Bursa’nın şehir içi trafik sorununa çözüm amaçlı çalışmanın ikinci aşaması olan T2 hattı içinde DLH onay vermiş durumda.
Bu yönde aşama kaydedilmesiyle birlikte Garaj-Terminal hattını oluşturacak 8.5 kilometrelik tramvay hattının ihale aşaması bu durumda planlanan süreden önce yapılacak.
Tek endişe 8 duraktan oluşacak hattın çalışması, T1 hattı kadar kolay olmayacak.
Çünkü, terminal hattı üzerindeki üç ayrı köprünün ray geçişleri esnasındaki çalışmaları bu yüzden biraz zaman alacak.
Tıpkı, Bursaray Kestel hattındaki köprülerde devam eden çalışmalardan kaynaklanan trafik yoğunluğunun yaşanmasına neden olması gibi.
T2 tramvay hattının güzergahı tahmin edileceği gibi orta refüjden değil terminale gidiş istikameti yolunun sol yanından yani batı yönünden sağlanacak.
Alışılmışın dışındaki bu uygulamanın gerekçesi de bir hayli mantıklı.
Çünkü orta refüjdeki yeşil alanda yetişmiş 800 kadar akasya ve çınar ağacının korunmasının yanı sıra ray döşeme çalışmaları esnasında trafik akışının engellenmeyecek olmasıdır.
T2 hattının, T1 hattına göre diğer bir farklı kılan tarafı da ulaşımın çift yönlü sağlanacak olmasıdır.
Tek yön olan Garaj-Heykel T1 hattının aksine T2 Garaj-Terminal hattı hem gidiş hem de geliş olarak hizmet verecek.
T1 ve T2 projenin üçüncü aşamasını oluşturacak T3 hattı planlaması da yapıldı.
Buna göre Santral Garaj’dan terminale ulaşacak tramvay hattınının buradan Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi’nin içinden geçip Demirtaş Mahallesi merkezine uzanacak.
brs-T.03 » Bursa Tramvay Hatları İnşaatları [Genel]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bursa'da inşaatına başlanan T1 haricinde T2 olarak numaralanan Garaj Terminal hattınında projesi tamamlanıyormuş, bu hattın tamamlanmasından sonra ikinci bir etap ile Demirtaş ilçesine de ulaştırılmasının planlandığı haberde belirtiliyor. T2 hattının inşaatına başlanan T1 den fiziki farklılıkları da verilmiş, çift hat olarak inşa edilecek hattın, refüj ortasına değil iki hattının da yolun sol tarafına inşa edileceği, fakat güzergah üzerindeki köprü geçişleri nedeni ile inşaatının biraz daha uzun sürebileceği belirtilmiş.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Buna sevindim gerçekten. Yalavo Yolu'nda ki ağaçlar gerçekten yetişmiş ağaçlar ve bi zarar gelmesi durumda kurtarılması zor.
Terminal yönüne gidişte olacağına göre demek ki orta refüj daha da büyümüş olacak ve şuan ki yol iki şerit daha sağa kaymış olacak. Bu da demek oluyor ki, Terminal yönüne doğru bulunan servis yolu kaldırılarak D-575 ile birleşmiş olacak. Bursa yönünde ki servis yolu olduğu gibi kalacak sanırım.
T3 olarak Yeşil-Çekirge hattı düşünülüyordu ama vazgeçildi herhalde
Terminal yönüne gidişte olacağına göre demek ki orta refüj daha da büyümüş olacak ve şuan ki yol iki şerit daha sağa kaymış olacak. Bu da demek oluyor ki, Terminal yönüne doğru bulunan servis yolu kaldırılarak D-575 ile birleşmiş olacak. Bursa yönünde ki servis yolu olduğu gibi kalacak sanırım.
T3 olarak Yeşil-Çekirge hattı düşünülüyordu ama vazgeçildi herhalde

-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Arıyordur arıyordur. Şun son iki yıldır BBB süreli laf oyunu yapıyor. Şuana kadar elde tutulan BursaRay Emek hattı, yapımı devam eden Kestel hattı, adı nostaljik olan tramvay, inşaatı devam eden stadyum ve inşaatı yeni başlayan T1 hattı var başka da birşey yok zaten. BursaRay Üniversitesini katmıyorum çünkü onu rahmetli Hikmet Şahin startını vermişti. Kısacası Recep Altepe artık yavaştan çuvallamaya başladı. BBB bir gölek büyük geldi 

-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Bursa'da kullanımdaki Nostaljik hat (Kırmızı), inşa halindeki T1 ve yapılacağı duyurulan T2 (Mihraplı - Yeşil) , T3 (Temirnal - Kent Meydanı) hatlarını gösteren bir çalışma yaptım. Biraz acemice oldu ve bazı yerlerde hattın geometrisini değiştirdim. Uzantıların birbirlerine olan coğrafi konumları çizimdekinden biraz farklı , örneğin nostaljik hatta çizimdeki gibi bir kıvrılma yok. Bilgi vermesi amacıyla siteye yüklüyorum.
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Daha önce paylaştığım çizimin Bursaray hattı ilave edilmiş hali;

Aşağıdaki çizim de belediyenin seçim zamanında duyurduğu tramvay hatlarını gösteriyor. Yalnız burada belirtmem gereken şu var ki belediye seçim zamanında Bursa'nın doğusundaki Yıldırım ilçesi için iki tramvay hattı yapılacağını duyurmuştu. Buna karşılık hattın Yıldırım'a bağlanacağı noktalarda nostaljik tramvay hattı yapıldı ve asıl hedeflenen tramvayın Yıldırım bağlantısının nasıl yapılacağı soru işareti. Buna karşılık yapılan duyurulardan birinde ise nostaljik tramvayın Siteler'e kadar (seçimlerde Yıldırım için vaad edilen hatlardan birisi) uzatılacağı ve Çınarönü'nden (Şu anki son durak) itibaren yeni bölümün çift hatlı olarak yapılacağı söylendi. Tabi bunlar söylendi ama şu an için bir icraat yok ortada. Bizim kafamız ise soru işaretleri ile dolu. Bakalım yine nasıl dahiyane bir proje ortaya koyacaklar.


Aşağıdaki çizim de belediyenin seçim zamanında duyurduğu tramvay hatlarını gösteriyor. Yalnız burada belirtmem gereken şu var ki belediye seçim zamanında Bursa'nın doğusundaki Yıldırım ilçesi için iki tramvay hattı yapılacağını duyurmuştu. Buna karşılık hattın Yıldırım'a bağlanacağı noktalarda nostaljik tramvay hattı yapıldı ve asıl hedeflenen tramvayın Yıldırım bağlantısının nasıl yapılacağı soru işareti. Buna karşılık yapılan duyurulardan birinde ise nostaljik tramvayın Siteler'e kadar (seçimlerde Yıldırım için vaad edilen hatlardan birisi) uzatılacağı ve Çınarönü'nden (Şu anki son durak) itibaren yeni bölümün çift hatlı olarak yapılacağı söylendi. Tabi bunlar söylendi ama şu an için bir icraat yok ortada. Bizim kafamız ise soru işaretleri ile dolu. Bakalım yine nasıl dahiyane bir proje ortaya koyacaklar.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Şimdi bu resim üzerinden bir şey soracağım, daha önceki mesajlardan hatırladığım Altıparmak denilen yerde bu hat çift hat olacak deniliyordu, yani Yıldırım - Yeşil hattı da geçecek gibi, sanırım bunu konuşmuştuk, gerideki mesaj ve resimlerede baktım hatta bende öyle bir iki şey çizmişim ama gerek Bursa da gezerken gerekse bu proje çiziminde Altıparmaktan yukarı doğru çift hat olan hiçbir yer yok, Stadın üstündeki o kavşaktan batıya doğru çift hat oluyor sadece. Dolayısı ile aslında biraz karışıyor şimdi bu işletme işi, biz hep T1 için her durağa bir araç söylemini konuşmuştuk, eğer iki hat ringte ortak işleyecekse fazlası olacak demektir, ya da T1 işletmesinin 2 durakta 1 aracı olacak, diğer duraktaki araç diğer işletmesine ait olacak demektir, yanılıyormuyum?
Bir de çizimde bazı yerlerde cep hatları çizilmiş, acaba bunlar geçişme için olabilir mi? Ben bir anlam veremedim, iki yönlü işletme olmayacağına göre nostaljikteki gibi karşılıklı bir geçişme olmayacak?
Diğer soruyu T1 başlığında soracağım

-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Çizimdeki Altıparmak ve Kayhan istasyonundan önceki dönüş arası Çekirge - Yeşil hattı yapılırken çift hatlı hale getirilecek. Şu an için yapılacak olan yol tek hat. Belediyenin projesine göre burada tramvay hattı her iki yönde de yolun en sağında olacak yani yol tram(Yeşil yönü) + araç + araç + tram(Çekirge yönü) şeklinde olacak.
Çizimdeki çift hatlı kısıma gelirsek , belediye arıza durumlarına önlem olarak tane cep hattı yapılacağını söyledi ama bu hatlardan 3'ünün olması yerlerde es geçildi , cep hatlarının kaderi ne oldu bilmiyorum.
İşletmeye gelince Çekirge tramvayları ringi dolaşmayacak ama gterminal hattı tramvayları ringi dolaşacak. Yani T1 ve T2 ringi dolaşırken T3 ringin sadece Altıparmak - Heykel kısmını kullanacak.
Çizimdeki çift hatlı kısıma gelirsek , belediye arıza durumlarına önlem olarak tane cep hattı yapılacağını söyledi ama bu hatlardan 3'ünün olması yerlerde es geçildi , cep hatlarının kaderi ne oldu bilmiyorum.
İşletmeye gelince Çekirge tramvayları ringi dolaşmayacak ama gterminal hattı tramvayları ringi dolaşacak. Yani T1 ve T2 ringi dolaşırken T3 ringin sadece Altıparmak - Heykel kısmını kullanacak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Eyvallah, sağolasın cevaplarımı aldım. Bende Altıparmak tan yukarı yürürken, "yav trafiği zaten zorlaştıracak bari çift hat yapaydılar" diye söylenmiştim, haksızlı etmişim, benim kafa işi bir seferde yapıp bitirmeyi adet edindiği içinbtgn yazdı:Çizimdeki Altıparmak ve Kayhan istasyonundan önceki dönüş arası Çekirge - Yeşil hattı yapılırken çift hatlı hale getirilecek. Şu an için yapılacak olan yol tek hat. Belediyenin projesine göre burada tramvay hattı her iki yönde de yolun en sağında olacak yani yol tram(Yeşil yönü) + araç + araç + tram(Çekirge yönü) şeklinde olacak.
Çizimdeki çift hatlı kısıma gelirsek , belediye arıza durumlarına önlem olarak tane cep hattı yapılacağını söyledi ama bu hatlardan 3'ünün olması yerlerde es geçildi , cep hatlarının kaderi ne oldu bilmiyorum.

Bazı şeyleri tekrar tekrar soruyorum biliyorum ve bunuda daha önce sormuştum diye hatırlıyorum ama hazır seni yakalamışken ekleyeyim dedim. Yeşil hattının ayrılma noktası neresi olacak belli mi? Eğer o dönüş bölgesinde olacak ise, Yeşil tarafından gelip Adliye'ye gidecek bir yolcu için o dönüşte bir aktarma durağı olsa iyi değilmiydi? Aynen Nostaljik ile kesişmede olduğu gibi burada da bir gariplik ortaya çıkıyor çünkü.