ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 17 Tem Çrş, 2013 15:38

Esat yazdı:Çok teşekkürler fotoğraflar için, istasyon çatısı eski istasyonların yapısını andırıyor biraz, yanılıyormuyum? Bir şekilde eski tarzın korunmasından yana olduğum için soruyorum uzun zamandır görmeyince emin olmak istedim. Eğer böyle bir düşünce ile yapılıyorsa güzel, fakat yine de keşke peron biraz daha geniş olsaydı derim :) illa bir yere takılmam lazım.

Aşağıdaki resim çatı hakkında fikir oluşturabilirbelki . size katılıyorum istasyonun çatısı eski tarz gibi geldi bana da. İstasyonun genişliği için ise birşey soylemiyorum haklı olabilirsiniz ama uzunluğu konusundan yeterli olduğunu düşünüyorum. Sürekli aktarma olacağını düşünürsek uzun olması insanların rahat rahat binmesini ve daha fazla set trenin istasyona yanaşmasını sağlayacaktır.


Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Tem Çrş, 2013 15:41

Uzunluk standarttır zaten, Marmaray için öngörülen 10 lu dizilerdi sanırım, dolayısı ile bu da buna uygun yapılmıştır, diğer taraftan peron uzunluğu ile bağlantılı olarak perona erişimin çok olması lazım yani yolcuyu sirküle etmek istiyorsak. Misal 2 turnike bölgemiz olsa da bunun ardındaki merdiven ve seçenekleri ile yolcu peronun farklı bölgelerine çıkartılmalı bu kısa vadede etki göstermeyecek bir şey ama ileride yolcu sayısı artıp pik saatte mesela peron kalabalık olduğunda etkisi görülebilecek bir yöntem, tabii belki de yapılmıştır ben sadece önerimi, kafamda canlandırdığımı dile getiriyorum.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 17 Tem Çrş, 2013 16:05

Ayrılıkçeşme önemli bir aktarma istasyonu olacak.Umarım Mecidiyeköy metrobüs durağına dönmez.Raylı sistem olduğundan genişletmeside zor olur hatta seferler bile aksayabilir :?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 18 Tem Prş, 2013 13:09

Marmaray ile ilgili güncel resimler ve bilgiler aşağıdaki haberde mevcut.

http://fotoanaliz.hurriyet.com.tr/galer ... nler-kaldi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Tem Prş, 2013 13:22

Şurada 7,5 büyüklüğünde deprem diyor. Bu bir zamanlar 9 büyüklüğünde diye hesaplanmamış mıydı?

http://fotoanaliz.hurriyet.com.tr/galer ... nler-kaldi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Tem Prş, 2013 16:01

8 lafı edilmişti diye hatırlıyorum ki onu da temkinli karşılamışız yazdıklarımız da.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Skala mi farkli acep?

Mesaj gönderen langur » 18 Tem Prş, 2013 19:26

Zati muhterem farkli bir skaladan bahsediyor herhal. 7,5 siddetini gecmesi teorik olarak pekala mümkün benim bildigim.
“Bizim bulunduğumuz tüm fay hatlarının aynı anda hareket geçse dahi olabilecek depremin büyüklüğü uzmanlar tarafında 7 olarak belirtiliyor. Bizim projemizde tüm bunlar hesap edilerek 7,5 büyüklüğüne dayanıklı olarak tasarlandı”
kaynak: Hürriyet

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Tem Prş, 2013 20:06

Hm, doğru … öyle löp diye sayı vermek gülünç. Şimdi hepimiz hata edip, Richter skalasını düşünmüşüzdür. Ne skalası bu? 7,5 Richter’e göre İstanbul için bir mizah olur!

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 20 Tem Cmt, 2013 11:59

Dünyanın en derin yürüyen merdivenlerinden biri Sirkeci istasyonuna yerleştrildi. 2 çıkış 2 iniş olmak üzere 4 adet yürüyen merdiven günler süren yoğun çalışma neticesinde başarı ile tamamlandı. Herkesin merak ettiği Sirkeci istasyonun 29 ekime yetişip yetişmeyeceği. Bu konuda hedeflenen sadece istasyonun tek bir istikameti ( Güney ) hizmete açarak tüm yolcuların giriş - çıkış yapabilmesi.Bu yüzden yüryüne merdivenler ve zemin kaplama çalışmaları hızlıca tamalanmaya devam etmektedir.

Son 13 Gün !


Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Tem Cmt, 2013 16:59

Görünüşe göre 29 Ekim' e yetişir diye düşünüyorum, yani daha önce açılan metro hatlarındaki durumlar ile kıyaslayınca ortada çok kötü ya da çok aşırı geride bir görüntü yok, tabii bu duvar kaplaması falan filan üzerinden bakarak söylenmiş bir söz, çünkü elektrik tesisatı ile elektromekanik kapsamındaki yangın algılayıcısından, yürüyen merdivenine kadar bir sürü ekipmanın kablolama ve test aşaması ayrı bir süreç, iki ayak bir pabuca yapılmamasını tercih ederdim ya da bir istasyonun yarısının açılıp yarısının açılmamasını istemem şahsen de ne yapalım süreç böyle işliyor bunun yanlış olduğunu ya da en azından hoş olmadığını anlatan birileri yok galiba.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Test sürüsü

Mesaj gönderen langur » 24 Tem Çrş, 2013 23:11

Trenler 1 Agustos`ta raylara inecek, iki Agustos`ta da test sürüsleri baslayacakmis videoya göre

Kaynak

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Test sürüsü

Mesaj gönderen Esat » 24 Tem Çrş, 2013 23:14

langur yazdı:Trenler 1 Agustos`ta raylara inecek, iki Agustos`ta da test sürüsleri baslayacakmis videoya göre

Kaynak
Evet, testler başlıyor yıl sonuna doğru tünel işletmesi başlayacak.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön