ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

irfanmm
Aylık Paso
Mesajlar: 53
Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25

Mesaj gönderen irfanmm » 02 Oca Çrş, 2013 14:34

Yükü kaldıracak yeterli ek ARAÇ var mı ki?
UKOME nin İETT ve ilgili kuruluşlar ile koordinasyon ve planlama yapmış olduğunu düşünüyorum. Ancak her halikarda durumdan muzdarip yolcu olacak.
2012 yılı içerisinde açılıp sonuçlanmış ihalelerden 2013 yılı içerisinde teslimatı yapılacak 930 adet araç var sanırım bu araçların bir kısmı bu tarihlere yetişecektir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Oca Çrş, 2013 15:25

İyi de, bu ihaleler sirkülasyon için değil mi? Yani eskileri çıkarıp, yerine yenilerini koymak için? Bu banliyö sisteminin yolcularını kaldırmak için EK araç gerekmiyecek mi? Günlü otobüs ihtiyacına ek olarak bir kaç ay/yıl için bir kaç yüz veya bin otobüs gerekmiyor mu? Bence gerekecek gibi.

irfanmm
Aylık Paso
Mesajlar: 53
Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25

Mesaj gönderen irfanmm » 02 Oca Çrş, 2013 16:20

İyi de, bu ihaleler sirkülasyon için değil mi? Yani eskileri çıkarıp, yerine yenilerini koymak için? Bu banliyö sisteminin yolcularını kaldırmak için EK araç gerekmiyecek mi? Günlü otobüs ihtiyacına ek olarak bir kaç ay/yıl için bir kaç yüz veya bin otobüs gerekmiyor mu? Bence gerekecek gibi.
Elbette İETT nin araç filosu yenilemeleri için. Ancak banliyolardaki çalışmalar bitmeden sanırım eski araçları envanterden düşmeyecekler. Planlama yapılmıştır herhalde, umarım metrobüs planlaması gibi değildir. Ama sıkıntı çekileceği aşikar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Oca Çrş, 2013 17:13

irfanmm yazdı:
İyi de, bu ihaleler sirkülasyon için değil mi? Yani eskileri çıkarıp, yerine yenilerini koymak için? Bu banliyö sisteminin yolcularını kaldırmak için EK araç gerekmiyecek mi? Günlü otobüs ihtiyacına ek olarak bir kaç ay/yıl için bir kaç yüz veya bin otobüs gerekmiyor mu? Bence gerekecek gibi.
Elbette İETT nin araç filosu yenilemeleri için. Ancak banliyolardaki çalışmalar bitmeden sanırım eski araçları envanterden düşmeyecekler. Planlama yapılmıştır herhalde, umarım metrobüs planlaması gibi değildir. Ama sıkıntı çekileceği aşikar.
Irfan bey verdiginiz detaylardan sonra bende aynisini dusundum, banliyo yedek isletmesi icin kurulacak hatlarda isletme bitmeden filo yenilemesinden soz edemeyecegiz, yani bir sure daha emektarlara devam.

Basar, dunyanin hangi ulkesinde yedekte, hic kullanilmayan oyle bekleyen otobus filosu var? Ollduguna inanmiyyorum, arti yuzlerce araca gerek yok, 15 dk. da bir calissa maks. 16 arac ile dondururler isletmeyi, magduriyet olusur tabii ki, sonucta 1 otobus 1 set banliyo yolcusunu karsilamaz. Ha daha cok otobus ile sık frekanes yaparlar bilemem, birde bu soylediklerim Sirkeci-Halkali arasi icin gecerli.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Oca Çrş, 2013 18:48

Esat, sorunu anlamıyorum. Nerede var diye soruyorsun. Hiçbir yerde yok tabiîki. Var mı dedim?

Ama böyle bir durum da her yerde yok, değil mi?

Farzedelim ki burada (Berlin olsun, Freiburg olsun, Frankfurt olsun) bu boyutta (!) bir hat kapatması olur – o zaman SEV gibi bir şey için dışarıdan otobüs şirketleri için ihale yapılır. Meselâ. Berlin’de bir banliyö hattı (veya metro hattı) kapatılsa, pek problem de doğmaz, çünkü yedekleyecek başka hatlar (ve araçları) var. Sırf tren olarak. Otobüs, olsa olsa, takviye olur. Ama İstanbul’daki durum başka. Tek olan, irtibatı olmayan, yedeği de olmayan bir sistem cuk diye kapatılacak. Onun da yolcusu açıkta kalacak. Hadi diyelim ki, minibüslerle idare ederler … kalıyor iki, üç problem: Bilet(leme), yol ve emniyet. Ayı gibi kullanılan bir minibüs ile bir tren farklı.

Ama, minibüs derken … işte ayı gibi kullanılmayan, zaten elde olan ve gereksizleşen minibüs(çü)leri bu konuda kullanmak mümkün olur(du).

Yani, uzun cevap verilebilir, ve çok şey düşünülebilir. Yeter ki, düşünülsün.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Oca Çrş, 2013 19:38

İyi de işte hiç hesaba kitaba girmeden sana diyorum Sirkeci - Halkalı 2 saat sürsün tek yönde 15 er dk da koyacağın otobüsler ile işleyecek, 16 otobüs, hadi yedeği ile 20 otobüs diyelim :) hadi seni kırmayalım 7,5 dk. frekans yapalım 32 otobüs ile dönecek bir işletme fazlasını koyacaklarını mı düşünüyorsun, yüzlerce otobüs falan demişsinde. Ha yapılabilecek belki en mantıklı şey dediğin gibi bir ihale yapıp isminde çoğul olarak bayrak kelimesi geçen ya da onun alt firmalarından birine işi vermek olurdu, o zamanda yolcular ya bizi şehirlerarası otobüslemi taşıyacaksınız der, yolcunun derdi bitmez :)

Minibüslere böyle işlerin verilmesine taraftar değilim, kentten ve sistemden uzaklaştırılması gereken şeyleri "onlara muhtaç kalınmış" havasına sokmak yanlış, bana göre yanlış. Biletlemede belediye otobüsü kullanılacak ise sıkıntı yok ancak başka araçlar kullanılacak ise tabii ki sorunlu olurdu. Bence şu anda düşünülmüş olan gayet yerinde ama Anadolu yakasında minibüs yolu üzerinde ne kadar işler olacak ona bir şey diyemem.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Oca Çrş, 2013 19:40

irfanmm yazdı:Aynı hazırlıklar minibüs caddesindede tamamlanmış durumda. Sadece kaldırım çalışmalarının bitmesi bekleniyor.
TCDD bülten ile duyurmuş değil. Ancak gelen bilgiler kuvvetle muhtemel kapanış tarihleri Halkalı-Sirkeci için Şubat. Pendik-Haydarpaşa için Mayıs ayı görünüyor.

Zaten planlı kapanış tarihleri mart ve haziran idi. TCDD nedense; STK ların tepkisini çekmemek için sır gibi saklamayı tercih ediyor. TCDD bilgi çıkmamasına rağmen en azından OHL ye kapanışa ilişkin bilgi geldiğini duyuyoruz.
O zaman önümüzdeki ay Avrupa yakasında banliyö hatlarının kapanmasına hazır olmalıyız, en kötü ihtimal bir ay sarkabilir plana göre gidilir ise.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Şub Sal, 2013 18:17

Kazlıçeşme-Halkalı işletmeye kapanıyor. CR3 kapsamında hattın iyileştirilmesi için yapılacak çalışmalar çerçevesinde Avrupa yakası banliyö işletmesi de kapatılıyor, gerçi Yedikule-Sirkeci arası işletme devam edecekmiş ve otobüs filosu benim abarttığım gibi güdük olmamış, yani benim düşüncemden daha iyi diyelim :)
İstanbul Banliyölerinin yüzeysel metroya dönüştürülmesi ve 3 hatta çıkarılması çalışması kapsamında Kazlıçeşme-Halkalı arasında 1 Mart'tan itibaren tren trafiğine ara verilecek. Söz konusu parkurda ulaşım bu tarihten itibaren otobüslerle sağlanacak.

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'ndan (TCDD) yapılan yazılı açıklamaya göre, TCDD, altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve ilgili belediyelerce gerekli hazırlıkların yapıldığı belirtildi. İlk etapta Halkalı-Küçükçekmece arasında 15 otobüsle günlük 105, Küçükçekmece-Yenikapı arasında ise 40 körüklü otobüs ile günlük 200 sefer yapılacak.

Buna karşılık Yedikule-Sirkeci arasında banliyö trenleri işletilmeye devam edecek. Söz konusu hatta her 15 dakikada bir tren çalıştırılacak.
https://www.facebook.com/istweb/posts/544240628939635

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 12 Şub Sal, 2013 21:00

Şu ana dek Halkalı-Sirkeci arasını tek vasıta ve ücret ile doğrudan giden bir yolcuya Halkalı-Küçükçekmece-Yenikapı-Sirkeci arasında 3 defa otobüs değiştirtip 3 defa ödeme yaptırmak hangi akla mantığa sığıyor anlayamıyorum. Aynı saçma durum Gebze-Pendik arasında da söz konusu madem böyle bir sıkıntı doğuruldu o zaman insanlara bedava aktarma imkanı tanımak en doğrusu değil midir? Ayrıca Halkalı-Küçükçekmece arası gibi kısacık bir mesafe için otobüs koymanın ne manası var? Ve dahası madem Yedikule'ye kadar trenler çalışacak Halkalı'da otobüslere bekleme yeri yaptırıp Yedikule tren istasyonuna uğrayıp Yenikapı'da sonlacak şekilde bu iş yapılamaz mı? Sonuçta Avrupa Yakası'nda sahil yolu zaman zaman tıkalı olabiliyor.
Açıkçası bu durum yolcuları Metrobüs'e veya başka otobüslere yönlendirmekten başka işe yaramaz. Madem otobüs hattı yapacaktınız, o zaman 81 nolu Eminönü-Yeşilköy otobüslerine takviye yapıp Halkalı'ya uzatsalar çok daha zekice ve adil olurdu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Şub Sal, 2013 21:15

Ücret konusunda yorum yapmasam mı diyorum ama yapmadan da duramıyorum, bu işler böyle yürüyor elimizden de bir şey gelmiyor, normalde bir yöntem olarak bu otobüsleri kullanacak yolculardan ücret alınmadan işletme yapılabilir, işletmenin zararını da Bakanlık üstlenmelidir, günlük yolcu sayısı belli banliyö trenlerinin işletmeciye o kadar yolculuk bilet ödemesi ödenek olarak falan çıkarılarak bu sorun çözülebilirdi ama ülkemizde bu işler bu kadar kolay mı hiç bilmiyorum ve açıkçası sanmıyorum da, kimse ne bu fikre kafa yorar ne de bunu yapmak için elini taşın altına sokar.

Diğer taraftan Sirkeci - Yedikule arası tren çalışacak sonra yolcu nereden otobüse aktarma yapacak ben onu çok merak ediyorum, bunu ya Kazlıçeşme yaparsın, oradaki meydanda geçici bir düzenleme ile bir otobüs alanı oluşturursun, aynı şekilde Halkalı'da da bunu yaparsın otobüslerinde mümkün olan her noktada mevcut banliyö istasyonlarının yanına girip yolcuyu oradan alır, mümkün olmayan yerde (mesela Bakırköy istasyonu çok sorunlu) sahil yoluna bir durak yaparsın gider. Böylece hem aktarma fazlalığı olmaz, hemde ücret alırsan da çok bağırış çağırış yaratmaz. Kazlıçeşme'de buna engel bir durum olduğunu düşünmüyorum, zaten köprüler yapıldı, yeni yollar ve istasyonda yapıldı yeni istasyonu hizmete aç, görerek gitsin kardeşim makinist orada zor değil ya 500 metreyi 20km/s de geçmek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Şub Pzt, 2013 15:19

1 Mart itibari ile Avrupa yakası banliyösü de kapatılıyor, daha önce haberini vermiştik. Bununla ilgili haberler var bugün, kapama sürecinde buradaki personel açılacak olan tünel kesiminde çalıştırılmak üzere eğitimlere tabii tutulacakmış, ayrıca istasyonlar ile ilgili bazı ifadeler var ama net değil, ya beyanatı veren açık konuşmuyor ya da anlatılanları çözümleyenin kafası karışmış, bir yerde tüm istasyonlar yenilenecek yazıyor, bir yerde bazıları korunacak yazıyor, falan filan, bunu öğrenmek lazım tam olarak. Yani hangi istasyonlar ötelenecek, hangileri yenilenecek, hangileri en azından kullanılmasa bile korunacak. Çünkü yine haberde tüm peronlar orta peron olarak yeniden yapılacak diyor, çok uzun yıllardır banliyö trenine binmemiş birisi olarak şöyle düşünüyorum da zaten Avrupa yakası kesiminde yan peron yok gibi bir şeydi, neyse. Bu arada Haydarpaşa - Pendik arasında işletmeye devam edileceği buradaki kapamanın yaz aylarını bulacağıda belirtilmiş.
Kazlıçeşme-Halkalı arası hatların kapatıldıktan sonra burada çalışan personel, işletmecilik hazırlıkları yapılan Marmaray tüp geçidine kaydırılarak, bu bölgeyle ilgili eğitimlere kanalize edilecek ve 30 Eylül 2013 tarihinde işletmeye açılacak olan Kazlıçeşme-Ayrılıkçeşme arasındaki Marmaray işletmeciliğinde görevlendirilecek.

Çalışmalar kapsamında inşaat alanları etaplar halinde ilerleyecek. Bu bağlamda ilgili kurumların mutabakatı ile 29 Nisan 2012'de Pendik-Gebze arası mevcut hat kapatıldı. Haydarpaşa-Pendik hattının ise 2013 yılı yaz döneminde işletmeye kapatılması öngörülüyor.
http://emlak.haber7.com/emlak/haber/994 ... rta-dikkat

Bu arada tüp geçit için açılış 29 Ekim denilmemişmiydi? Haberde 30 Eylül ibaresi var açılış için.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Mar Cum, 2013 16:10

Bugün itibari ile Kazlıçeşme-Halkalı işletmesi kapatıldı, aslında sadece banliyö hattı değil Bosfor ekspres galiba adı, o trenin seferleri ile ilgili de düzenleme yapılmış TCDD sitesinde yazıyordu.

Kapatılan banliyö işletmesinin yerine ikame edilen otobüsler ile ilgili hat numaralarını lütfedip bugün duyurmuşlar ama sefer tarifesini henüz lütfedememişler İETT zatı alileri yarın halka açıklayacaklarmış bu çok gizli bilgiyi. La havle ve la kuvvete illa billa ilaleyhil azim diyorum sadece. BN1 ve BN2 olarak numaralandırılan hatların işletmesi nasıl artık kullanan olursa ondan bilgi bekleyeceğiz. Bu arada bunlara akıl edip BN denildi de neden Anadolu yakasında çalışana 17B denildi acaba? Merak ettim şimdi.

İkincisi bu konuda meraklıydım gerçekten ama ümitli değildim, gerçi istasyonlara duyuru asılmış diye yazmıştınız ama gözümle görmedim ya :) açık konuşayım bu işi öğrenemeyecek bizimkiler, informasyon 0 yazı ile SIFIR. Gazetelere haber olarak düşmesi anca 2 hafta, ortada otobüsün güzergahı ile ilgili hiçbir bilgi yok, otobüs hat numarası bile dün gecenin bir yarısı arıyorum İETT, TCDD, İBB hiçbirinde yok, sadece İETT sitesinde Halkalı diye arayınca BN1 i gösteriyordu, o olduğunu tahmin ettim ama tıklıyorsun detay vermiyor, nasıl giderimde sonuç yok, falan filan, bugün resmi kurum açıklamalarına bakıyoruz, sefer tarifesi yarın açıklanacak :) harikasınız.

http://gundem.milliyet.com.tr/kazlicesm ... efault.htm

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön