ae-M.21 » Dubai Metrosu
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5569
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Geleceğe doğru plânlıyorlar, bu bayağı önemli. Suudiler bunu daha anlamadılar, ama yanlarında bir iki devlet, petrol bittikten sonra, Arap köftesi mi yapcaz, yoksa yerleşim alanları mı olcaz diye düşünüyorlar. Servis, bankacılık, tatil, ikâmet, hepsi bir arada. Bu bayağı uzun süredir düşünülen bir şey, burada arada sırada sözkonusu oluyor, Türkiyede herhâlde pek konuşulmuyor. Ama bunların böyle ilerlemelerin baş sebebi bu. En »avrupaî« köşe orası. Sonra Katar ve Oman da belki kalkınacaklar. Suudiler ne yapar, bilmem, Yemen de zor, ama gerisi uyanıyor
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yolcu rakamları hakkında fikrim yok ama bilgi edinebileceğim bir kaynağım var, bir ara sormak lazım fikir verebilir, diğer taraftan ileriyi planladıkları bir gerçek bu metro istasyonunun hemen yanındaki otoyol pek bir Amerikanvari, yani öyle bir karayolu trafiği varmı o da tartışılır ama yapıyorlar, tabii ki paraları olduğu için zorlanmadan yapıyorlar ya da vakit kaybetmeden, altta bizans hamam taşları çıkmıyor
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Dubai de anladığım kadarı ile 2 metro hattı var, Kırmızı hat nerede ise tüm sahili boydan boya geçiyor, yeşil hat ise biraz dolambaçlı düşünülmüş ve zaten uzatma planları devreye girmiş bile. Bu iki hat dışında bir monoray ve bir de tramvay hattı var anladığım kadarı ile.
Metro haritası
Bu da ücretlendirme bölgeleri, yanlış hatırlamıyorsam 5 ayrı tipte kart ile yolculuk yapılıyor, çok garibime gitmesede garip bulduğum bir de tren yerleşimi var öndeki bir vagonun yarısı sadece kadın ve çocuklar diğer tarafıda business class gibi ayrılmış, yolcu nasıl biniyor onu anlamadım ya neyse
Metro haritası
Bu da ücretlendirme bölgeleri, yanlış hatırlamıyorsam 5 ayrı tipte kart ile yolculuk yapılıyor, çok garibime gitmesede garip bulduğum bir de tren yerleşimi var öndeki bir vagonun yarısı sadece kadın ve çocuklar diğer tarafıda business class gibi ayrılmış, yolcu nasıl biniyor onu anlamadım ya neyse
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Çok detaylı bilgi edinemedim ama şu kadarını söyleyeyim pik saatlerde oldukça dolu çalışıyormuş, orada çalışan bir dostuma sordum konuyu, verdiği cevap bu oldu. Sistemin tercih edilip kullanıldığını ama henüz entegrasyon ile ilgili bir takım sıkıntıları olduğunu bu anlamda çalışmaları gerektiğini de aktardı.
Tabii sizlerde biliyorsunuzdur ama bu ülkelerde iş gücü Asya kaynaklı, yani işçi kesimi Asya, büro ve yönetici takımı ise Avrupa ve herhalde Amerika ağırlıklı, Avrupa'dan çok var biliyorum da. Tabii üst seviye yöneticilerde oradaki vergi avantajları ile ferrari ye falan biniyorlar ama işçi kesiminin metroyu tercih edeceği de muhakkak, kendi halkları ne yapar bilemiyorum artık deveyemi binerler limuzine mi.
Tabii sizlerde biliyorsunuzdur ama bu ülkelerde iş gücü Asya kaynaklı, yani işçi kesimi Asya, büro ve yönetici takımı ise Avrupa ve herhalde Amerika ağırlıklı, Avrupa'dan çok var biliyorum da. Tabii üst seviye yöneticilerde oradaki vergi avantajları ile ferrari ye falan biniyorlar ama işçi kesiminin metroyu tercih edeceği de muhakkak, kendi halkları ne yapar bilemiyorum artık deveyemi binerler limuzine mi.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5569
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Limuzine. Ama şöyle ki, Suudi Arabistanda (meselâ) yollar o denli tıkanık ki, İstanbul çocuk bahçesi. Zevksiz bir mesele. Ki Suudi Arabistan bu toplu taşım konusunda henüz taş devrinde. Riyadta bir tanıdığım var; elbet oradaki kanunî ve sosyal, kültürel »özelliklerden« (de) dolayı acaip bir trafik oluşuyor. BAE bu yolu seçmemiş, öyle olmak istemiyor ve kendi yolundan gidiyor, bayağı avrupavarî.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bir gidemedim şu Dubai ye be
Bu arada Dubai metro hattını uzatma planı yapıyormuş. RTA ceo su 35 km kadar bir ilave yapacaklarını açıklamış. 2011 Eylül ayında açılan mevcut 22.5km Yeşil Hatta 20.6 km lik ek yapılacağı, projenin 12km yükseltilmiş ve 8km yeraltı bölümü yazılıyor. Diğer uzatma Expo 2020 nin yapılacağı alanın gidecek şekilde planlanıyor, mevcut 52.1km lik Kırmızı hattın 3.5km uzatılacağı projede 12 yeni istasyon eklenecek.
http://www.railjournal.com/index.php/mi ... hannel=542
Bu arada Dubai metro hattını uzatma planı yapıyormuş. RTA ceo su 35 km kadar bir ilave yapacaklarını açıklamış. 2011 Eylül ayında açılan mevcut 22.5km Yeşil Hatta 20.6 km lik ek yapılacağı, projenin 12km yükseltilmiş ve 8km yeraltı bölümü yazılıyor. Diğer uzatma Expo 2020 nin yapılacağı alanın gidecek şekilde planlanıyor, mevcut 52.1km lik Kırmızı hattın 3.5km uzatılacağı projede 12 yeni istasyon eklenecek.
http://www.railjournal.com/index.php/mi ... hannel=542