ist-M.10:05 » Başakşehir-Kirazlı Metro Araçları - Alstom Metropolis

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-M.10:05 » Başakşehir-Kirazlı Metro Araçları - Alstom Metropolis

Mesaj gönderen Esat » 02 Eki Sal, 2007 22:38

İBB sitesinden alınan aşağıdaki haberde 68 adet daha metro aracının Alstom firmasından satın alınacağı bildiriliyor, bu aralar Alstom Türkiye pazarında oldukça düşük fiyat vererek tabiri caiz ise piyasayı kırıyor, tramvay aracı ihalesinde de şahsen ben Bombardierleri tercih ederdim ama Bombardier her ne hikmet ise yüksek fiyat ile girdi ve Alstom işi aldı tabii ki Ansaldo Bredadan iyidir diye düşünüyorum, :) bu alınacak 68 aracın Otogar-Bağcılar hattı için alınacağı söylenmiş bu hattında ben hala Otogar-Bağcılardeğil Aksaray-Bağcılar çalıştırılması gerektiğini düşünüyorum bu şekilde daha verimli olacaktır ayrıca 68 araç rahatlıkla bu yükü sırtlar yıllarca Aksaray-Otogar(Esenler)-Havalimanı 60 araçla çalışmıştı, bazı yerlerde insanlar hala "aa bunun pantografı var" diyorlar :) sonra zekaları ile ilgili yorum yapınca zorlarına gidiyor, evet resimdeki aracın pantografı var ve bu yer altında gitmesine engel değil :D şaşırtıcı dimi :twisted:
Benim takıldığım nokta bu 68 aracın bakım yeri neresi olacak sanırım İBB hala Esenler atölyeye yüklenmeyi düşünmüyordur yüklenecekse de arkada kalan araziyi de bakım atölyesi yaparak herhalde sorun çözmeye çalışacaktır yoksa ne Esenler atölyenin bu araçları park edicek sahası kaldı ne de bakım alanı, yine bir şeyleri eksik yapmazlar umarım burada en büyük sorun koordinasyon eksikliği bence İBB artık Ulaşım A.Ş. etkinliği ve yetkinliğine güvenmeli başka bazı kurumların köhne bürokratlarından İstanbulun Raylı Sistemlerini kurtarmalı, masada gazete okuyarak dirsek çürüten memurlara artık yer olmadığını anlamalıdır, bir ikinci soru Otogar-Bağcılar hattının ikinci etabı Kirazlı-Halkalı mı Kirazlı-Başakşehir mi? Bu soruya her yerde farklı cevap veriliyor, fakat hangisi olursa olsun sorun ikinci etap inşaata geçildiğinde ve sistem tamamlandığında Taksim metrosunda olduğu gibi biz buraya ilave olarak yeni araç alıcazmı diyecekler? :shock: :shock: :shock: eğer böyle olacaksa bunlarıda almasınlar Viyanadan ABB leri ikinci el olarak alalım en azından birim ABB lerin abisi olarak benzeri araçlar belki kimse anlamaz. :) dediğim gibi bence bu araçların çalıştırılacağı hat ilk etapta Aksaray-Otogar-Kirazlı, ikinci etapta Yenikapı-Otogar-Bağcılar-Halkalı olmalıdır o zamanda 68 araç asla yetmez yani ne yapmak lazım ileriyi görmek ve araç sayısını yol yakınken 100 e çıkartmak, bu süre içinde çürümez merak etmeyin kullanırız onları Havalimanı hattında destek olarak. İBB den alınan yeni metro araçları haberini bir alttaki mesaja giriyorum ve böylece yorumu ayrı mesaj atarak birde garip iş yapıyorum.
En son Esat tarafından 08 Şub Sal, 2011 21:16 tarihinde düzenlendi, toplamda 8 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

İstanbul'a 68 Yeni Metro Aracı

Mesaj gönderen Esat » 02 Eki Sal, 2007 22:41

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem Müdürlüğü, artan yolcu talebini karşılamak amacıyla 68 tane konforlu ve antibakteriyel özellikte metro aracı alıyor.

Yeni metro vagonları, yapımı devam eden Bağcılar (Kirazlı)-İkitelli Başakşehir-Olimpiyat Köyü Metro Hattı'nda kullanılacak. 29 Ağustos 2007 tarihinde imzalanan alım sözleşmesi ile Fransız Alstom Firması'ndan alınacak metro araçlarından ilk 8 adedi, 29 Ekim 2008 tarihinde teslim alınacak. Kalan araçlar da belirlenen teslimat programı çerçevesinde İstanbul'a gelecek ve Temmuz 2009 tarihine kadar araçların teslimi tamamlanmış olacak.

Resim
Tanesi 1 milyon 149 bin Euro olan araçların İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne toplam maliyeti 78 milyon 132 bin Euro olacak. Hepsi klimalı olan yeni araçlarla İstanbullular konforlu yolculuk yapma imkanı bulacak. Tüm vagonlardan birbirine geçiş imkânı sağlanan araçlarda, böylece tren içi sirkülasyonun iyileştirilmesi ve dağılımın homojenleşmesi mümkün olacak."

Resim
Yeni araçlarda ayrıca her vagona belli aralıklarla ekran yerleştirilecek. Bu ekranlardan İstanbullulara yolculuk ve yaşadıkları şehir hakkında bilgiler verilerek yolculuğun daha renkli hale gelmesi sağlanacak. Her kapının üstüne, tüm hattı ve gelinen istasyonu gösteren ışıklı panolar yerleştirilecek. Koltuklara ise paslanmaz çelik üzerine antibakteriyel tekstil kaplamalar yerleştirilecek. Büyükşehir Belediyesi, İstanbul için özel tasarlanan ve yüzde yüz düşük tabanlı 30 adet tramvay aracının sözleşmesini de 12 Eylül 2007 tarihinde imzalamıştı.

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 03 Eki Çrş, 2007 10:13

Çok amerikanvari bir araç olmuş oturma şekilleri falan bu metrekareye düşen yolcu sayısını arttırmak için herhalde ;) daha fazla yolcu daha fazla para hızlı amortisman :P bizim insanımız buna alışamaz başı döner sonra, birde ekran olayını anlamadım bu özel bir şey değil ki, zaten mevcut metro araçlarına da sonradan takmışlardı, şuna açık açık biz yeni bir reklam alanı bulduk çatır çatır satıcaz gözünüze reklam sokucaz deseler ya

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Eki Çrş, 2007 10:46

Yoo, o kadar amerikanvari değil, Berlin'in eski metroları da öyle. Aslında tüm hatlarda böyle, sadece 9 numaralı hatta hareket istikametinde ve istikamete karşı oturma yerleri var, tek fark, oturma yerlerine ayrılmış bölge bana daha fazla gibi gözüküyor. 8 (veya 6) numaralı hatta hele tek kocaman bir kurda benzeyen trenler koydular artık, yani ilk vagondan son vagona kadar kocaman bir yol ... ki 6 veya 8 vagonlu o trenler. Yani bu resimde gördüğümüze benzer bir model, bunlar da körüklü metroya benziyor. Bence güzel.
Sadece gidecekleri yolu pek anlayamadım. Sevmesem de ... LeReTeee miii, kurşunmetro muuu? Yoksa eninde sonunda bunlari birleştirecekler mi? Berlin metrosu (biliyorum, canınızı sıkıyorum ...) aslında iki çeşit trenle çalışan iki sistemden oluşan bir bütün, biri büyük profil, biri küçük profil, birbirlerine uygun olmadıklarından, bir iki tünelde iki aracın da geçebileceği yollar var, ki bakım onarım için oradan buraya gezdirilebilinsinler.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 May Cum, 2008 09:12

Bu araçların Başakşehir hattında kullanılacağını okumuştum. Yani Bakırköy-Başakşehir Metrosunda. Dolayısıyla Otogar-Kirazlı LRT hattında kullanılmaz gibi geliyor bana. Gerçi İBB'de ne yaptığını bilmiyor ya :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 May Cum, 2008 09:38

bende aynı şekilde düşünüyorum bu araçlar Kirazlı-Başakşehir hattında kullanılacaktır, geçenlerde bir sunumdan edindiğim izlenim Otogar-Kirazlı hattının Aksaray-Kirazlı olarak çalıştırılması üzerine çalışmalar yapıldığı yönünde idi, eh bilindiği kadarı ile hem havai hemde üçüncü ray katenerden çalışan araç alımı olmadığı düşünülür ve Kirazlı bağlantısının daha önce açılmasınında planlandığı göz önüne alınırsa benim muhtemel senaryom şu olacak, Rottem den gelen araçlar T4 Edirnekapı-Sultançiftliği hattına kaydırılacak, buradaki ABB lerde Esenlere geri gelecekler, sistem tam anlamı ile Aksaray bağlantılı çalışana yani hatta araç takviyesi gerekene kadar Otogar-Kirazlı arasında ABB ler çalıştırılacak, Başakşehir hattı zaten ayrı bir istasyon ve hat olarak planlandığı içinde bu 68 araç Başakşehir metrosunda kullanılacak, tabi bu bir senaryo yönetim ne düşünüyor bilemem.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 May Cum, 2008 09:55

Aksaray veya Yenikapı'ya uzatmaya gerek yok ki aslında. Daha çok, var olan sisteme bir iki çengel ilâve etseler, hani anlatmıştım ya, otogar kaosunu üçgen şeklinde çözseler diye ...
Ama eninde sonunda lırtofırt yerine metro olacak bunlar inşaallah (hepsi). Aaah ah, New York şebekesine bakıyorum da, İstanbul ile kıyaslanacak bir şehir. Biz neyle mukaise edilecek hâldeyiz? 600.000 nüfuslu Essen ile - en fazla :-(

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 09 Haz Pzt, 2008 19:12

Burda 68 diyo İBB 92 diyor peki Taksimdeki eski klimasızlar ne olcak?
Klimalı vagonlarla kaliteli hizmet…

İnşaatı devam eden metrolarda kullanılmak üzere 92 tane klimalı vagon aldıklarını belirten Başkan Topbaş, şu anda hizmette olan klimasız bütün vagonlarımızı da klimalı hale getireceklerini müjdeledi. “Her şey modern ve konforlu olmalı, vatandaşlarımız hizmeti en iyi şekilde almalı” diyen Kadir Topbaş, göreve

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Haz Çrş, 2008 16:11

M2 hattındaki mevcut vagonlar ne olacak acaba? Bilgisi olan var mı? M1 hattında kullanılamaz sanırım. Katener meselesi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Haz Çrş, 2008 18:12

Sırf yeni vagon geliyor diye eskisi çalışamaz diye kural yok ki? Berlin'de bir hatta kaç değişik jenerasyon tren işleyebilir ... Vagonlar uzuhn tren traksyonuna bağlanır, arada sırada onlar, arada sırada bunlar işler.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Haz Çrş, 2008 20:48

Şimdi bu 68 araç benim bildiğim kadarı ile Otogar-Bağcılar ya da Bağcılar-Başakşehir hatları için (önceki mesajları okumaya üşeniyorum) Taksim e ise 92 adet Rotem gelecek, dolayısı ile Taksimdeki diziler 4 lü kullanıma devam edecek ise 8 diziye ilave 23 dizi olacak demektir, bu durumda hat tam kapasite ile çalıştığında toplam 31 dizi yapar bunların birer dizisi yedekte kalsa 29 dizi, eğer 6 lı traksiyona geçilirse Alstomlar dan 30 tanesi 5 dizi olarak kullanılır 2 si yedek olur, Rotemler 15 dizi olur 2 si yedek kalır yani toplam 20 dizi ile lokum gibi bir işletme yapılır yani eski araçlara bir şey olmaz aynı hatta aynı şekilde kullanılmaya devam edecekler, diğer taraftan Taksimdeki Alstomların teknik olarak M1 de kullanılamayacağını biliyorum, bunun pek çok sebebi var.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Haz Çrş, 2008 23:25

Pırtları bir gün kadınakıllı metro hatlarına dönüştürmek mümkün müdür? Berlin'den biliyorum ki, uzunluğu yetmeyen istasyon peronları, gerektiğinde, uzatılmıştı. Bence bir şehirde tek sistem çalıştırmak maliyet (ve ağ) açısından çok daha mantıklı.

B. Alabay

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön