Mert arkadaşım, uzatma hattı açıldığında yani Mart ayında işletim aktarmalı olacak. Yani ilk etapta 3 Arabayatağı-Gürsu olacak Haziran ayında Kestel açılacak. Yazmadan önce keşke diğer forumda (wow) okusaydınBu yıl içersinde, hat uzamış olacak ve trenler Arabayatağı'ndan değil, Kestel'den kalkacak; inşaat devam ediyor.
ist-M.46 » Metro Hatları Numaralandırma Sistemi
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Çünkü hat dediğimiz şeylerin kolay unsurlar olmaları gerek. Akılda tutmak, hızlı söylemek, tarif etmek böyle karışık simgelerle olmaz. Simge de imgeye yol.
Ayrıca teknik bir sebep daha var, ama o biraz özel: Veritabanlarında hanelerde tek bir tarz olur sadece, yoksa karma hane gerek. M1, M2 bile kolay değil, değişen hane sadece 1 ve 2 olur (rakam). Sonra düzenlemek isteyince aşınılmaz problemler doğuyor. Ben bunu çok iyi bilirim, çünkü ta 1983te başlamış kaset ve CD sayım sistemim bugünün veritabanlarıyla olmuyor artık. 1, 2, 2A, 3, 3A, 3A-X gibi şeyleri toparlamak için postakodu gibi 5 veya 6 rakamlı yeni bir sistem gerekti (ben de boşverdim). Bu teknik bir yazılım problemi.
Ayrıca teknik bir sebep daha var, ama o biraz özel: Veritabanlarında hanelerde tek bir tarz olur sadece, yoksa karma hane gerek. M1, M2 bile kolay değil, değişen hane sadece 1 ve 2 olur (rakam). Sonra düzenlemek isteyince aşınılmaz problemler doğuyor. Ben bunu çok iyi bilirim, çünkü ta 1983te başlamış kaset ve CD sayım sistemim bugünün veritabanlarıyla olmuyor artık. 1, 2, 2A, 3, 3A, 3A-X gibi şeyleri toparlamak için postakodu gibi 5 veya 6 rakamlı yeni bir sistem gerekti (ben de boşverdim). Bu teknik bir yazılım problemi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Neden? Aksine ayri oldugunun gosterilmesi gerekiyor bence, ortaklik mantigi ile tamamina M1 dersiniz olur biter, yarin bir gun M10 hatti dallanirsa ne olacak M10A???? Lokal cozumler genel sorunlar olusturur, yakin zamanda M2A, M2B, M3A ve M3B gorursek sasirmayalim, kimse sosyo-psikolojik etkileri dusunmuyor, algilama akilda kalma, haritalarda gosterme, yonlendirmeler, bilgilendirmeler, bunlar dusunulmuyor. Topkapi-Besiktas ve Topkapi-Taksim otobusude ayni yerden kalkiyor, yolun yarisini beraber gidiyor, ortak isletme yani, niye 2 sine de 83 demeyelim ki? Aaaa otobus baska di mi? hicte degil, numaralandirma bir sistem gerektirir, ikiside isletmedir biri yolda biri rayda, tarifeli, farki ne? Fark su, yolcu 3 istasyonu bize yeni hat diye mi yutturuyorsunuz der endisesi, bence diyemez. 3 degil 12 istasyonu var, ileride 20 olacak mesela, hala oraya dal mi diyecegiz? Otobuste 1 durak icin farkli numara var milyon liralik yatirimda olmasi yanlis mi?emrenmert yazdı:Bir şekilde iki hattın ortaklığının belli edilmesi gerekiyor.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Hm, bilmem, kaç kişi ankete katılır. Kaç kişi okuyor?
M1A, M1B
M1, M1A
M1, M11; M2, M22
M1, Mx
Başka
Şikları, ve başka şıkkı için bir detay alanı? Ayrıca, mümkünse tek şık değil de, farklı şıkları aynı anda seçme imkânı sunabilirsek?
Ayrıca Mx ile kastımız ne, anlatmalı belki. Yani M3, M5, M9 gibi farklı diye. Bir de M1, M11; M2, M22 ne demek, anlatmak gerekebilir mi?
M1A, M1B
M1, M1A
M1, M11; M2, M22
M1, Mx
Başka
Şikları, ve başka şıkkı için bir detay alanı? Ayrıca, mümkünse tek şık değil de, farklı şıkları aynı anda seçme imkânı sunabilirsek?
Ayrıca Mx ile kastımız ne, anlatmalı belki. Yani M3, M5, M9 gibi farklı diye. Bir de M1, M11; M2, M22 ne demek, anlatmak gerekebilir mi?