
brs-T.03:02 » Heykel - Garaj Hattı İnşaat Süreci
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Tramvay hattının asfalt ile kaplanması bence hiç hoş değil
Yolun tramvay geçen bölümü Arnavut kaldırım yapılsa hem göze hoş görünürdü hem de sürücüler için farkındalık yaratırdı. Lastik tekerlekli araçlarla Arnavut kaldırım üzerinde gitmek konforlu olmadığı için tramvay hattının olduğu bölüm sürücüler tarafından tercih edilmez ve tramvay için daha rahat bir yol olurdu.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Güzel bir fikir, yani sürücülerin tercih etmekten kaçınması açısından, neden olmasın? Arnavut kaldırımı görüntü açısından hoş olur tabii ki, ama bu seferde ortaya malum bu taş kaplamaların altı kum oluyor, biz her ne kadar kullanmaktan kaçınırlar diye düşünsekte kullanan olacak, bu seferde araç geçişleri yüzünden onun çökmesi sorunu ortaya çıkacak falan filan, sonra belediye açıklama yapacak "Tramvay Ağır Geldi O Yüzden Zemin Çöktü"btgn yazdı:Tramvay hattının asfalt ile kaplanması bence hiç hoş değilYolun tramvay geçen bölümü Arnavut kaldırım yapılsa hem göze hoş görünürdü hem de sürücüler için farkındalık yaratırdı. Lastik tekerlekli araçlarla Arnavut kaldırım üzerinde gitmek konforlu olmadığı için tramvay hattının olduğu bölüm sürücüler tarafından tercih edilmez ve tramvay için daha rahat bir yol olurdu.



-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Hatta 12 araç çalıştırmayı düşünüyorlardı. Yani durak başına bir tramvay ederki bu uygulamayı bu güzergahta yapmak çok güç.Bursa bu hatta kaç araç çalıştırmayı planlıyor bilmiyoruz
İhaleye ise yanlış hatırlamıyorsam 13 veya 14 araç olarak çıkacaktı. Belki son güncelleme yapılıp sürpriz bir karar karşımıza çıkabilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Doğru sen yazınca hatırladım, daha öncede belirtmiştiniz her durağa bir araç planlıyorlar diye, pratikte gerçekçi olmasa bile en azından ilk alımda hedefe yöneliklermustafaguler yazdı:Hatta 12 araç çalıştırmayı düşünüyorlardı. Yani durak başına bir tramvay ederki bu uygulamayı bu güzergahta yapmak çok güç.Bursa bu hatta kaç araç çalıştırmayı planlıyor bilmiyoruz
İhaleye ise yanlış hatırlamıyorsam 13 veya 14 araç olarak çıkacaktı. Belki son güncelleme yapılıp sürpriz bir karar karşımıza çıkabilir.



- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
%30 yedekli çalışma, büyük lüks vallahibtgn yazdı:Şu anda bir kaynak gösteremeyeceğim ama belediyeden yapılan bir açıklamada 13 araç alınacağı 8'inin işletmede kullanılacağı kalanının yedek bekletileceğinden bahsetmişlerdi. Her durak için bir araç olayından vazgeçmişler.

-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
İşletme 8 araçta kalırsa iyi gerçekten. Yoksa durak başına tramvay işletmek zor.
5 aracın yedekte beklemesi belki lüks olarak görünebilir ama Bursa halkı bu tramvay olayına alışana kadar kanaatim baya kaza olur gibime geliyor. Hatta kendini bilmezler tramvaya sellektör yapıp korna bile çalar. Burası Türkiye
5 aracın yedekte beklemesi belki lüks olarak görünebilir ama Bursa halkı bu tramvay olayına alışana kadar kanaatim baya kaza olur gibime geliyor. Hatta kendini bilmezler tramvaya sellektör yapıp korna bile çalar. Burası Türkiye

-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Bugün Büyükşehir'in sitesinde bir haber yayımlanmış.





Büyükşehir Belediyesi’nin konforlu ulaşımı kent merkezi ile buluşturmak amacıyla projelendirdiği Heykel-Garaj hattının kısa sürede tamamlanması amacıyla çalışmalar gece gündüz aralıksız sürdürülüyor. Darmstadt Caddesi’nde tamamlanma aşamasına gelen çalışmaları gece yerinde inceleyen Başkan Altepe, stadyum Caddesi’ndeki çalışmalarda aksaklıkların tespit edildiğini, bundan sonra çalışmaların çok daha hızlı ilerleyeceğini söyledi.
Bursa’da ulaşımı kesintisiz ve konforlu hale getirmek amacıyla ulaşım yatırımlarının büyük bir bölümünü raylı sistemlere ayıran Büyükşehir Belediyesi, Bursaray Görükle ve Emek hatlarının ardından Kestel hattında çalışmalara hız verirken, diğer taraftan Heykel- Garaj hattı ile tramvayı kent merkezi ile buluşturmayı hedefliyor. Temeli Ağustos ayında atılan ve Stadyum Caddesi- Altıparmak Caddesi- Atatürk Caddesi- Heykel- İnönü Caddesi-Kıbrıs Şehitleri Caddesi- Kent Meydanı- Darmstad caddesi güzergahını kapsayan hattın Stadyum Caddesi üzerindeki bölümünde ray döşeme işlemleri tamamlandı. Ekipler çalışmaların bir an önce tamamlanması amacıyla gece gündüz sürdürülen çalışmalarda Darmstadt Caddesi’ndeki çalışmaları da tamamlanma aşamasına getirdi. Bu caddede de ray döşeme işlemleri tamamlanırken, gece de raylar arasına beton dökme çalışmaları yapıldı.
Mayıs sonunda bitirmeyi hedefliyoruz
Darmstadt Caddesi’nde gece boyu süren çalışmaları yerinde inceleyen Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Buruluş Genel Müdürü Levent Fidansoy ile yüklenici İspanyol firmanın yetkililerinden çalışmalar hakkında bilgi aldı. Stadyum Caddesi’nde başlayan çalışmalar sırasında eksiklik ve aksaklıkların tespit edildiğini ve bundan sonra çalışmaların çok daha hızlı ilerleyeceğini belirten Başkan Altepe, Darmstadt Caddesi’ndeki çalışmaların da birkaç gün içinde tamamlanacağını vurguladı. Tek hedeflerinin çalışmaları kısa zamanda bitirip, vatandaşların mağdur olmamasını sağlamak olduğunu kaydeden Başkan Altepe, “Bunun için yüklenici firma gece de çalışmalarını sürdürüyor. Buradan sonra İnönü ve Ulu Caddede çalışmalar başlayacak. Mayıs sonuna kadar tüm hattı bitirmeyi planlıyoruz. Daha sonra T1 hattının Yalova yolu, Yıldırım, Çekirge gibi bağlantılarıyla ilgili çalışmaları başlatacağız. Böylelikle kent merkezimiz, kokusuz, gürültüsüz, kesintisiz ve konforlu ulaşımla tanışmış olacak” dedi.





- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Başkan gece gidip iki poz çekilene kadar o şantiye durumunu düzelttirsin, Allah a emanet bir ortam, bu konuda neden bu kadar garibiz bir türlü anlamıyorum, sanırsın ki herkes cennet ahalisi mübarekler herşeyi Allah a havale etmişler, geniş geniş çalışıyorlar
önce tedbir be, önce tedbir. Bir şey olmuyor, olsa da nasıl olsa kimse hesap sormuyor, durmayın ağalar devam.
Sinirimi attıktan sonra Mayıs ayında işlerin bitirilmesinin hedeflendiğini söylemeleri iyi, niye? yaz gelmeden hat bitmiş olacak ama hangi araçlar ile açılacak? Bu konu da bir şeyler duydunuz mu hiç? Yani 13 araç alınacak konusunu konuştuk ama nereden alınacak ne alınacak varmı bir şeyler

Sinirimi attıktan sonra Mayıs ayında işlerin bitirilmesinin hedeflendiğini söylemeleri iyi, niye? yaz gelmeden hat bitmiş olacak ama hangi araçlar ile açılacak? Bu konu da bir şeyler duydunuz mu hiç? Yani 13 araç alınacak konusunu konuştuk ama nereden alınacak ne alınacak varmı bir şeyler

-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Bu durum çok can sıkıcı. En iyi ihtimali düşünecek olsak bile ihaleden sonra ilk aracın teslimi 12 ayı bulacaktır ki daha ortada ihale yok. Sanırım 2.el araçlar ile açılışı yapacaklar , İpek böceği seri üretime hazır hale gelince de ihale yapacaklar. Yoksa şu durumda mayıs ayına hiç bir şekilde 13 adet sıfır araç yetiştiremezler.Yani 13 araç alınacak konusunu konuştuk ama nereden alınacak ne alınacak varmı bir şeyler
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bana kalsa 1 tane dahi yetişmez
en hızlı teslimat 1 seneyi buluyor onda da bir anda alacağın araç 3 bilemedin 4 tane olsun, ki çoğu zaman öyle bile olmuyor, bakalım göreceğiz. İkinci el 13 araç alınca bu seferde o araçlar başlarına kalacak, tamam kullanırsın yaparsın edersin de, alçak tabanlı ve klimalı ikinci el araçta yok. Bilmiyorum astarı yüzünden pahalıya gelmesini istemem.

-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34