ist-M.46 » Metro Hatları Numaralandırma Sistemi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Haz Cum, 2008 15:40

M10: Bakırköy-Bahçelievler-Sefaköy-Avcıalr-Beylikdüzü-B.Çekmece-Silivri

M11 İSTANBUL METROSU KUZEY HATTIDIR: Kabataş-Beşiktaş-Şişli-Kağıthane-Alibeyköy-Tekstilkent-Mahmutbey-Halkalı Toplu Konutlar-Altınşehir-Bahçeşehir.

M2 ile Olimpiyatköy arasında doğrudan bir ilişki yok. Eskiden di o. Değişti. M9 Havaalanı-Olimpiyatköy'dür. Kuyumcukent-Basın Ekspres Yolu-M.Akif-Masko-İkitelli Güney Sanayi-Olimpiyatköy (Başlık açtım ya M9 kuzey etabı diye. Bu G.Sanayi-Olimpik arası inşaa halinde. M7 Başakşehir hattı ile beraber. Kesişiyolar.

BU YANİ:

Resim
En son Mehmet Kasım tarafından 20 Haz Cum, 2008 15:53 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Haz Cum, 2008 15:53

Kafamı karıştıran bir ki nokta var daha ...
M10: Bakırköy-Bahçelievler-Sefaköy-Avcıalr-Beylikdüzü-B.Çekmece-Silivri
Bu şimdi hakikaten var mı ortalıkta?
Silivri derken ben banliyö sistemini hatırlıyorum. Hani Ispartakule falan diye bir şeyler vardı ...
Bakırköy derken de, aklıma o düşünülen "monoray" geliyor. Monorayları da M sistemine katmalıyız. Cidden bir gün Levent'te öyle fıttırık üç dört hat yaparlarsa, M24, 25, 26 diye biraz garipçe ilerler :-)
M11 İSTANBUL METROSU KUZEY HATTIDIR: Kabataş-Beşiktaş-Şişli-Kağıthane-Alibeyköy-Tekstilkent-Mahmutbey-Halkalı Toplu Konutlar-Altınşehir-Bahçeşehir.
Benim M10 dediğim yani. M10 ile M11 neden öyle karışıyor bizde? İnşaallah bu iki hatta yan kol plânlanmaz, yoksa tek sayılı bir numara vermemiz gerek. Bunu düşünün!!!
M2 ile Olimpiyatköy arasında doğrudan bir ilişki yok. Eskiden di o. Değişti.
Nasıl yani?! Olimpiyatköy ne olacak o zaman? Oraya böyle bölünen iki hat var ya? Onlar nereden nereye?
M9 Havaalanı-Olimpiyatköy'dür. Kuyumcukent-Basın Ekspres Yolu-M.Akif-Masko-İkitelli Güney Sanayi-Olimpiyatköy (Başlık açtım ya M9 kuzey etabı diye. Bu G.Sanayi-Olimpik arası inşaa halinde.
Oralarda da M9 ve M91 diye bir şey olabilir yani? Bu yan kolları önceden bilmeliyiz, yan kolu olmayacak hatlara iki haneli numara verilebilir, yan kolu olabilir hatlara tek haneli olması şar, yoksa salata olur!
M7 Başakşehir hattı ile beraber. Kesişiyolar.
He, yoksa o mu kol? Ulan, kafam karıştı be :lol:

Şu kollanma hikâyesine dikkat, Kol düğmeleri (laylaylaylooom ... laylaylooom ...) :-)

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

YUKARIDAKİ, HARİTADA

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Haz Cum, 2008 16:02

alabay yazdı:
M10: Bakırköy-Bahçelievler-Sefaköy-Avcıalr-Beylikdüzü-B.Çekmece-Silivri
Bu şimdi hakikaten var mı ortalıkta?
Silivri derken ben banliyö sistemini hatırlıyorum. Hani Ispartakule falan diye bir şeyler vardı ...
Ispartakule-Beylikdüzü-TÜYAP-Silivri var banliyö. M10 batı uzatma diyebiliriz. Ya da B1 falan diyebiliriz.
alabay yazdı:Bakırköy derken de, aklıma o düşünülen "monoray" geliyor. Monorayları da M sistemine katmalıyız.
İlahi başar. O kadar harita çizdik. Bu monoray iptal. M7 Başakşehir-Bakırköy diyoruz. Monoray yerine metro olacak. Güzergah; Bakırköy Sahil-Meydan-İncirli-Haznedar-Kirazlı-Mahmutbey-İSTOÇ-Güney Sanayi (M9 ile burada kesişir.havaalanı-olimpik hattı yani)-Organize-Başakşehir
alabay yazdı:Nasıl yani?! Olimpiyatköy ne olacak o zaman? Oraya böyle bölünen iki hat var ya? Onlar nereden nereye?
M9 . Havaalanı-Basın ekspres yolu-masko-g. sanayi (m7 ile kesişir)-ikitelli-olimpik-altınşehir-bahçeşehir

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Haz Cum, 2008 16:22

E, şimdi Bostancı-Dudullu ne oldu?
B hatlarına gerek yok, M5 varsa (ki o yoksa B1 olurdu), hepsini M diye isimlendirebiliriz herhalde.

Şimdi şu hatları bir netleştirelim. Bir de her hatta, kolu olabilir mi, olamaz mı diye düşünelim. Olabilir ise ve iki rakamlıysa, o zaman numara değiştirmemiz gerekir!

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Haz Cum, 2008 16:30

Bostancı-Dudullu çok sonraki bir proje. M11'e kadar anlaşalım. Ötesi çok değişecek zaten sonra. İBB değişiklik yapabilir.İptal bile eder.

Bunda mutabıkmıyız:

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Haz Cmt, 2008 01:12

Bilmem, o Bostancı-Dudullu çok söyleniyor.
Esat, ne dersin?
Ve bir daha, tek ve çift rakamlı hatlara dikkat (türevleri olacaksa tek rakamli olmaları şart!).

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Haz Cmt, 2008 11:08

M5 hakkında aklıma bir şey daha geldi. Ekspres trenler çalışırlarsa, onlara M50 demeli. O koca M2 hattı olsa, orada da öyle bir şey gerekirdi, ama ne yazık ki, o New York'taki şahane sistemi, koca İstanbul'da düşünmemişler :(

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Haz Pzt, 2008 10:23

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=16159

Biz tartışaduralım; M8 Hattını Çekmeköyden Sultanbeyli ve Havaalanına uzatıyorlarmış.

Çok değişiyor projeler çok. Biz ne diyorduk. M6 (kartal-kadıköy) hattı Havaalanı uzatması. Al sana Ümraniye hattı Havaalanı uzatması

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Haz Pzt, 2008 10:31

Havaalanı uzaması ile ilgili hatırlarsan ring gibi bir şey düşünüldüğünü ama tam olarak planlanmadığını net olmadığını söylemiştim ve yine dikkat edersen o haberde Sultanbeyli' ye uzuyor diyor, :) yani havalimanına uzuyor ibaresi daha küçük demek ki halen ne yapılacağı belli değil, ama bana da sorarsan her iki hat ayrı ayrı havalimanına varmalıdır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Tem Pzt, 2008 11:51

Şimdi aklıma bir şey geldi biz T4 ün olası metro sistemine dönüşü ve işletme ile yönetim tarafından da metro olarak kabulü yapılır ise ona da numara vermeyi uygun görüyoruz ki doğru olan da bu fakat hatırladığım kadarı ile M4 ü ayırdık, ama aklıma şu geldi eğer kronolojiye sadık kalıyorsak ki büyük ölçüde öyle bu hat için M3 ü rezerve bırakmak daha doğru değil mi?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Tem Pzt, 2008 17:21

Ya, kronolojiyi boşver, Tdört denen hatta, değiştiğinde Mdört demek mantıklı.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Tem Sal, 2008 09:32

M3 Bağcıların temeli 2001'de atılmamışmıydı. Krize kurban gitmedimi?

M4 Sultangazi kalsın.

Şimdi başar diyecek ki bu sultangazi hattı yeni mi çıktı. Buralarda böyle başar. Sultançiftliği ile Gazi Mahallesini birleştirirler SULTANGAZİ ilçesi yaparlar :) Kentsel kimlik konularına girme :)

Cevapla

“Sitede Yürütülen Projeler” sayfasına dön