ist-T.28:01 » Yusufpaşa İstasyonu Aktarma Problemi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
ist-T.28:01 » Yusufpaşa İstasyonu Aktarma Problemi
Sürekli olarak şikayet edilen, bir kaç yerde bu konuda düşüncelerin dile getirildiği problemli bir nokta, aslında bence ortada bir problem yok yani bir istasyon orada diğeri orada bu bir entegrasyonmudur bence değildir, dolayısı ile birbirine zaten direkt bağlanamayacak iki durak arasında fantezi üretmek te doğru değil, burada çözülmesi gereken yönlendirme ve bilgilendirme yanlışıdır bence.
Daha önce tartıştığımız ve cin fikirli üretkenlerin düşüncelerine göre Aksaray istasyonundan direkt bir alt geçit yapılarak Yusufpaşa tramvay istasyonuna erişim sağlanmalı idi, bunun olmayacağını o zamanlar çizimler ile anlatmıştım tekrar çizmeyeceğim, Aksaray metro istasyonu yolun hemen altında yer almaktadır dolayısı ile istasyon ile yol arasında bir noktaya alt geçit inşaa edilemez, bahsedilen tarzda bir alt geçit için istasyonun tamamen yeniden inşaası gerekir, Otogar gibi 3 peronlu iki yollu bir platform bölgesi inşaa edilmeli (ki zaten hat Yenikapıya gidecekse bu yıllar önce düşünülüp yapılmalıydı) orta perondan bir alt geçide inilerek ve buradan tatlı bir eğim ile Yusufpaşa ya varılabilir, ama burada da İstanbul Ulaşım A.Ş. Proje müdürlüğü tramvay istasyonu bölgesinde böyle yoğun bir yolcuyu deşarj edecek merdivenleri inşaa edecek bölge olmadığını belirtmişlerdir, dolayısı ile yine üst geçide çıkılması zorunludur, ikinci şerh ise güvenlik anlamında zaten sorunlu olan bölgede bu tünelin kontrolünün özellikle gece geç saatlerde problem oluşturması çekincesidir.
Çözüm 1 : Yönlendirme Bilgilendirme ->
Bu konuda ilk çalışmayı anons sisteminde yapmıştık, araçlarda Yusufpaşa istasyonu için aktarma anonsunda Havalimanına gidecek valizli yolcuların Zeytinburnu istasyonunu tercih etmesi yönünde bir mesaj geçiyor. İkinci adımda ise süreler ile bilgilendirme yapılabilir, dün yaptığım ölçümde erkek, 33 yaşında, 103 kg., hızlı yürüyen, merdiven çıkmakta zorlanan ve yüksüz bir denek olarak T1 Yusufpaşa-M1 Aksaray istasyonları arası yürüme 5 dk sürüyor, T1 Aksaray-M1 Aksaray istasyonları arası ise 6,5 dk, T1 Aksaray-T1 Yusufpaşa arası tramvay ile 1,30 dk, tabi her ikisinde de işportacı etkisi var (normalde daha hızlı gidebilirim) ilk seçenekte 1 üst geçit ve 1 alt geçit geçmek zorundasınız, ikinci seçenekte 2 adet trafik ışığı ve düz bir yol,
Burada bence yolcular Sirkeciden gelişte Aksaray istasyonunda aktarmaya yönlendirilmeli, çünkü Yusufpaşa ya kadar araç ile 1,5 dk süren yolculuk ile toplam aktarma süresi aynı zamana denk geliyor, tek problem biri düz yol diğeri in-çık, Topkapı yönünden gelen araçta ise Yusufpaşa aktarma için kullanılabilir ve yine yüklü yolcular için Aksaray istasyonunu önerebilir (normalde Topkapı civarındaki bir yolcu havalimanına gitmek için zaten Zeytinburnuna gider ama biz Dursun ları da düşünelim)
Ben bile normalde yüksüzken bu aktarma da hangi yön olursa olsun Aksaray istasyonunu tercih ediyorum biraz uzun ama düz ayak.
Çözüm 2 : T5 Aksaray İşletmesi ->
Aksaray daki armut dediğimiz manevra ve yıkama alanı iptal edilerek buraya bir tramvay durağı inşaa edilmeli ve T5 Aksaray-Kabataş işletmesi hayata geçirilmelidir (bu yeni alınan 36 tramvay aracı gelince yapılabilir) ilerleyen dönemde bir ihtimal T2 hattının istasyonları indirilir ve uzaması söz konusu olursa Bağcılar-Aksaray hattı haline getirilerek her iki yönünde M1 e erişimi sorunsuz hale getirilmiş olur, hemde bizim şu tramvay ağı rüyamıza bir halka eklenmiş olur, iç içe geçmiş sistemler önerisi
T1 Zeytinburnu-Kabataş
T2 Aksaray-Bağcılar
T5 Aksaray-Kabataş
Benden bu kadar,
Daha önce tartıştığımız ve cin fikirli üretkenlerin düşüncelerine göre Aksaray istasyonundan direkt bir alt geçit yapılarak Yusufpaşa tramvay istasyonuna erişim sağlanmalı idi, bunun olmayacağını o zamanlar çizimler ile anlatmıştım tekrar çizmeyeceğim, Aksaray metro istasyonu yolun hemen altında yer almaktadır dolayısı ile istasyon ile yol arasında bir noktaya alt geçit inşaa edilemez, bahsedilen tarzda bir alt geçit için istasyonun tamamen yeniden inşaası gerekir, Otogar gibi 3 peronlu iki yollu bir platform bölgesi inşaa edilmeli (ki zaten hat Yenikapıya gidecekse bu yıllar önce düşünülüp yapılmalıydı) orta perondan bir alt geçide inilerek ve buradan tatlı bir eğim ile Yusufpaşa ya varılabilir, ama burada da İstanbul Ulaşım A.Ş. Proje müdürlüğü tramvay istasyonu bölgesinde böyle yoğun bir yolcuyu deşarj edecek merdivenleri inşaa edecek bölge olmadığını belirtmişlerdir, dolayısı ile yine üst geçide çıkılması zorunludur, ikinci şerh ise güvenlik anlamında zaten sorunlu olan bölgede bu tünelin kontrolünün özellikle gece geç saatlerde problem oluşturması çekincesidir.
Çözüm 1 : Yönlendirme Bilgilendirme ->
Bu konuda ilk çalışmayı anons sisteminde yapmıştık, araçlarda Yusufpaşa istasyonu için aktarma anonsunda Havalimanına gidecek valizli yolcuların Zeytinburnu istasyonunu tercih etmesi yönünde bir mesaj geçiyor. İkinci adımda ise süreler ile bilgilendirme yapılabilir, dün yaptığım ölçümde erkek, 33 yaşında, 103 kg., hızlı yürüyen, merdiven çıkmakta zorlanan ve yüksüz bir denek olarak T1 Yusufpaşa-M1 Aksaray istasyonları arası yürüme 5 dk sürüyor, T1 Aksaray-M1 Aksaray istasyonları arası ise 6,5 dk, T1 Aksaray-T1 Yusufpaşa arası tramvay ile 1,30 dk, tabi her ikisinde de işportacı etkisi var (normalde daha hızlı gidebilirim) ilk seçenekte 1 üst geçit ve 1 alt geçit geçmek zorundasınız, ikinci seçenekte 2 adet trafik ışığı ve düz bir yol,
Burada bence yolcular Sirkeciden gelişte Aksaray istasyonunda aktarmaya yönlendirilmeli, çünkü Yusufpaşa ya kadar araç ile 1,5 dk süren yolculuk ile toplam aktarma süresi aynı zamana denk geliyor, tek problem biri düz yol diğeri in-çık, Topkapı yönünden gelen araçta ise Yusufpaşa aktarma için kullanılabilir ve yine yüklü yolcular için Aksaray istasyonunu önerebilir (normalde Topkapı civarındaki bir yolcu havalimanına gitmek için zaten Zeytinburnuna gider ama biz Dursun ları da düşünelim)
Ben bile normalde yüksüzken bu aktarma da hangi yön olursa olsun Aksaray istasyonunu tercih ediyorum biraz uzun ama düz ayak.
Çözüm 2 : T5 Aksaray İşletmesi ->
Aksaray daki armut dediğimiz manevra ve yıkama alanı iptal edilerek buraya bir tramvay durağı inşaa edilmeli ve T5 Aksaray-Kabataş işletmesi hayata geçirilmelidir (bu yeni alınan 36 tramvay aracı gelince yapılabilir) ilerleyen dönemde bir ihtimal T2 hattının istasyonları indirilir ve uzaması söz konusu olursa Bağcılar-Aksaray hattı haline getirilerek her iki yönünde M1 e erişimi sorunsuz hale getirilmiş olur, hemde bizim şu tramvay ağı rüyamıza bir halka eklenmiş olur, iç içe geçmiş sistemler önerisi
T1 Zeytinburnu-Kabataş
T2 Aksaray-Bağcılar
T5 Aksaray-Kabataş
Benden bu kadar,
En son Esat tarafından 21 Kas Pzr, 2010 19:47 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
En son ne zaman geldin ya ne kadar Aksaray istasyonunu hatırlıyorsun bilemiyorum ama bu istasyonun merdivenleri zaten yolcuyu kaldırmıyor, yeni peron yapısına geçmeden bir alt geçit mümkün değil, tek seçenek B kapısının çıkışının yarısının yıkılarak aşağı iniş yapılması buradan da 1. yol altından bir kazı ile Yusufpaşa yönüne doğru bir eğim ile en azından üst geçit önüne ulaşmak, tabi bu göründüğü kadar kolay olmayacaktır, alt yapı deplasesi, tarihi eser, camiye zarar derken olacak iş değil, 100 metrelik tünel için 5 yıl bekleriz artık. Ama diğer türlü yani A kapısı dediğimiz Aksaray yönü çıkışından 3' lü peron yapmadan mümkün olduğuna inanmıyorum, ayrıca tramvay istasyonuna çıkış verilemeyeceği konusunda ilgili müdürlüğünde çalışması ve raporu vardı bildiğim kadarı ile.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Mahmut Pasa
- Aylık Paso
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47
- abhazyalı ugur
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 128
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Geçtiğimiz günlerde bu bölgedeki Aksaray metro istasyonunun bir kısmının ilave edilecek Yenikapı kesimi ile ray bağlantısının sağlanabilmesi için yıkılacağı gibi bir bilgi vardı. Tabi işin içeriğini tam olarak kavrayamadık ifadeler bana göre netti ama yanlış anlaşılmaya da çok müsaitti, şimdi düşününce acaba istasyonun doğu girişi tamamen yıkılıp yeniden yapılsa ve oradan Yusufpaşa istikametine en azından Vatan caddesinin diğer tarafına bir geçiş verilme imkanı olamazmıydı. Daha önce İstanbul Ulaşım A.Ş. proje müdürlüğü bu konuda istasyonun mevcut hali ile tramvay istasyonu bölgesinde yüzeye çıkış problemleri (yerim dar) nedeninden dolayı direkt bir tünelin uygulanabilir olmadığını belirtmişlerdi. Güvenlik problemleri olacağına artık ihtimal vermiyorum çünkü sorumluluğu tamamen işletmede olacak özel bir tünel olacağı için güvenlik tedbirleri de yeterince alınabilirdi, tabi işin uzmanları olmaz dedikten sonra benim aklımada projeyi kısaltmak geldi
Acaba, sadece Vatan Caddesinin karşısına geçiş için dahi bir tünel yani metroya giriş yapılamaz mı?
Acaba, sadece Vatan Caddesinin karşısına geçiş için dahi bir tünel yani metroya giriş yapılamaz mı?
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Aslında bu arada Aksaray metro istasyonunu çok metropol bir şekilde yeraltı mağazalarıyla vesairelerle de donatmak mümkün olabilirdi. Yani Aksaray Merkezi gibi bir yeraltı yapısı, Karaköy'deki gibi, ama daha ileri ve modern. Bir de, yanlış hatırlamıyorsam ... buna benzer bir şey Bakırköy'de yok muydu? Yoksa orası sadece pasaj şeklinde bir cadde miydi? 96/97 son gördüm oraları, tam aklımda değil ...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aksaray' da yer altı çarşısı var ama miadı doldu meydan düzenlemesi yapılırken tarih olacak, Bakırköy' deki ise caddenin altında bir pasaj şeklinde daha çok. Aksaray için ilk inşa aşamasında dediğin gibi bir şey yapılabilirdi, o zaman küçüktüm bilmiyorum ama herhalde bu kadar yer altı üstü tarih tantanaları olmadı yani istense idi rahatlıkla yapılabilirdi bir şeyler ama geçti.