Aslında fena değil. Kaç kilometre oluyor? Fazla uzarsa, teknik problemler doğabilir, aşağıda yazılı ...
Berlin'in U7 hattı böyle biraz uzunca bir hat, yaklaşık 32 kilometrelik, uzun zaman dünyanın en uzun yeraltı yapısıydı, tümü dipte.
Şu sayfada bilgiler var:
http://de.wikipedia.org/wiki/U-Bahnlinie_7_%28Berlin%29
Yanısıra, Rohrdamm sanayi bölgesi olduğu için (Rohr Caddesi), istasyonda ona göre dizayn yapıldı. 1924'ten 1984'e kadar kısımları var. Kafaya bak yani

2050 senesinden sonra (!) devamı (şimdidennnn) plânlanıyor. Ulan, insana, ne mutlu Almanım diyene, diyeceği geliyor, bu tasarı kültüründe, he!

2050 senesinde batısı uzatılırsa, hat fazla uzun olacağından bölünecek herhalde. Daha evvel güney uzatması düşünülüyor, olursa.
Bu da resimsiz, ama İngilzce özeti:
http://en.wikipedia.org/wiki/U7_%28Berlin_U-Bahn%29
Ek not: U10 1950'lerden beri plânda, hâlen yapılmadı, yapılır mı, kimse bilmiyor, ama "kafada". U11 hiç yapılmamış, plânda bile değıl, ama (!) "boş bırakma" plânında yazılı, yani - olacak ise - şöyle ve şöyle olacak diye, istimlak gibi durumlar şimdiden düşünülüyor. U12'yi boşverin, o U1 ile U2'nin bir karışım hattıydı ... U55 de, irtibatsız bir mini hat, üç istasyonluk, U5'e bir gün bağlanacak ... yani, metro böyle yapılır işte!
Dünyanın en uzun metro hattını bulamadım, ama Madrid'te 38 kilometrelik bir hat var. Pekin dünyanın en büyük ağına sahip olacak, falan ve filan, yeraltı en uzun metro hâlen Berlin U7'yi galiba (ama aramızda, seyahat çon can sıkıcı, uyumadan olmuyor! 56 dakika sürüyor).
B. Alabay