tr-D.07 » TCDD'den Haberler

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 27 Tem Cmt, 2013 17:57

Tarihi İhale TCDD’ye 6 milyar TL’lik Tren Alınacak icon biggrin Tarihi İhale TCDDye 6 milyar TLlik Tren Alınacak evlet Demiryolları’na 6 milyar TL’lik tren alınacak. İhaleye giren dünya devlerine yüzde 51 yerli alım ve Türkiye’de vagon fabrikası kurma şartı getirildi.

Devlet Demiryolları, tarihinin en büyük ihalelerinden birine çıkmaya hazırlanıyor. TCDD, 6 milyar TL’lik tren alımı yapacak. TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, “Kalkınma Bakanlığı’ndan onay aldık. Bakanlar kurulu kararını bekliyoruz. O da kısa sürede çıkar. Onun akabinde ihale süreci başlayacak” diye konuştu. İhale 106 tren setini içerecek. Alman markası Siemens’ten İtalyanlara kadar şu anda uluslararası firmalardan ihaleye yoğun ilgi olduğunu söyleyen Karaman, “İhale çok büyük olduğu için yüzde 51 yerli alımı ve Türkiye’de vagon fabrikası kurma şartı da koyacağız” diye konuştu.

106 tren seti alınacak
2017-2018 dönemine kadar Türkiye’nin yeni açılacak hızlı tren hatlarındaki ihtiyaçların karşılanması için, 6 milyar TL’lik tren alım ihalesi yapılacak. Kalkınma Bakanlığı’nın onayını alan ihalenin maliyeti bütçeden karşılanacak. Karaman, “2-3 aya ihaleyi yaparız. 6 milyar TL’lik tren seti alımı için tek bir ihale yapacağız” diye konuştu. İhale kapsamında alınması öngörülen 106 tren setinin genel olarak 6’şar vagondan oluşacağı ve hızlı tren olacağı belirtiliyor.
İhalenin yapılmasının ardından ilk yıl 20 tren seti talebinde bulunacaklarını kaydeden Karaman, diğer tren setlerini ise yıllara böleceklerini ve sonraki 5 yılda alımları tamamlayacaklarını belirtti. Merkezi bütçeden yapılacak ödemelerin de yıllara bölüneceğini belirten Karaman, ihaleye uluslararası düzeyde de yoğun ilgi olduğunu açıkladı. “Alman Siemens firması yakın takipte. Zaten fabrikalarına gittim, çalışanların üçte biri Türk. İtalyanlar ilgileniyor” diyen Karaman, ihalede firmalardan bazı şartlara uymalarını isteyeceklerini de söyledi. Buna göre Türkiye’de vagon fabrikası kurulması ve vagonlar için 51 yerli alımı önkoşullar olacak. Karaman, “Yılda 1 milyar TL vereceğiz. Belli koşulları olacak” dedi.
Daha uygun başka bir başlık var mıydı bilmiyorum ama bu haberi burada paylaşmak uygun gibi geldi.

Yukarıdaki haberde yazdığına göre TCDD 106 adet , 6 vagondan oluşan hızlı tren seti alacak ve bu alım için ayrılan bütçe 6 milyar $. TCDD'nin bence yapmış olduğu en akıllıca iş budur her halde. Hep yakındığımız çorbaya dönmüş olan araç parkı sonunda adam olacak. Bu alım sayesinde toplamda 636 vagon alınacak. İhale için en ilgili firmalardan birinin Siemens olduğu söylenmiş ve umarım bu ihaleyi Siemens alır.

Umarım bu haber balon haber değildir, kısa zamanda gelişmeleri duyarız inşallah.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Tem Cmt, 2013 20:58

106 set? Abartılı değil mi :) diyeceksiniz buldun bunadın, yok bunamadım daha da, yani şu andaki HT hatlarında kaç set çalışıyor, İstanbul açılınca kaç ilave gerekecek, Sivas açılınca kaç gerekecek? Böyle büyük bir HT filosuna 5 yıl içinde ihtiyaç olacak mı gerçekten diye şaşırdım. Alıp kenarda yatıracak halimiz yok sonuçta ama yol olmadan da çalıştıracak halimiz yok, ne yani gerçekten bölgeselleri tamamen iptal edip her yere YHT mi çalışacak? :) Bir taraftan burda çokça kendimizi yırtarak tarif ettiğimiz ihale tarzını dönüş yapılıyor, en mantıklı olan sistem seçiliyor ki gerçekten şaşırdım buna, yani nasıl oldu da böyle bir ihaleye çıkmak akıl edildi, kim verdi bu aklı, o kişi ile tanışıp tebrik etmeyi gerçekten istiyorum.

106 rakamını 6 ya bölsek zaten mantıklı bir rakam çıkmıyor, dolayısı ile dil sürçmesi falan olmaz diye düşünüyorum ve bu alım yapılırsa takdirlerimi sunarım :) Hele ki Siemens bu işi alırsa çok fena takdir ederim. İtalyanlar ilgileniyor demişler ama aman ha aman diyorum, Hollanda ve Belçika nın ağzı kötü yandı, araçları nasıl geri vereceklerini bilemiyorlar, ihale iptalleri falan gırla, işi bilene versinler ya Alstom ya Siemens gerisi benim gözümde traş.

Konu şimdilik burada devam etsin, bir kaynakları görüp takip edelim, ihale işi ciddiye binince Araç İhaleleri kategorisinde kendi başına bir başlık açarız olmazsa, şu alınacak 6 Siemens le ilgili açmıştık mesela.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Tem Cmt, 2013 23:27

Siemens’in başkanı işinden indirilecek galiba, demin radyoda öyle bir şeyler duydum; neden, niye … bilmiyorum, ama hafif krizimsi bir hava esiyor.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 28 Tem Pzr, 2013 12:46

İstanbul-Ankara, Ankara-Konya, Bilecik-Bursa, Ankara-Sivas, Ankara-Afyonkarahisar herhalde 5 yıl içerisinde hizmette olacak hatlar.

Bunlardan İstanbul-Ankara o zamana kadar yarım saat sıklıkla sefer yapıyor olursa, en çok setin kullanılacağı hat olur. Onu da hesaplamak lazım ama oruç kafa uğraşamayacağım ama o bile 106 setin çeyreğini ancak kullanır...

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 28 Tem Pzr, 2013 13:39

5 yıl içerisinde İstanbul-Ankara, Bursa - Ankara, İzmir - Ankara , Sivas- Ankara hatları açılmış olacak. Daha dün Süleyman Karaman'ın açıklamasını okudum İstanbul - Ankara arasında 10 dk sıklıkla sefer düzenlenecek dedi. Şimdi hatları ayrı ayrı düşünürsek benim tahminimce;

İstanbul - Ankara: 10 dk sıklıkla (saatte 6 tren) * Böyle olacağı açıklandı
İstanbul - Konya: 30 dk sıklıkla (saatte 2 tren)
İstanbul - Sivas: 60 dk sıklıkla (saatte 1 tren)

Bursa - Ankara: 20 dk sıklıkla (saatte 3 tren )
Bursa - İstanbul: 20 dk sıklıkla (saatte 3 tren)
Bursa - Konya: 60 dk sıklıkla (saatte 1 tren )
Bursa - Sivas: 60 dk sıklıkla (saatte 1 tren)

İzmir - Ankara: 20 dk sıklıkla (saatte 3 tren)
İzmir - Sivas: 60 dk sıklıkla (saatte 1 tren)
İzmir - Konya: 60 dk sıklıkla (saatte 1 tren)

Ankara - Konya: 60 dk sıklıkla (saatte 1 tren)
Ankara - Sivas: 60 dk sıklıkla (saatte 1 tren)

Bunlar en temel çalışacak hatlar ve kabaca işletme sıklıkları da böyle olur. Bir hattın işletmesinde kaç tren seti gerektiğinin nasıl hesaplandığını bilmiyorum ama sadece yukarıdaki hatlara baktığımızda saatte 24 tren seti kalkış yapıyor. Seyrüseferde olanları da dikkate aldığımızda bunun 3 katı aynı anda işletmede olur diye düşünsek 72 tren seti eş zamanlı olarak çalışıyor demektir. Yukarıdaki hatlara ilave olarak bir de kısa parkur işletmeciliği de devam edebilir mesela Ankara - Eskişehir , İzmir - Afyon , Bursa - Bandırma gibi. 10 tren setini kısa parkur işletmeye ayırsak , bunun haricinde 8 şehirde (İstanbul, Ankara, Bursa, İzmir, Konya, Sivas, Eskişehir, Afyon) 2 set yedek beklese bu da 16 set yapar. Toplamda 72+10+16 = 98 tren yapar. Bunun haricinde kısa zamanda yapımına başlanacağı söylenen Kayseri hattı var , Trakya hattı var yani bana göre 106 set çok değil hatta işler planlandığı gibi giderse 10 sene sonra yetersiz bile gelebilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Tem Pzr, 2013 14:26

eyvallah Berk guzel hesap, ikna oldum :) yanliz ist-ank 10 dk bir YHT isletmek ya da kisa mesafelere bile YHT koymak ne kadar dogru bunu uzmnlara sormak lazim. Banliyo ve bolgesellerde gelistirilmeli, 160km/s hizli konvansiyonel isletme daha dogru bence. ist-ank guzergahi yogun, yolcu kesin olur, buna sozum yok ama bilmiyorum, ifade edemedim bir turlu niye istemedigimi :)

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 01 Oca Çrş, 2014 17:12

Taşyapı'nın sahibi "Haydarpaşa'ya otel yapmak için gerekli izinleri aldık" demiş

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Oca Çrş, 2014 18:50

Anatolian yazdı:Taşyapı'nın sahibi "Haydarpaşa'ya otel yapmak için gerekli izinleri aldık" demiş
Guzelim kent ve sanayi mirasini heder ettikleri icin yakilmasi gereken miktarda kına siparişini de vermislermi? :)

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 01 Oca Çrş, 2014 19:12

Haydarpaşa yaklaşık 100 yıldır bu halka hizmet eden bir yapı. Birisi çıkıp izinleri verdi diye kolay kolay halkın elinden alıp rantçılara yedirmezler o garı 8)

Yani Taşyapı fazla umutlanmasın diyorum :D

Ben müze-kafe karışımı bir şey olsun isterim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Oca Çrş, 2014 20:42

Bu işte GARANTİ yine bir iş vardır. Bizde hep öyle çok hoppa hoppa gidiyor bu işler.

Ve hâlâ derim ki, hiçbir gar bunun muhteşemiyatına erişemez. Ona göre gar işlevine devam! İşi bozanları da hayat boyunca kovalasınlar, tepelerine ray yağsın, lokomotif üflesin, düdük çalsın! Lan?

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 02 Oca Prş, 2014 09:23

Bu iş çok iç karartıcı ve üzücü.Benim için Haydarpaşa Dünyanın en güzel tren garıdır. Buraya otel motel yapılamaz arkadaş . Burası gardır gar oka.

Kullanıcı avatarı
Kemal Çevik
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44

Mesaj gönderen Kemal Çevik » 03 Oca Cum, 2014 15:51

İstanbul - Ankara: 10 dk sıklıkla (saatte 6 tren) * Böyle olacağı açıklandı
İstanbul - Konya: 30 dk sıklıkla (saatte 2 tren)
İstanbul - Sivas: 60 dk sıklıkla (saatte 1 tren)

Bursa - Ankara: 20 dk sıklıkla (saatte 3 tren )
Bursa - İstanbul: 20 dk sıklıkla (saatte 3 tren)
Bursa - Konya: 60 dk sıklıkla (saatte 1 tren )
Bursa - Sivas: 60 dk sıklıkla (saatte 1 tren)

İzmir - Ankara: 20 dk sıklıkla (saatte 3 tren)
İzmir - Sivas: 60 dk sıklıkla (saatte 1 tren)
İzmir - Konya: 60 dk sıklıkla (saatte 1 tren)

Ankara - Konya: 60 dk sıklıkla (saatte 1 tren)
Ankara - Sivas: 60 dk sıklıkla (saatte 1 tren)
Bu hesapla her saat Istanbuldan gelen 10, Bursadan gelen 8, İzmirden gelen en az 3 toplam 21 treni Eskişehir - Ankara sektöründen geçirmek gerekir. Bu da eğer akuple edilmezlerse her 2 dk 48 saniyede bir tren demektir. Birinin aksaması durumunda tüm seferlerin alt üst olması demektir. Bu güzergahta bu kadar talep var mı onu daha konu bile etmedim ama teknik olarak çok büyük bir hayal gibime geldi :D :D

Eskişehire yapılması gereken dünyanın en büyük TGV garı da cabası. Aynı anda garda olacak set sayısı en az 10 oluyor da

SNCF yılda 130 milyon yolcuyu 530 set ile taşıyor bizim bu hatlarda 20 milyon civarı talebimiz olması lazım ki 98 set boş durmasın.
Bunlar en temel çalışacak hatlar ve kabaca işletme sıklıkları da böyle olur. Bir hattın işletmesinde kaç tren seti gerektiğinin nasıl hesaplandığını bilmiyorum ama sadece yukarıdaki hatlara baktığımızda saatte 24 tren seti kalkış yapıyor. Seyrüseferde olanları da dikkate aldığımızda bunun 3 katı aynı anda işletmede olur diye düşünsek 72 tren seti eş zamanlı olarak çalışıyor demektir
Öte yandan her 10 dakşkada bir Ankara Istanbul seferi olursa ve yolun 2,5 saat sürdüğünü kabul etsek İstanbuldan örneğin saat 06:00 da kalkan set en az altı sonra ikinci Ankara seferini alabilir. Bu da bu hatta en az 36 set gerektirir ki bu 98 hesabı bile tam doğru değil demektir.

Cevapla

“Devlet Demir Yollarından Haberler” sayfasına dön