http://www.olay.com.tr/haber/bursa-bolg ... 63345.htmlSantral Garaj- Heykel arasındaki 6,5 kilometrelik güzergahta çalışacak T1 tramvay hattındaki çalışmalarda son aşamaya gelindi.
Atatürk Caddesinin ardından Altıparmak Caddesinde sürdürülen Asfaltlama çalışmaları da bitirilirken, hafta başında da İnönü Caddesindeki çalışmalara geçilecek.
Çalışmaların artık bitme noktasına gelindiğini belirten Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, İnönü Caddesindeki çalışmalarla birlikte 10 günlük bir iş kaldığını söyledi.
10 gün sonra da artık deneme seferlerine başlayacaklarını kaydeden Başkan Altepe, deneme seferlerine iki araç ile başlayacaklarını bildirdi. Altepe, yolcusuz gerçekleştirilecek deneme seferlerinin ise 15-20 gün süreceğini söyledi.
YOLCULU SEFER AĞUSTOSTA...
Deneme seferlerinin hemen ardından Ağustos ayı içinde Bursa caddelerinde yolculu tramvay seferlerine başlanacağını belirten Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, önümüzdeki günlerde üçüncü aracın da katılacağını bildirdi.
2 ay içinde araç sayısının dörde ulaşacağını belirten Başkan Altepe, yıl sonuna kadar 6 araçlık filonun seyir halinde olacağını kaydetti.
Tramvayın kent içindeki önemine değinen Altepe, Bursa caddelerine kimlik kazandırmaya devam ettiklerini dile getirdi.
brs-T.03:02 » Heykel - Garaj Hattı İnşaat Süreci
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Tramvay ile ilgili son haberi paylaşalım
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Katener ile ilgili çalışmalar devam ediyormuş fakat hat üzerine çekilmiş arabalar yüzünden çalışmalarda sıkıntılar da yaşanıyormuş. Ne diyeyim hat açıldıktan sonra yapmasınlar da bir de tabi bilgilendirme ne kadar yapıldı, ben bunu da önemli görüyorum, adam alışmış arabasını oraya bırakmaya çalışma olacaksa bunu duyurursun, sonra gelirsin çalışmanı yapmaya orada adam falan aramazsın, çekiyi getirir aldığını götürürsün, bir daha da muhtemelen çekmez.
http://www.haberflash.com/T1-TRAMVAY-HA ... fBSqdgt6ZABursa'da T1 tramvay hattı çalışmaları hızla devam ediyor. Sabahın erken saatlerinde başlayan çalışmalarda yükseklik, ince tel ayarı ve sapma ayarlamaları yapılıyor.
Stadyum, Altıparmak, Atatürk, Heykel, İnönü, Kıbrıs Şehitleri caddeleri ile Kent Meydanı ve Darmstad Caddesi'ndeki 6.5 kilometrelik T1 tramvay hattında çalışmalar sürüyor. Tramvay yolu üzerindeki park edilmiş araçlar Büyükşehir Belediyesi Zabıta ekipleri tarafından uyarılarak kaldırılırken, arkadan gelen portatif, yükseklik, ince tel ayarı ve sapma ayarlamaları yaparak, gerekli yerler düzeltiliyor. Hat üzerine bırakılan araçların sürücülerine uzun süre ulaşılamaması çalışmaların aksamasına sebep oluyor.
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Hattaki son gelişme için:
T1 hattı son durum
T1 hattı son durum
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Videoda 5:07 dakikada gözüme bir şey çarptı tabelâ kamera açısından pek okunamıyor. Buna bir göz atmalı, tabelânın her boyda bir insanın okuyabileceği şekilde yüksek ve önü, gözü kesecek kavis olmaksızın olmalı derim.
Haha, içine seyreden kızları da almışlar galiba
Hâlâ şu ring konseptini begenemiyorum, bence iki istikametli olmalıydı; ama günlük işletme gösterir. Bir de doğuda öteki hatta aktarma durağını yaptılar mı, yapmadılar mı?
Haha, içine seyreden kızları da almışlar galiba
Hâlâ şu ring konseptini begenemiyorum, bence iki istikametli olmalıydı; ama günlük işletme gösterir. Bir de doğuda öteki hatta aktarma durağını yaptılar mı, yapmadılar mı?
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Belediye tarafından hattaki ilk deneme sürüşünü erdoğan'ın yapacağı söyleniyordu ancak bugün Bursa gazetelerinde yer alan habere göre erdoğan'ın Bursa programına raylı sistem ile ilgili bir bölüm koymamışlar. Gazetelerde bahsedilen ise parti içindeki çekişme ve meslek odasından(İMO) gelen itirazlar nedeniyle erdoğan'ın tramvayın açılışını yapmaya çekindiği gibi bir şeylerdi.
Tramvayın ring olması konusuna gelirsek Bursa'nın bu ring hatta ihtiyacı var. Hat bir çok kamu kurumunu, ilgi odağı noktaları birbirine bağlıyor ve bu noktalar yolcu talebi olan noktalar. Mesela Kaymakamlıkta bir işinizi halledip hemen önünden tramvaya binip SGK'ya ordaki işinizden sonra da hemen önünden tekrar tramvaya binip valiliğe gidebilirsiniz. Bursa haricinde bir kaç şehirde daha bu tarz merkez ring hattı görmüştüm ama tabi burada Bursa'nın yanlışı hattın tek hat olması. Mesela bu ring hatlara en güzel örnek Melbourne merkezindeki ring hat. Hem de bu hat ücretsiz olarak hizmet veriyor, turistler de bilet derdi olmadan kullansın diye.
Aktarma konusuna gelirsek Nostaljik tramvay ile T1 arasında aktarma yapmanın hiç bir olanağı yok !!!!!! Dünya'da görülebilecek en saçma olaylardan bir tanesi. İki hat kesişiyor ama aktarma durağı yok. İki hattın en yakın durakları arası mesafe yanlış bilmiyorsam min. 150-200 metre!!
Tramvayın ring olması konusuna gelirsek Bursa'nın bu ring hatta ihtiyacı var. Hat bir çok kamu kurumunu, ilgi odağı noktaları birbirine bağlıyor ve bu noktalar yolcu talebi olan noktalar. Mesela Kaymakamlıkta bir işinizi halledip hemen önünden tramvaya binip SGK'ya ordaki işinizden sonra da hemen önünden tekrar tramvaya binip valiliğe gidebilirsiniz. Bursa haricinde bir kaç şehirde daha bu tarz merkez ring hattı görmüştüm ama tabi burada Bursa'nın yanlışı hattın tek hat olması. Mesela bu ring hatlara en güzel örnek Melbourne merkezindeki ring hat. Hem de bu hat ücretsiz olarak hizmet veriyor, turistler de bilet derdi olmadan kullansın diye.
Aktarma konusuna gelirsek Nostaljik tramvay ile T1 arasında aktarma yapmanın hiç bir olanağı yok !!!!!! Dünya'da görülebilecek en saçma olaylardan bir tanesi. İki hat kesişiyor ama aktarma durağı yok. İki hattın en yakın durakları arası mesafe yanlış bilmiyorsam min. 150-200 metre!!
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
O aktarma durumu gerizekâlılık değilse tek bir şu olabilir: Nostaljiye sökülecek yine! Bakın demedi demeyin
Tek o sebepten dolayı böyle hareket edilebilir. Verimsiz, geleceği yok bir hat olarak görülüyordur belki (perdearkası tabiîki).
Ben hattın ring olmasını hiçbir şekilde eleştirmiyorum, TEK hat olması problem. Veya şöyle diyelim, ceplerle vesairelerle oradan iki istikamete (!) işlerse, problem yok. Ama Adan binip, Zye kadar gitmek var, Adan geri istikamete atlamak var. Bunun bir zaman boyutu var. Ek bir yolcu sayısı potansiyeli. İleri gidecekler binecek, geri gitmek isteyenler tıkacak. Olmadı.
Tek o sebepten dolayı böyle hareket edilebilir. Verimsiz, geleceği yok bir hat olarak görülüyordur belki (perdearkası tabiîki).
Ben hattın ring olmasını hiçbir şekilde eleştirmiyorum, TEK hat olması problem. Veya şöyle diyelim, ceplerle vesairelerle oradan iki istikamete (!) işlerse, problem yok. Ama Adan binip, Zye kadar gitmek var, Adan geri istikamete atlamak var. Bunun bir zaman boyutu var. Ek bir yolcu sayısı potansiyeli. İleri gidecekler binecek, geri gitmek isteyenler tıkacak. Olmadı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Eleştirilerinize katılıyorum, yani tek hat konusuna, yer yok dense en iyi ihtimal ile Başar' ın dediği gibi cep geçişli bir sistem olabilirdi ama orada Başar' ın bilmediği bir şey var ya da benim yanlış görüp hatırladığım. AKlımda kaldığı kadarı ile orada karayolu trafiği de tek yön, dolayısı ile orada ters istikamette bir de tramvay hattı işletmek bizim için sakıncalı, şimdi "öğrensinler kardeşim" muhabbetine girmeyelim bunu genelde ben söylerim ama söylemiyorum bak, niye çünkü bu değişmez, yani bu araba kullanma tarzımız, trafikteki kötü huylarımız asla düzelmeyecek, o yüzden her şekilde hem karayolu hem tramvay trafiğini riske atacak bir işletmeyi kimse istemez.
Diğer taraftan Bursa' da yaşayan arkadaşlarımız daha doğru bilirler ama bu ring ne kadar büyük? Bence çok büyük bir ring değil, yani geriye gidecek adam ne kadar geri gidecek? 2 km mi? O zaman tramvayla ringi turlasın, yok 300-500 m. gidecekse de yürüyüversin, 2 tramvay durağı mesafesi
Yazdığım iki paragrafı birlikte değerlendirin lütfen ve tabii önceki düşüncelerimi de biliyorsunuz, bana göre de niye tramvay varken adam 2 durak geri yürüsün, yaşlısı var, hastası, sakatı, bebeklisi var da var, insanlara zaman kaybı yaptıracağı ortada bakalım bir açılsın da tepkileri bir de öyle görelim diyorum.
Diğer taraftan Bursa' da yaşayan arkadaşlarımız daha doğru bilirler ama bu ring ne kadar büyük? Bence çok büyük bir ring değil, yani geriye gidecek adam ne kadar geri gidecek? 2 km mi? O zaman tramvayla ringi turlasın, yok 300-500 m. gidecekse de yürüyüversin, 2 tramvay durağı mesafesi
Yazdığım iki paragrafı birlikte değerlendirin lütfen ve tabii önceki düşüncelerimi de biliyorsunuz, bana göre de niye tramvay varken adam 2 durak geri yürüsün, yaşlısı var, hastası, sakatı, bebeklisi var da var, insanlara zaman kaybı yaptıracağı ortada bakalım bir açılsın da tepkileri bir de öyle görelim diyorum.
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Tramvayın geçtiği tüm caddeler (Altıparmak hariç ~800m) zaten tek yön. Ring üzerinde bir yere ulaşmak isterseniz yine tramvayın geçtiği aynı yolları otobüs ile dolanmanız gerekiyor yani tramvayın gelmesi ile kötüleşen bir durum yok.
Ringin büyüklüğüne gelirsek En doğu/batı arası mesafe ~2km, en kuzey/güney arası mesafe ~1.5km , ringin toplam uzunluğu ~6.5 km.
İnsanlar zaten gidecekleri yer için bütün şehri dolanmaları gerekirse tramvaya binmeyeceklerdir, yürümek daha cazip gelir ancak 300m üzeri mesafelerde tramvay tercih edilir.
Ringin büyüklüğüne gelirsek En doğu/batı arası mesafe ~2km, en kuzey/güney arası mesafe ~1.5km , ringin toplam uzunluğu ~6.5 km.
İnsanlar zaten gidecekleri yer için bütün şehri dolanmaları gerekirse tramvaya binmeyeceklerdir, yürümek daha cazip gelir ancak 300m üzeri mesafelerde tramvay tercih edilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O zaman doğru hatırlıyorum, bu bağlamda ele alırsak tek hat ring tercih edilmesinin sebebi muhtemelen tek yön karayolu trafiğine karşıdan sürüş yapmamaktır, projeyi yapan Ulaşım A.Ş. ama orada kim ilgilendi bilmiyorum aslında tanıdık arkadaşlardan proje içinde olan varsa sorabilirim. Gençler için sıkıntı yok 2 durak mesafesi geri yürüyebilirler, yaşlı ya da hasta belki bebekli kişiler falan tur atmak zorunda kalabilirler.btgn yazdı:Tramvayın geçtiği tüm caddeler (Altıparmak hariç ~800m) zaten tek yön. Ring üzerinde bir yere ulaşmak isterseniz yine tramvayın geçtiği aynı yolları otobüs ile dolanmanız gerekiyor yani tramvayın gelmesi ile kötüleşen bir durum yok.
Ringin büyüklüğüne gelirsek En doğu/batı arası mesafe ~2km, en kuzey/güney arası mesafe ~1.5km , ringin toplam uzunluğu ~6.5 km.
İnsanlar zaten gidecekleri yer için bütün şehri dolanmaları gerekirse tramvaya binmeyeceklerdir, yürümek daha cazip gelir ancak 300m üzeri mesafelerde tramvay tercih edilir.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Son derece gereksiz, bir o kadar da anlamsız bir işletme olurdu. Pratikte uygulamasının hiçbir yerde olduğuna da inanmam, belki 50 bin nüfuslu köylerde falan olabilir. Gidiş-dönüş çift ray karayoluna ters yönde işlese bile bundan mantıklı olurdu bence, olmadıysa yapacak bir şey yok. Mevcut trafik sisteminde insanlar buna alışık zaten, dolayısı ile kimse garipsemeyecek, belki ilk başta bizim yaptığımız gibi bazı serzenişler olacaktır ama uzun soluklu olacağını düşünmüyorum.alabay yazdı:O zaman da çiftraylı yapıp, iki hat yapılsaymış? Biri her durakta duruyor, biri belirli duraklarda duruyor. Veya da üç hat, biri her durakta, biri yarım küreyi dolaştıktan sonra her durağı, biri ilk yarı kürede her durağı. Meselâ. Sollamalarla da olur mu, bilmem.