ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 143
- Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59
Ümraniye metrosunda yangın
Ümraniye'de, metro hattı çalışması yapılan alanın havalandırma aksamında yangın çıktı. Yangında 2 işçi dumandan etkilenerek hastaneye kaldırıldı.
Üsküdar-Sancaktepe metro hattının, İnkılap Mahallesi İstasyonu'nun inşa çalışmaları sırasında yangın çıktı. Havalandırma aksamında çıktığı belirlenen yangında 2 işçi dumandan etkilendi. Olay yerine itfaiye ve sağlık ekipleri sevk edildi. İtfaiye ekipleri yangını kontrol altına alarak içerdeki dumanı tahliye etti. Sağlık ekipleri ise dumandan etkilenen 2 işçiyi Ümraniye Devlet Hastanesi'ne kaldırdı.
İşçiler, çalışma sırasında havalandırma aksamında elektrik kontağından dolayı yangın çıktığını, dumanların arasında kalan 2 işçinin hastaneye kaldırıldığını anlattı.
Üsküdar-Sancaktepe metro hattının, İnkılap Mahallesi İstasyonu'nun inşa çalışmaları sırasında yangın çıktı. Havalandırma aksamında çıktığı belirlenen yangında 2 işçi dumandan etkilendi. Olay yerine itfaiye ve sağlık ekipleri sevk edildi. İtfaiye ekipleri yangını kontrol altına alarak içerdeki dumanı tahliye etti. Sağlık ekipleri ise dumandan etkilenen 2 işçiyi Ümraniye Devlet Hastanesi'ne kaldırdı.
İşçiler, çalışma sırasında havalandırma aksamında elektrik kontağından dolayı yangın çıktığını, dumanların arasında kalan 2 işçinin hastaneye kaldırıldığını anlattı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu hattın proje çiziminde bir detay gözüme çarptı, daha önce konusu yapılmıştı diye hatırlıyorum, yani orada bir istasyonluk mesafe var yapılırmı yapılmazmı gibi bir şeyler söylenmişti, şimdi elimdeki proje çizimine göre oraya bir istasyon kondurulmuş ismide Yukarı Dudullu olarak belirlenmiş, aslında daha yukarıda depo girişine bile bir istasyon konulabilir gibi ama ona herhalde ileride karar verirler. Fakat aynı istasyon Bostancı-Dudullu projesinde de gösterilmiş, acaba her iki hattın ortak bir istasyonumu olacak, yoksa M3 Güney Sanayii de olduğu gibi ortak istasyon sanacağızda ortaya bambaşka bir şeymi çıkacak, o konuda detay yok.


-
- Abonman
- Mesajlar: 15
- Kayıt: 12 Ara Pzr, 2010 23:35
metro kazıları hızla devam ediyor. bizim sokakda eskidn kalma kuyular vardı. onları kapadışar. elici sondaj makinaları ile kazarak toprak numuneleri aldılar. Karşı komşumuzun garaj tarafına da bir alet koydular ve üzeni kapakla kapattılar. zaman zaman gelip ölçüm yapıyorlar sanırım karşı binada birkaç santimlik oturm varmış. Birkaç gün öncesi de binanın önünden toprak numuneler almak üzere sondaja başladılar. yarın da bizim bahçede sondaj yapacaklar. Bir tehlike yok diyorlar ama göreceğiz bakalım. Metro çalışması yapılan yerin yanındaki binayı da tadilat yapıp yüksek bir fiyatla kiraya verilecekti demiştim ya daha önceki mesajlarımda am maalesef beledie durdurduve izin vermior çalışmaya. kimi istimlak olacak diyor bu ad için kimi büyükşehir ilerde izin vermiycek bu adaya yeni şaat yapılasına diyor. en büyük durak olarak brası gösteriliyor bu durak. Üzülerek ve de meraka bekliyoruz. Bu duramdan haberiniz va mı kulağınıza birşey çalındı mı?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İstimlak olsa bir tebligat olurdu daha önce de belirtmiştim ama şu var, şimdi zeminde tahmin etmedikleri ya da orada yeterli zemin etüdü yapılmadığı için yeni fark ettikleri bir durum var ise başka şeyler olabilir, bunlar her zaman olası ama duyduğum ya da bildiğim bir şeyde yok açıkçası.
İstasyon delme tünel olacaktı diye biliyorum, dolayısı ile sadece erişim tünelleri yapılacaksa çok istimlake gerek olmayabilir ama en büyük istasyonlardan biri olacakmış dediğiniz zaman ister istemez insan düşünüyor, büyük istasyondan kasıt genelde tüm konkorstur yani peron üstündeki ofisler, çarşı alanları falan, eğer öyle bir durum olsa idi aç-kapa gibi bir teknik ile inşa ederlerdi diye düşünüyorum, genelde öyle yapılır, ileride üzerine bina yapmaya izin vermemelerini anlayabiliyorum, tünel binara sınırda geçiyorsa tünel yapılıp geçtikten sonra üzerine izin vermek istemeyebilirler, M2 de bir tecrübe yaşandı ve ucuz atlatıldı hatırlarsanız.
İstasyon delme tünel olacaktı diye biliyorum, dolayısı ile sadece erişim tünelleri yapılacaksa çok istimlake gerek olmayabilir ama en büyük istasyonlardan biri olacakmış dediğiniz zaman ister istemez insan düşünüyor, büyük istasyondan kasıt genelde tüm konkorstur yani peron üstündeki ofisler, çarşı alanları falan, eğer öyle bir durum olsa idi aç-kapa gibi bir teknik ile inşa ederlerdi diye düşünüyorum, genelde öyle yapılır, ileride üzerine bina yapmaya izin vermemelerini anlayabiliyorum, tünel binara sınırda geçiyorsa tünel yapılıp geçtikten sonra üzerine izin vermek istemeyebilirler, M2 de bir tecrübe yaşandı ve ucuz atlatıldı hatırlarsanız.
-
- Abonman
- Mesajlar: 15
- Kayıt: 12 Ara Pzr, 2010 23:35
elemanların söylediklrine göre tünellere bu eski kuyulardan su akyormuş. kuyuları beton dökerek kapattılar. Benim anlamadığın bu aşamada neden toprak yani zemin analizi yapılıyor. amaç ne olabilir. belki ilerde zemin sağlam değil ev yapamasınız diyecekler. bizim karşımızdaki bina 30 yılönce yapıldğına hatırlıyorum kaya çıkmıştı zeminde. şimdide metro çalşmalarında burayı geçebilmekiçin defalara dnamit patlattdılar.adeta deprem oluyormşcasına ev zangırdadı.
bilemiyorum sizin gödterdiğiniz planlarda trt lojmanlarını kapsayanbir durak olaak gözükyor ama değişir de istimlak yaparlar mı ? 


- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kuyular her zaman tehlike doğurur, sadece inşaata su akacak ya da yapıldıktan sonra su sızıntısı ile ilgili değil, o kuyular çok derin ise kapatmak için ciddi oranda betonlama yapmış olmaları lazım, geçmişte bununla ilgili bir tecrübe yaşandı Otogar-Kirazlı hattında tespit edilmemiş bir(kaç) kuyu nedeni ile binalarda kayma ve çökmeler meydana geldi, ölen kalan olmadı ama insanlar evlerini apar topar boşalttılar, şu an rakamı hatırlamıyorum ama 10 kadar binayı belediye yıktı diye hatırlıyorum, bu hem vatandaşın hayatı anlamında büyük risk hemde ölen kalan olmasada acil durumda belediyeye mali yük, zemin etüdleri bu yüzden çok önemli, metre metre etüd yapılamayabilir ama güzergah üzerindeki kuyular biliniyor olması gerekir, eskiden kalma kuyular İSKİ de kayıtlı diye biliyorum, en azından Fatih tekiler öyle idi zamanında.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 143
- Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59
trt lojmanlarının oldugu bölge en büyük istasyon olacagı icin orada istimlaklar olacaktır..cünkü metro istasyonun asagı kısmında yeni belediye binası yapılmakta ve o bölgenin duyumlarıma göre belediyeden tanıdıgım insanların dedigine göre meydan olması kesin gibi..cünkü trt lojmanlarının hepsi kullanılmıyordu..
-
- Abonman
- Mesajlar: 15
- Kayıt: 12 Ara Pzr, 2010 23:35