izm-T.01-02-03 » İzmir Tramvay Hatları [Proje-İhale-İnşaat]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ara Prş, 2011 19:33

http://www.rayturk.net/?p=1370

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı, Hazine Müsteşarlığı ve Bakanlık arasında bir görüşme gerçekleşmiş, benim açıklamadan anladığım kadarı ile belediye tramvay projelerinde dış finansman olanaklarını danışmış, bunun için belirlenen 2 kriter olduğunu belediyelerinin bu 2 kriteride karşıladığını beyan etmişler. Sanırım daha sonraki hatların yapımı için yurtdışı bankaların kredi temini gibi bir şeye kalkışmak istiyorlar, ne bileyim yanlışmı yorumluyorum :)
Kocaoğlu, Hazine Müsteşarı İbrahim Çanakçı ile de bir araya geldiklerini, Üçkuyular-Halkapınar tramvay projesinin görüşüldüğünü belirterek, “Belli projelerde yurt dışı finansmanına izin verilmesi ile ilgili görüşmelerde bulunduk. İzin konusunda iki tane husus öne çıkıyor, biri DPT yatırım programına alınmış olması. Zaten bu olmasa Hazine’ye müracaat edemiyorsunuz. İkincisi de ilgili belediyenin Hazine’ye gecikmiş borcunun olmaması, bizim borcumuz yok” diye konuştu.
Diğer taraftan eski İzmir Belediye Başkanlarından Burhan Özfatura Üçkuyular-Halkapınar tramvay projesine vermiş veriştirmiş. Değindiği konularda haksız diyemem ama tek endişe yol kenarına park etmiş araçların ne olacağı!! Yersiz bir endişe değil belki, yani o kadar araç tramvay yapılınca nereye park edecek bu tabii ki bir sorun ama tramvay gibi faydalı olduğu tartışılmaz bir sistem için feda edilemez mi? Ülkemizde imar kanununda belli dairenin üzerindeki binaların otoparkı olması zorunluluğu varmı yokmu? Önce belediye başkanları bunun cevabını versin, eğer cevap EVET VAR ise, o zaman neden hiçbirinin döneminde yapılan (site harici) binalarda bunun olmadığını açıklasınlar. Belediye başkanlarının kendinden öncekini yerme davranışını alışığız, nadir olarak böyle kendinden sonrakini yerenleri de görüyoruz :)

http://www.arkitera.com/haber/index/det ... n-olur/412
İzmir Büyükşehir Belediyesi eski Başkanı Dr. Burhan Özfatura, İzmir Büyükşehir Belediyesi Üçkuyular-Halkapınar Tramvay hattıyla izmir'in perişan edileceğini savundu. Özfatura, "Bu proje İzmir'e yapılacak en büyük ihanetlerden biri" ifadesini kullandı

Özfatura'nın itiraz ettiği noktalardan bazıları
13 kilometrelik bir hat boyunca yapılacak olan Üçkuyular-Halkapınar tramvay güzergahının 2013 yılında işletmeye alınması planlanıyor ve güzergah projesi onaylanmış durumda. Özfatura'nın 26 başlık altında topladığı itirazlar içinde başlıcaları şu şekilde sıralanıyor:

1- Tramvay hattı boyunca 3 bin araçlıktan fazla otopark ortadan kalkacak. Bu sayı içine, yol kenarına park eden araçlar ve Şehit Nevres Bulvarı kenarında yer alan düzenli otoparklar dahil edilmedi. Yine bu kesimde yer alan park düzenlemesi ve yeşil alanlar ortadan kalkacak.

2- Güzelyalı kesiminde çok sayıda ağaç kesilecek.

3- Konak Meydanı'nda tramvay hattı Yeni Karamürsel önünden geçemeyecek, ayrıca Konak Meydanı'nda yer alan trafik altgeçidinden de geçemeyeceği için Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nın kara kesiminden Varyant'a erişen viyadük altından geçerek Konak Meydanı'nın iç kesimine yönelecek. Burada yer alan ve kıyının eski durumunu simgeleyen havuzlar üzerinden geçecek. Bu geçiş ile burada yer alan havuz ortadan kalkacak.

4- Yine bu geçiş ile viyadük altında ve kenarında yer alan otoparklar kalkacak. Dolayısıyla Konak altgeçidinin kara kesiminden, Konak Meydanı kenarından geçtikten sonra tramvay hattı Konak Vapur İskelesi önüne gelecek. Bu geçişle Mustafa Kemal Sahil Bulvarı dikine kesilecek. Bu geçiş trafiği zora sokacak.

5- Konak Vapur İskelesi önünden Konak Pier'e doğru gidecek hat, kıyıda yer alan ve İzmirlilerin tatil günleri gezindiği Konak sahil kesiminde yer alan yaya gezinti alanları ve yeşil dokuyu ortadan kaldıracak. Konak Pier önüne gelen hat, buranın trafiğine ancak yetecek genişlikteki ulaşım hatlarının daralmasına sebep olacak.

6- Konak Pier önünde yer alan demirden yapılma yaya geçidinin altından geçecek yüksekliğe erişmek için kıyıya yakın gidecek tramvay hattı buradan Birinci Kordon'a çıkacak. Bu çıkış ile Birinci Kordon'dan Cumhuriyet Bulvarı'na olan dönüş ortadan kalkacak ve yeni bir trafik problemi ve sıkışıklığı ortaya çıkacak.

7- Birinci Kordon'dan Gazi Bulvarı'na kadar gidecek tramvay hattı bu kesimde yer alan yol kenarı otoparklarını ortadan kaldırmanın yanında bu kesimi trafiğe de kapatacak bir durum ortaya koyacak.

8- Kordon'dan Gazi Bulvarı'na erişen tramvay hattı bu bulvarın kıyıya göre sol trafik aksını ortadan kaldıracak ve yol sağa doğru sıkışacak.

9- Gazi Bulvarı önünden Şehit Fethi Bey Caddesi'ne yine 30 metre yarıçaplı bir kurb ile dönecek olan tramvay rayları geniş bir alanı kaplayacak ve bu alan 3 dakikada bir geçecek tramvay nedeniyle trafiğe kapanacak.

10- Cumhuriyet Meydanı'nın geliş-gidiş olan iki trafik aksının Konak istikametine giden hattı tramvaya tahsis edilecek. Sonuçta Cumhuriyet Meydanı daralacak. SİT alanı olan bu meydanın daralması için Koruma Kurulu'ndan görüş alınmadan proje belediye tarafından onandı.

11- Şehit Nevres Bulvarı'ndan Montrö Meydanı'na çıkacak hat buranın meydan fonksiyonunu ortadan kaldıracak ve meydan yok olacak, orta havuz kaldırılacak. Lozan Meydanı'ndan Tekel önündeki Vahap Özaltay Meydanı'na kadar giden Şair Eşref Bulvarı'nın orta refüjünde yer alan yüzlerce dut ağacı kesilecek.

Alsancak Garı önüne gelindiğinde tescilli yapılar nedeniyle genişletilemeyen yolda büyük trafik sorunu yaşanacak.
Dediğim gibi tamamen haksız eleştirilerdir demiyorum, tartışılır ve İzmirliler daha iyi bilirler doğrumu yanlışmı ama kabaca bakıyorum da, gerçekten ağaçları kesmeden yapılamıyor mu? :) Daha önce bu hattı google maps üzerinde resmetmiştim, dün bu yazıyı okuduktan sonra tekrar baktım, aslında bu güzergah çok rahatlıkla bir yoldan gidiş diğerinden dönüş şeklinde projelendirilebilirdi, böylece Sn. Özfatura' nın endişelerinin büyük kısmıda otomatik olarak yok olurdu diye düşünüyorum. Diğer taraftan bizdeki takıntıyı tekrar dile getirelim, bizde tramvay hatlarınında metrolar gibi illa ki yan yana ve aynı yol üzerinde gitmesi gerektiği gibi bir projelendirme takıntısı var, bunun sebebi yerel yönetim taleplerimi yoksa planlamacıların örnekleri görmeden kendilerine has çalışmalarımı bilmiyorum ama bana ülkemiz gibi dar cadde ve keskin dönüşlere sahip kentler için hiç ideal gelmiyor tek yol üzerinde gidiş. Tramvay projelerinin önündeki belkide en ciddi engel aslında bu.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Ara Prş, 2011 20:08

galiba dış kredi almak için hazine onayı gerekiyor. belediye o onayı istemiş olabilir. inşaallah verirler. izmire tramvay yakışır bence. kayseri samsun antalya antep ne güzel kimlik kazandılar. mersinde de olmalı sakarya denizli kocaeli malatya gibi büyükşehirler de de olmalı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ara Prş, 2011 20:13

Ben İzmir'e hem yakışacağını hemde gerekli olduğunu düşünüyorum. Kordon üzerinde bir tramvayın ne zararı olabilir anlayamıyorum açıkçası, kesilecek ağaçlar düşünülüyor ise dediğim gibi kesmedende olabilirliği tartışılsın ama kalkıpta deniz ile bağlantı kesilecek denilmesin, sanki bana kordonda plaj var millet akın akın koşuyor, o sahile bir tramvaydan daha çok yakışacak bir şey yoktur bana göre.

Ama yineliyorum, güzergahta bir revizyonun hem yukarıdaki endişelerden özellikle hem parklanma ile ilgili olanlara bir nebze çözüm olacağını düşünüyorum, hemde daha yararlı olacağına inanıyorum, Kordon un arka tarafında kalan şu ismi aklımda değil sanırım Mithatpaşa Caddesi idi, bu cadde kullanılarak tek hat üzerinden belli bir kesimde işletilebilir, yani gidiş sahil yolundan dönüş bu cadde üzerinden, tabii ki iki uçta birleşecekler sucuk hat demiyorum yani :) ama meydanlar ile ilgili endişeye hak verdim, zaten meydan yokluğu çeken kentlerde tramvayın yanlış planlanması ile mevcutları da yok etmeye gerek yok, bu projeleri yapanlar kazık gibi tramvay hatları planlamaktan vazgeçmeliller.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Ara Cum, 2011 00:28

kafama taş çarptı :) sucuk hat mı dedin? töbe dedim ben o hatlara

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Nis Sal, 2012 13:03

Alsancak ile Üçkuyular arasında işleyecek olan tramvay hattı inşaatına başlanması için sona yaklaşılıyor. Umarım İzmir'de bir şekilde tramvay hatlarını tamamlayarak hayata geçiren kentlerden olur da birileri de hala tramvayın doğru ve iyi bir toplu taşıma aracı olduğuna ikna olurlar.

http://www.rayturk.net/alsancak-pazarye ... amamlandi/
Trafik yoğunluğunu azaltmak için M. Kemal Sahil Bulvarı’nı da kapsayan 13 kilometrelik hattın yapımına yakında başlanıyor

İzmir’in en büyük sorunlarının başında gelen toplu ulaşıma çözüm olacak ve trafiği rahatlatacak olan Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nda çift yönlü yapılacak tramvay hattı için çalışmalar önümüzdeki aylarda başlıyor. Alsancak Tren Garı’ndan başlayıp, Üçkuyular Pazaryeri’nde sona ermesi planlanan hat üzerinde hizmet etmesi düşünülen tramvaya ait kapasite hesaplarında, çift hatlı sistem öngörülüyor. Alsancak Gar’dan kalkacak tramvay, Atatürk Caddesi’ni takip ederek, Konak Pier önünden Cumhuriyet Bulvarı’nı izleyecek. Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’na geçecek olan tramvay hattı sahil yolunu takip ederek, F.Altay’daki Ş.B. Ali Resmi Tufan Caddesi paralelinden gelerek, Üçkuyular Pazar Yeri’nde son bulacak.

Raylılar entegreli

Fahrettin Altay – Alsancak – Halkapınar Hattı’nda çalışacak olan tramvay Konak Metro ve Halkapınar Hafif Raylı Sistem (İZBAN) ile entegreli olacak. Bu sayede Üçkuyulardan tramvaya binen yolcular ister metroyla Bornova’ya isterlerse Halkapınar’dan Aliağa veya Menderes’e kadar hiç otobüse binmeden gidebilecek. Bu hat haricinde Buca Hattı ve Narlıdere-Urla hattı da yine belediyenin projeleri arasında yer alıyor.

İki yılda biter

Başta tramvay hattı olmak üzere otoparkın durumunu da sorduğumuz yetkililer, projenin görüşüldüğünü belirterek, “Güzergahın Üçkuyular-Halkapınar arasında olacağı kesin. Ama hattın Konak’ta hangi noktalardan geçeceği belli değil. Bunun ardından hazırlanacak teknik şartnameyle birlikte ihaleye çıkılacak. İhalenin sona erip, çalışmaların başlamasının ardından 2 yıl içinde hayata geçebilir. Proje kapsamında hat üzerinde toplam 19 durak yapılması gündemde” dedi. Yine aynı kaynaklar, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’ndaki tüm parkların iptal edilmesinin söz konusu olmadığını, yapılacak işin basit bir ray döşeme ve durak sisteminden oluştuğunu, bunun için de tek şeritlik bir alanın kendilerine yeteceğini, diğer kısımlara dokunulmayacağını söyledi.
Yanlız son paragrafta iş biraz küçümsenmiş, öyle aman burası asfalt kaldır at betonu döşe rayı diye bir iş yok, altyapı deplasesi ve bunun projelendirilmesi bile başlı başına bir iştir, ha yapılmayacaksa başka :)

Şunu da ekleyeyim İzmir Raylı Sistemler, mevcut, proje, inşaat durumu Eflatunlar düşünülen 3 tramvay hattı.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Eyl Cmt, 2012 22:53

İzmir tramvay projelerini çok yakından takip edemedik, aslında bence büyük bir fikir ve proje idi yani Bursa ile birlikte bu işe gerçekçi yaklaşan kent olduğunu düşünüyorum, bakalım göreceğiz.

Aşağıdaki haberde İzmir Büyükşehir Belediyesi yetkililerinin Almanya'nın Berlin kentinde tramvay hatlarında incelemeler yaptığı ve Berlin kent yetkililerinden konu hakkında bilgi aldıkları yazıyor, kendilerine Berlin ya da Berlin gibi bir sistemi örnek almak istediklerini belirtmişler, tabii iki kent ne kadar benzer bu tartışılır, toplamdaki mantalite farklılıklarını falan iyi görmek lazım, oradan bazı şeyleri alıp getirirken değişime uğraması kaçınılmaz gibi geliyor bana ve bu değişimler ile Berlin gibi değil İzmir gibi bir sisteme sahip olursunuz. Birebir Berlin sistemini uygulamak ne kadar doğru ya da ne kadar zor veya kolay bilemem, oradan yola çıkarak bir fikir oluşturulur ve iyi yolda ilerlenir ise ne alâ.
100 yılı aşkın süredir başarıyla işletilen tramvay sistemlerini incelemek için Almanya’ya giden İzmir Büyükşehir Belediyesi heyeti, Bremen’den sonra Berlin’de de temaslarda bulundu. Şehrin toplu ulaşım sistemlerini işleten BVG’de brifing alarak Berlin modelini masaya yatıran Başkan Aziz Kocaoğlu, Senatör Michael Müller’i de ziyaret ederek aynı konuda bir görüşme yaptı.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Kocaoğlu, çevre ve şehir gelişiminden sorumlu Berlin Eyalet Senatörü Müller ile iki şehrin ulaşım problemleri ve çözüm yollarını konuştu. Berlin’in ulaşım danışmanı Dr. Fiedemann Kunst ile İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Vekili Raif Canbek’in de katıldığı görüşmede, ağırlıklı olarak tramvay sistemleri üzerinde duruldu. İzmir’de tramvay sistemini kurarken Berlin’in deneyimlerinden yararlanmak istediklerini söyleyen Başkan Kocaoğlu, “Toplu ulaşımda lastik tekerlekli sistemden, raylı sisteme geçmek istiyoruz. Bunu yaparken de yeni teknolojileri yakından tanımaya çalışıyoruz. Örneğin katanerli yerine alttan beslemeli sistemi yakından inceliyoruz ancak henüz bu sistem, Avrupa’nın en gelişmiş kentlerinde bile henüz uygulanamıyor.” diye konuştu. Kocaoğlu, elektrikli otobüs sistemindeki gelişmeleri de yakından izlediklerini söyledi.

Berlin’deki toplu taşıma sistemlerini işleten BVG firmasının merkezini de ziyaret eden Başkan Kocaoğlu, en sık karşılaşılan aksaklıklar ve çözüm yolları, tramvay hatlarının trafiğin yoğun olduğu bölgelerle dar yollarda yerleşimi ve diğer ulaşım sistemleriyle entegrasyonu gibi konularda bilgi aldı. Kocaoğlu ve beraberindeki heyet, BVG’nin işlettiği 2010 dizayn ödüllü tramvayla bir şehir turu da yaptı.
Haber içindeki detayda yerden beslemeli tramvay konusunuda incelediklerini belirtmişler, bilmiyorum böyle bir şeye gerek varmı, ben tutucuyum bu konuda, yeni teknolojiler hoşuma gidiyor ama hepsi deneysel gibi duruyor benim gözümde. Elektrikli otobüs için ise Berlin bile bakıcaz edicez demiş :)

http://www.rayhaber.com/izmir-buyuksehi ... i-inceledi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Oca Pzr, 2013 02:44

İzmir'in tramvay projeleri ile ilgili olarak Belediye Başkanı Kocaoğlu serzenişte bulunmuş, hükümet ve bakanlığın engellemeleri olduğu yönünde, tabi karşıt fikirde engelleme yok diyerek gecikmelerin gerekçelerini kendince sunmuş. Tabii İzmir önümüzdeki yerel seçimlerde bayağı bir çekişmeye sebep olacak, bunu başa baş giderler bir ayak önde kazanır biri falan anlamında söylemiyorum, hem mevcut yönetim hemde İzmir'i kazanmak isteyen merkezi yönetim burada çok ciddi mücadele edecekler. İzmir için çeşitli isimler hep dile getirildi, geçenlerde eski Kültür Bakanı Sn. Günay'ın ismi zikredildi daha öncesinde ben Sn. Yıldırım'ın isminin geçtiğini duyduğumu söylemiştim, bakalım seçim zamanı gelince göreceğiz ne olacak o başka konu fakat tramvay hatları ile ilgili konularda önemli. Öncelikle şunu da belirteyim Buca tramvayına Bakanlık izin vermedi demişler ama Bakanlığın gerekçesi bence kısmen haklı, bunu geçenlerde İzmir'in hatları üzerine çalışırken gördüm bende hat tamamen burada projelendirilmiş metro ile aynı güzergahta gidiyor, dolayısı ile Bakanlık'ta bu güzergahta ikisi birden gereklimi biri yetermi yeterse hangisi gibi bir gerekçe sunmuş, dediğim gibi bence haklılık tarafı var ama bu inceleme ne kadar sürer? Ortada bir uzatma oyalama varmı onu da bilemem.
Bakan Yıldırım, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun, ''Buca Tramvayı Projesi'nin bakanlığınca onay verilmemesi nedeniyle hayata geçirilemediği'' yönündeki açıklamalarının hatırlatılması üzerine, ''Önce başladığımız işi bitirelim. Metroyu, İzmir Metrosu'nu İzmirliler'in gündeminden düşürmek lazım. Buca Tramvayı bir nostaljik projedir. Anlaşmazlık yok esasında. Şirinyer'den oraya metro projesi var. Hem üstte hem altta raylı sisteme gerek var mı, o ihtiyaç analizi yapılıyor. İzmir'in hiçbir projesine biz olumsuz bakmadık'' şeklinde konuştu.

Konak, Karşıyaka ve Buca'da toplam 34 kilometre tramvay planladık. Buca hattını Ulaştırma Bakanlığı yapacak. Konak ve Karşıyaka tramvay projelerine DLH onayı aldık ancak 1 seneyi aşkın süredir DPT onaylamıyor. Kalkınma Bakanlığı, bürokrasi ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile sürekli görüşüyoruz. Ancak bir türlü onaylanmadı. Onaylanır onaylanmaz ihalesine çıkacağız. Dünya Bankası'ndan çok ucuz kredi bulduk. Üç yılı ödemesiz 15 yıl vadeli düşük faizli krediyi kullanacağız. Buradan DPT ve Kalkınma Bakanlığı'na bu projemizin bir an önce onaylanmasını ve İzmir'e tramvay yapabilmemiz için izin vermeleri talep ve dileklerimizi iletiyorum" diye konuştu.
http://www.haber7.com/ic-politika/haber ... si-basladi

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 26 Haz Çrş, 2013 15:58

Bakan Yıldırım, Konak ve Karşıyaka Tramvay projelerinin onay sürecinin tamamlandığını ve Bakanlar Kurulu'nda imzaya açıldığını söyledi. İzmir'in metro sistemini tamamlayıcı nitelikte hayata geçirilecek Konak ve Karşıyaka Tramvay projeleri için Ankara'dan güzel haber geldi. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 2 projenin onay sürecinin tamamlandığını ve Bakanlar Kurulu'nda imzaya açıldığını bildirdi.

Fahrettin Altay Meydanı-Konak ve Halkapınar arasında hizmet verecek olan 13 kilometre lik Konak Tramvayı 332 milyon liraya, Alaybey- Karşıyaka-Mavişehir arasında planlanan 10 kilometrelik Karşıyaka Tramvayı ise 259 milyon liraya mal olacak. Toplam yatırım tutarı 591 milyon lirayı bulan tramvay hattı harcamalarının yüzde 25'i projelerin yapımını gerçekleştirecek olan İzmir Büyükşehir Belediyesi öz kaynaklarından, yüzde 75'i ise Hazine garantisiz dış proje kredisiyle finanse edilecek. 10. Kalkınma Planı'na da giren tramvay projeleri, Türkiye'de 2013-2018 yılları arasında tamamlanacak ulaşım yatırımları arasında yer alıyor.

KONAK TRAMVAYI
Üçkuyular Metro İstasyonu'ndan başlayarak Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nın kara tarafından Cumhuriyet Meydanı'ndaki Atatürk Heykeli'ne kadar uzanan hat, Swissotel Büyük Efes'in arkasıdaki Şehit Nevres Bulvarı'ndan Montrö Meydanı ve Şair Eşref Bulvarı'ndaki orta refüjden geçerek TMO siloları önüne ve oradan da Şehitler Caddesi'ni takiben Halkapınar Metro İstasyonu'na ulaşacak.
Güzergah: Fahrettin Altay Meydanı-Konak-
Halkapınar
Uzunluk: 13 kilometre
İstasyon: 21 adet
Maliyet: 332 milyon lira

KARŞIYAKA TRAMVAYI
Alaybey'den başlayıp sahil tarafından Bostanlı İskelesi'ne, oradan da İsmail Sivri Sokak, Cemal Gürsel Caddesi, Şehit Cengiz Topel Caddesi, Selçuk Yaşar Sokak ve Cahar Dudayev Bulvarı'nı takip ederek İZBAN Çiğli Depo tesisleri yanında Mavişehir Banliyö İstasyonu'na gelecek.
Güzergah: Alaybey-Karşıyaka-Mavişehir
Uzunluk: 10 kilometre
İstasyon: 16 adet
Maliyet: 259 milyon lira

http://www.arkitera.com/haber/index/det ... iyor/15288

Kaynak skyscrapercity

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Haz Çrş, 2013 19:01

Bugünlerdeki güzel haberlerden birisi. İlk açıklandığında İzmir tramvay projeleri beni bayağı heyecanlandırmıştı, bir kent hemde bir büyükşehirin bir çırpıda bir kaç tramvay projesini yapmak istemesi hoşuma gitmişti. İlk etapta bu iki hattı yapıp bitirirlerse ve kentli de tramvayı sahiplenirse devamı da gelecektir diye ümit ediyorum, umarım Bakanlık imza süreci uzamaz ya da olumsuz sonuçlanmaz.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 13 Ara Cum, 2013 15:33

İzmirliye Müjde! Tramvay Şubat'ta Yola Çıkıyor

İzmirlilerin büyük bir merakla beklediği tramvay projesini sürdüren İzmir Büyükşehir Belediyesi, çalışmalarındaki son aşamaya geldi.

Kent içi ulaşımı rahatlatmak ve alternatifleri arttırmak için çalışmalarına devam eden İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin merakla beklenen tramvay projesinde sonra gelindi. Önümüzdeki haftalarda İzmirlilere müjdeli haber verecek olan Büyükşehir, 2014 yılının ortasına kadar ilk kazmayı vurarak projenin startını vermeye hazırlanıyor.

KREDİ ARAYIŞLARINDA SONA GELİNDİ

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin prestij projeleri arasında yer alan ve toplu taşımada kent trafiğine rahat bir nefes aldırması beklenen iki ayrı önemli proje olan Konak Tramvayı ve Karşıyaka Tramvayı projelerinde tüm hazırlıklar tamamlandı, son aşamaya gelindi. Uygulama projesi ve güzergah tespiti tamamlanan iki ayrı tramvay projesinde yurt dışında yapılan incelemeler sonucunda "Barselona modeli" üzerinde duran ve daha önceden Gaziantep'te yapılan uygulamayı örnek alan Büyükşehir Belediyesi, projenin başlaması için yapım ihalesine çıkmaya hazırlanıyor. İhaleye çıkabilmek için Kamu İhale Kurumu'na (KİK) ilan için resmi başvurusunu yapan belediye yönetimi, Şubat ayı içerisinde düzenleyeceği ihalenin ardından yüklenici firmaya yer teslimi yaparak projenin startını verecek.

TEK SEFERDE İHALEYE ÇIKILACAK

Diğer yandan, uygun şartlarda kredi arayışlarını sürdüren Büyükşehir Belediyesi, uluslararası finans kuruluşları ile yürüttüğü görüşmelerde de karar aşamasına geldi. 3 ayrı kurum ile yapılan görüşmelerde ön şart olarak hazine teminatsız ve uygun geri ödeme koşulu şartı arayan idare, kendisine sunulan tekliflerden en elverişli seçeneği değerlendirecek ve kredi protokolü imzalayacak. Belediye yönetimi yapım çalışmalarına başlayabilmek için tek seferde ihaleye çıkma kararı alırken, tramvay vagonlarının satın alınması ve temini, Karşıyaka güzergahındaki yapım çalışmaları ile Konak güzergahı üzerindeki yapım çalışmaları için projede daha hızlı ilerleyebilmek adına toplu olarak ihale yapılacak.

VATANDAŞLARDAN VE MESLEK ODALARINDAN GÖRÜŞ ALINDI

Tramvay projesinin büyük kısmı Mustafa Kemal Sahil Bulvarı ve Karşıyaka Sahil Bulvarı üzerinde ilerleyeceğinden ötürü, iki güzergah üzerinde kamulaştırma ya da benzer bir sıkıntı bulunmazken, yapım çalışmaları için İZELMAN bariyerli otoparklarında kısmen daraltma çalışması yapılacak. Geçtiğimiz hafta proje ile ilgili olarak İzmir'deki faaliyet gösteren meslek odaları ile görüşen İzmir Büyükşehir Belediyesi, tramvay projesinin ana hatları ile ilgili detaylı bir sunum yaparak odaların görüşüne başvurdu. Ayrıca belediyenin, vatandaşların da yoğun talep gösterdiği ve merakla beklediği tramvay ile ilgili İzmirlilerden ve bölgedeki esnaftan gelen görüş, eleştiri ve talepleri de değerlendirmeye alarak proje üzerinde son revizyonları yaptığı öğrenildi.

PROJE 2 YIL SONRA ONAYLANMIŞTI

Yaklaşık 2 yıl süresince DPT'den (Devlet Planlama Teşkilatı) gelecek onayı bekleyen 13 kilometrelik Üçkuyular-Halkapınar ve 10 kilometrelik Alaybey-Karşıyaka-Mavişehir Tramvay Hattı için, Hazine Müsteşarlığı, projelerin Belediye tarafından kefaletsiz olarak dış kredi ile gerçekleştirilmesine Ekim ayı içerisinde onay verirken, projelerle ilgili olarak Bakanlar Kurulu, Kalkınma Bakanlığı ile Ulaştırma,Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı onayları da alınmıştı.

HANGİ GÜZERGAHTA HİZMET VERECEK?

Yaklaşık maliyet tutarının 332 milyon TL belirlendiği Konak Tramvayı'nda, 13 kilometrelik hat üzerinde toplam 21 istasyon yapılması planlanıyor. Fahrettin Altay Meydanı-Konak-Halkapınar arasında hizmet vermesi planlanan tramvayın güzergahı ise şöyle olacak; Üçkuyular Metro İstasyonu’ndan başlayarak Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nın kara tarafından Cumhuriyet Meydanı’ndaki Atatürk Heykeli’ne kadar uzanan hat, Swissotel Büyük Efes’in arkasıdaki Şehit Nevres Bulvarı’ndan Montrö Meydanı ve Şair Eşref Bulvarı’ndaki orta refüjden geçerek TMO siloları önüne ve oradan da Şehitler Caddesi’ni takiben Halkapınar Metro İstasyonu’na ulaşacak. 259 milyon TL yaklaşık maliyet belirlenen Karşıyaka Tramvayı ise, 10 kilometrelik hat üzerinde 16 istasyon ile hizmet verecek. Alaybey-Karşıyaka-Mavişehir güzergahını izleyecek tramvay, Alaybey’den başlayıp sahil tarafından Bostanlı İskelesi’ne, oradan da İsmail Sivri Sokak, Cemal Gürsel Caddesi, Şehit Cengiz Topel Caddesi, Selçuk Yaşar Sokak ve Cahar Dudayev Bulvarı’nı takip ederek İZBAN Çiğli Depo tesisleri yanında Mavişehir Banliyö İstasyonu’na gelecek.

İzmirgündem
Alıntı : Skyscrapercity

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Ara Cum, 2013 17:10

Aa, doğru ya, bu da vardı. Harita yine mafiş. Esat, güzergâhı anladıysan, bunu bizim interaktiviteye işleyebilir misin?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Ara Cmt, 2013 16:19

Bunun saçma sapan bir seçim vaadi olmadığını ümit ederek Şubat ayında ihalenin gerçekleşmesini ve bir an önce de inşaata başlanmasını bekliyorum. Bugün okuduğum bir habere göre 2 ayrı tramvay hattının ihalesi Şubat 2014 te yapılacakmış, yapılan bir proje güncellemesine göre tramvay hattının orta refüj bölgesinden değil, taşı yolu üzerinde inşa edilmesi yönünde değişiklik yapılmış.
Meslek odalarının üç ana itirazından ikisine göre değişiklik gerçekleştirildi. Mithatpaşa Caddesi güzergahı önerisi kabul edilmedi. Buna göre hat Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’ndan Konak’a kadar gelip, Konak Pier’i geçtikten sonra karma sisteme geçecek. Hat mevcut yollara döşencek. Tramvaylar trafiğin parçası olacak, sinyalizasyon sistemine uyarak çalışacak. Şair Eşref Bulvarı’nda da hattın orta refüjden geçmesinden vazgeçildi. Böylece dut ağaçları kesilmekten kurtuldu. Hat, gidiş geliş olarak mevcut yolda olacak. Üzerinde araç ve yayalar geçebilecek. Elektriğini üst katanerlerden alacak.
http://www.haberekspres.com.tr/izmir/iz ... 57525.html

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön