ank-M.04:02 » Ankara M1 Törekent/OSB-Koru Sitesi Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

platform boyu ve yoğunluk

Mesaj gönderen tahir93 » 13 Ağu Cum, 2010 17:39

aslında trenin durduğu kısım ile platform sonu arasında nerden baksanız bir 2 metre fark var.
bu arada yoğunluktan bahsetmeyi unutmuşum.
ankaray yıllık kaç yolcu taşıyor bilmiyorum ama batıkent hattı hakkında bilgi vereyim:

metro daha çok rush hour'da yolcu taşır, normal mesai saatlerinde oturacak yer bile bulabilirsiniz. rush hourda çok yoğundur. ve yıllık yolcu taşıma sayımıyla Türkiye'nin en yoğun metro hattıdır.

yıllık yolcu 65milyon taşımıştır. bu 2008 yılı ego kayıtlarıdır.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 01 Oca Sal, 2013 20:14

Kızılay

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Ankara metrosunda arıza sonrası tahliye skandal

Mesaj gönderen alabay » 21 Şub Prş, 2013 11:26

Ankara Metrosu'nda Batıkent Kızılay hattında meydana gelen arıza nedeniyle yüzlerce başkentlinin sabah yolculuğu rezalete dönüştü.

Cumhuriyet/Ankara Bürosu-
Yaklaşık 20 dakika havalandırmanın da çalışmadığı vagonlarda mahsur kalan yolcular daha sonra tahliye edildi. Tahliye yolundaki ışıkların yanmaması ve görevlilerin tahliyede koordinasyonu sağlayamaması nedeniyle yüzlerce kişi zifiri karanlıkta Kızılay İstasyonu’na kadar yürüdü. Tahliye yolunun dar olması nedeniyle metro raylarına düşme tehlikesi yaşayan bazı yolcular ağlarken, pek çok yolcu yaşanan skandala tepki gösterdi.

21 Şubat 2013

Kaynak: http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=400260&kn=7&ka=4&kb=7
En son alabay tarafından 21 Şub Prş, 2013 14:46 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16898
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Şub Prş, 2013 14:33

Hoş değil tabii, böyle bir durum ile karşılaşmadım ama psikolojik olarak yorucu olacağı aşikar, tabii sonrasında tahliye de gerçekten koordinasyonsuzluk oldu mu, yoksa tren durmadan inen insanlarımız ne dinliycem lan seni diyerek başı buyruk iş mi yapmaya kalktılar, böyle durumlarda işletmeyi suçlamak en kolayıdır, eminim belediye de buna karşı bir açıklama yapacaktır.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 702
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 21 Şub Prş, 2013 15:15

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Ankara Metrosu'nun elektrik sisteminde sabah saatlerinde arıza meydana geldi. Arıza nedeniyle Sıhhıye- Kızılay istasyonları arasında tünelde duran metronun yolcuları mahsur kaldı. Metroda mahsur kalan vatandaşlar, metrodan indirilerek karanlıkta raylar üzerinde metro istasyonuna ulaştı. Yürüyerek metro istasyonuna ulaşan vatandaşlardan bazıları da görevlilere tepki gösterdi. Vatandaşların tahliye edilmesi ve yaşanan korku dolu anları bir vatandaş cep telefonuyla saniye saniye görüntülendi. Kaynak Güvenlik görevlileri görüntü çeken vatandaşa engel olmak isteyince kısa süreli tartışma yaşandı.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 13 Nis Cmt, 2013 17:28

MNG; CSR (Çin) firması ile Ankara metrosuna yerli araç üretecek.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16898
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Nis Cmt, 2013 18:21

Dün bunun haberini gördüm ama pek kaale almadım, neden derseniz "İMAL" mi edecek "MONTE" mi edecek? Teknoloji transferi olmayan, üretimin gerçekçi aşamalarına katılmadığımız böyle işler artık beni tatmin etmiyor, yerlilik kavgasında değilim sadece adını doğru koysunlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16898
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Kas Sal, 2013 12:32

Ankara metro araçlarına klima takılıyor.

Sistemde 1996 dan beri kullanılmakta olan araçlara takılacak klimalar özel olarak üretilmişler. 22 cm lik yüksekliğe sahip dolayısı ile aynı zamanda da hafif cihazlar ile performanslı bir iklimlendirme sağlanabilecekmiş. Hayırlı olsun.

Kaynak var ama linki yok :)

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2058
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Kas Sal, 2013 16:11

Sabah trenle Ankara'dan Eskişehir'e gelirken aklıma takılan bir soru: Batıkent-Eryaman-Sincan Metrosu'nun Sincan Durağı ile Sincan Tren İstasyonu birbirine yakın mı? Yolcular birinden inince diğerine kolayca ulaşabilecekler mi?

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2058
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Kas Sal, 2013 16:25

Batıkent-Eryaman-Sincan Metrosu'nun Sincan Durağı ile Sincan Tren İstasyonu birbirine yakın mı? Yolcular birinden inince diğerine kolayca ulaşabilecekler mi?
http://www.ego.gov.tr/Filelib/genel_hatlar.jpg adresindeki haritaya baktım da metro hattı ve demiryolu birbirine paralel gidiyor, ama arada bağlantı yapılması düşünülmemiş. Aralarından da Ankara Çayı ve Ankara-Ayaş-Beypazarı Karayolu geçiyor..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16898
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Kas Sal, 2013 19:19

Engin Y yazdı:metro hattı ve demiryolu birbirine paralel gidiyor, ama arada bağlantı yapılması düşünülmemiş.
Ne amaçla bir bağlantı? İşletme amaçlı mı, yoksa yolcu aktarması anlamında mı? Ben işletme anlamında bir bağlantı olabilir miydi bilmiyorum. Sanırım Japonya' da var öyle bir uygulama, Viyana' da metro ile demiryolu ray bağlantısı olan nokta da var ama o daha çok araç transferi ya da başka lojistik amaçlar için var olsa gerek, işletmelik bir durum yok. Aktarma anlamında kast ediyorsan güzel örnekler görmüşlüğüm var, nerede ise ortak peron diyebileceğimiz yapılar inşa edilmişti ki aslında ortak falan olmamalarına rağmen :)

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2058
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Kas Sal, 2013 19:41

Aktarma anlamında bağlantı demiştim abi..

Cevapla

“Ankara Metro Hatları” sayfasına dön