levent durağında ve Akmerkez yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
3 numaralı araç, Etiler durağında ve Hisarüstü yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
4 numaralı araç, Hisarüstü durağında ve Etiler yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.

Saat 08:12:45

1 ve 2 numaralı araçlar, tıpkı fünikülerdeki gibi birbirinin yanından geçerler.
3 ve 4 numaralı araçlar, tıpkı fünikülerdeki gibi birbirinin yanından geçerler.

Saat 08:13:30

1 numaralı araç, Levent durağında kapısını açar.
2 numaralı araç, Akmerkez durağında kapısını açar.
3 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısını açar.
4 numaralı araç, Etiler durağında kapısını açar.

Saat 08:14:00

1 numaralı araç, Levent durağında kapısı açık beklemektedir.
2 numaralı araç, Akmerkez durağında ve Etiler yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
3 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısı açık beklemektedir.
4 numaralı araç, Etiler durağında ve Akmerkez yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.

Saat 08:14:45

2 ve 4 numaralı araçlar, tıpkı fünikülerdeki gibi birbirinin yanından geçerler.
1 ve 3 numaralı araçlar, baş duraklarda kapıları açık beklemeye devam ederler.

Saat 08:15:30

1 numaralı araç, Levent durağında kapısı açık beklemektedir.
2 numaralı araç, Etiler durağında kapısını açar.
3 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısı açık beklemektedir.
4 numaralı araç, Akmerkez durağında kapısını açar.

Saat 08:16:00

Saat 08:00:00'in aynısı. Diğer tüm dakikalara da 16'şar dakika ekliyoruz ve ilerideki dakikaları görebiliyoruz.

Böylece, dört dakikada bir işletme mümkün olur. Makinistler de baş duraklarda trenlerin bir ucundan diğer ucuna iki buçuk dakika içinde rahatça giderler.

Öğle saatlerinde sistemin kapasitesini düşürmek isterlerse, Levent'e gelen trenlerin birisini ve isterlerse sonra birisini daha M2 hattına sokabilirler ve Seyrantepe'ye götürürler.
En son Engin Y tarafından 28 Oca Sal, 2014 15:03 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Oca Sal, 2014 09:51

Abi,

Yukarıdaki işletme planını, iki durak arasının 90 saniye süreceği ve duraklarda 30 saniye bekleneceği varsayımıyla yazdım. Eğer iki durak arası seyahat 60 saniyede mümkünse (ki bu duraklar birbirine yakın, bence çok rahat olur), sefer sıklığı dört dakikadan üç dakikaya da düşürülebilir.

Bu defa saatler aşağıdaki gibi olur..

Saat 08:00:00

1 numaralı araç, Levent durağında ve Akmerkez yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
2 numaralı araç, Etiler durağında ve Hisarüstü yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
3 numaralı araç, Hisarüstü durağında ve Etiler yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
4 numaralı araç, Akmerkez durağında ve Levent yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.

Saat 08:00:30

1 ve 4 numaralı araçlar, tıpkı fünikülerdeki gibi birbirinin yanından geçerler.
2 ve 3 numaralı araçlar, tıpkı fünikülerdeki gibi birbirinin yanından geçerler.

Saat 08:01:00

1 numaralı araç, Akmerkez durağında kapısını açar.
2 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısını açar.
3 numaralı araç, Etiler durağında kapısını açar.
4 numaralı araç, Levent durağında kapısını açar.

Saat 08:01:30

1 numaralı araç, Akmerkez durağında ve Etiler yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
2 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısı açık beklemektedir.
3 numaralı araç, Etiler durağında ve Akmerkez yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
4 numaralı araç, Levent durağında kapısı açık beklemektedir.

Saat 08:02:00

1 ve 3 numaralı araçlar, tıpkı fünikülerdeki gibi birbirinin yanından geçerler.
2 ve 4 numaralı araçlar, baş duraklarda kapıları açık beklemeye devam ederler.

Saat 08:02:30

1 numaralı araç, Etiler durağında kapısını açar.
2 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısı açık beklemektedir.
3 numaralı araç, Akmerkez durağında kapısını açar.
4 numaralı araç, Levent durağında kapısı açık beklemektedir.

Saat 08:03:00

1 numaralı araç, Etiler durağında ve Hisarüstü yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
2 numaralı araç, Hisarüstü durağında ve Etiler yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
3 numaralı araç, Akmerkez durağında ve Levent yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
4 numaralı araç, Levent durağında ve Akmerkez yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.

Saat 08:03:30

1 ve 2 numaralı araçlar, tıpkı fünikülerdeki gibi birbirinin yanından geçerler.
3 ve 4 numaralı araçlar, tıpkı fünikülerdeki gibi birbirinin yanından geçerler.

Saat 08:04:00

1 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısını açar.
2 numaralı araç, Etiler durağında kapısını açar.
3 numaralı araç, Levent durağında kapısını açar.
4 numaralı araç, Akmerkez durağında kapısını açar.

Saat 08:04:30

1 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısı açık beklemektedir.
2 numaralı araç, Etiler durağında ve Akmerkez yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
3 numaralı araç, Levent durağında kapısı açık beklemektedir.
4 numaralı araç, Akmerkez durağında ve Etiler yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.

Saat 08:05:00

2 ve 4 numaralı araçlar, tıpkı fünikülerdeki gibi birbirinin yanından geçerler.
1 ve 3 numaralı araçlar, baş duraklarda kapıları açık beklemeye devam ederler.

Saat 08:05:30

1 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısı açık beklemektedir.
2 numaralı araç, Akmerkez durağında kapısını açar.
3 numaralı araç, Levent durağında kapısı açık beklemektedir.
4 numaralı araç, Etiler durağında kapısını açar.

Saat 08:06:00

1 numaralı araç, Hisarüstü durağında ve Etiler yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
2 numaralı araç, Akmerkez durağında ve Levent yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
3 numaralı araç, Levent durağında ve Akmerkez yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
4 numaralı araç, Etiler durağında ve Hisarüstü yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.

Saat 08:06:30

1 ve 4 numaralı araçlar, tıpkı fünikülerdeki gibi birbirinin yanından geçerler.
2 ve 3 numaralı araçlar, tıpkı fünikülerdeki gibi birbirinin yanından geçerler.

Saat 08:07:00

1 numaralı araç, Etiler durağında kapısını açar.
2 numaralı araç, Levent durağında kapısını açar.
3 numaralı araç, Akmerkez durağında kapısını açar.
4 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısını açar.

Saat 08:07:30

1 numaralı araç, Etiler durağında ve Akmerkez yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
2 numaralı araç, Levent durağında kapısı açık beklemektedir.
3 numaralı araç, Akmerkez durağında ve Etiler yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
4 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısı açık beklemektedir.

Saat 08:08:00

1 ve 3 numaralı araçlar, tıpkı fünikülerdeki gibi birbirinin yanından geçerler.
2 ve 4 numaralı araçlar, baş duraklarda kapıları açık beklemeye devam ederler.

Saat 08:08:30

1 numaralı araç, Akmerkez durağında kapısını açar.
2 numaralı araç, Levent durağında kapısı açık beklemektedir.
3 numaralı araç, Etiler durağında kapısını açar.
4 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısı açık beklemektedir.

Saat 08:09:00

1 numaralı araç, Akmerkez durağında ve Levent yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
2 numaralı araç, Levent durağında ve Akmerkez yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
3 numaralı araç, Etiler durağında ve Hisarüstü yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
4 numaralı araç, Hisarüstü durağında ve Etiler yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.

Saat 08:09:30

1 ve 2 numaralı araçlar, tıpkı fünikülerdeki gibi birbirinin yanından geçerler.
3 ve 4 numaralı araçlar, tıpkı fünikülerdeki gibi birbirinin yanından geçerler.

Saat 08:10:00

1 numaralı araç, Levent durağında kapısını açar.
2 numaralı araç, Akmerkez durağında kapısını açar.
3 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısını açar.
4 numaralı araç, Etiler durağında kapısını açar.

Saat 08:10:30

1 numaralı araç, Levent durağında kapısı açık beklemektedir.
2 numaralı araç, Akmerkez durağında ve Etiler yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
3 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısı açık beklemektedir.
4 numaralı araç, Etiler durağında ve Akmerkez yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.

Saat 08:11:00

2 ve 4 numaralı araçlar, tıpkı fünikülerdeki gibi birbirinin yanından geçerler.
1 ve 3 numaralı araçlar, baş duraklarda kapıları açık beklemeye devam ederler.

Saat 08:11:30

1 numaralı araç, Levent durağında kapısı açık beklemektedir.
2 numaralı araç, Etiler durağında kapısını açar.
3 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısı açık beklemektedir.
4 numaralı araç, Akmerkez durağında kapısını açar.

Saat 08:12:00

Saat 08:00:00'in aynısı. Diğer tüm dakikalara da 12'şer dakika ekliyoruz ve ilerideki dakikaları görebiliyoruz.

Böylece, üç dakikada bir işletme mümkün olur. Makinistler de baş duraklarda trenlerin bir ucundan diğer ucuna iki dakika içinde rahatça giderler.

Öğle saatlerinde sistemin kapasitesini düşürmek isterlerse, Levent'e gelen trenlerin birisini ve isterlerse sonra birisini daha M2 hattına sokabilirler ve Seyrantepe'ye götürürler.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön