ist-T.04:01 » T1 Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Herhalde hepinizin bugün hatta meydana gelen sorundan haberi olmuştur. Bende öğlene doğru Millet caddesine çıktığımda gördüm ama gün boyu yazacak yerim olmadı.
Pazartekke bölgesinde bir direkte meydana gelen sorun nedeni ile katener hattında kopma meydana gelmiş bu nedenle seferler aksamış, benim geçtiğim saatte direkt düzeltilip katener bağlantıları yapılıyordu, Topkapı yönünde dizili kalmış araçlardan bazıları da Çapa makaslardan dönüş yaparak Çapa-Kabataş seferi yapıyorlardı. Sonradan öğrendiğim kadarı ile karşı tarafta da Cevizlibağ-Bağcılar olarak seferler yapılmış aradaki bölge içinde otobüs işletmesi kurulmuş. Tabii çalışma nedeni ile Millet caddesi trafiği de sıkıntılı idi, yedek otobüs işletmesinde de Çapa yönündeki otobüsler tramvay hattından Cevizlibağ yönündekiler caddeden işliyorlardı. Sonradan öğrendiğim kadarı ile 3-3,5 saat kadar sürmüş, ilk olay anında da bir aracın pantografında kırılma meydana gelmiş.
Gazete yorumlarına biraz göz attım, bu otobüs işletmesi hadisesi küçümsenmiş hatta alaya alır gibi başlıklar bile vardı, çok fazla ağıra kaçmak istemiyorum ama bilmeyince böyle oluyor. Böyle bir hat yapısı ile başka bir çözüm bilen varsa beri gelip uygulayaydı diyesim geldi tek tek haber sitelerine ama üşendim, çünkü büyük kısmı hemen yalaka, iktidar yalayıcısı cart curt diye yazıyor :) kafaları orada takılı insanlara bir şey anlatılamıyor maalesef. Ha otobüs işletmesinde sorun varmıydı? Evet vardı!!! Otobüslerin ön tarafında Servis Dışı ya da Görevli yazıyordu tamam çok ani bir durumda belki de hemen bir teknisyen o sefere çıkacak tüm otobüslere bunu yazmayı yetiştiremiyordur ya da belki çok hızlı bir işlem değildir bu kısmını bilmiyorum ama madem Yedek İşletmeyi beceriyoruz tam becerelim, o otobüsün önünde T1 BLABLABLA diye artık çalıştığı aralık mı yazılır tüm hat mı yazılır ne yazılırsa, hani böyle daha bir hoş olur diye diyorum.
http://www.radikal.com.tr/turkiye/istan ... or-1149027
http://webtv.radikal.com.tr/turkiye/490 ... miyor.aspx
Pazartekke bölgesinde bir direkte meydana gelen sorun nedeni ile katener hattında kopma meydana gelmiş bu nedenle seferler aksamış, benim geçtiğim saatte direkt düzeltilip katener bağlantıları yapılıyordu, Topkapı yönünde dizili kalmış araçlardan bazıları da Çapa makaslardan dönüş yaparak Çapa-Kabataş seferi yapıyorlardı. Sonradan öğrendiğim kadarı ile karşı tarafta da Cevizlibağ-Bağcılar olarak seferler yapılmış aradaki bölge içinde otobüs işletmesi kurulmuş. Tabii çalışma nedeni ile Millet caddesi trafiği de sıkıntılı idi, yedek otobüs işletmesinde de Çapa yönündeki otobüsler tramvay hattından Cevizlibağ yönündekiler caddeden işliyorlardı. Sonradan öğrendiğim kadarı ile 3-3,5 saat kadar sürmüş, ilk olay anında da bir aracın pantografında kırılma meydana gelmiş.
Gazete yorumlarına biraz göz attım, bu otobüs işletmesi hadisesi küçümsenmiş hatta alaya alır gibi başlıklar bile vardı, çok fazla ağıra kaçmak istemiyorum ama bilmeyince böyle oluyor. Böyle bir hat yapısı ile başka bir çözüm bilen varsa beri gelip uygulayaydı diyesim geldi tek tek haber sitelerine ama üşendim, çünkü büyük kısmı hemen yalaka, iktidar yalayıcısı cart curt diye yazıyor :) kafaları orada takılı insanlara bir şey anlatılamıyor maalesef. Ha otobüs işletmesinde sorun varmıydı? Evet vardı!!! Otobüslerin ön tarafında Servis Dışı ya da Görevli yazıyordu tamam çok ani bir durumda belki de hemen bir teknisyen o sefere çıkacak tüm otobüslere bunu yazmayı yetiştiremiyordur ya da belki çok hızlı bir işlem değildir bu kısmını bilmiyorum ama madem Yedek İşletmeyi beceriyoruz tam becerelim, o otobüsün önünde T1 BLABLABLA diye artık çalıştığı aralık mı yazılır tüm hat mı yazılır ne yazılırsa, hani böyle daha bir hoş olur diye diyorum.
http://www.radikal.com.tr/turkiye/istan ... or-1149027
http://webtv.radikal.com.tr/turkiye/490 ... miyor.aspx
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aşağıda bahsedilen çalışmadan haberim vardı ama fotoğraflayamadığım ve unuttuğum için paylaşamamıştım. Daha önce Fındıkzade istasyonu yer değişimi esnasında bu yapılmıştı şimdi Yusufpaşa istasyonunda da üst geçit iptal edilerek yaya geçidi ile istasyona erişim sağlanacak, 20 yıl geçtikten sonra karayolu trafiğini buna alıştırmaya çalışacağız hadi hayırlısı.
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/25166334.asp
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/25166334.asp
Aksaray-Millet Caddesi üzerinde yeralan Yusufpaşa Tramvay İstasyonu'ndaki yaya üstgeçidi, yaşlı ve engelli vatandaşların bu hattı daha kolay ve sağlıklı kullanımı amacıyla kaldırılacak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Geçit açıldıktan sonraki görünüm, valla yapandan yaptırandan Allah razı olsun o merdivenlerden nefret ediyordum ha bir de işportacıların ortadan kaybolmasını da sağladı, bu da artısı.
Resim alıntıdır
Yanlız çok yoğun bir geçiş olan bölge için geçit bence dar olmuş, bir kaç metre daha geniş olmalı idi.
Resim alıntıdır
Yanlız çok yoğun bir geçiş olan bölge için geçit bence dar olmuş, bir kaç metre daha geniş olmalı idi.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Hm, bakarak, orada bu geçidi daha geniş yapmak zor olurdu, diyorum. Belki o sarı işaretleri biraz daha kaydırsaymışlar, ama belki vardır bir bildikleri. Yani, bildiğimiz, normal yaya geçidi. Burada dünyanın en normal şeyi. Orada belki biraz uzay istasyonudur, ama gerekli işte! Hem gerekli, hem de fena durmuyor. Bakmalı şimdi, işlevi nasıl olacak. Ama durak konumu, geçit, bütün bunlar sanki plân bürosunda biraz daha mantıklı konumlandırılabilirdi gibi görünüyor, ama işin içine kadastro (ha!) giriyordur belki.
Ek: Resmin alt sağ köşesi eksik. Orada bir cadde, sokak var gibi (ortada). Ama biraz düşündüm, oraya Japon tarzı (ek) çapraz bir geçit de düşünülebilirdi. Çok yoğun olursa.
Ek iki: Ve bak, bak, bak, şoförler nerede duruyorlaaar. Durma medeniyeti yok, çizgi medeniyeti yok. Hayvan değil bunlar, hayvanlar çok daha muntazamdır! Sürü! Yürü! İstersen de ürü
Ek: Resmin alt sağ köşesi eksik. Orada bir cadde, sokak var gibi (ortada). Ama biraz düşündüm, oraya Japon tarzı (ek) çapraz bir geçit de düşünülebilirdi. Çok yoğun olursa.
Ek iki: Ve bak, bak, bak, şoförler nerede duruyorlaaar. Durma medeniyeti yok, çizgi medeniyeti yok. Hayvan değil bunlar, hayvanlar çok daha muntazamdır! Sürü! Yürü! İstersen de ürü
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Çizgide durmak!! çok şey bekliyorsun, bakalım ben ne zaman dönüşte yol vermeyen hayvan oğlu hayvanın birinden dayak yiyeceğim diye bekliyorum.alabay yazdı:Ek iki: Ve bak, bak, bak, şoförler nerede duruyorlaaar. Durma medeniyeti yok, çizgi medeniyeti yok. Hayvan değil bunlar, hayvanlar çok daha muntazamdır! Sürü! Yürü! İstersen de ürü
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kusura bakmayında biraz boş konuşmuş o yorumu yapan, nereye uzaklaşıyormuş? Yarın dakika tutacağım bakalım uzaklaşmış mı yakınlaş mı göreceğiz. O ışıktan geçtikten sonra direkt ara sokaktan geçiyorsunuz ve yine metro altgeçidine varıyorsunuz, o girişin diğer ucu ile bu ucu arasında olsun olsun 50 metre olsun, yıkılan üst geçidin ayakları nerede idi? o ayaklara yürünen mesafe artı merdivenleri de hesaba katalım bakalım, yarın uğraşıcam bu konu ile, haksız çıkarsak eyvallah demesini de biliriz, her zaman ki gibi. Çiğ yemedik karnımız ağrısın, karnı ağrı tutan burada binbir terbiyesizlik, ahlaksızlık, yalan ve hezeyanları ile bana da sövdü zamanın da, eh ne de olsa demiryolu uzmanı.
Ben orada üst geçit varken tramvay metro aktarmasını kullanmıyordum, şimdi hergün kullanıyorum, o merdivenleri inip çıkmak ve işportacılardan geçmek gerçek bir zulümdü, emin olun tramvay hattının gördüğü en büyük hizmet olmuştur bu geçit, ufak tefek kusurlar var gibi ama aktarma rahatladı, daha kolaylaşması için ancak geçitten sonraki sokakta bir sıra apartman yıkmanız lazım bu da mümkün değil herhalde.
Ben orada üst geçit varken tramvay metro aktarmasını kullanmıyordum, şimdi hergün kullanıyorum, o merdivenleri inip çıkmak ve işportacılardan geçmek gerçek bir zulümdü, emin olun tramvay hattının gördüğü en büyük hizmet olmuştur bu geçit, ufak tefek kusurlar var gibi ama aktarma rahatladı, daha kolaylaşması için ancak geçitten sonraki sokakta bir sıra apartman yıkmanız lazım bu da mümkün değil herhalde.
En son Esat tarafından 28 Kas Prş, 2013 21:13 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.