ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 26 Haz Çrş, 2013 21:38

bu azalma çalışmaların bir
semeresi mi yoksa sürekli kullanıcıların hem
psikolojik hemde sinirsel algılarının alışması
ile mi alakalı diye düşündüm şimdi
Hergün kullanan birisi değilim haftasonları Kadıköy'e geçerken ve bir kaç haftada bir derslerden firar edince kullanıyorum :D yani haftada 1 veya 2 kez.Çalışmalar başarılı olmuştur bence. Adamın teki kapanan kapıın arasına ayağını atarak kapanmasını engellemek istedi ama engel olamayıncada sırıtıp "yav bu banliyö gibi değilmiş dedi" bunlar hala aramızda :/

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 27 Tem Cmt, 2013 09:30

Bu projenin sürekli olarak 29 ekim günü açılacağını söylemek çok mantıksız. Kaba inşaatın devam ettiği ray sistemlerinin hazırlanmadığı ve sadece 3 ay gibi kısa bir süre kalması bırakın açılmasyı test sürüşlerinin başlatılması bile çok büyük bir başarı olur. Asreın projesi denen marmarayın en önemli aktarma merkezi bu hat üzerinden gerçekleşeceği için istanbul trafiği için hayati önem taşıyan bir güzergah. Saçma - sapan fikirler yüzünden 15 yılı aşkın zamandır bitirilememesi ise güzel ülkemizde bu tarz projelerin gerçekleştirilmesinin ne kadar zor olduğunu bir kez daha gösterdi. Siz binlerce insan ile gece -gündüz demeden çalışın, son teknolji ekipmanları kullanın emek verin fedakarlık yapın ama birileri dava açarak yürütmeyi durdurma kararı alsın.Ondan sonra işin içinden çıkabilirseniz helal olsun size..Silüeti bozuyor endişesi ile yıllardır İstanbullu bu güzel projeden mahrum kaldı. Gerçekten yazık !

konu baya dağıldı bu arada ama kusur bakmayın artık :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Tem Cmt, 2013 20:39

Siluet konusu üzerine biz de atıp tuttuk, tabii ki her iki görüşte var bence siluet ile ilgili en ufak bir zararı yok, hem bu açıdan hemde kentin görüntüsünü bozan %99 luk diğer etkenleri kimse sallamayıp kentin geleceğine yapılan büyük bir yatırıma böyle eleştiriler yapmayı abes buluyorum. Başka çözümler olabilir miydi bu tartışılır ama bu saatten sonra bununda anlamı yok, köprü bitti :) üzerine ray döşeniyor, dün bir takım resimler gördüm köprü üzerinde vinçli kamyonlar malzeme indiriyorlar ammaaaaa 29 Ekim' e yetişir mi? Sanırım yetişmeyecek çünkü İBB de bir süre önce yetiştirmeye çalışacağız ama... diye bir iki kelam etti, görünüşe göre zor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Tem Cmt, 2013 23:29

Zaten yetişse, neye yarar? Yenikapı bile bitmiş olsa, o aradaki istasyon ne durumda?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Tem Cmt, 2013 23:56

alabay yazdı:Zaten yetişse, neye yarar? Yenikapı bile bitmiş olsa, o aradaki istasyon ne durumda?
Aradaki istasyon? Şehzadebaşı? Unkapanı? Her ikisininde hali hazırda hiçbir önemi yok, belki Şehzadebaşı T1 e aktarma vereceği için mühim olabilir, bilmiyorum ama mevcut durumda Yenikapı en önemli istasyon, o iki istasyon bile açılmasa Yenikapı' dan yolcuyu oraya rahatlıkla geçici süre otobüsler ile taşıyabilirsin ama Yenikapı yetişmezse hattı açamazsın bile.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Tem Pzr, 2013 13:13

Şehzadebaşı. Unkapanı ya olur, ya pas geçilir, ama Şehzadebaşı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Tem Pzr, 2013 14:19

alabay yazdı:Şehzadebaşı. Unkapanı ya olur, ya pas geçilir, ama Şehzadebaşı?
Onemsiz demiyorum ama katlanilabilir. Iyi ki bu islerin yonetimi bende degil di mi? :)

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 29 Tem Pzt, 2013 08:07

Esat yazdı:Siluet konusu üzerine biz de atıp tuttuk, tabii ki her iki görüşte var bence siluet ile ilgili en ufak bir zararı yok, hem bu açıdan hemde kentin görüntüsünü bozan %99 luk diğer etkenleri kimse sallamayıp kentin geleceğine yapılan büyük bir yatırıma böyle eleştiriler yapmayı abes buluyorum.
Mükemmel bir tespit oldğunu düşünüyorum Esat Bey.
O kadar gereksiz ve işe yaramayan alışveriş merkezleri , devasa plazalar, istanbul'un ortasına hiç gerek yokken konsept denilerek herşeyi bir arada koyulan (Bknz Zorlu Center ) gibi projeler bu şehire zarar vermiyor ama günde 1 milyon insanı taşıyacak toplu taşımanın can damarı olan proje için ; bilmem nereden kaç derece açı ile baktığın zaman bozulan silüet yüzünden 15 yıldır proje devam etmekte, bitirilmemmekte. İşte bu tezat beni benden ediyor. 8)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Bunun ismi ne yahu?

Mesaj gönderen alabay » 31 Tem Çrş, 2013 11:34

Şimdi biraz düşündüm, bakındım, kaşındım … şu »aradaki« istasyon … hangi isimle çağıracağız onu? Esat Şehzadebaşı demiş. Harita(sın)da Saraçhane okuyorum. Çok isim var, çok, bilira, bilira, bilira :lol:

Hangisi? Yoksa güm diye bambaşka bir isim mi iner gökten? Fatih meselâ? ;-) Veya Macar Kardeşler?

Ayrıca şöyle guglörse baktığım zaman cidden üzülüyorum, metro yapiyoruz, ama az istasyon var, aaah ah! :( Orada Aksaray kavşağında istasyon yok, halbuki aktarma noktası olurdu. Zaten artık Aksaray neresi bile tam belli değil.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 01 Ağu Prş, 2013 08:58

Ayrıca şöyle guglörse baktığım zaman cidden üzülüyorum, metro yapiyoruz, ama az istasyon var, aaah ah!
M2'de az istasyon sorunu kesinlikle var. Durak araları o kadar açık ki yürümeye üşenen millet yukarıdan giden otobüse veya taksiye biniyor.

Oysa ki Taksim'den sonra Harbiye durağı olmalıydı, sonra Osmanbey'in biraz ilerisine Şişli durağı, sonra Mecidiyeköy'ün tam meydanına Mecidiyeköy durağı, Astoria civarında Esentepe/Gayrettepe durağı, Barbaros Bulvarı'nın tam altında Zincirlikuyu durağı ve şimdiki yerlerinde Levent ve 4. Levent durakları olmalıydı.

Yani şu anda Taksim-Osmanbey-Şişli/Mecidiyeköy-Gayrettepe/Zincirlikuyu-Levent şeklinde beş durak olan kesim, Taksim-Harbiye-Şişli-Mecidiyeköy-Esentepe/Gayrettepe-Zincirlikuyu-Levent şeklinde yedi durak olmalıydı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Ağu Prş, 2013 09:24

Genel olarak güzel yapılmıyor. Az istasyonlu. Avantajı hızlılık (ve inşaat zamanı, para, vesaire, o başka). Dezavantajı işte dendiği gibi.

Paraya bakmasak, en güzel sistem, pas geçilebilen istasyonlara sahip hatlar, yani aynı New York sistemi. O zaman ekspres trenler işleyebilir. Ama yeni yapılan ne yazık ki öyle ileri bakışlı yapılmıyor. Ben şahsen 500 ile 800 metre arası aralıkları çok iyi buluyorum, bizde ise 1000 ile 1400 metre arası aralıklar var. Bu metrodan ziyade banliyö sistemi aralıkları (onlar daha büyük ve daha hızlı ağlar genelde).

Marmaray’da da Üsküdar’dan sonra bir iki istasyon eksik. Böylece şişeboğazı problemi doğabilir. Tek M4’te bir iki yerde aralıklar beklendiğinden dar (ve iyi). Ve M1 tabiiki.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Ağu Prş, 2013 16:39

Bana görede gayet yeterli istasyon aralıkları var, M2 için kısmen hemfikirim ama dediğim gibi 1000-1200 civarı mesafeyi ben kötü bulmuyorum, yaşlanınca farklı düşünürüm belki :)

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön