ist-M.46 » Metro Hatları Numaralandırma Sistemi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tesadüfenden kastını anlamadım ama bana sorarsan da o hattın o şekilde uzatılması bana hep bir garip geldi uzun süre inanmak istemedim bile buna
diyorum ya bunların sebebini geçen bir başlık açıkladım ya Başar hatta o ilçeyi çizmiştim.
İstanbul genelinde Ulaşım Master Planı çerçevesinde yapılan çok kapsamlı bir halk anketi vardı burada çıkan matrisler şunu işaret ediyordu, Bağcılar,Güngören,Esenler,Bayrampaşa,Bahçelievler ilçelerinin çok yoğun bir yolculuk talebi var, sorun ne idir bu ilçeler uydu haritasından baktığında iç içe geçmiş, çevresi tamamen otoyol dediğimiz ama sirkulasyonu tartışılan ama hadi otoyol işte ile çevrili ama bu ulaşım talebini bu otoyollara ya da otoyollar dışında şehrin iş, eğitim ve alışveriş gezi merkezlerine ulaştıracak otoyollara çıkaracak bir tane ana caddesi yok, Mehmet iyi bilir Bağcıları dışarı çıkaran cadde 4 tanedir ve nerede ise %90 ında tek şerittir (1 şerit her zaman ücretsiz otoparktır burada) düşünebiliyormusun 3-4 milyon nüfus ve bunun büyük çoğunluğu hareketli ama sen bunları hareket ettiremiyorsun çünkü ana caddeyi bırak cadden bile yok. Dolayısı ile planlar hep Bağcılar adı anılarak yapıldı ama yapılan sistemlerin çoğu sadece Bağcılar meydandan geçiyordu
bu da Bağcıları günah keçisi yaptı.
Bugün gelinen noktada bahsettiğim bu otoyollardan birisine metrobüs kuruldu diğerine kurulması için planlar yapılıyor yani otoyollarda hızlı ulaşımı sağladık geri ne kaldı bu hızlı ulaşımı beslemek buradan gelen yolcularıda dağıtmak dolayısı ile sonradan ortaya çıkan metrobüs seçeneği aslında belediyenin her metro Bağcılara gider konseptini bozmuştur, bu bozulma ile de zaten mesela M2 bir zamanlar Bağcılar denirken şimdi İncirli denilmektedir falan filan neyse kafanızı karıştırmayayım zaten sende M6 yı sormuşsun ben niye bunları anlattıysam

İstanbul genelinde Ulaşım Master Planı çerçevesinde yapılan çok kapsamlı bir halk anketi vardı burada çıkan matrisler şunu işaret ediyordu, Bağcılar,Güngören,Esenler,Bayrampaşa,Bahçelievler ilçelerinin çok yoğun bir yolculuk talebi var, sorun ne idir bu ilçeler uydu haritasından baktığında iç içe geçmiş, çevresi tamamen otoyol dediğimiz ama sirkulasyonu tartışılan ama hadi otoyol işte ile çevrili ama bu ulaşım talebini bu otoyollara ya da otoyollar dışında şehrin iş, eğitim ve alışveriş gezi merkezlerine ulaştıracak otoyollara çıkaracak bir tane ana caddesi yok, Mehmet iyi bilir Bağcıları dışarı çıkaran cadde 4 tanedir ve nerede ise %90 ında tek şerittir (1 şerit her zaman ücretsiz otoparktır burada) düşünebiliyormusun 3-4 milyon nüfus ve bunun büyük çoğunluğu hareketli ama sen bunları hareket ettiremiyorsun çünkü ana caddeyi bırak cadden bile yok. Dolayısı ile planlar hep Bağcılar adı anılarak yapıldı ama yapılan sistemlerin çoğu sadece Bağcılar meydandan geçiyordu

Bugün gelinen noktada bahsettiğim bu otoyollardan birisine metrobüs kuruldu diğerine kurulması için planlar yapılıyor yani otoyollarda hızlı ulaşımı sağladık geri ne kaldı bu hızlı ulaşımı beslemek buradan gelen yolcularıda dağıtmak dolayısı ile sonradan ortaya çıkan metrobüs seçeneği aslında belediyenin her metro Bağcılara gider konseptini bozmuştur, bu bozulma ile de zaten mesela M2 bir zamanlar Bağcılar denirken şimdi İncirli denilmektedir falan filan neyse kafanızı karıştırmayayım zaten sende M6 yı sormuşsun ben niye bunları anlattıysam

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ya, şu noktavirgülsüzlüğün yok mu, fıtık eder he
Şunları bir sabitleştirelim. Ama ilk önce bana gönder, yoksa Mehmet bunu Japonya'ya kadar yayar yine, daha kimse evet demeden. Ne eveti yahu, GÖRmeden
B. Alabay

Sen şimdi hangisini diyorsun? M6 dediğimizde hangisi şimdi?Tesadüfenden kastını anlamadım ama bana sorarsan da o hattın o şekilde uzatılması bana hep bir garip geldi uzun süre inanmak istemedim bile buna diyorum ya bunların sebebini geçen bir başlık açıkladım ya Başar hatta o ilçeyi çizmiştim.
Şunları bir sabitleştirelim. Ama ilk önce bana gönder, yoksa Mehmet bunu Japonya'ya kadar yayar yine, daha kimse evet demeden. Ne eveti yahu, GÖRmeden

B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
EN SON BU DEDİK. VE BAŞLIKLARI DA BU ŞEKİLDE AYARLADIK BİLE.
M1: AKSARAY-HAVAALANI (yenikapı yani)
M2-Hacıosman-4.Levent-Taksim-Yenikapı-İncirli
(Seyrantepe'den bahsederken M2 Seyrantepe kolu deriz şimdilik. Ya da M21 diyelim)
m3-Yenikapı-Aksaray-Kirazlı-Halkalı
m4-topkapı-edirnekapı-s.çiftlik
m5-marmaray
m6-kadıköy-kartal-sabiha g.-tuzla
m7-başakşehir-kirazlı-bakırköy
m8-üsküdar-ümraniye-çekmeköy
m9-kabataş-beşiktaş-alibeyköy-tekstilkent-m.bey
m10-bakırköy-beylikdüzü-silivri
m11-havaalanı-olimpiyatköy-bahçeşehir
m12-beşiktaş-sarıyer
m13-üsküdar-beykoz
m14-bostancı-dudullu
ARTIK ŞEMALA BUNLARI ESAT
M1: AKSARAY-HAVAALANI (yenikapı yani)
M2-Hacıosman-4.Levent-Taksim-Yenikapı-İncirli
(Seyrantepe'den bahsederken M2 Seyrantepe kolu deriz şimdilik. Ya da M21 diyelim)
m3-Yenikapı-Aksaray-Kirazlı-Halkalı
m4-topkapı-edirnekapı-s.çiftlik
m5-marmaray
m6-kadıköy-kartal-sabiha g.-tuzla
m7-başakşehir-kirazlı-bakırköy
m8-üsküdar-ümraniye-çekmeköy
m9-kabataş-beşiktaş-alibeyköy-tekstilkent-m.bey
m10-bakırköy-beylikdüzü-silivri
m11-havaalanı-olimpiyatköy-bahçeşehir
m12-beşiktaş-sarıyer
m13-üsküdar-beykoz
m14-bostancı-dudullu
ARTIK ŞEMALA BUNLARI ESAT

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bence böyle kalsın, çünkü o bölüm ile ilgili net bir şey, ya dediğim gibi bir daire ile Kadıköy-Kartal/Sabiha Gökçen/Üsküdar-Çekmeköy bağlantısı olacak, bir diğer düşünce her iki hattın ayrı ayrı Sabiha Gökçen e uzaması, F1 içinde ağırlıklı olarak havaray gibi bir prestij projesi üzerinde duruluyor sanırım çünkü kullanılmadığı zamanlarda atıl olacak bir güzergah ki zaten pist geleceği ne ki?
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
İşte bunlara dikkat etmnek gerek, öyle ekleri olacak hatlara tekli numaraları vermeli, orası M14 olsaydı, M141 sırıtırdı!
B. Alabay
Aslında M21 değil diyecektim, ama aslında evet, orası M21 olabilir, Taksim'den M22, Şişhane/Tünel'den M23.Seyrantepe'den bahsederken M2 Seyrantepe kolu deriz şimdilik. Ya da M21 diyelim
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38