ist-M.03:01 » M1 Aksaray-Yenikapı Güney Uzatması İnşaat

harti212
Abonman
Mesajlar: 22
Kayıt: 10 Mar Çrş, 2010 00:26

Mesaj gönderen harti212 » 03 May Cum, 2013 22:55

Arkadaşlar Sanılanın aksine M1 hattı dikey olarak değil Yatay olarak yani paralel olarak yapılacak bu yüzden tünellerin kotları bir birine yakın, ve M1 in yeni tüneli sanılanın aksine düz değil S şeklinde kıvrım alıyor.
Resim
Resimdeki gibi Üç istasyon yanyana olacak böylece triaj alanı da inşaa etmek mümkün olacak.
Ayrıca M1 in M2 hattına gireceği iddalarına inanmayın öyle bişeyin olması mümkün değil,M1 ile M2 nin elektrifikasyon sistemleri çok farklı,Ray açıklıkları ve kalınlıkları da zannediyorsam farklı adı üstünde biri ağır raylı sistem diğeri hafif raylı sistem iki metronun da sistemleri bir birinden farklı, Elektrik bariyeri olan bir sistemle, Havadaki telden elektrik alan sistemi birbirine entegre etmek mümkün değil.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 03 May Cum, 2013 23:07

Nasıl yani? Bu doğru bir bilgi mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17328
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 May Cmt, 2013 16:23

harti212 yazdı:Ayrıca M1 in M2 hattına gireceği iddalarına inanmayın öyle bişeyin olması mümkün değil,M1 ile M2 nin elektrifikasyon sistemleri çok farklı,Ray açıklıkları ve kalınlıkları da zannediyorsam farklı adı üstünde biri ağır raylı sistem diğeri hafif raylı sistem iki metronun da sistemleri bir birinden farklı, Elektrik bariyeri olan bir sistemle, Havadaki telden elektrik alan sistemi birbirine entegre etmek mümkün değil.
Böyle bir birleşim olacağını biz hiçbir zaman söylemedik ha söyleyen olmuştu M1 in başka kesimleri için, birde bunlar sizin görüşleriniz mi yoksa birilerinin bir yerlerde yazdığı şeyler mi? Çünkü bilgi diye verilen şeyler de hatalar olduğunu düşünüyorum.

Ayrıca M1 in o şekilde yerleşeceği bilgisini hangi kurum vermiş, triyaj alanı neymiş, gerek varmıymış?

irfanmm
Aylık Paso
Mesajlar: 53
Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25

Mesaj gönderen irfanmm » 06 May Pzt, 2013 13:33

Resimdeki gibi Üç istasyon yanyana olacak böylece triaj alanı da inşaa etmek mümkün olacak.
Ayrıca M1 in M2 hattına gireceği iddalarına inanmayın öyle bişeyin olması mümkün değil,M1 ile M2 nin elektrifikasyon sistemleri çok farklı,Ray açıklıkları ve kalınlıkları da zannediyorsam farklı adı üstünde biri ağır raylı sistem diğeri hafif raylı sistem iki metronun da sistemleri bir birinden farklı, Elektrik bariyeri olan bir sistemle, Havadaki telden elektrik alan sistemi birbirine entegre etmek mümkün değil.
Malesef bilgi yanlış. M1, M2 ye 80 dereceye yakın açıyla geliyor. istasyonlar paralel olmayacak. ayrıca zaten hiçbir zaman m1 m2 entegrasyonu gibi bir durum söz konusu olmadı.
Ayrıca Metro ve LRT ray kalınlıkları ve genişliği aynıdır. Metro ile LRT sistem arasındaki temel fark set büyüklükleri nedeniyle farklı inşaat ihtiyaçları doğması. yoksa katener veya 3.raydan elektrik alma her iki sistemdede olabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17328
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 May Pzt, 2013 15:41

İrfan Bey teşekkürler, bu konuların cevaplarını geçmişte bir kaç kez çeşitli konularda yazdık ama üzerinden zaman geçince unutuluyor, bir de sizin gibi sektörden aktif kişilerin yazdığı cevaplar oldukça değerli bizler için.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5306
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 May Pzt, 2013 20:39

Paralel gelseydi … o zaman oradan belki bir yolunu bulup, bunu Cankurtaran üzerinden Sirkeci’ye kıvırabilirlerdi. Atıl kalacak yolda.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Mesaj gönderen Kamil16 » 07 May Sal, 2013 22:13

harti212 yazdı:Resimdeki gibi Üç istasyon yanyana olacak böylece triaj alanı da inşaa etmek mümkün olacak.
Ayrıca M1 in M2 hattına gireceği iddalarına inanmayın öyle bişeyin olması mümkün değil,
Raytürk'teki fotoğraf yukarıdaki açıklamanın aksine M1-M2yi Marmaray'a paralel ve yanyana konumlandırmış.

Resim
Fotoğraf Raytürk'ten alınmıştır.

http://www.rayturk.net/yenikapi-metro-i ... liyor.html

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17328
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 May Sal, 2013 23:23

Yanlız ben o resimden ben yanyana konumlandırdığını anlamıyorum, daha çok önceden de hep konuştuğumuz gibi M1 istasyonu M2 nin bitiş noktası civarında bir kat yukarıda (aşağı yukarı) yer alacak şekilde anlıyorum, zaten Mehmet' in ifadelerinde de linkte yanyana olacak diye bir şey yazmıyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5306
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 May Çrş, 2013 09:47

Ben de resimden öyle bir yanyanalık çıkaramıyorum. Esat’a katılıyorum. M1 hattını orada paralele yerleştirmek için acaip bir kurp gerekirdi, dikeyine sonlandırmak en kolayı ve mantıklısı. Paralel olsaydı, dediğim gibi, başka fikirlerle oynanabilinirdi, o başka. Ama problem değil.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 335
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 09 May Prş, 2013 08:45

Bencede paralel olması zor, oluşacak kurpu düşünürsek Aksaray istasyonundan sonraki mesafe yanlış hatırlamıyorsam 700 mt. idi, düz bir istasyon yapmak için yeterli olmayacaktır. Burada en mantıklısı M2 ye dik olması.

harti212
Abonman
Mesajlar: 22
Kayıt: 10 Mar Çrş, 2010 00:26

Mesaj gönderen harti212 » 09 May Prş, 2013 17:45

Arkadaşlar Aksaray İstasyonunda Yenikapı yönüne doğru baktınız mı hiç?
Tünelin yenikapıya giden kısmı 120 derece kıvrılıyor , kimse de demiyor bu hat niye bu kadar kıvrılıyor diye.
.Hadi diyelim ki o üstteki yer M1 olsun , dikey olarak geldiğinde aynı kot üzerinde TCDD nin Trenyolu var , İstasyonu nasıl yapacaklar ?
Tahminimce İstasyonlar ya yanyana olacak yada M2 nin üstünde M1 marmaray a paralel olarak gelecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17328
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Prş, 2013 18:26

Arkadasim ilk mesajinda ters yapmak istemedim ama sen tunele bakmaya devam et, masallah bir bakip 120 derece donusu gormussun. M1 istasyonunu getirip marmaray raylarinda bitirmeyecekler herhalde, projelerin icinden arkadaslar cevap verdi tatmin etmedi mi? Iyi hat acilana kadar bekler goruruz, burasi o iskembe-i kubra sitesine benzemez, varsayimlar ve oneriler ile ilgili konularimiz var orada herseyi yazin ama devam eden bir projede hersey resmedilmis cikipta "120 dereceyi gormuyormusunuz" dersen tadimiz kacar. Hadi bende iddia ediyorum ki M1 dikine gelecek :)

Buyur daha önce Mehmet'in bulduğu fotolar ve çizimler ile de destekleyeyim de havaya konuşmamış olalım. Bak yine İrfan bey in yazdıklarını saymadan, kendi bildiklerimi saymadan sizin gözünüzde muteber bir kaynak gösteriyorum. 3. foto açıkça dik geldiğini gösteriyor, ha oradan 90 derece kıvırıp yana alırsanız bilemiyorum
Mehmet Kasım yazdı:Nette bunları buldum...

Resim
Mehmet Kasım yazdı: Resim
Mehmet Kasım yazdı:http://www.rayturk.net/yenikapi-projele ... tograflar/

bu hattın yenikapıdaki istasyonu ile ilgili çizimler var. yarışmada resmedilmiş. bir fikir veriyor gibi.

http://www.rayturk.net/wp-content/uploa ... maray5.jpg

uzunca trenin olduğu hattı marmaray desek, orda tram olarak resmedilmiş yer lrt kısmı olabilir mi? lrt marmaraya dik geliyordu bu resimdeki gibi? ne dersiniz?

Resim

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön