ist-T.04:04 » T4 Topkapı-Mescidi Selam Tramvay Hattı
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bu hat hakkında bir düşünmeli
tramvay hattı mı, (Alman kanunlarından yola çıkarsak)* metro hattı mı? Raylı bir sistem sokak, cadde kesişmesi olmadan yol alırsa, tramvay yerine metro sayılır aslında. Bu hat herhangi bir yerde lâstik tekerlekli araçlarla aynı seviyede ve hakta işliyor mu ki? Yoksa tamamen izole mi?
* İşin komik tarafı, DE ve AT kanunlarına göre metro da bir tramvaydır (sınıf olarak). Funiküler değilse
* İşin komik tarafı, DE ve AT kanunlarına göre metro da bir tramvaydır (sınıf olarak). Funiküler değilse
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Bu hat, bir tramvay için alışık olmadığımız şekilde, bazı yerlerde yer altından gidiyor. Görebildiğim bazı yerlerde ise yolun ortasından gidiyor, ancak yoldan tamamen izole.Bu hat herhangi bir yerde lâstik tekerlekli araçlarla aynı seviyede ve hakta işliyor mu ki? Yoksa tamamen izole mi?
Bu hatta hiç binmedim ve binenlerden duyduğuma göre, görmediğim bazı kesimlerinde trafik ile kesişimi varmış. O nedenle, hafif metro yerine tramvay deniyor sanırım..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Daha önce hattın ilk zamanlarını gösteren bir video yayınlamıştım Başar, izleyip çok şaşırdım falan demiştin diye hatırlıyorum, neyse yaşlılığına veriyorum
Hattın içinde hemzemin geçiş bir iki noktada kalmıştı, onlarında düzenleneceği söyleniyordu geçen yıl ama bu sene gittiğimde hattı baştan sona geçmek nasip olmadı, artık insanlara mesaj atıp bir şeyler sormakta pek istemiyorum bakalım bir iki dosta yazar cevap almaya çalışırız tamamen trafikten ayrıldı mı diye, ama şunu unutmayalım yaya trafiğinden ayrılmadı, pek çok noktada yaya geçişleri var. Sinyalizasyon ile ilgili de bir gelişme olmadı gördüğüm kadarı ile Aralıkta hala sinyaller kapalı idi, kaldı ki bir hattın sinyalizasyonu olması bence metro yapmaz. Özellikle bence diye belirtiyorum çünkü dünyada bu konuda ortak bir görüş olduğuna inanmıyorum, forum sitelerinde yazılanlar ya da wikikiriki kaynaklarını muteber görmüyorum
Hattın içinde hemzemin geçiş bir iki noktada kalmıştı, onlarında düzenleneceği söyleniyordu geçen yıl ama bu sene gittiğimde hattı baştan sona geçmek nasip olmadı, artık insanlara mesaj atıp bir şeyler sormakta pek istemiyorum bakalım bir iki dosta yazar cevap almaya çalışırız tamamen trafikten ayrıldı mı diye, ama şunu unutmayalım yaya trafiğinden ayrılmadı, pek çok noktada yaya geçişleri var. Sinyalizasyon ile ilgili de bir gelişme olmadı gördüğüm kadarı ile Aralıkta hala sinyaller kapalı idi, kaldı ki bir hattın sinyalizasyonu olması bence metro yapmaz. Özellikle bence diye belirtiyorum çünkü dünyada bu konuda ortak bir görüş olduğuna inanmıyorum, forum sitelerinde yazılanlar ya da wikikiriki kaynaklarını muteber görmüyorum
- asosyalmuhendis
- Abonman
- Mesajlar: 20
- Kayıt: 17 Haz Pzr, 2012 23:48
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
ABB kalmamış sanırım, oradaki setlerin hepsi M1B ye geçti deniliyordu? Bir de elimde foto yok ama üretilecek 18 adet RTE2009 aracında bu hatta çalıştırılması planlanıyor, bir de imalat çalışmaları devam eden RTE-T4 modeli var, uzaktan gördüm fakat bu 18 araç RTE-T4 mü olacak yoksa daha önce gösterilen 2009 serisinden mi bilemiyorum, bir şeyler öğrenirsem ayrıca yazacağım bunu.asosyalmuhendis yazdı:Bu hatta ABB, KTA, Rotem ve RTE setleri çalışıyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bugün hattı baştan sona araca binerek turladım, izlenimlerimi hemen aktarayım. Öncelikle geçenlerde bir dile gelen metromu tramvaymı mevzusu vardı, cevap vereyim TRAMVAY.
Hat üzerinde 2 adet karayolu hemzemin geçidi halen faal ve bayağı da kullanılıyor, bunun dışında hattın fiziki yapısı nedeni ile tüm yüzey istasyonlarına erişim için yaya geçitleri var, bu geçitler aynı zamanda yayaların karşıdan karşıya geçmesi içinde kullanılıyor, yani bayağı aktifler. Hattın bu geçişler dışında kalan kesimlerinin tamamı kapalı, kimse öyle atlayıp zıplayıp girmiyor, giremiyor görünüşe göre ama yukarıda başlıca sebepleri belirttim.
Bunun dışında her iki yönde de aynı araç ile gittim ama giderken çok yavaş seyrettiğimizi fark ettim, dönüş biraz daha hızlı gibiydi ve süre tuttum, Mescidi Selam da araç kapıları kapatıp Topkapı' da açtığı ana kadar 40 dakika 45 saniye yolculuk ettik. Buradan yola çıkarak her istasyon arası yaklaşık 1'42" sürüyor buna istasyonlarda bekleme süresi dahil değil, bunu ölçmedim ben yaklaşık 15 sn. aldım ve toplamdan düşerek net süreyi verdim. Durmaları yolculuğa dahil edersek 1'50" gibi bir rakam çıkıyor. Benim aklımda yolculuk hep bu süre civarında tutuyordu diye kalmış ama yine de bana çok yavaş gidiliyor gibi geldi, bu yüzden yaptığım hesaba göre araç yaklaşık 10 km/s hız ile gidiyor ki bence çok düşük, neden böyle bir uygulama yapıyorlar acaba merak ettim.
Hattın doluluk durumuna gelirsek Cumartesi günü saat 13:00 - 14:00 arasında Mescidi Selam istikametinde bayağı bir doluydu dönüşte aynı doluluk olmadı ama yine de ayakta yolcusu vardı.
Son olarak eklemeyi unuttuğum bir detay, geçenlerde araç durumunu sormuştum bugün hat üzerinde gördüğüm araçları saydım, durum şu şekilde idi
6 adet Rotem işletmede 2 adet park halinde
3 adet ABB-SGP işletmede
3 adet Düwag KTA işletmede 1 adet park halinde,
parktakileri saymaz isek 12 set yani 36 vagon faaldi. Bir de dikkatimi Mescidi Selam da bir minibüs çekti, ön camında kocaman Metro M logosu vardı ve Mahmutbey Metro yazıyordu iki raylı sistem arasında minibüs ile aktarma sistemi kurulmuş bile.
Hat üzerinde 2 adet karayolu hemzemin geçidi halen faal ve bayağı da kullanılıyor, bunun dışında hattın fiziki yapısı nedeni ile tüm yüzey istasyonlarına erişim için yaya geçitleri var, bu geçitler aynı zamanda yayaların karşıdan karşıya geçmesi içinde kullanılıyor, yani bayağı aktifler. Hattın bu geçişler dışında kalan kesimlerinin tamamı kapalı, kimse öyle atlayıp zıplayıp girmiyor, giremiyor görünüşe göre ama yukarıda başlıca sebepleri belirttim.
Bunun dışında her iki yönde de aynı araç ile gittim ama giderken çok yavaş seyrettiğimizi fark ettim, dönüş biraz daha hızlı gibiydi ve süre tuttum, Mescidi Selam da araç kapıları kapatıp Topkapı' da açtığı ana kadar 40 dakika 45 saniye yolculuk ettik. Buradan yola çıkarak her istasyon arası yaklaşık 1'42" sürüyor buna istasyonlarda bekleme süresi dahil değil, bunu ölçmedim ben yaklaşık 15 sn. aldım ve toplamdan düşerek net süreyi verdim. Durmaları yolculuğa dahil edersek 1'50" gibi bir rakam çıkıyor. Benim aklımda yolculuk hep bu süre civarında tutuyordu diye kalmış ama yine de bana çok yavaş gidiliyor gibi geldi, bu yüzden yaptığım hesaba göre araç yaklaşık 10 km/s hız ile gidiyor ki bence çok düşük, neden böyle bir uygulama yapıyorlar acaba merak ettim.
Hattın doluluk durumuna gelirsek Cumartesi günü saat 13:00 - 14:00 arasında Mescidi Selam istikametinde bayağı bir doluydu dönüşte aynı doluluk olmadı ama yine de ayakta yolcusu vardı.
Son olarak eklemeyi unuttuğum bir detay, geçenlerde araç durumunu sormuştum bugün hat üzerinde gördüğüm araçları saydım, durum şu şekilde idi
6 adet Rotem işletmede 2 adet park halinde
3 adet ABB-SGP işletmede
3 adet Düwag KTA işletmede 1 adet park halinde,
parktakileri saymaz isek 12 set yani 36 vagon faaldi. Bir de dikkatimi Mescidi Selam da bir minibüs çekti, ön camında kocaman Metro M logosu vardı ve Mahmutbey Metro yazıyordu iki raylı sistem arasında minibüs ile aktarma sistemi kurulmuş bile.
- asosyalmuhendis
- Abonman
- Mesajlar: 20
- Kayıt: 17 Haz Pzr, 2012 23:48
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aynı zamanda da en uyduruk istasyon olsa gerek mahalle baskısı ile yapılmıştı, gerçi bu hattaki diğer istasyonlardan genişlik olarak büyük bir farkı yok ama hep eğreti kaldı gözümde. Belki istasyonun kuzey tarafından spor salonu tarafından bir yaya geçidi ile erişilebilir yani bir rampa yapılabilir dün hiç dikkat etmedim ama istasyon listesinde engelli erişimi olmadığı görünüyordu.asosyalmuhendis yazdı:Yanılmıyorsam eğer, İstanbul'daki raylı sistem hatlarında engelli ulaşımının mevcut olmadığı tek istasyon Cumhuriyet mahallesi istasyonu. Keşke bu istasyon da erişilebilir hâle getirilse.
Bir de bu hatta şu dikkatimi çekti, çok ciddi oranda bebek arabalı yolcusu var, T1 de falan bebek arabalılar pek binemiyorlar, kalabalık binmeye cesarette edemiyorlar sanırım ama T4 te bayağı yoğundu, hatta istasyonların tüm fiziki garipliklerine rağmen tekerlekli sandalyeli yolcular da vardı. Bir diğer dikkatimi çeken konu yolcu profili değişmeye başlamış, yani inen binen ya da yer verme olaylarında açıldığı zamanlardaki gibi değil, insanlarda bir alışkanlık ve bu toplutaşıma kurallarına uyum çabası var gibi geldi bana.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 35
- Kayıt: 14 Haz Cum, 2013 18:58
Bugün akşam saat 20:00 sularında tramvaya bindiğimde rami istasyonunda kaza olduğunu seferlerin gecikmeli olarak gerçekleştirildiğini anons ediyorlardı baya beklememe rağmen tramvay hareket etmeyince başka ulaşım imkanlarını kullanarak hareket ettim ne olduğunu merak ederken kötü bir olay yaşandığını öğrendim
http://www.mynet.com/haber/yasam/topkap ... i-869652-1
http://www.mynet.com/haber/yasam/topkap ... i-869652-1
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Allah rahmet eylesin, şimdi bu olay üzerine yorum yapmak doğru olmaz ama bir uyarı olarak şunu tekrar etmek isterim, her ne olursa olsun lütfen peron bitiminden iki adım kadar geride bekleyin treni, başınız dönebilir, birden tansiyonunuz düşebilir, biri size çarpabilir, herşey olabilir, 2 adım geride durmak belki de kendinizi kurtarabilmenizi sağlar, tabii ki bilinç kaybedip bayılıp düşmeler hariç ama yine de bu küçük uyarı akıllarda kalsın diyorum ve hayatını kaybeden bayanın ailesine sabır, makinist arkadaşımızında bu üzücü kazadan en az psikolojik hasar ile çıkmasını temenni ediyorum.