ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eki Cum, 2013 18:04

Hatta Çarşı ve Bulgurlu durakları arasındaki tünellerde birleştirilmiş, bayağıdır bakmıyorum ama sanırım yüklenicinin sitesinde toplam kazı oranı olarak %30 yakın bir rakam varmış, duyduğuma göre :)

http://www.internethaber.com/umraniyede ... 99318h.htm
Anadolu Yakası’nın ikinci metro hattı olan Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metrosu’nda tünel kazı ve istasyon çalışmaları devam ediyor. Hattın Ümraniye Santral Metro İstasyonu ile Bulgurlu İstasyonu arasındaki yaklaşık 1 kilometrelik tünel çalışması birleştirildi.

keyifadami
Aylık Paso
Mesajlar: 77
Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46

Mesaj gönderen keyifadami » 30 Eki Çrş, 2013 10:53

şöyle diyor:
1.TBM 24.10.2013 tarihinde Bulgurlu istasyonuna ulaşmıştır. Bulgurlu İstasyonun da altyapı çalışmaları devam etmektedir.
http://www.dogusinsaat.com.tr/uucm/habe ... syonu.aspx

Ali Dağcı
Abonman
Mesajlar: 22
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 10:16

Mesaj gönderen Ali Dağcı » 04 Kas Pzt, 2013 20:58

Baskan israrla hat 38 ayda bitecek diyor. Biraz once CnnTurk'te 5n1k programina cikti ve yine ayni seyi dedi. Oysa ki TBM'lerin mevcut ilerleme hizina gore sadece tunel kazisinin bitmesine bile 560 gun var. Ortalama 50 metre gune gore hesap yaptim.

Bu durumda Baskan bizim bilmedigimiz bir sey mi biliyor. Yoksa gunu kurtaran aciklama midir bu sizce.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Kas Pzt, 2013 21:03

Ali Dağcı yazdı:Baskan israrla hat 38 ayda bitecek diyor. Biraz once CnnTurk'te 5n1k programina cikti ve yine ayni seyi dedi. Oysa ki TBM'lerin mevcut ilerleme hizina gore sadece tunel kazisinin bitmesine bile 560 gun var. Ortalama 50 metre gune gore hesap yaptim.

Bu durumda Baskan bizim bilmedigimiz bir sey mi biliyor. Yoksa gunu kurtaran aciklama midir bu sizce.
Bakalım, şahsen en başından beri bu 38 ay konusuna mesafeli durdum biliyorsunuz, keşke olsa falan dedik ama olamayacağının dile getirildiğini de yazdık, bugüne kadar yapılmış kazı üzerinden kaba hesap yapılabilir bu ne kadar doğru olur ne kadar yanlış olur bir şey diyemiyorum, TBM ler kaç tane, kaçı çalışıyor, NATM işleri nasıl gidiyor ya da gidecek? Ama en iyi ihtimal 2016 sonu diyorduk zaten :) biz yanılmayalım da ;)

Ali Dağcı
Abonman
Mesajlar: 22
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 10:16

Mesaj gönderen Ali Dağcı » 04 Kas Pzt, 2013 21:42

http://www.uskudarumraniyecekmekoymetro ... sayfa.aspx

Bu websitesini duzenli olarak takip etmekteyim. Gunluk kazi miktarlari yer aliyor. Birkac kez 60 metreyi gordum ama genel ortalama gunluk 30-50 metre arasi. Bu arada Baskan programda 4 TBM calisiyor dedi. Benim kisisel tahminim 2015 ortasinda tunel kazisi biter. 2017 basinda hat test surusu asamasina gelir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Kas Sal, 2013 07:44

Ali Dağcı yazdı:Benim kisisel tahminim 2015 ortasinda tunel kazisi biter. 2017 basinda hat test surusu asamasina gelir.
2015 ortasında tüneller biterse 38 ay tutar :) ben en çok test aşamasını merak ediyorum, ilk araç ne zaman teslim alınır, ilk bir iki set ortaya çıktıktan sonra testler ne zaman başlar, çünkü burada sistem tam otomatik sürücüsüz olacak bunun test sürecinin diğer sistemlerden daha uzun sürdüğü yönünde bir bilgi almıştım. 2016 da ticari işletmeye açılırsa çok iyi ama araç teslim sürecine bakarsak sarkabilir diye tahmin yürütebiliriz.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 28 Kas Prş, 2013 15:07

Üsküdar istasyonu arkelojik kazı çalışmalarının nihayet sonuna gelindi. Bu yıl itibari ile kazıları tamamlanması ve önümüzdeki yıl 2014'ün ilk günlerinde istasyon imalatı çalışmalarına başlanacağı duyumuna ulaştım. Uzun süreden beri devam eden arkelojik kazı çalışmalarının bitmesi, istasyonun kazılardan etkilenmemesi beni sevindirdi. Çünkü malum Marmaray projesi bu sebep ile 4 yıllık bir gecikmeye sebep olmuştu.Yanlış anlaşılmasın bulunan tarihi eserleri küçümsediğimden değil bunlar tabi ki çok önemli eserler ben yalnızca bu işler sırasında istasyon yeri seçilirken mümkünse tarihi kalıntı bulunmayan noktaların seçilmesi risk alınmaması tarafındayım.

Resim


Biliyorum defalarca kez aynı konuyu gündeme getirdim. Üsküdar - Çekmeköy hattının son durağı neresi olacak diye ? Geçtiğimiz günlerde İBB tarafından büyük bir lansman toplantısı yapıldı ve toplantıda bu hattın bulunduğu güzergahın haritasında son durağının Madenler bölgesi olduğunu ve son durağın isminin de Çekmeköy - Sancaktepe olarak haritalarda yer verdi. Bunun devamında ise sarıgazi ve 2 durak ilave edilerek taşdelen'de hat son buldu. Yani İBB'ye göre 2015'te çekmeköye 2018'de taşdelene metro gelecekti.

Resim

Buna rağman Çekmeköy belediyes, geçtiğimiz haftalarda mahallenin çeşitli noktalarına hattın son durağının Taşdelen olduğunu gösteren devasa tabelalar astırdı.Bu haritalara göre ise yapımı devam eden hatta uzatma durak yapılarak daha önce tabela asılan "Lunapark" metro istasyonu olarak konumlandırılacaktı.

Resim
Resim

Kabul ediyorum seçim yatırımı olarak ikisi de projeyi sahiplenip kendi başarıları olarak tanıtıp oy toplamaya çalışıyorlar ama on binlerce insanı ilgilendiren bu kadar hassas bir konuda çok daha dikkatli olunması lazım. Yarın bu projenin son durağı Taşdelen olmadığında insanların yüzüne nasıl bakmayı planlıyoar merak ediyorum. İnsanların biraz daha duyarlı olması ve bu tarz konuları irdelemesi gerekir. Sonuçta seçim öncesi yapılan tüm bu konuşmalar seçimden sonra unutulup gidecektir

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Kas Prş, 2013 16:20

Lunapark konusunu anlamadım.

Taşdelen’e hemen ilk hamlede ulaşmazsa, ikinci etap olur. Tabiîki göze bakarak hafif yalan söyleme olayı olabilir, ama tipik siyaset işte.

Bir de anlamadığım şu var: Dudullu’dan depoya giden o kuyruk neden var o haritada? Yani işlevi ne? Üstünde istasyonlar olmayacaksa ne alâka?! Ki bence olmalı, çünkü bayağı uzun bir yol.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 28 Kas Prş, 2013 16:42

Lunapark konusunu anlamadım.
Geçtiğimiz aylarda taşdelen'de Lunapark olan alana Çekmeköy belediyesi yakında metro durağı burada tabelası asmış ve mevcut lunapakın olduğu alanı istasyon olarak belirtmişti. Bu sebeple yazmıştım.
Dudullu’dan depoya giden o kuyruk neden var o haritada? Yani işlevi ne? Üstünde istasyonlar olmayacaksa ne alâka?! Ki bence olmalı, çünkü bayağı uzun bir yol
Bu alan bakım -onarım ve depo sahası. Trenler ile ilgili herhangi bir çalışma, bakım veya onarım olduğu taktirde bu bölgede yapılacaktır veya çalışmayan vagonların bekletileceği alan. Ama neden bu kadar uzun bilmiyorum

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Kas Prş, 2013 17:34

Ya o tabeladaki depo yolu gerçekten çok çirkin duruyor ha :) Bu son durak işi bence karışık biraz, yani Çekmeköy mü Taşdelen mi? İBB nin kampanya haritalarında da çıkaramadım olayı orada böyle sanki hat yukarı kıvrılıyor Taşdelen' e ama bir de SGH dan gelen hat olayı var, onunla birleşiyor mu, bu mu uzuyor ne?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Kas Prş, 2013 18:15

Valla kuş kalkmış, uçuyor, monoray falan olmassıng?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Kas Cmt, 2013 17:51

Foto İBB den alıntıdır.

Resim

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön