ist-MB.04:06 » 34G TÜYAP - Söğütlüçeşme Metrobüs Hattı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Ağu Çrş, 2012 11:04

İlginç, ben eskiden hep, sadece postakoduyla başımız dertte sanmıştım :-) Meğerse göçebelik adres, isim, rakam, hepsine yansıyor hâlâ :lol:

Bu 34 G … 34 olmamalı mı aslında? Dahası, bunlar MB1, MB2, MB3 olmamalı mı, ama onu sormamıza elbet gerek yok.

Kullanıcı avatarı
gokhan aslan
Aylık Paso
Mesajlar: 47
Kayıt: 18 Nis Cmt, 2009 11:46

Mesaj gönderen gokhan aslan » 05 Ağu Pzr, 2012 18:56

İnşaat bitti, metrobüs açıldı, ama çilesi bitmedi.
HT28 Avcılar Mtrbs- Beylikdüzü otobüs hattı hala çalışıyor.
Belde otobüsleri Yenibosna'dan Beylikdüzü'ne ötelenecekti. Geçen gün Yenibosna'daki şöförlere sordum "yok abi öyle bişey" dedi.
Avcılar-Beylikdüzü arasındaki İETT duraklarına geçen sene "Yolcu Bigilendirme Sistemleri" taklımıştı. Şu an ortada durak bile yok.

Demek ki hala DENEME seferleri devam ediyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Ağu Pzr, 2012 19:07

gokhan aslan yazdı:Demek ki hala DENEME seferleri devam ediyor.
Çok denemesinler bollaşırsa hepten laçka olur :)
gokhan aslan yazdı:HT28 Avcılar Mtrbs- Beylikdüzü otobüs hattı hala çalışıyor. Belde otobüsleri Yenibosna'dan Beylikdüzü'ne ötelenecekti. Geçen gün Yenibosna'daki şöförlere sordum "yok abi öyle bişey" dedi.
:) İyiymiş, bunu anlamıyorum zaten. Metro/metrobüs yaparken hava atılıyor, buradan minibüsleri/otobüsleri kaldırıcaz trafik rahatlayacak diye sonra bir numara yok, aynı şey burada da. Haber yapılıyor otobüs alınacak minibüs çilesi bitecek diye sonra arkasında çok afedersiniz ama bir Belediye yönetimine yakışmayacak şekilde özür dilercesine "yok yok aman yanlış anladınız, minibüsçelere bir şey olmayacak, korkmasınlar" Onlar korkmuyor kardeşim, siz korkuyorsunuz, o sıcak koltuklardan olmaktan korkuyorsunuz, her minibüs en az 6 oy demek, bu minimum rakam, doğru haklısınız, hadi minibüse devam. Belde otobüslerine bir ara bayağı bindim, yani yolcu kesin olmadığı saatte maşallah uçaktan hızlı, ama yolcu yoğun saatte kapıdan taşacak nerede ise, dur babam dur ve aynı güzergahta bir sürü midibüs, bunu Antalya başlığında tartışıyoruz, oradaki eski sistemin benzeri E5 midibüs kaynıyor Büyükçekmece - Yenibosna arasında, metrobüs bile bunları kaldıramadı, ha kaldırsın demiyorum beldelere çalışacak araç lazım, adamlar ekmeğinden olmasın eyvallah. Ama o zaman dürüst olalım, diyelim ki "ya biz çok vicdanlıyız bu kadar insanı ekmeğinden edemiyoruz, sayın İstanbullular sizde bu arkadaşlara katlanın bir zahmet" bunu söyleyin bizde ayağımızı ona göre atalım.
gokhan aslan yazdı:Avcılar-Beylikdüzü arasındaki İETT duraklarına geçen sene "Yolcu Bigilendirme Sistemleri" taklımıştı. Şu an ortada durak bile yok.
Bunların çalışanı oldu mu hiç? Ben bir iki tane görmüştüm "İŞTE AKYOLBİL BURADA" okla gösteriyor ama boş kutu :) tamam tamam ben İstanbul'da değilim, kızmayın hemen ama merak ettim gerçekten çalışanını gören oldu mu?

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 06 Ağu Pzt, 2012 01:02

İBB de haklı bir açıdan, belde otobüsleri olayı İBB'nin yetki sahası Temmuz 2004'te kanunla tüm İstanbul'u kapsar hale gelmedan evvel ortaya çıkan bir durum. Daha öncesinde İBB, Avcılar-Tuzla arasında genelde D100'ün altında kalan kısımlardan sorumluydu. Açıkçası bu belde otobüsü ve minibüs sorununu çözmek için kaynağı kurutmak lazım, yeni minibüs-belde otobüsü hatlarını dondurup adım adım eritmek lazım.
Öte yandan Metrobüs gelince Avcılar-Topkapı arasındaki tüm minibüsler lağvedildi, demek ki oluyormuş. Taksim metrosu yüzünden Taksim'e minibüs giremez oldu demek ki oluyormuş. Üsküdar, Kadıköy, Beşiktaş, Aksaray, Bakırköy vb. merkezi alanlara halen minibüsler girebiliyor. Daha buraları arındırmadan oralara el atmaları da mantıken ters gibi.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 06 Ağu Pzt, 2012 01:17

Metrobüs; ölümlü/yaralanmalı kazaları, yolda kalan araçları, kendi yoluna dalan otomobilleri, Beylikdüzü-Avcılar inşaatının sakız gibi uzaması/bunaltması, metrobüs reklamının (Vatan Şaşmaz'lı olan) biraz dalga geçer üslupta yapılması, futbol taraftarlarının hışmına uğraması, klimaları, yolunun delik deşik olması, istasyonlarının darlığı/merdivenlerin zorluğu vs. bitmek bilmeyen bütün şikayetlerin ve de hoşnutsuzlukların hatta pembe metrobüs gibi absürd sosyal tartışmaların ortasında bir kavram haline geldi.
İBB ve Başkan Topbaş bu konuda artık daha dikkatli olmalı. Metrobüs ilk günkü marka değerini iyice yitirmiş durumda, sürekli bir hoşnutsuzluk ve olumsuzluk ile hatırlanır oldu. Aşağıda da bunlardan ikisi:
İstanbul'da, bu gece saat 00'dan sonra, Zincirlikuyu durağından metrobüsle evine ulaşmak isteyenler için yolculuk çileye dönüştü.
Zincirlikuyu durağında olağandışı bir yolcu kalabalığı vardı. Mevcut araçları ihtiyaca cevap veremeyince bekleyiş saatleri buldu. Gece yarısından sonra zar zor araçlara binenleri ise çileli bir yolculuk bekliyordu. Aracın içinde balık istifi gitmek yetmiyormuş gibi bir de ilginç eyleme maruz kaldı yolcular. Tıka basa dolu araç Ayvansaray'durağına geldiğinde saatler 0:40'ı gösteriyordu. Ayvansaray durağında bekleyen, seyrek gelen metrobüsler dolu olduğundan hiç birine binmeyi başaramayan yolcular yolu kesti. Birbuçuk saattir beklediklerini ifade ederek tepki gösteren duraktaki yolcular metrobüs şoförüne dert anlatmaya çalıştı. Bu arada şoför telefonla durumu amirlere bildirdi. Yaklaşık on dakika yolu kesen yolcular sonunda metrobüsün yolunu açtı ve araç hareket etti. Giriş: 05 Ağustos 2012 http://www.haber7.com/guncel/haber/9112 ... ginc-eylem
Şoför Trabzonlu çıktı, metrobüs karıştı
Fenerbahçe-Vaslui maçının ardından sarı-lacıvertli taraftarlar, bindikleri metrobüste Trabzonspor'a küfür edince, otobüsün Trabzonlu olan şoförü aracı durdurdu. Şoför Trabzonlu çıktı, metrobüs karıştı.
Akşam Gazetesi'nin haberine göre, Fenerbahçe 'nin UEFA Şampiyonlar Ligi 3. ön eleme turunda Romanya'nın Vaslui takımıyla Şükrü Saracoğlu Stadı’nda yaptığı maçın ardından ilginç bir olay yaşandı. 1-1 biten maçın ardından stattan çıkan bir grup sarı-lacivertli taraftar, gece 01.30 sularında Söğütlüçeşme'den Zincirlikuyu'ya hareket eden metrobüse bindi. Taraftarlar yol boyunca tezahürat yaparken, metrobüsün ön tarafında bulunan bir grup Trabzonspor aleyhine slogan atmaya başladı.
Bu sırada birkaç kişi, bordo-mavili kulübe küfür edince metrobüs şoförü taraftarlara “Küfür etmeye devam ederseniz gitmem” dedi. Taraftarların küfür etmeye devam etmesi üzerine şoför otobüsü durdurarak kontak kapattı. Şoför, taraftarların şaşkın bakışları arasında, “Ben Trabzonlu'yum, küfürler ağırıma gidiyor” diyerek araçtan aşağı indi.
Polis geldi
Metrobüs yolundan koşarak giden şoförü bazı taraftarlar geri çevirmeye çalıştı. Şoför Trabzon'a küfür edildiği müddetçe dönmeyeceğini söyledi. Bu sırada aracın arkasında bulunan taraftarlar, ön tarafta gelişen olayı göremedikleri için metrobüsün arızalandığını düşündüler. Bir grup taraftar da telefonla polise haber verdi. Kısa sürede olay yerine gelen polis, metrobüs şoförüyle konuşup, araca dönmesini istedi. Ancak şoför inat edince bazı taraftarlar devreye girip, “Tamam, Trabzon'a küfür etmeyeceğiz. Lütfen direksiyona geçin” dedi. Bu arada bir grup taraftar da şoföre sinirlenen arkadaşlarını, “Evimize gitmek istiyorsak bu metrobüsün gitmesi gerek. Onun için biraz sakin olalım ve küfür etmeyelim” diyerek sakinleştirdi. Güç bela ikna olan şoför, daha sonra aracının başına geçti ve yoluna devam etti. Metrobüsün tekrar hareket etmesinin ardından bazı Fenerbahçeli taraftarlar, şoför aleyhine tezahürat yaptı. Başka bir grup da, “Şoför bizi Avcılar 'a götürsene” diye tempo tuttu. 03.08.2012
http://www.cnnturk.com/2012/turkiye/08/ ... index.html

Kullanıcı avatarı
gokhan aslan
Aylık Paso
Mesajlar: 47
Kayıt: 18 Nis Cmt, 2009 11:46

Mesaj gönderen gokhan aslan » 13 Eyl Prş, 2012 10:26

1.) İETT'nin Beylikdüzü hattı için galiba "deneme" seferleri bitti ve sadece 34B hattı Beylikdüzü-Avcılar hattını çalıştırmakta karar kıldılar. Peki geçen aya kadar işlemekte olan B.düzü-C.bağ ve C.bağ-S.çeşme hatlarını kaldırdığını veya belirli saatlerde çalıştırılacağını niye duyurmadı? Duraklarda herhangi bir duyuru yok ve özellikle Cevizlibağ durağında insanlar S.çeşme veya B.düzü yönüne gitmek için metrobüs beklemektedirler.

2.) Avcılar-Beylikdüzü arasındaki hatta hala asansörler ve yürüyen merdivenler çalışmıyor, bölge bilenler bilir, çok rüzgar alıyor ve insanlar "hala tamamlanmamış" olan yürüyen merdivelere düşmesinler diye konulan engeller, geçtiğimiz gün üstgeçit'i kullananların üzerine düştü(uçtu desek daha doğru olur).

3.) Avcılar-Beylikdüzü arasında turnikelerde ve geri ödeme sağlayan cihazlarda, bilmiyorum uzmanı değilim kaçak mı var ama çoğu kişi elektrik çarptığı söylüyor benim başıma gelmedi.

4.) Son olarak belki onca sorun varken bu önemsiz denebilir ama, Allah aşkına bu duraklara kim isim verdi, hiçbir alakası yok, Avcılar Merkez durağı demişler, Avcılar'ın merkezi Avcılar durağının güney kısmıdır. Bu durağa Cihangir Mahallesi durağı denebilirdi. Hadımköy durağı demişler, çok kez şahit oldum, Hadımköy'e gitmek isteyen ve Hadımköy'ü bilmeyen metrobüs'e biniyor, buraya Beykent durağı denebilir, son olarak metrobüs Beylikdüzü hattı diye biliniyor ya Beylikdüzü durağına geldiğinde bu son durak mı diye çok soran var.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 13 Eyl Prş, 2012 10:50

gokhan aslan eleştirilerinin tamamında tamamen haklısın, Tüyap-Avcılar arasının inşaatındaki basiretsizlik, bu hattın işletmesindeki feraset yoksunluğu cidden beni hayrete düşürüyor. Neresinden tutulsa elde kalıyor.
40 yıllık Hadımköy'ü de 16 km güneye çekip metrobüse durak adı yapan, Avcılar'ın merkezi olan yere zaten Avcılar ismi verilmişken Cihangir Mah.'ne Avcılar MERKEZ! diyen, Türksan durağına metrobüs gelince Ambarlı diyen, aynı metrobüs yoluna üst üste iki defa Haramidere iki defa Beylikdüzü isimli durak adı koyan zihniyetten ben açıkçası zeka parıltısı beklemiyorum. Hatta kötüniyet arıyorum. Hiç Avcılar'ı bilmeyen biri Avcılar merkez diye o durakta inse burası da neresi der.
Aynı olgu Kadıköy-Kartal metrosu için de geçerli. Metronun gittiği D100 Kavşağı'ndaki Kartal'la sahildeki Kartal aynı yer mi hayır ama İBB için nasıl olsa her yer Kartal, her yer Beylikdüzü. Yakında İstanbul yerine Ankara'nın banliyösü Sincan falan da derler. Cidden çok saçma!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eyl Prş, 2012 15:10

Gökhan eleştirilerine hattın o kesimini henüz kullanmamış olmama rağmen katılıyorum, çünkü daha önceki mesajlarındaki gözlem tarzın ve isabetlerin bu konuda da haklı olduğunu düşünmemi sağlıyor, ki zaten hani yanlış anlamayın ama bu hataların olduğuna inanmak için hattı görmeye gerekte yok, "tipik İETT, tipik devlet memuru, tipik devletlu ne yapsa doğrudur" zihniyeti hala işliyor ve sanırım ilelebette bizimle birlikte gidecek.
gokhan aslan yazdı:1.) İETT'nin Beylikdüzü hattı için galiba "deneme" seferleri bitti ve sadece 34B hattı Beylikdüzü-Avcılar hattını çalıştırmakta karar kıldılar. Peki geçen aya kadar işlemekte olan B.düzü-C.bağ ve C.bağ-S.çeşme hatlarını kaldırdığını veya belirli saatlerde çalıştırılacağını niye duyurmadı? Duraklarda herhangi bir duyuru yok ve özellikle Cevizlibağ durağında insanlar S.çeşme veya B.düzü yönüne gitmek için metrobüs beklemektedirler.
Bilgilendirme & İETT, yanyana yazınca bile yakışmıyorlar bak. Bir de gidip fuarlarda falan biz şöyle teknolojiğiz falan diyorlar, İETT ye sadece tek bir soru soruyorum madem bu kadar teknolojiksiniz şu yıllar önce yapılıyor diye sevindiğim gelen otobüsü gösteren tabelalar nerede? Hani elektronik, şu hat şu istikamete şu kadar dakka sonra falan yazar üstünde :) Ha belkide yapıldı da benim haberim yoktur, o başka ama yok galiba.
gokhan aslan yazdı:2.) Avcılar-Beylikdüzü arasındaki hatta hala asansörler ve yürüyen merdivenler çalışmıyor, bölge bilenler bilir, çok rüzgar alıyor ve insanlar "hala tamamlanmamış" olan yürüyen merdivelere düşmesinler diye konulan engeller, geçtiğimiz gün üstgeçit'i kullananların üzerine düştü(uçtu desek daha doğru olur).
Hocam o pazarlama taktiği, 2 gün sonra Beylikdüzü metrobüsü engellilere uygun hale getiriyoruz diye reklamını yaparlar.
gokhan aslan yazdı:3.) Avcılar-Beylikdüzü arasında turnikelerde ve geri ödeme sağlayan cihazlarda, bilmiyorum uzmanı değilim kaçak mı var ama çoğu kişi elektrik çarptığı söylüyor benim başıma gelmedi.
Olursa şaşırsam, Allah'a emanet yaşamak nedir bildiğim için, garipsemem bile. Ama yine de dikkatli olun derim.
gokhan aslan yazdı:4.) Son olarak belki onca sorun varken bu önemsiz denebilir ama, Allah aşkına bu duraklara kim isim verdi, hiçbir alakası yok, Avcılar Merkez durağı demişler, Avcılar'ın merkezi Avcılar durağının güney kısmıdır. Bu durağa Cihangir Mahallesi durağı denebilirdi. Hadımköy durağı demişler, çok kez şahit oldum, Hadımköy'e gitmek isteyen ve Hadımköy'ü bilmeyen metrobüs'e biniyor, buraya Beykent durağı denebilir, son olarak metrobüs Beylikdüzü hattı diye biliniyor ya Beylikdüzü durağına geldiğinde bu son durak mı diye çok soran var.
Yoo, bu gayet ciddi bir sorun, Kenan'da yazmış durak durak yani bilmiyorum da mesela Ambarlı durağı Ambarlı mıdır? Bence değildir, Avcılar Merkez ha keza, yani gerçekten ineceği yeri bilmeyen adam şaşırır ya da Hadımköy durağında inince "vay be bu günleridemi göreceğidik, Hadımköy'e kadar metrobüs yaptılar, helal olsun vallaha" da der.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 13 Eyl Prş, 2012 18:08

" Esat: Hani elektronik, şu hat şu istikamete şu kadar dakka sonra falan yazar üstünde Ha belkide yapıldı da benim haberim yoktur, o başka ama yok galiba."
Çok değil ama bazı otobüs duraklarında gördüm, var ama çok işlevsel değil ve de çoğu zaman hata veriyor ya da tahminleri eksik oluyor.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 13 Eyl Prş, 2012 21:49

-------------------------------------------------------------------------------------
The frequency is almost ceaseless. High-capacity Mercedes buses, which can fit up to 200 passengers at a time, arrive every 30 seconds during rush hour on the European side (and every 45 seconds at the bridge crossing). During morning peak, ridership tops 30,000 each way, and the system as a whole serves more than 620,000 passengers a day. EMBARQ puts the total figure much higher. Still the bus is crowded; it's not unusual for waiting passengers to board the third bus they see.

Istanbul isn't the first city to try BRT as a transit band-aid and realize what it really needed was a suture. Ottawa recently went through a similar experience with its own BRT system. The city proposed a (Canadian) $2.1 billion light rail to increase capacity — a project so expensive that transit writer Yonah Freemark wondered if it wouldn't have been more fiscally prudent to choose light rail from the start. "For other cities considering investing in reserved-bus corridors before light rail, Ottawa’s may be a cautionary tale," he wrote.

Still, if Istanbul dismissed such a caution, it would be hard to fault the city. For starters, it didn't need BRT to prove the value of mass transit. Ottawa's BRT showed that transit could capture a quarter of the city's transportation share, but in Istanbul, that figure is now 50 percent, and was high even under the old system of slower buses. Meanwhile the city had already decided to invest heavily in the Marmaray project, which is estimated to cost up to (American) $3 billion.

Rather, Istanbul's major concern moving forward should be getting people off its enormously congested roads. Public transit has half the city's transportation share, yes, but only 4 percent of that share belongs to rail. The completion of Marmaray, and its connection to the existing metro, light rail, and Metrobus lines, is expected to boost rail ridership closer to a quarter of all transit — that's a big cultural change. To date, only 9 percent of Metrobus riders have shifted to the mode from car use, as many as shifted there from trains.

http://www.theatlanticcities.com/commut ... -aid/3147/
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Eki Cmt, 2012 18:36

Başlığıda değiştirmedik gerçi ama :) hala Beylikdüzü - Söğütlüçeşme kalmış bizde, öyle bir bal çaldılar milletin ağzına sonra rezillik diz boyu, gerçi böyle yazıyorum da gazete haberleri üzerinden yazıyorum, bizim millet enteresan gırtlağına basıp cebinden parasını al sesi çıkmaz, otobüs gelmedi diye yol kesip eylem yaparlar. :) Bu seferde otobüs şoförüne bizim Beylikdüzü ne götür demişler adam götürmem deyince kızılca kıyamet kopmuş, ama bana göre yolcu haklı, yani otobüs gelmiyor ki millet bu kadar sinirleniyor, yoksa biz beklemeye alışık milletiz.
Arıza nedeniyle durağa geç gelen metrobüsler Avcılar durağındaki yolcuların metrobüs yolunu kesmesine neden oldu.

Edinilen bilgiye göre, saat 23.30 sıralarında Avcılar-Beylikdüzü seferini yapacak olan metrobüsün arızalanmasından dolayı seferler aksadı. Bu sırada Zincirlikuyu’dan gelen metrobüslerden inen yolcuların da eklenmesiyle durakta bekleyen sayısı arttı.

Yaklaşık 20 dakika bekleyen vatandaşlar duruma öfkelendi. Yolcular Avcılar durağına giriş yapmak üzere olan Zincirlikuyu-Avcılar seferini gerçekleştiren bir metrobüsün yolunu kesti.

Yolcular şoförden kendilerini Beylikdüzü’ne götürmesini istedi. Ancak şoför bu talebe olumsuz yanıt verince yolcular daha da sinirlendi. Devreye hat görevlileri girdi. Durumu hat görevlilerine aktaran yolcuların talebi üzerine Avcılar-Zincirlikuyu seferine hazırlanan bir metrobüsün kapıları açılarak yolcular içeri alındı.
http://www.lojiport.com/metrobus-yine-c ... z2AWBfwMx8

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 28 Eki Pzr, 2012 00:33

Otobüs, metrobüs gelmedi diye yola ineni gördük amma velakin metro gelmedi diye raylara ineni daha görmedik.
Metrobüste 400 bin kişiye hizmeti hedefleyip/tahmin edip 700 bin kişiye hizmet vermeye kalkışılınca işler karışıyor elbette.
Yenibosna veya Bakırköy - Mecidiyeköy arasına normal otobüs takviyesi yapmalılar, bunu defalarca söyledik.
Yenibosna (metro) - Taksim halihazırda olduğu gibi
Yenibosna (metro) - Zincirlikuyu D100 yan yoldan giden otobüs hattı ihdas edilip 10 - 15 dk ara ile sefere çıkmalı.

Cevapla

“Metrobüs & Troleybüs [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön