ist-L.09 » Pendik-Kurtköy Bölgesi Kavşak Prob

Kullanıcı avatarı
ForrestGump
Transit Yolcu
Mesajlar: 10
Kayıt: 05 Kas Pzt, 2012 12:22

ist-L.09 » Pendik-Kurtköy Bölgesi Kavşak Prob

Mesaj gönderen ForrestGump » 05 Kas Pzt, 2012 12:30

Çok ama çok rica ediyorum kulak verin. Pendik'in üst tarafı, uydukent, viaport avm'nin olduğu TEM Kurtköy çıkışının olduğu mevki.. Pendik Yenişehir Mh., Harmandere Mh, Tuzla Akfırat denilen bölgeler... Buralarda 10 sene önce in cin top oynuyordu. Planlama yapmaya, kağıt üstünde projeler geliştirmeye oldukça elverişli bomboş arazilerdi buraları. Yollar buna göre 10 15 sene önce planlanmış, parseller ona göre oluşturulmuş olsa tertemiz bir karayolu ulaşımı sağlanabilirdi.
Arkadaşlar, beyfendiler, hanımefendiler ciddi sinir bozucu bir durum var bu bölgede. Lütfen bakın:
https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... sp=sharing

yukarıdaki haritada size kavşakları işaretledim. 11 tane kavşak var. Sadece 1 tanesi yonca kavşak, benim kelebek kavşak diye bildiğim ve düzgün temiz kavşak.. Diğer hepsi saçma sapan, allak bullak, çocuk elinden çıkmış gibi ne idiü belirsiz yollar, allahaşkına hiç bölgeyi tanımasanız bile bir bakın, google earthten 10 sene önceki haline bakın bu bölgenin.. o zamanın bomboş arazileri şimdi o kadar komedi yollarla kavşaklarla dolmuş ki.. Tek çözüm F16yla bölgeyi bombalayacaksın tekrar yapacaksın. Bu kadar çirkin bu kadar akılsız bir planlama olabilir mi? Üsküdardan taksimden bahsetmiyorum. 10 sene önce hiç bir yerleşim olmayan bomboş arazilerin, milenyumdaki planlama anlayışıyla geldiği nokta bu. Lütfen yorumlarınızı bekliyorum. Gerçekten bu yolları yapan adamla tanışmak istiyorum. Gerçekten sormak istiyorum ne düşündüğünü. Gerçekten inanmak istiyorum akli problemleri olduğuna.. İnsan şu yolları bilinçli yaptığını iddia edecek kadar kör olamamalı. İçler acısı bir bakın lütfen
En son ForrestGump tarafından 27 Ağu Cmt, 2016 10:51 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Kas Pzt, 2012 15:19

Merhaba, isminiz Oğuz Han galiba? Haritaları düzenleyen isim böyle olduğu için soruyorum, eğer böyle ise ben isminizle hitap etmeyi uygun buluyorum, şimdi kısaca selam vermek için yazdım biraz sonra daha geniş bir vakitte ben bir cevap yazacağım, belki başka arkadaşlarda yazarlar bilemiyorum. Katıldığım ve katılmadığım noktalar var şikayetlerinizde bende bunları bir vatandaş gözü ile değerlendireceğim, bölgeyi az çok bildiğim için iyi biliyorum demiyorum ama çokça uğradığım eski halinde çok gezdiğim yerlerdir.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 05 Kas Pzt, 2012 18:08

Benim tabiri caizse avucumun içi gibi bildiğim yerler, tarlayken piknik yaptığımda çok oldu. Sitelerin aralarında arabayla personelimi evlerine bıraktığımda oldu, Viaport'a falan gittiğimde de.

Sırasıyla açıklayacağım;

1 numaralı kavşak dediğiniz yer öncelikle 10 sene önce de vardı, Kurtköy-Pendik TEM bağlantı yolu yapılmadan önce de Harmandere ile Kurtdoğmuş ve çevresindeki köylere ulaşırken bu kesim kullanılırdı. Bu kavşağın olduğu yerden başlayarak İstanbulpark istikametine doğru neredeyse 1 yıldır devam eden bir çalışma silsilesinin baş kısmı burası ve bittiğinde bu kavşak böyle kalmayacak. Ayrıca, TEM bağlantı yolu ekseninde devam ederken her istikamete geçiş şansı tanıyor. Sadece İstanbulpark istikametinden Pendik(TEM bağlantı yolu ile) yönüne geçiş vermiyor.

2 numarada bahsettiğiniz bence buraya özel değil, TEM transit trafik için dizayn edildiğinden bu kavşaklar böyle, eğer Çamlıca gişeleri Gebze tarafına taşınırsa ki böyle bir prensip kararını daha önce ilgili kurumlar aldılar, o zaman bütün kavşaklar elden geçirilmek zorunda kalınacak...

3 numaradaki kavşakta 2 numradaki ile benzer durumda, ancak 1 numaradaki silsilenin devamı niteliğinde orada da değişiklikler olacaktır.

4 nuamraki kavşak yeni yapılmadı, orada henüz bir kavşak yok. Orada geçici geçişler verilmiş durumda ve bittiğinde çok güzel olacak diye düşünüyorum.

5 numarada yolun sirkülasyonu düşünülürse ana aksın 1 numarada bahsettiğim silsiledeki ana yola kayacağı zaten aşikar, bunun dışında Orhanlı-Sultanbeyli aksı diyebileceğimiz zayıf trafiği rahatlıkla uzun yıllar kaldırabileceğini düşünüyorum, belki ileride alternatif olarak TEM güney yanyolu olarak dal-çık düşünülebilir.

6 numaralı kavşak ile ilgili herhangi bir sıkıntı yok, orada yonca kavşak gerekli değil, kimsenin oradaki eksik 2 dönüşü tercih edeceğini düşünmüyorum keza 2 si içinde daha kestirme ve transit yollar mevcut...

7 numara havalimanına kesintisiz ulaşımı sağlıyor zaten, TEM de yeni yapılan gişeler ve bu kavşak sırf bu iş için yapıldı ve aynı zamanda İstanbupark istikametine de kesintisiz ulaşım sağlıyor. Bunun dışında güneyden gelen araçların sadece 1 dönüş yapması gerekiyor, bunun yerine düşünülecek köprü ters dönmüş bir L harfi olur ama o da gereksiz bir maliyet.

9 ve 10 numarada bahsettiğiniz kavşakların aynı Atatürk havalimanı önündeki yeni köprülü kavşaklar gibi bir yatırımı gerektirdiğini bende düşünüyorum, şu an trafik ışıkları yeterli gibi dursada 2.pist inşa edilince havalimanı AHL den daha fazla yolcu taşıyacak ve o kavşaklar yetersiz gelecek...

11 numarada bahsettiğiniz yer şu an bölgedeki en sıkıntılı nokta ama 1 numarada bahsettiğim silsilede burası da çözülmüş olacak. O kavşağı 2006 senesinde çok fazla kullandım ve iş çıkış saatlerinde o dağın başında 15-20 dakika beklediğimi biliyorum, etrafta bir tane bina bile yok ama biz tarlaların ortasında trafikte bekliyorduk, şu an daha da kötü durumda.

8 numaraya bir şeyler düşünmeliler, ona da katılıyorum.

İlave olarak söyleyeceğim, otopark ücretleri yüzünden 7 ve 8 arasında bir sürü araba en sağ şeridi otopark gibi kullanıyor, ülkemizde otopark ücretleri insanları kanunsuzluğa yönlendiriyor ne yazık ki...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Kas Pzt, 2012 18:16

Hakan açıkçası senin yorum yapmanı bekliyordum zaten :) ben henüz tam kafayı veremedim elimde bir iş var onla uğraşıyorum ama genel olarak TEM üzerindeki kavşaklar ile ilgili benim düşüncem normal olduğu, yani transit bir yol üzerinde sizin kelebek dediğiniz yonca kavşak tehlikeli bir durum yaratıyor, kentiçi trafikte yonca kavşaklar iyi bir çözüm olabilir ama trafiğin hızlı aktığı böyle noktalarda risk oluşturur, bilimsel olarak böylemidir bilmiyorum ama benim gördüğümü otoyollarda genellikle bu tip kavşaklar yapıyorlar, bazı noktalarda bunlarda sıkıntılı görülebilir, mesela o Kurtköy girişinden kuzeye gidişe gerek varmı bilmiyorum ama olmamasını da anlayamıyorum.

Bir ara daha dikkatli bakacağım tüm noktalara, bu arada harita üzerinde güzel bir çalışma yapmışsınız, kafanıza takılan tüm noktaları notları ile birlikte işaretleyerek düşüncelerinizi iyi aktarmışsınız, benim hoşuma gitti en azından.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 05 Kas Pzt, 2012 21:05

Otoyollar'da her yere kavşak olmaz. Başka bir güzergahta arazi sıkıntısı çekilemeyecek bir yere büyük kavşak yapılır ve öyle bağlanır. Ancak incelediğim kadarıyla d-yol var orada. Yani ulusal yol otoyol değil ama ingilizcesi national roads denilen uzak yerleri birbirine bağlamak için kullanılan karayollarıdır. Örnekle açıklayayım d-100 diğer adıyla e-5 karayolu gibi yollar var orada TCK'nın isimlendirdiği karayolları ve duble gördüğüm kadarıyla. İleride yerleşim ile birlikte yoğunluk olacaktır. Oralara köprülü kavşaklar yapılmalıdır. Bizim Bursa'daki deyimimizle bat-çık veya arkadaşın deyimiyle yonca kavşak.Ama haritadan göründüğü kadaıyla yapılan bağzı kavşakların kurp standartları yok gibi. İşte bu saçmalık. Yani 1 nolu kavşağın bulunduğu yer otoyol. Yani devlet size 120km'ye kadar hız tanıyor ancak kavşağa gireceksiniz ve bunun kurp standardı düşük olduğu için 30-40 km'lere düşmeniz gerekiyor. Hem tipi de ne iğrenç onun. :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Kas Pzt, 2012 21:38

Başlık ismini ben değiştirdim, başlığı açan arkadaşın bilgisine. İkinci olarak bu konuyu yol mühendisi bir arkadaş var, gerçi şu an stajda :) ona bir sorayım bakalım, siteye de üye ama görüşünü alırsak daha iyi olabilir.
senturk90 yazdı:Otoyollar'da her yere kavşak olmaz. Başka bir güzergahta arazi sıkıntısı çekilemeyecek bir yere büyük kavşak yapılır ve öyle bağlanır. Ancak incelediğim kadarıyla d-yol var orada. Yani ulusal yol otoyol değil ama ingilizcesi national roads denilen uzak yerleri birbirine bağlamak için kullanılan karayollarıdır. Örnekle açıklayayım d-100 diğer adıyla e-5 karayolu gibi yollar var orada TCK'nın isimlendirdiği karayolları ve duble gördüğüm kadarıyla. İleride yerleşim ile birlikte yoğunluk olacaktır. Oralara köprülü kavşaklar yapılmalıdır. Bizim Bursa'daki deyimimizle bat-çık veya arkadaşın deyimiyle yonca kavşak.Ama haritadan göründüğü kadaıyla yapılan bağzı kavşakların kurp standartları yok gibi. İşte bu saçmalık. Yani 1 nolu kavşağın bulunduğu yer otoyol. Yani devlet size 120km'ye kadar hız tanıyor ancak kavşağa gireceksiniz ve bunun kurp standardı düşük olduğu için 30-40 km'lere düşmeniz gerekiyor. Hem tipi de ne iğrenç onun. :D
Şentürk otoyollarda her yere kavşak olmaz tabii ki ama sadece tahmini olarak söylüyorum ikinci cümlende söylediklerin nedeni ile de yonca kavşak olmuyor, en azından benim Avrupa'da gördüğüm örnekler hep bu şekilde çünkü yonca kavşak yola çıkış yapan araçlar nedeni ile trafiği kesen bir etkendir, siz süratli gidilen bir yola bu şekilde çıkış verdiğiniz zaman, trafikteki araç kullanımıda bizdeki gibi biraz riskli sürücüler çok ise sıkıntılı, yıllardır İstanbul'da pek çok kavşakta bu sıkıntı yaşanıyor, trafik yavaş akıyor ise sıkıntı yok ver sinyalini geç yavaşça ama hızlı akan trafikte daha doğrusu otoban dediğimiz yollarda bana mantıklı gelmiyor, yoksa arkadaşın dediği gibi o kadar müsait alan var iken bu kavşaklar anlamsız, hatta saçma ötesi :)

Benim değineceğim noktalardan birini sen açıklamışsın zaten, otobanda resmi hız ile 120/130km/s giderken çıkış yapacağınız kavşağa yaklaştınız normalde 50/60km/s ile dönebileceğinizi düşünüyorsunuz ama birden karşınıza çok sert bir dönüş çıkıyor, garip olan girişten değil birden virajın ortasında bu kesintiyi yaşıyorsunuz, ben bir iki kere tehlikeli durumlar atlattım böyle bilmediğim kavşaklarda. Açık konuşayım yani mühendisi ya da uzmanı değiliz bu işin ama bir sürücü olarak o kavşakların çok aptalca olduğunu söyleyebilirim, pek çok sürücü 60km/s hız ile çok güvenli bir şekilde hatta frene bile basmadan böyle kavşakları dönebilir ama kendiniz ona göre ayarlayıp cart diye 30 luk bir viraya düşünce :oops: oluyor :)

Numaralar üzerinde kısaca düşüncemi açıklayayım,

11 : Çok zorlama bir çalışma olmuş, yani kavşağı planlayan kim ise bayağı bayağı bir zorlamış :)

10 ve 9 : Bunlar İstanbul'da iken sık kullandığım kavşaklar ve bana sorarsanız gayet modern bir kavşak sistemi ama kentin bütününde olmadığı için, sürücülerde alışık olmadığı için tabii ki sorun yaşanması normal ama o bölgeye fazlası ile yetiyor bence, ileride yeter yetmez ona yorum yapamam ama TRAFİK KURALLARINA UYULAN BİR ÜLKEDE bu kavşak sistemi gayet iyi bir şekilde işler.

8 : Burası kesinlikle yonca kavşak olabilirdi, hatta havalimanının kapasitesi artacak yolcusu artacak geyiklerini yapan bir devlet yönetimi bu kavşağıda düşünmeliydi, ama Türk Cehennemi fıkrasını bilenler ne düşündüğümü anlarlar, havalimanı var yol yok, yol var havalimanı yok falan :)

7 : Evet orası içinde yonca kavşak iyi çözüm, ileride etrafı apartman dolsa da bir sorun olmaz herhalde, E-5 üzeri bir kavşak gibi olur işlevi

6 : Bunun için bir şey diyemeceğim, orada kavşağın dibinde bir fabrika var, bu konu ile ilgili düşüncemi sonda yazayım başta unuttum çünkü,

5 ve 4 : bence bunlar da bir sorun yok, yani tamam araba ile geçmedim uzun zamandır o kavşaklardan ama böyle resim üstünden bakınca bana mantıklı bir tasarım gibi göründü

3 ve 2 : Bunlarla ilgili başta yazdım, bence hızlı bir otoyol için normal kavşaklar, ama kuzeye çıkış için bağlantıları düşünülmeli ya da yapılmalıydı diye düşünüyorum.

1 : Benim hatırladığım kadarı ile de 9 yıl önce oradaki binaların çoğu vardı, çünkü yeni evleneceğim zamandı ve eski kavşak mevcut iken ve zaten saçma iken orada yama gibi bir çalışma ile bu kavşak bu hale getirilmişti, açık konuşayım eski halini zaten sevmezdim yapıldıktan sonra ise nefret ettim :) Daha öncesi için bir şey demiyorum, çünkü 20 yıl kadar (sanırım biraz daha fazla) önce kamyon ile deri sanayiine gitmeye çalışırken, çalışırken diyorum çünkü yan yollar yarımdı, bir yere kadar gidip sonra mahalle aralarından geçip sonra yine yan yolu bulup bir şekilde Orhanlı' ya ve sanayi ye ulaşılıyordu :) sonra otoban açıldı ama bu kavşak otobanla birliktemi açıldı hatırlamıyorum, tek hatırladığım o bölgeye giderken bu kavşaktan çıktığım zaman "bu ne saçma iş yav" derdim kendi kendime, yapılırken çok sevinmiştim, güzel olacak diye düşünmüştüm ama yıl 2003 tü diye hatırlıyorum, çünkü çok sık gidip geldim oraya yine aynı şeyi söylemiştim "bu ne saçma iş yav" :)

Ha bu kavşakların bu şekilde olmasının sebeplerinden birisi şu olabilir mi diye düşünüyorum. Otoyol yapılırken kavşaklar arazi daha boş iken doğru planlanıp yapılmadı, sonrasında çevrede yapılaşma ve arazi kapma yarışı hızlandı, belli bir zaman sonra devlet gelip buraya yeni kavşak yapıcam bunun içinde evinizi yıkıcam dediği zaman da insanlar yüksek fiyatlar istediler, önceden bu iş bayağı bir sorunluydu diye biliyorum, kamu yararına zorla kamulaştırma diye bir şey var ama burada işliyormu bilmiyorum, yani ben birazda özellikle o iç kavşaklardaki durumu buna bağlıyorum, o kavşaklar eğer belediye tarafından yapıldı ise muhtemelen istediği para verilemeyen arsa sahipleri nedeni ile ya da hiç uğraşmamak adına böyle zorlama işler yapılmış olabilir, şimdi kamulaştırma daha kolaylaştı sanırım belediyeler adına. Bu geçerli bir sebep demiyorum da hani soruyorum olabilir mi?

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 06 Kas Sal, 2012 00:13

Esat yazdı:Şentürk otoyollarda her yere kavşak olmaz tabii ki ama sadece tahmini olarak söylüyorum ikinci cümlende söylediklerin nedeni ile de yonca kavşak olmuyor, en azından benim Avrupa'da gördüğüm örnekler hep bu şekilde çünkü yonca kavşak yola çıkış yapan araçlar nedeni ile trafiği kesen bir etkendir, siz süratli gidilen bir yola bu şekilde çıkış verdiğiniz zaman, trafikteki araç kullanımıda bizdeki gibi biraz riskli sürücüler çok ise sıkıntılı, yıllardır İstanbul'da pek çok kavşakta bu sıkıntı yaşanıyor, trafik yavaş akıyor ise sıkıntı yok ver sinyalini geç yavaşça ama hızlı akan trafikte daha doğrusu otoban dediğimiz yollarda bana mantıklı gelmiyor, yoksa arkadaşın dediği gibi o kadar müsait alan var iken bu kavşaklar anlamsız, hatta saçma ötesi :)

Benim değineceğim noktalardan birini sen açıklamışsın zaten, otobanda resmi hız ile 120/130km/s giderken çıkış yapacağınız kavşağa yaklaştınız normalde 50/60km/s ile dönebileceğinizi düşünüyorsunuz ama birden karşınıza çok sert bir dönüş çıkıyor, garip olan girişten değil birden virajın ortasında bu kesintiyi yaşıyorsunuz, ben bir iki kere tehlikeli durumlar atlattım böyle bilmediğim kavşaklarda. Açık konuşayım yani mühendisi ya da uzmanı değiliz bu işin ama bir sürücü olarak o kavşakların çok aptalca olduğunu söyleyebilirim, pek çok sürücü 60km/s hız ile çok güvenli bir şekilde hatta frene bile basmadan böyle kavşakları dönebilir ama kendiniz ona göre ayarlayıp cart diye 30 luk bir viraya düşünce :oops: oluyor :)
Ben büyük kavşak derken yonca kavşağın büyüğünden kasdetmedim.. :D Otoyolun kendi standartlarındaki kavşaklardan kasdettim.
İşte kastım buydu.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Kas Sal, 2012 00:18

senturk90 yazdı: Ben büyük kavşak derken yonca kavşağın büyüğünden kasdetmedim.. :D Otoyolun kendi standartlarındaki kavşaklardan kasdettim.
İşte kastım buydu.
Eh dostlar benim emeklilik vaktim geldi herhalde :) kafa hiçbirşeyi basmıyor son günlerde. Yani bu iyi bir örnek gibi en azından zorlama bir kavşak şekli yok, yani daire ise dairedir, girersin aynı savrulma ile çıkar gidersin :) İstanbul'daki kavşak dönüşleri adama viraj içinde ekstra direksiyon hareketleri yaptırıyor, belki de sürücüler uyanık kalsın diyedir.

Kullanıcı avatarı
ForrestGump
Transit Yolcu
Mesajlar: 10
Kayıt: 05 Kas Pzt, 2012 12:22

Mesaj gönderen ForrestGump » 06 Kas Sal, 2012 12:38

Tüm yorumları iyice okuyup anlayıp cevap yazacağım. Katılsanız da katılmasanız da cevaplarınız çok ayrıntılı ilk bakışta görüldüğü kadarıyla. Bunun için öncelikle çok teşekkür ederim. Çok seviyeli ve bilgilendirici bir site. Hepinizi tebrik ediyorum.

Kullanıcı avatarı
ForrestGump
Transit Yolcu
Mesajlar: 10
Kayıt: 05 Kas Pzt, 2012 12:22

Mesaj gönderen ForrestGump » 06 Kas Sal, 2012 13:09

Başlığı değiştirdiğiniz için teşekkür ederim. Ben buraya yazanların ilgisini tahmin edemediğim için biraz dikkat çekici bir üslup kullanmaya çalıştım. Biraz da tiksinerek yazdım. Sizin benim kadar rahatsız olmadığınızı görünce aslında yine de biraz boşa uğraştığımı düşündüm. İlgilenmişsiniz sağolun, tek tek üstüne düşünmüşsünüz ama gerçekten çok iyimsersiniz.
üstteki resim açılıyor mu bir bakın noolur, yani kavşakları tek tek değerlendirmeyin, genel resme bakın.. yolları böyle yaptıktan sonra bir sürü saçma kavşak yapman haklı olabilir de bu yollar ne? kendiniz diyorsunuz dağın ortasında ev bile yok ama siz trafikte beklemişsiniz.. ne istimlak ne bi şey sorunu hiç bir şeyle ifade edilemez bu. Bizim reddetmemiz lazım bunu. Yani millet olarak bu resmi bizimle gerçekten dalga geçildiği olarak algılalamamız lazım. Havaalanı dediğin yer, tren garı dediğin yer şehirlerarası ülkeler arası ulaşım noktalarıdır. Sen insanları oraya 1 dakika erken ulaştırsan 60.000 insan uçuyor orada günde, 60.000 dakika eder 1000 saat, 42 gün tasarruftur günde. Bırakın tasarrufunu gerçekten hani ters duran bir tablo duvardaki rahatsız etmez mi gözü, biz vatandaş olarak şu tablodan rahatsız olmuyorsak gerçekten vay halimize.. noolur şu resmi alın karşınıza bakın, bunun çözümü bu mudur gerçekten? lütfen google earthden allahın atinasına bakın, almanyasına bakın, bu kadar karışık mı çözümler.. üstelik bahsedilen bir old city değil, gayet tarla olan yerler 20 sene önce.. benim de orada 10 senelik bir evim var.. [/img]
En son ForrestGump tarafından 27 Ağu Cmt, 2016 10:52 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
ForrestGump
Transit Yolcu
Mesajlar: 10
Kayıt: 05 Kas Pzt, 2012 12:22

Mesaj gönderen ForrestGump » 06 Kas Sal, 2012 13:17

Tem'deki yonca kavşak olayının doğru yanlışlığına gelirsek.. Kuzeye yol vermenin gerekli gereksizliğini bile tartışmışsınız. Gereksiz olur mu? Zaten şu an ömerlinin batısında yol genişletme çalışmaları var. Allah gerçekten *** *** bu yolları yapanların, yol genişleteceğiz diye 2 şeride çıkartıyorlar, o yola size söyleyim 10 sene sonra 2 şerit yol asla ama asla yetmez. Çekmeköy Taşdelen ile Viaportu bağlayan bu yoldan bahsediyorum. Şu an genişletiyorlar. Kuzey çok hareketli olacak. Neden TEM'deki yollarda kuzeye yol verilmediğini de söyledim. Gişe maliyetinden dolayıydı. İyi de artık gişelerde insan çalışmıyor. Yatırım maliyeti düştü. Oraya kelebek kavşak yapmadığında biraz ilerden bir kavşak daha yapman gerekmiyor mu? Daha yeni sultanbeyli kavşağı yapıldı. Ona bakın, o da komedi.. Yukarı yol vermiyor oradan çekmeköye.. Bunlar çok büyük aptallıklar. Lütfen söylememe izin verin. Bunlar aptallıktır. Bildiğin aptallıktır bunlar. Yonca kavşak olsa o pendikteki kavşak, ekstra bir güvenlik tehdidi asla oluşturmaz. Örnekler illaki bulurum googledan dış ülkelerden aklın yolu bir

Kullanıcı avatarı
ForrestGump
Transit Yolcu
Mesajlar: 10
Kayıt: 05 Kas Pzt, 2012 12:22

Mesaj gönderen ForrestGump » 06 Kas Sal, 2012 14:02

ben bu işin ilmini okumadım, sizin de okumanıza gerek yok, gayet gün gibi açık ki yol problemini çözmek için en mantıklı yol bu tip kavşaklardır. siz kötü niyetli değilsiniz, devlet çalışanı değilsiniz, aksine gönüllü olarak bu işlere kafa yoruyorsunuz.. o zaman niye kötüye kötü demiyorsunuz. cidden iğrenmemiz lazım böyle bir şehirde yaşadığımız için, sabahtan akşama küfretmemiz lazım, lütfen şu haritaya bakın bir de pendiktekine, lütfen sinirlenin, lütfen küfredin, hakkımız bu, içine edildi bu şehrin, son kalan yerler bile bu şekilde mahvediliyorsa biz bu insanların kentsel dönüşüm lafına ne kadar güvenebiliriz. ne chpsi. ben akpyi sevmem de siyasi düşünmüyorum bu konuda, doğruya doğru yine iyi yatırım yapıyorlar. ama özellikle bu bölgede gücüme giden yepyeni bir yerleşim, herşey sıfırdan yapılabilecekken bu kadar kötü yapılması, çok doluyum değil mi :)
En son ForrestGump tarafından 27 Ağu Cmt, 2016 11:02 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Cevapla

“Kent İçi Trafik Düzenlemesi Önerileri” sayfasına dön