ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

keyifadami
Aylık Paso
Mesajlar: 77
Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46

Mesaj gönderen keyifadami » 20 Ağu Sal, 2013 22:59

Esat yazdı: Sitedeki bilgilere göre 7890 m. tünel tamamlanmış, dün açılan tünel 85 m. olarak belirtiliyor. Görsel kısmında fotoğraflarda var.
teknik bilgiler - genel sayfasında yazan güzergah toplamı 17 km olduğuna göre hemen hemen yarısına ulaşılmış oluyor sanırım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ağu Sal, 2013 23:18

keyifadami yazdı:
Esat yazdı: Sitedeki bilgilere göre 7890 m. tünel tamamlanmış, dün açılan tünel 85 m. olarak belirtiliyor. Görsel kısmında fotoğraflarda var.
teknik bilgiler - genel sayfasında yazan güzergah toplamı 17 km olduğuna göre hemen hemen yarısına ulaşılmış oluyor sanırım.
Orada tereddütte kaldım, hattın tamamı 17 km olması lazım bu da çift yönde 34 km tünel kazısı yapar, yanılmıyorsam. Bende başta yarısı kazılmış diye düşündüm ama sonra sus geldi :)

keyifadami
Aylık Paso
Mesajlar: 77
Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46

Mesaj gönderen keyifadami » 26 Ağu Pzt, 2013 08:48

Esat yazdı: Orada tereddütte kaldım, hattın tamamı 17 km olması lazım bu da çift yönde 34 km tünel kazısı yapar, yanılmıyorsam. Bende başta yarısı kazılmış diye düşündüm ama sonra sus geldi :)
bu konularda biraz cahil olduğumdan sormam gerekiyor :)
tek bir tane tünel içerisinde gidiş/dönüş için iki ayrı ray sistemi kurulmuyor mu? iki tünel mi açılıyor?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Ağu Pzt, 2013 08:53

TBM ile kazılan yuvarlak tünellerde genelde bir tünelde bir ray oluyor. Aç-kapa ile yapılan dikdörtgen tünellerde genelde bir geniş tünelde iki ray vardır. Aynısı da, yanılmıyorsam NATM ile açılan tünellerde oluyor, ama onu Esat daha iyi bilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ağu Pzt, 2013 09:01

TBM kazıları bildiğim kadarı ile tek araçlık tüneller açar, bunun gerek şartı nedir bilmiyorum açıkçası ve TBM kafalarında teknik zorunluluklardan ötürü çap şartı varmı mesela? Ama farklı çaplarda kafa takılarak hat ta ve projeye en uygun tünelin açıldığını biliyorum ve Başar' ın dediği gibi TBM kazıları tek tünel olarak yapılır. Galeri tipi tüneller yani makas bölgeleri, araç park bölgeleri NATM yöntemi ile açılır, bunlar önden bakıldığında eliptik - yumurta görünümlü tüneller olabiliyorlar. İstasyonlar tünel içerisinde ise platform bölgesi erişimler falan hep NATM ile yapılıyor, ama bazı yüzeye yakın istasyonlar ya da çarşı şeklinde inşa edilecek büyük istasyonlar aç-kapa ile inşa ediliyor dolayısı ile araç geçişi de iki tünel içinde yapılıyor.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 28 Ağu Çrş, 2013 14:21

Üsküdar istasyonu kazı çalışmaları hızla devam etmektedir. Uzun zamandır devam eden kazılarda henüz ciddi bir bulguya rastlanmadı.Projenin diğer tüm istasyonlarında fore kazık ve harfiyat alımı devam edildiği düşünülürse Üsküdar istasyonun arkelojik kazılarının bir an evvel çözülüp diğer istasyonlarının yapım hızına yetiştirilmesi gerekir. Sadece Üsküdar - Çekmeköy metrosunun en önemli durağı olması yanında Marmaray aktarması sebebiyle İstanbul tarfiği açısından Yenikapı'dan sonra en önemlı durak konuma dönüşeceğini düşünüyorum Üsküdar İstasyonun.


Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Cum, 2013 14:13

Bu hatta bugün aldığım bir bilgiye göre makas tünellerinin birleşimi için tünel kazısında da bir aşama geçilmiş, makas tünel kazısı birleşmiş. Tam olarak hangi bölgede olduğunu henüz öğrenemedim öğrenince paylaşırız tabii ki.

katliam
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 14 Haz Cum, 2013 18:58

Mesaj gönderen katliam » 06 Eyl Cum, 2013 22:01

Resim

bir kaç gün önce altunizade istasyonundan geçerken gördüm de çok güzel bir bahçe yapmışlar sebze yetiştiriyorlar domatesler bayada büyümüştü :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Cum, 2013 22:37

Turfanda bunlar :) el emeği göz nuru, çevreci yeşil metro :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eyl Pzt, 2013 23:58

Geçenlerde bahsettiğim tünel birleşimi Altunizade istasyonu çıkışında yer alan makas tünellerinin birleşimi imiş, diğer uca doğru çalışmalar devam ediyor. Bir diğer bilgi öğrendiğim kadarı ile hatta halihazırda tek TBM çalışıyormuş, bir TBM montajı devam ediyor ve 2 TBM daha kurulacakmış, bu durumda kazı hızının katlanarak artması söz konusu. Bakalım 38 ay en azından tünel kazısı anlamında tutacak mı?

keyifadami
Aylık Paso
Mesajlar: 77
Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46

Mesaj gönderen keyifadami » 10 Eyl Sal, 2013 07:11

bu arada bir bilgi; madenler istasyonunun yapılacağı bölüm 2 haftadır trafiğe kapatıldı ve alternatif bir güzergahtan veriliyor. (bilenler için şahinbey caddesi üzerinden)

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 10 Eyl Sal, 2013 08:58

Esat yazdı:Bir diğer bilgi öğrendiğim kadarı ile hatta halihazırda tek TBM çalışıyormuş, bir TBM montajı devam ediyor ve 2 TBM daha kurulacakmış
Temeli 6 Haziran 2012 'de atılan ve üzerinden 1 yılı aşkın zaman geçen projede hala tek TBM ile çalışılması bana saçma gelıyor. Halbuki yüklenci firmanın CEO su geçtiğimiz yıllarda elimizde 7 adet TBM var hazır durumda diye böbürleniyordu. Tamam bu işle oyle kolay değil bir TBM kurulması en az 3 ay ama bu kadar da olmaz. Ben bu bilgiyi teyim etmeye çalışacağım. Doğru olduğuna inanmak istemiyorum açıkçası.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön