teknik bilgiler - genel sayfasında yazan güzergah toplamı 17 km olduğuna göre hemen hemen yarısına ulaşılmış oluyor sanırım.Esat yazdı: Sitedeki bilgilere göre 7890 m. tünel tamamlanmış, dün açılan tünel 85 m. olarak belirtiliyor. Görsel kısmında fotoğraflarda var.
ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Orada tereddütte kaldım, hattın tamamı 17 km olması lazım bu da çift yönde 34 km tünel kazısı yapar, yanılmıyorsam. Bende başta yarısı kazılmış diye düşündüm ama sonra sus geldikeyifadami yazdı:teknik bilgiler - genel sayfasında yazan güzergah toplamı 17 km olduğuna göre hemen hemen yarısına ulaşılmış oluyor sanırım.Esat yazdı: Sitedeki bilgilere göre 7890 m. tünel tamamlanmış, dün açılan tünel 85 m. olarak belirtiliyor. Görsel kısmında fotoğraflarda var.

-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46
bu konularda biraz cahil olduğumdan sormam gerekiyorEsat yazdı: Orada tereddütte kaldım, hattın tamamı 17 km olması lazım bu da çift yönde 34 km tünel kazısı yapar, yanılmıyorsam. Bende başta yarısı kazılmış diye düşündüm ama sonra sus geldi

tek bir tane tünel içerisinde gidiş/dönüş için iki ayrı ray sistemi kurulmuyor mu? iki tünel mi açılıyor?
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
TBM kazıları bildiğim kadarı ile tek araçlık tüneller açar, bunun gerek şartı nedir bilmiyorum açıkçası ve TBM kafalarında teknik zorunluluklardan ötürü çap şartı varmı mesela? Ama farklı çaplarda kafa takılarak hat ta ve projeye en uygun tünelin açıldığını biliyorum ve Başar' ın dediği gibi TBM kazıları tek tünel olarak yapılır. Galeri tipi tüneller yani makas bölgeleri, araç park bölgeleri NATM yöntemi ile açılır, bunlar önden bakıldığında eliptik - yumurta görünümlü tüneller olabiliyorlar. İstasyonlar tünel içerisinde ise platform bölgesi erişimler falan hep NATM ile yapılıyor, ama bazı yüzeye yakın istasyonlar ya da çarşı şeklinde inşa edilecek büyük istasyonlar aç-kapa ile inşa ediliyor dolayısı ile araç geçişi de iki tünel içinde yapılıyor.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Üsküdar istasyonu kazı çalışmaları hızla devam etmektedir. Uzun zamandır devam eden kazılarda henüz ciddi bir bulguya rastlanmadı.Projenin diğer tüm istasyonlarında fore kazık ve harfiyat alımı devam edildiği düşünülürse Üsküdar istasyonun arkelojik kazılarının bir an evvel çözülüp diğer istasyonlarının yapım hızına yetiştirilmesi gerekir. Sadece Üsküdar - Çekmeköy metrosunun en önemli durağı olması yanında Marmaray aktarması sebebiyle İstanbul tarfiği açısından Yenikapı'dan sonra en önemlı durak konuma dönüşeceğini düşünüyorum Üsküdar İstasyonun.








- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Geçenlerde bahsettiğim tünel birleşimi Altunizade istasyonu çıkışında yer alan makas tünellerinin birleşimi imiş, diğer uca doğru çalışmalar devam ediyor. Bir diğer bilgi öğrendiğim kadarı ile hatta halihazırda tek TBM çalışıyormuş, bir TBM montajı devam ediyor ve 2 TBM daha kurulacakmış, bu durumda kazı hızının katlanarak artması söz konusu. Bakalım 38 ay en azından tünel kazısı anlamında tutacak mı?
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Temeli 6 Haziran 2012 'de atılan ve üzerinden 1 yılı aşkın zaman geçen projede hala tek TBM ile çalışılması bana saçma gelıyor. Halbuki yüklenci firmanın CEO su geçtiğimiz yıllarda elimizde 7 adet TBM var hazır durumda diye böbürleniyordu. Tamam bu işle oyle kolay değil bir TBM kurulması en az 3 ay ama bu kadar da olmaz. Ben bu bilgiyi teyim etmeye çalışacağım. Doğru olduğuna inanmak istemiyorum açıkçası.Esat yazdı:Bir diğer bilgi öğrendiğim kadarı ile hatta halihazırda tek TBM çalışıyormuş, bir TBM montajı devam ediyor ve 2 TBM daha kurulacakmış