ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi
- gokhan aslan
- Aylık Paso
- Mesajlar: 47
- Kayıt: 18 Nis Cmt, 2009 11:46
Beylikdüzü Belediyesinden bir yetkili ilgili projenin bakanlığa devredilmediğini ve 2013'ün 2. yarısında İ.B.B.nin hayata geçireceğini söyledi. Ancak bu projenin gündeme gelmesinde her ne kadar görünür neden metrobüs olsa da, asıl nedenin Büyükçekmece ve özellikle Avcılar Belediyelerini yerel seçimde kazanmak olduğunu söyledi. Proje de hattın Silivri'ye uzatılacak şekilde inşası düşünülmüş ancak 3. havalimanı için İstanbul'un kuzeyi düşünüldüğü için Silivri'den vazgeçilmiş, şimdilik Beylikdüzü (ileri yıllarda Büyükçekmece'ye uzatılabilecek şekilde) karar verilmiş. Ayrıca İncirli aktarma noktası, Atatürk Havalimanının ileriki yıllarda küçültülmesine karar verildiği için, metro hattının tek hat olarak kullanılabilcek şekilde inşası düşünülmekteymiş.
- gokhan aslan
- Aylık Paso
- Mesajlar: 47
- Kayıt: 18 Nis Cmt, 2009 11:46
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bunu tam olarak anlayamadım ama, şu bir zamanlar zihni fikir proceleri vardı Beylikdüzü metrosu M1 e yamansın falan gibigokhan aslan yazdı:Ayrıca İncirli aktarma noktası, Atatürk Havalimanının ileriki yıllarda küçültülmesine karar verildiği için, metro hattının tek hat olarak kullanılabilcek şekilde inşası düşünülmekteymiş.

Silivri uzatması başlı başına abes bir şeydi ve havalimanı fikri devletin ne zamandır gündeminde bilemiyorum ama İBB hep ulufe dağıtır iken Silivriye metro diyip duruyordu, UAP ta bile doğru düzgün çizemedikleri bir şey, kalemle çiziktirip proje diye sunulan şeyler, Silivri ve metro, olmaması olmasından daha hayırlıdır ve sadece ve sadece bir ilçede oturanları kafalamak adına metro inşaatı yapmakta harika bir fikir, tabii İBB bunu yalanlayacaktır, dolayısı ile bu söylemi yapan belediye çalışanının şahsi fikri gibi ortada kalabilir

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İBB Başkanı Sn. Topbaş bugün yaptığı açıklamalarda raylı sistem yatırımlarına bahsetmiş ve ihale edilmesi düşünülen 2 hattın ismini vermiş, bunlardan biriside İncirli - Beylikdüzü projesi, bu projenin başlangıç kısmı yani İncirli kısmı bizim için hep muğlak yani M1 e mi bağlanacak, yok uzayıp kendi başına Mecidiyeköy'e mi varacak, efendim yok M2 ye mi bağlanacak, malum ortada cinci raycılar bolDiğeri de Bahçelievler- Beylikdüzü ile ilgili bir metro hattımızı var. Bunu da Ulaştırma Bakanlığımız yapacak. Metrobüs hattı ciddi bir yoğunluk oluşturdu.

http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=391680&kn=7&ka=4&kb=7
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sanırım projede bir takım değişiklikler var ya da olma ihtimali var, yıllardır proje çizimlerinde gösterilen hat genel olarak E-5 güzergahını takip ediyordu ve bizde bunun metrobüs ile birlikte yanlış olacağını S çizerek gidecek bir hattın daha fizibil olacağını düşünce olarak dile getiriyorduk, Sn. Topbaş Yeni Şafak gazetesine verdiği röportajda bu hattın gündemde olduğunu projenin metrobüsü besleyen şişiren mahallelere uğrayarak giden kıvrımlı bir şekilde inşa edileceğini belirtmiş bakalım başka değişikliklere uğrarmı bu proje ya E-5 ten içeriye ne kadar girip çıkarak gidecek göreceğiz. Bir diğer detayda söz arasında Yenikapı-İncirli metrosu ile birleşmeden söz etmiş, tabii bu da projenin değişmesi anlamına gelir, yani eğer M2 nin devamı bir hat olacaksa eskiden lrt kapasitesi ile değerlendirilen ve dile getirilen bu hattın kapasitesi yükseltilecek demektir, bakalım bu tür beyanları pek sağlıklı bulmuyorum çünkü hala ve ısrarla Otogar-Kirazlı-Başakşehir Metrosu diyen bir Büyükşehir Belediyemiz var, yoksa büyük bir sürpriz ile iki hattı alttan birbirine mi bağladılar ne 

http://www.haber7.com/roportaj/haber/98 ... k-projelerBunun yanısıra nüfus yoğunluğunun bulunduğu ve metrobüsü şişiren mahalleleri de içine alan ve yer altından gidecek olan bir metro çalışması içerisindeyiz. E5'te metrobüsün altından gitmesi şart değil. Kavisler çizerek, yoğun mahallelerin yolcusunu alarak yoluna devam edecek bir hat olmasını istiyoruz.
Yenikapı, Bakırköy'e metro hattı ile bağlanacak. Bu hat Beylikdüzü'ne kadar uzanacak
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Başkan Topbaş'ın kavisten ne anladığı pek algılayamadım ama herhalde Beylikdüzü-İncirli metrosunun Küçükçemece-İncirli arasındaki kısmının D100 Karayolu'nun/Metrobüs'ün hemen altından değil de 500m-1km Kuzey'den yerleşim yerlerinin içinden geçmesini kastetmiştir.
Aslında Yenikapı-İncirli bağlantısının yapılması ve uzun vadede Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme/Bostancı hattını da düşünürsek Zeytinburnu tramvay, Marmaray ve metrolarla örülmüş olacak. Bu kadar raylı toplu taşıma yatırımının sırf herşeyi Yenikapı'ya bağlama halinden ötürü tek bir noktaya yığılması bana biraz anlamsız geliyor.
Madem bir para harcanacak bunun yerine Aksaray-Havalimanı hattını ve de Bağcılar-Kabataş tramvayını rahatlatacak veya kısaltacak çözümler bulunabilir.
Fiilen Yenikapı-Zeytinburnu-İncirli arasındaki yolcu trafiği cidden bir mana ifade ediyor mu, çözemedim.
Karşıt görüş olarak da Beylikdüzü-Yenibosna-İncirli yolcusunu Metrobüs'e akmadan Yenikapı yoluyla hem Anadolu Yakası'na Marmaray'la hem de Beyazıt-Taksim-Mecidiyeköy-Levent yönüne metro ile bağlayabiliyoruz da denilebilir.
Aslında Yenikapı-İncirli bağlantısının yapılması ve uzun vadede Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme/Bostancı hattını da düşünürsek Zeytinburnu tramvay, Marmaray ve metrolarla örülmüş olacak. Bu kadar raylı toplu taşıma yatırımının sırf herşeyi Yenikapı'ya bağlama halinden ötürü tek bir noktaya yığılması bana biraz anlamsız geliyor.
Madem bir para harcanacak bunun yerine Aksaray-Havalimanı hattını ve de Bağcılar-Kabataş tramvayını rahatlatacak veya kısaltacak çözümler bulunabilir.
Fiilen Yenikapı-Zeytinburnu-İncirli arasındaki yolcu trafiği cidden bir mana ifade ediyor mu, çözemedim.
Karşıt görüş olarak da Beylikdüzü-Yenibosna-İncirli yolcusunu Metrobüs'e akmadan Yenikapı yoluyla hem Anadolu Yakası'na Marmaray'la hem de Beyazıt-Taksim-Mecidiyeköy-Levent yönüne metro ile bağlayabiliyoruz da denilebilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kenan kavis ile belki biraz daha farklı yani sadece kuzeyden giden değilde bazı yerlerde güneye de giren mesela K.Çekmece'ye kadar kuzeyden içerden ama gölden sonra Deniz Köşkler ve Avcılar merkez içinden geçen buradan sonra ya yine güneyden Beylikdüzü içine ya da önce bir Saadetdere tarafına geçip sonra güneye inen bir kavislenme kast ediyor bence, ha yanılıyor olabilirim tabii çünkü bu "bence" bir fikir sadece.
Diğer taraftan bir bölgenin raylı sistemle örülmesi Marmaray'ın teknik olarak Zeytinburnu'nun ağırlıklı nüfus kesiminin ortasından geçmediği aşikar bugün bile tren kullanımı bana göre tartışmalı orada, Söğütlüçeşme metrosu ise çok uzun, tramvay ise sadece içinden direkt geçiyor, halbuki Zeytinburnu kentsel dönüşüm ile gerçekten tramvay ile örülebilirdi, bende buradaki hatların bir şekilde Zeytinburnu'ndan geçişi senin şu fikrine bağlıyorum, bencede böyle bir gerekçeleri var herhalde
Diğer taraftan bir bölgenin raylı sistemle örülmesi Marmaray'ın teknik olarak Zeytinburnu'nun ağırlıklı nüfus kesiminin ortasından geçmediği aşikar bugün bile tren kullanımı bana göre tartışmalı orada, Söğütlüçeşme metrosu ise çok uzun, tramvay ise sadece içinden direkt geçiyor, halbuki Zeytinburnu kentsel dönüşüm ile gerçekten tramvay ile örülebilirdi, bende buradaki hatların bir şekilde Zeytinburnu'ndan geçişi senin şu fikrine bağlıyorum, bencede böyle bir gerekçeleri var herhalde
Ama diğer taraftan geçmişte Bağcılar içinde aynı şeyler söylendi, ooo bu kadar metro yandaş ilçeye falan gibi, bu işin temelinde yandaşlık olduğuna ben hiç inanmadım, İBB nin yaptırmış olduğu bir araştırma vardı, gerçekten kapsamlı bir işti İMP tarafından hazırlanmıştı, bu projelerin çoğuda zaten o raporlar sonrasında kısmen şekillendi, ha öncelikler değişip araya yeni hatlar giriyor ama Bağcılar ve Zeytinbunu merkezden böyle hatların geçmesi ya da kesişiyor olması bana göre doğru bir tercih, tabii ki bununla kalmamalı muadili başka kesişim noktaları olmalı Galiba biz bunların faydasını zararını ancak projeler ortaya çıktıktan sonra görebileceğiz, ne bileyim bana göre yanlış ya da doğru olan şeyler belki o zaman tam tersi olacaktır.Karşıt görüş olarak da Beylikdüzü-Yenibosna-İncirli yolcusunu Metrobüs'e akmadan Yenikapı yoluyla hem Anadolu Yakası'na Marmaray'la hem de Beyazıt-Taksim-Mecidiyeköy-Levent yönüne metro ile bağlayabiliyoruz da denilebilir.
- gokhan aslan
- Aylık Paso
- Mesajlar: 47
- Kayıt: 18 Nis Cmt, 2009 11:46
İBB Başkanı geçen günlerde Beylikdüzü Belediyesi ziyaretinde metro projesi ile alakalı şöyle açıklamalarda bulunmuş.
Metro projesi 2013 programında…
Başkan Topbaş, metronun 2013 yılı programında bulunduğuna değinerek, “Bu yıl içerisinde ihalesini tamamlayıp çalışmaları başlatmayı hedefliyoruz. Bahçelievler’den Beylikdüzü’ne metro yapılacak; fakat metro güzergâhı metrobüs ile aynı doğrultuda olmayacak. Bazı ilçelerde iç bölgelere de girerek oralardaki yoğun nüfusa ulaşıp, Beylikdüzü’ne gelecek” dedi.
Kaynak: http://beylikduzu.bel.tr/c/ho.asp?id=36305
Metro projesi 2013 programında…
Başkan Topbaş, metronun 2013 yılı programında bulunduğuna değinerek, “Bu yıl içerisinde ihalesini tamamlayıp çalışmaları başlatmayı hedefliyoruz. Bahçelievler’den Beylikdüzü’ne metro yapılacak; fakat metro güzergâhı metrobüs ile aynı doğrultuda olmayacak. Bazı ilçelerde iç bölgelere de girerek oralardaki yoğun nüfusa ulaşıp, Beylikdüzü’ne gelecek” dedi.
Kaynak: http://beylikduzu.bel.tr/c/ho.asp?id=36305
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 53
- Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet İrfan Bey, yapılmış proje dediğiniz gibi K.Çekmece gölünden sonra E-5 e paralel hatta altından bile gidiyor diyebiliriz, o zaman için belki en doğru projelendirme idi çünkü inşaat anlamında hızı sağlamanın yolu böyle geniş yolların altından gitmek, ikinci olarakta işletmede yolcu toplar düşüncesi var sanırım, ben ise baştan beri bu güzergahın neden Deniz Köşkler mahallesine girip Avcılar ve Ambarlı merkezlerinden geçip Beylikdüzü sitelerinin içinden Tüyap a ulaşmadığını merak etmişimdir ama tabii o dönemde E-5 in kuzey tarafı bu kadar yoğun değildi diyebiliriz, gerçi yine de yerleşim vardı tabii ama güney kadar yoğun değildi.irfanmm yazdı:Kadir beyin açıklamalarını pek anlamlı bulmuyorum zira hattın yapılan projesi küçükçekmeceden beylikdüzüne çoğu yerde metrobüse paralel gidiyor. Bugüne kadar yapılan etüd-projeleri çöpe atıp yeniden mi yaptıracaklar. Merakla bekliyorum.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3560
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Kadir Topbaş'ın, "E-5'te metrobüs var, bu nedenle daha uzak bir güzergâh seçiyoruz" demesini anlayışlı karşılarım, eski fizibilite raporu da çöpe atılıp yenisi hazırlanır gerekirse. Ancak, bir belediye başkanının ya ayaküstü konuşma huyundan vazgeçerek biraz daha teknik donanımla açıklama yapması ya da işi bilen birisinin açıklama yapmasına izin vermesi gerek. Yarım yamalak ve insanları merakta bırakan bir açıklama yapınca, bize de metro projesini muhallebiye benzetmek düşüyor ne yazık ki..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Engin Y yazdı:Ancak, bir belediye başkanının ya ayaküstü konuşma huyundan vazgeçerek biraz daha teknik donanımla açıklama yapması ya da işi bilen birisinin açıklama yapmasına izin vermesi gerek. Yarım yamalak ve insanları merakta bırakan bir açıklama yapınca, bize de metro projesini muhallebiye benzetmek düşüyor ne yazık ki..
