van-T.06 » RAY65 (VANRAY) Tramvay Projesi

Cevapla
civilengineerm
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 5
Kayıt: 05 Mar Sal, 2013 17:30

van-T.06 » RAY65 (VANRAY) Tramvay Projesi

Mesaj gönderen civilengineerm » 04 Nis Prş, 2013 20:41

Bitirme çalışmamda Vanın merkezsine cadde tramwayı(hafif raylı sistem ) projesi yapıyorum. Fakat elimde materyal yok. Tavsiye edebileceğiniz veya elinizde çizilmiş proje örneği var mı ? Özellikle alt yapı ile ilgili. (inş. müh.)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Cum, 2013 14:24

Size özelden de yazdım ama kısaca değineyim burada, benim elimde maalesefe PROJE olarak değerlendirilebilecek bir çizim ya da çalışma yok, küçük bir iki şey vardı ama bulamadım, kaldı ki isteğiniz daha çok bu işin standartları ile ilgili, sitede linkini vermişmiydim bilmiyorum ama hafif raylı sistemlerde kriterler diye bir döküman vardı, şimdi aradım ama onu da bulamadım :( internette vardı diye hatırlıyorum, kurp çapları ve dever bilgileri veriyordu diye hatırlıyorum fakat TRAMVAY tarzı bir sistemden daha çok HAFİF METRO denilen yapıya dair bilgiler veriyordu diye de aklımda kalmış.

Diğer taraftan Van kent merkezini az çok biliyorum, nüfusu hızlı ve kontrolsüz artmış bir kent, geçen yıllarda bir takım kavşak ve refüj çalışmaları nedeni ile trafikte sorunu vardı ama genel olarak tüm kentlerimizdeki trafik sıkıntılarını yaşıyor ama rahatlıkla bir Edremit-Havalimanı-Kent Merkezi hattı inşa edilebilecek yolları var, yine son yıllarda (deprem öncesinde) bazı istimlak ve yol açma çalışmaları da yapılmıştı, keşke deprem sonrasında kent için gerçekten bir uygulama projeside yapılsa bir tramvay hattı için.

civilengineerm
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 5
Kayıt: 05 Mar Sal, 2013 17:30

Mesaj gönderen civilengineerm » 05 Nis Cum, 2013 17:20

Bende düşündüğünüz hat üzerinde çalışıyorum. Yolcu potansiyeli var. Özellikle van bölge hastanesine günde 15 bine yakına hasta girişi yapılıyor. Ki bunların refakatçisi falan düşününce sadece hastaneye 30 binden fazla insan uğruyor.
Ulaştırma bakanlığına ait hafif raylı sistem kriteleri adı altında pdf dosyası buldum. İşime yarayacak gibi. Ama genede elime ufakta olsa proje geçerse çok iş görür.

civilengineerm
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 5
Kayıt: 05 Mar Sal, 2013 17:30

Mesaj gönderen civilengineerm » 05 Nis Cum, 2013 17:24

Van belediyesi ile görüştüm. Ulaştırma müdürü bana şimdilik böyle maliyetli bir projeyi düşünmüyoruz dedi. Kestirip attı öyle. Dediğin gibi öyle bir çalışma yapılmış olsa çok iyi olurdu. Depremden sonra imar planı da değişti zaten. Yeni imar planı çıkalı 1 ay oldu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Cum, 2013 18:26

civilengineerm yazdı:Ulaştırma bakanlığına ait hafif raylı sistem kriteleri adı altında pdf dosyası buldum.
Muhtemelen aynı dökümandan bahsediyoruz, bendeki diğer malzemede de travers mesafesi gibi çok detay yoktu diye hatırlıyorum, daha çok hattın cadde üzerine yerleşimi ile ilgili fikir verebilirdi.

Yolcusu olabilir ama Van belediyesinin durumu biraz kritik, maddi açıdan sıkıntıları olan bir kent ve böylesi büyük maliyetli bir işe girişmektense şehir merkezindeki ara sokakların kötü durumunu düzeltmeyi tercih edeceklerdir, diğer altyapı eksikliklerini saymıyorum bile. Deprem sonrasında nasıl bir yerleşim olacak, şehirin taşınacak bölgeleri var mı, yeni koridorlar açılacak mı gibi bir sürü soru var aslında aklımda, caddeleri isim isim bilmem ama trafik yoğunluğuna göre çok yetersiz kalan noktaları vardı, yani 3+3+refüj (2 m.) olması gerektiğini düşündüğüm yerlerde bile yol ancak 2+2 ve ortada iki kaldırım taşı genişlikte bir ayrım ile kullanılıyor, onlarda 1 şerit zaten otopark, bir önceki mesajda dediğim gibi nerede ise tüm kentlerimizin ortak trafik sıkıntılarını yaşıyor, bir de buna yetersiz kaldırımlar ve büyümesi kontrol edilememiş nüfus eklenince kent merkezi hayli sorunlu. Bir ara bahsettiğim hat ile ilgili çiziktirebilirim de, bayağıdır fikir jimnastiği yapmıyordum :)

civilengineerm
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 5
Kayıt: 05 Mar Sal, 2013 17:30

RAY65 (VAN) GÜZERGAH

Mesaj gönderen civilengineerm » 18 Haz Sal, 2013 11:10

Yapmış olduğum bitirme projemde seçtiğim güzergah

Resim

van ray güzergahı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Haz Sal, 2013 18:48

Bizimle paylaştığınız için teşekkürler. Bir öneri olarak 2-3 istasyon daha fazla olsaydı iyi olmazmıydı diye düşünüyorum. Havaalanı kavşağı ile TEDAŞ arasında, Şabaniye mah. girişinde ve sanırım Kedi heykelinin orası olsa gerek Adliye Sarayı (bu yenisi değil mi?) ile Atatürk Lisesi arasında birer istasyon daha olabilirdi kanaatimce, bir de ilave olarak Hastanenin sizinde belirttiğiniz gibi yolcusu çok ama havaalanı içerisindeki otopark alanına kadar da bir uzatma ile ara seferler ile Havaalanına erişim olsa ileriye dönük bir yatırım olarak iyi olabilirdi bence, yani yolcu olarak söylüyorum bunları yanlış anlaşılmasın :)

Ölçmedim ama ortalama istasyon arası mesafeler kaç metre?

civilengineerm
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 5
Kayıt: 05 Mar Sal, 2013 17:30

Mesaj gönderen civilengineerm » 18 Haz Sal, 2013 23:38

Öncelikle önerileriniz için teşekkürlerimi sunuyorum.
Beşyol ile Atatürk Lisesi arasına bir istasyon koysam bu defa koyacağım istasyon ile Atatürk Lisesi arası veya Beşyol arası çok kısa mesafe oluşacaktı Atatürk Lisesi nide es geçmek istemedim. Adliye yeni yapılan adliye ve hizmete girmiş durumda. İpek yolu çevresinde ise fazla yapılaşma yok ama önemli kurumlar mevcut daha çok bu kurumları baz aldım. İleride yapılaşmaya göre iki istasyon arası yeni istasyonlar yapılabilir. Daha çok kapasite odaklı bi çalışma yaptım zaten. Kedi heykeli ise havaalanı kavşağına taşındı galiba :) . Güzergah uzunluğu 9400 m ortalama 940 metre bu durumda .
O dediğiniz ara seferde gayet mantıklı geldi bana :) . Artık yüksek lisans yaparsam onu da eklerim :) Tabiki yüksek müsadenizle :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Haz Çrş, 2013 11:05

Duraklar sırf aralıklara göre değil, insanlara göre dağıtılmalı. Bir yerde 600 metre olur, bir yerde sadece 200 metre, aynı hat üzerinde. Önemli olan, insanların konumlarına göre yapılması. Yaklaşık bir kilometrelik ara bana biraz fazla gibi geldi. Benim bildiğim 300 ile 500 metre arası tramvay durakları yapılır genelde. Bir de tek hat yerine bir ağ düşünmeli, hep ve her yerde. Hem toplu taşım açısından, hem de deplasman açısından.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Haz Çrş, 2013 12:26

civilengineerm yazdı:Tabiki yüksek müsadenizle :)
Estafurullah hocam bizim senden öğreneceğimiz olur, sonuçta şahsen bu işin okulunu okumuş bir adam değilim sadece iyi bir gözlemci olduğumu iddia ederim :)

Diğer taraftan bende Başar gibi 1km lik aralığı oldukça fazla buldum, Van kentini az da olsa bilen biri olarak senin yaklaşımını doğru buluyorum zaten yolculuklar ağırlıkla kamu kurumlarına erişim ile sınırlı gibi bir de çarşıya, Hastane olayını zaten göz ardı etmemişsin, fakat Şabaniye girişinde bir istasyon faydalı olur kanaatindeyim görece olarak kalabalık bir alan, bir de üst mahallelere genelde oradan erişim oluyor. Kavşakta bir istasyon ise aktarma için ideal bence tabii kentte diğer toplu ulaşımında düzenlenmesi gerekir bununla bağlantılı olarak, çünkü hala pek çok doğu kentimizde olduğu gibi otobüs değil minibüs ağırlıklı taşımacılık devam ediyor gibi, uzun mesafeli yolculuklarda ise şehirlerarası otobüsler bile kullanılıyordur, mesela Erciş ve Muradiye erişimi gibi, yanılıyormuyum? Bayağıdır gitmedim Van a değişen neler var kestiremiyorum :)

Yine Başar'ın ağ önerisi tabii ki doğru olan ama bizde uzun vadeli değil kısa vadeli planlar bile "eh" karşılanır, sizin önerinizin belediyeden aldığı cevabı gördük işte, Van belediyesinin durumunu biraz biliyorum parası yok evet, ama kentin ileriye dönük planlaması için bir tane hat yerine, bir kaç hattan oluşan bir Tramvay Sistemi planlaması da tabii ki daha doğru.

Bu sizin yükümlülüğünüz falan demiyorum bunu da yanlış anlamayın, sonuçta belirlediğiniz bir tez konunuz vardı ve onun üzerine çalışmanızı yapmışsınız, inşallah bir sonraki tezinizde görelim :) birileri bir şeyler yapsın ya tramvay için.

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön