ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

proje durumu

Mesaj gönderen fearenes » 09 May Prş, 2013 18:57

Proje İlerleme Durumu:

Üsküdar İstasyonu: İstasyon bölgesinde arkeolojik kazı çalışmaları devam ediyor.

Fıstıkağacı İstasyonu: İstasyon kapsamındaki fore kazık imalatlarına başlandı ve devam ediyor.

Bağlarbaşı İstasyonu: Bölgedeki tünellerin kazısına yönelik yapılacak olan NATM Şaftının kazısı tamamlandı, yaklaşım tünelinin kazısı devam ediyor.

Altunizade İstasyonu: Peron tünellerinin kazısı büyük oranda tamamlandı, makas tünellerinde kazıya devam ediliyor. Ayrıca istasyon kapsamındaki doğu ve batı konkorslarında fore kazık imalatları tamamlanmış olup ankrajların yapımına devam ediliyor.

Kısıklı İstasyonu: Peron tünellerinin kazısına devam ediliyor.

Bulgurlu İstasyonu: Yaklaşım tünelinin kazısı tamamlandı ve peron tünellerinin kazısına devam ediliyor.

Ümraniye İstasyonu: Peron tünellerinin kazısı tamamlandı. Tünellerin kalıcı betonarme kaplamasının yapılmasına devam ediliyor.

Çarşı İstasyonu: Peron tünellerinin kazısı tamamlandı ve makas tünellerinin kazısına devam ediliyor. Bölgede kullanılacak iki TBM’den biri kazıya başladı ve devam ediyor diğeri ise kısa bir süre içinde kazıya başlayacak hale getirildi.

Yamanevler İstasyonu: Peron, makas ve anahat tünellerinin kazısına devam ediliyor. İstasyon yapısı için altyapı aktarma işlemlerine devam ediliyor ve fore kazık ve mini kazıkların yapımına başlandı.

Çakmak İstasyonu: NATM tünellerinin yapımında kullanılacak Şaftın kazısına başlandı ve bitirilmek üzere.

Ihlamurkuyu İstasyonu: Peron tünellerinin kazısına devam ediliyor.

Altınşehir İstasyonu: Altyapı araştırma kazıları tamamlandı.

Dudullu İstasyonu: İstasyon kapsamındaki fore kazıkların yapımı tamamlandı. Ankrajların yapımına devam ediliyor.

Necip Fazıl İstasyonu: İstasyon kapsamındaki fore kazıkların yapımı devam ediyor.

Diğer İstasyonlarda uygulama projelerinin yapımı devam etmektedir.

Kemerdere Şaftı: Necip Fazıl ve Çekmeköy istasyonları arasında yer alan Kemerdere şaftının kazısı tamamlandı. Anahat tünellerinin kazısına devam ediliyor.

Depo Sahası: TBM için segment üretimine devam ediliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Prş, 2013 19:52

Ihlamurkuyu ya kadar işler gayet yolunda görünüyor.

keyifadami
Aylık Paso
Mesajlar: 77
Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46

Mesaj gönderen keyifadami » 10 May Cum, 2013 15:02

sizce bu gidişat, öngörülen tarihte yetiştirilecek gibi mi?

126 adet araç alım ihalesi için 15 temmuz diyor:

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Ihale ... leID=11681

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Cum, 2013 16:33

keyifadami yazdı:sizce bu gidişat, öngörülen tarihte yetiştirilecek gibi mi?

126 adet araç alım ihalesi için 15 temmuz diyor:

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Ihale ... leID=11681
Birileri itiraz edip iptal edilmezse diye not düşmüşler mi? :) burada sıkıntı şu, sistem tam otomatik olacak, yani daha önce denildiği gibi makinistsiz gidiyor falan olayının bir üst aşamasında bir sistem yapılıyor, yani tamamen otomatik dolayısı ile araçlar sürekli satışta olan araçlar değil bu imalat süreci ne kadar etkiler bilmiyorum ama ilk araç teslimatı 1 yıldan önce genellikle olmaz, 1 sene içinde de teslimatın bitmesi için ayda 8 araç teslim etmeleri gerekir, bu da biraz zorlar gibi, 4 kesin oluyorda, hadi biz 8 alındı diyelim bunların bir de test süreci var ve benim öğrendiğim kadarı ile bu sistemin test süreci diğer hatlara göre biraz daha uzun sürebilir, yani şu şartlar gerçekleşir ise

2013 Temmuz ihale ve iş teslimi
2014 Temmuz ilk araç teslim alma
2015 Temmuz son araç teslim alma
2015 Aralık test sonu

olur ise 2015 sonunda ya da 2016 ilk çeyreğinde hattı görebiliriz belki, tabii inşaat işleri bunun dışında tutuyorum ben sadece araçlara göre yazdım bunu.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 May Cmt, 2013 13:14

Cumhuriyet/Selman-i Pak Caddesinde trafiği nasıl yönlendiriyorlar?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 13 May Pzt, 2013 09:16

2016 bence çok iyimser, 2018 sonundan önce bu metronun hizmete açılabileceğine inanmıyorum.
Kaynak: İBB'nin son 10 yıllık hedef tarih tutturma performansı. ("Âyinesi iştir kişinin, lafa bakılmaz. Şahsın görünür rütbe-i aklı eserinde." Ziya Paşa)

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 13 May Pzt, 2013 12:46

Proje başlayalı yaklaşık bir yıl oldu. Yüklenici firma çalışmalarına hızla devam etmekte. Fakat Çekmeköy ilçesine yapılacak son durak konusunda kafalarda soru işareti olduğuna inanıyorum. Madenler bölgesinde bulunan Petrol ofisinın yan tarafı etrafı çevrilerek şaft açıklığı olarak kullanılcağını tahmin etemekteyim. İstasyon alanı olarak kullanılcağını düşünmuyorum. Zaten Üsküdar - Çekmeköy -Ümraniye - Sancaktepe ismi başından beri anlamsız şekilde kafaları karıştırıyordu işin içinde olanlar Sancaktepe isminin seçim yatırımı olduğunu biliyorlardı. Çekmeköyde yapılacak son durak ile ilgili konuşulan bir kaç tahmin şöyle :

1 - Şile yolunda bulunan Askeri lojmanların bulunduğu alana istanbula yapılması planlanan şehir hastanelerinden birinin yapılacağı ve hastane -Metro birleşmesinin yaşanacağı.

2 - Az ileride bulunan ve hızla gelişen Taşdelen belediyesinin girişimleri sonucu Metronun uzatılarak Taşdelen mevkiinde sonlandırlması ve son durağın Taşdelene kaydırılması.

3 - Çamlık mevkkinde bulunan Peugeot bayii karşısındaki arazi son durak olarak düşünülmekte ve ileride hattın Sultanbeyliye kadar uzatılması planlanmakta.

Bunların hepsi birer senaryo bakalım hangisi doğru çıakcak veya hiç biri çıkmayacak bunu zaman göstercek. Bu kadar büyük bir projede 1 yıl gibi bir süre geçmesine rağmen hala durak yerlerinin belirlenmemesi ise ayrı bir tartışma konusu.

keyifadami
Aylık Paso
Mesajlar: 77
Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46

Mesaj gönderen keyifadami » 13 May Pzt, 2013 12:59

şaft açıklığı nedir :?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 May Pzt, 2013 13:55

decimus yazdı:Bunların hepsi birer senaryo bakalım hangisi doğru çıakcak veya hiç biri çıkmayacak bunu zaman göstercek. Bu kadar büyük bir projede 1 yıl gibi bir süre geçmesine rağmen hala durak yerlerinin belirlenmemesi ise ayrı bir tartışma konusu.
Evet gerçekten enteresan, kaldı ki zaten ihalenin iptal sebebi de iki etabın birleştirilip işin tek kalemde ihale edilmesi isteği idi ama buna rağmen hala istasyon yeri tartışması olması. Yani şöyle ifade edeyim bu tartışmalar olabilir ama madem çekince vardı niye böyle ihale edildi, etütler tam yapılıp proje işlenseydi ikinci etap işleri ayrıca başlasaydı. Bu şekilde olunca aynen dediğiniz gibi seçim yatırımı/propagandası gibi düşünülmesi normal.
keyifadami yazdı:şaft açıklığı nedir
natm kazısı yapabilmek için ya da aşağıda devam eden tünel kazısına daha yakın bölgeden malzeme giriş çıkışı sağlamak için açılan erişim tüneli diye açıklayabiliriz herhalde. Gerçi dikey olarak açılan silindirik yapılar bunlar yani tünel deyince :) dikine tünel. İşin teknik kısmında olan arkadaşlar yanlışım varsa düzeltecektir.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 13 May Pzt, 2013 14:16

Bu kadar büyük bir projede 1 yıl gibi bir süre geçmesine rağmen hala durak yerlerinin belirlenmemesi ise ayrı bir tartışma konusu.
Wellcome (iki "l" ile) to Turkey..

İnşaatı yıllardır devam eden ve güya 2015'te tamamlanacak olan Marmaray'da bile Bakırköy-Küçükçekmece arasındaki bazı durakların yeri hâlâ kesin değil diye biliyorum. Yarıdan fazlası tamamlanmış ve yakında açılacak olan M3'ün gelecekte yapılacak olan Bakırköy uzatmasının nereye kadar olacağı da kesin değil. Olasılıklar şöyle: a) İncirli. b) Marmaray. c) İDO İskelesi.

keyifadami
Aylık Paso
Mesajlar: 77
Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46

Mesaj gönderen keyifadami » 13 May Pzt, 2013 14:58

ama madenler o taraflardaki en merkezi semt. o çalışma yapılan yer şaft açıklığı bile olsa oralarda bir yerlerde durağın yeryüzüne çıkışı olacaktır diye sanıyorum.

zaten bildiğim kadarıyla bir durağın birbirinden uzakta birkaç çıkışı oluyor genelde. taksim metrosunun falan öyle en azından :roll:

irfanmm
Aylık Paso
Mesajlar: 53
Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25

Mesaj gönderen irfanmm » 13 May Pzt, 2013 18:38

Başlık yanlış ama cevap vermiş olayım. dogru cevap
c)ido olacak

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön